Vaihdoin itselleni eteen nuo paksummat varret, mutta auton toiminnassa ei ollut mitään eroa tekonurmiradalla.
Saatan kokeilla tänään myös takana paksumpia varsia... Katsotaan onko siinäkään toiminnallisesti mitään eroa.
Itse kun noita ohuempia tukivarsia kokeilin, niin suurin ero jonka huomasin, oli kestävyydessä. 501:n tukivarret olivat huomattavasti kestävemmät kuin nuo. Mutta niinhän noiden paketissakin lukee muistaakseni, että kestävää mallia haettaessa suositeltiin toisen osanumeron tuotetta.
Yksi huomio... Jos eteen vaihtaa nuo paksumman malliset varret niin jousilautaselle pitää dremelöidä hieman tilaa.
Ottaa muuten tukivarteen ja tästäsyystä estää ulosjoustoa.
Pieni siivu dremelillä niin jousitus toimii herkästi koko alueella.
Tällaista en kyllä omasta autosta muista. Missä rei'issä sulla nuo iskarit on kiinni? Sen muistan, että jos tukivarret on ylhäältä aivan sisällä ja alhaalta ulkona, niin silloin kyllä osuu tuo lautanen tukivarteen, mutta jos alhaalta keskellä ja ylhäältä toinen sisältä, niin ei muistaakseni osunut.
Niinjoo ja mulla on runkoon tehty pieni jyrsintä muutos, (jyrsitty ne nimheille tarkoitetut kolot pois... tasapohjainen lipo istuu nätimmin ja selvästi syvemmälle) eli saas nähä saanko auton miten helposti balanssiin tänään.
Akun ulkoreunaan ei mahdu punttia muutoksen jälkeen.
Pitää hommata ohutta lyijylevyä akun alle.
Tätä muutosta itsekin harkitsin, mutta en sitä sitten ikinä tehnyt. Tosiaan Lipo (ellei ole pötkö-Nimhin mallinen) ei muuten sulavasti autoon istu, ainakaan tuo GM:n V-MAXX 5000mAh malli jota itse käytin.
Jep... tukivarret on kestävemmät.
Ne on myös selvästi jäykemmät, joten pitäis olla myös liukkaammat.
Sisäradalla ei huomaa mitään eroa tukivarsissa.
Ainoastaan kestoero.
Iskarit on tukivarressa keskellä.
iskarituessa toiseksi sisin.
Lautanen osuu tukivarteen.
Täytyy tehdä dremelillä pieni lovi.
Arin autossa ihmeteltiin että miksi rengas ei putoa vapaasti, vaan piti vähän kädellä avittaa.
Hieman tutkittiin niin jousilautanen tosiaan kanittaa tukivartta vasten.
Toisella puolella rengas putosi ihan normaalin oloisesti... tätäkin hetki ihmeteltiin niin se selvis jousilautasen asennolla.
Oli jousilautanen juuri siinä asennossa että se lovi oli tukivartta kohden... eli tukivarsi meni just senverran loveen että jousitus pääsi tulemaan vapaasti alas asti.
Tyytyväisenä oli ari ajellut, kunnes yhtäkkiä pöydällä muutenvain ruuvaillessa huomasi että toinen eturengas ei putoa niinkuin pitäis.
Iskari irti... Ei löydy selkeetä vikaa... Ruuvasin iskarin takas... täh... taas joku pistää vastaan...
Herkistin alapään pallon...
Ei... vieläkin.
Sit osu silmään että lautasen pirulainen tosiaan osuu hieman tukivarteen.