juu, kato ettei oo fuelia liikaa motissa.. siis ettei se huku.. tarkista ilmaputsari. tulpan pitää hehkua punaisena tai oranssia, Katso että pakoputki on kiini, ja ettei ole moottorissa tai kaasarissa mitää aukkoja.. ja kun käynistät pisä vaikka kaasupohjaan samalla ku käynistät. Ja jos ei toimi mikää niin ota kaadat 1-3tippaa bensaa kaasariin.. siis otat ilmafiltterin pois ja kaadat vähän.. Ja pöriikö mottori hyvin ja on vähän vastusta kun pyörität vauhtipyörästä. Onko Käynistys mekanismi kunnossa? Säädöt mene läpi vielä 300kertaa... Muistathan hehkuttaa samalla kun käynistät :lol:
Onko moottori kylmä? jos on lämmitä se! Kai muistat pistää se ON pääle autossa ja radiossa :mrgreen:. Jos ei lupaa on yleesä vikana että hehku ei hehku tai että liikaa bensaa moottorissa eli ota tulppa irti ja vedä narstatritta tai miten se nyt käynistetään..sitten tulppaa kiini ryppyyä hehkuta käynistä. Low Speed(alaneula) neula liian rikkaalla? Tai Yläneula liian rikkaalla tai laihalla. Jos roiskuu bensaa kun otat pois tulpan ja pyörität ni laita laihemalle.. Onko moottori ylikuumentunut? Kai soppaa on tankissa? Bensa 10-20% nitroa, eikai ole vanhaa bensa? Onko moottori kunossa? Eikai ole väljä? Eli pyöritä sitä vauhtipyörää..Kai osaat käynistää ja hehkuttaa oikein? Suosittelen että otat jonkun kokeneemaan tulemaan ja auttamaan... Ja viimeisenä Tarkista Kytkin, pura moottori, tarkista kaasari.. Jos olet mennyt ja tehnyt kaiken tämän ja mennyt läpi ja sanot että ei siltikkää starttaa.. Valehtelet!!. Tai valehtelyt että olet menny tämän kaiken "oikein" läpi! JA TOISIAAN KÄY SITTEN SE KÄYNISTYS MEKANISMI LÄPI! PURA SE JA TARKISTA TARKKAAN!!
Voitele moottori After-Run öljyllä ja pyöritä.. näin viimesenä.
Onnea