kysymys kuuluu; kuinka viilentää moottoria ajon aikana?
tota olen pohtinut jo jonkin aikaa, jos moottori olisi viileämpi ajon aikana siitä lähtisi varmasti paljon enemmän tehoa irti, joka toisi taas lisää nopeutta.
olen suunnitellut eräänlaista "ropelli" systeemiä autoon mutte se on vielä vaiheessa, ehkä pääsen testaamaan sitä hiekkaharjuun.
minun "ropellisysteemi" toimii seuraavasti:
auton sisälle tuuletin moottorin päädyn eteen, jonka eteen taas tiheä verkko suojaamaan roskilta yms...
virran tuuletin saisi nopeudensäätimestä moottoriin menevistä johdoista, eli mitä enemmän painat kaasua sitä lujempaa ropelli pyörii. olen myös kaavaillut siihen kytkintä joka lopettaa virransyötön ropellille silloin kun kaasu on täysillä, joka taas antaa moottorille enemmän puhtia mennä suoralla ja mutkien lopussa.
tämmöinen systeemi jos jollain on tuommoinen niin näyttää