RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Lasse.k - 11.03.08 - klo: 10.24
-
Olen ostamassa fail safe mun revolle 3.3, onko ehdotuksia kumpi ostaisin
olen kattonut Venom Smart Temp Fail Safe http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30438&grpid=2903
onko hyvä/huono.. muita
-
Ofna FailSafe taitaa olla yksi suosituimpia http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GPOFNM1002 (http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GPOFNM1002)
-
Olen ostamassa fail safe mun revolle 3.3, onko ehdotuksia kumpi ostaisin
olen kattonut Venom Smart Temp Fail Safe http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30438&grpid=2903
onko hyvä/huono.. muita
Venomin Smart Temp toimii normaalina fail safena, ja sen lisäksi siihen voidaan ohjelmoida moottorin lämpötila, jossa kaasuservo ei enää anna kaasua. Servo alkaa toimia normaalisti, kun kone jäähtyy alle ko. lämmön. Jartsa on käyttänyt sitä uusien koneiden sisäänajossa estämään koneiden liian kuumana ajamisen. Sitten kun kaasarin oikut on opittu, niin käyttöön on otettu radion fail safe. On yhden koneen meillä pelastanut, kun sisäänajossa pa-letkuun tuli reikä ja kone alkoi lämmetä liikaa. Olisihan se varmasti huomattu koneen ominaisuuksien muuttuessa, mutta nyt auto pysähtyi jo 130 asteen kohdalla ja saatiin vika korjattua!
Ofna on myös hyvä ja paljon käytetty perus-fail safe.
-
Minkäs takia tarvitset revoon failsafea?
Kun vastarinakku alkaa hyytymään niin ensiksi hyytyy kaasu/jarru ja palautusjousi vetää kaasun varmasti nollille.
Vai oletko kuinka paljon muokannut autoasi? Vaihtanut konetta, ottanut palautusjousen pois tms...
PS: Jo toinen REVO käytössä :p
-
nykyään ei taida enää löytää autoa missä ei olis fail-safe/saveguard hommaa, kun kaikissa on se sama jousi menetelmä
-
nykyään ei taida enää löytää autoa missä ei olis fail-safe/saveguard hommaa, kun kaikissa on se sama jousi menetelmä
Lopettaisit nyt jo vähitellen ton jatkuvan offtopic jauhamisen, etenkin kun olet noin pihalla kaikesta.
Btw, jousi ei suojaa millään tavalla radiohäiriön sattuessa, eikä sitä löydä lähellekkään kaikista autoista.
-
kylläse nyt vaa toimii... jos menee liian pitkällä ettei enää riita kantomatka nii siihe se vaikuttaa mutta ei mihikkä häiriöö hirveesti.
sen takia se fail safe on hyvä olla. :smiley:
-
kokeileppa KL sammuttaa radiosi kun ajat vaikka puolella kaasulla.
katsoppa mitä tapahtuu.
(siis jos sinulla on vain palautusjousi käytössä)
-
kokeileppa KL sammuttaa radiosi kun ajat vaikka puolella kaasulla.
katsoppa mitä tapahtuu.
(siis jos sinulla on vain palautusjousi käytössä)
Ja kiteelliset radiot
-
haluaisin yksi että voisin estämään koneiden liian kuumana ajamisen...
-
kokeileppa KL sammuttaa radiosi kun ajat vaikka puolella kaasulla.
katsoppa mitä tapahtuu.
(siis jos sinulla on vain palautusjousi käytössä)
Ja kiteelliset radiot
Minulla on käytössä palautusjousi (kuminauha) ja kyllä kärsii vaikka täydeltä kaasulta laittaa lähetin pois päältä, kiteellinen vieläpä. Testattu on (jäven jäällä, älä tee tätä kotona :wink:). Lienenkö poikkeustapaus kun mitään ihmeellistä ei tapahdu. Kuminauhan jännitys on säädetty niin että servo palautuu aavistuksen jarrulle jolloin auto pysähtyy nätisti. Toiveissani on silti tollainen venomin kaltainen "lämpö-fail safe", tai edes tavallinen, mutta pitäisin jousi-fail safen käytössä siltä varalta jos vastari-akku pimenee kerrasta tai virtajohto pettää. Näin olisi estetty radiohäiriön, moottorin toimintahäiriön ja sähköisen/mekaanisen vian aiheuttamat vahingot.
Joka tapauksessa kiteyttäisin asiani näin: Palautusjousi on paljon parempi kuin ei mitään, failsafe vielä parempi, mutta kummankin käyttö jo lähes i*iootti-varma...
-
Vielä varmempi on kun pistät jousen kaasariin niin, että se menee kiinni jos vaikka kaasuservon linkit pettää. Ite tein niin kun lähti irti kaasarin nupista kun en kiristäny kunnolla.
-
Niin juu oliskin mutta silloin jarrutus-funktio disabloituisi tässä mun Hi-tech-kuminauha Fail safessa :p
Voisihan sitä tietysti toisen pienemmän gumminauhan virittää tonne kaasarille. Siinä ei tarviis olla niin kova veto kuin servolle pitää olla.
-
jos nyt sammutan radion nii se heittää ne automaattisesti pois kaasulta ja jarrulta...
-
Ei muuten heitä... Servot jää siihen asentoon missä ne on ennen yhdeyden katoamista
Fail safella eri juttu ( Eikö) Omistan itse kyseisen laitteen.
-
jos nyt sammutan radion nii se heittää ne automaattisesti pois kaasulta ja jarrulta...
Mikä "se"? Mitkä "ne"? Kaasulta ja jarrulta. häh? :huh: Fail safe ja servonko? Arvasinko oikein, voitinko palkinnon :lol:
Eli siis paneutuisit sen verran viestisi kirjoittamiseen ettei tarvitsisi arvailla puuttuvia sanoja. Näin muutkin heti tietäisivät mitä tarkoitat. Please.
-
yritän vaa kirjottaa lyhyesti ja ytimekkäästi
-
jos nyt sammutan radion nii se heittää ne automaattisesti pois kaasulta ja jarrulta...
Onko liikaa pyydetty että kirjoittasit sillein että siitä saa jotain selvää.KIITOS