Jäykempi öljy = Tasauspyörästön ulostulot ( mihin renkaat sitten tulevat vetoakselin päähän ) tulevat "jäykemmiksi". Eli siis tehoa siirtyy myös sutivaan pyörään enemmän... Että tähän malliin.
Siis hetkinen...
Tehoa siirtyy enemmän paksulla öljyllä pitävään renkaaseen eikä sutivaan.
Eli esimerkiksi jos ajatellaan että toinen rengas on jäällä ja toinen hiekalla niin mitä ohuempi öljy on diffissä sitä enemmän tehoa siirtyy liukkaammalla pinnalla olevalle eli sutivalle renkaalle ja vastaavasti paksummalla öljyllä vetoa tulee enemmän myös pitävälle puolelle.
Niin siis oliko tossa jotain EPÄSELVÄÄ??? ::: Eli siis tehoa siirtyy MYÖS SUTIVAAN pyörään enemmän... Että tähän malliin.
EDIT: Eli jäykempi öljy tavallaan hidastaan diffin siällä pyöriviä 2-4 kpl pieniä rattaita, jolloin kääntyminen heikkenee, mutta TEHOA tosissaan siirtyy enemmän sutivaan pyörään: Vertaa esim. liiotellusti lukkiutuvaan-tasauspyörästöön eli thorsen diffiin, mikäli nimet meni oikein...
EDIT2: Ajattele tilanne: Ei rasvaa ollenkaan tai sitten jotain ihan kipeetä super jankkia, mikä muistuttaa likimain liimaa...Eli siis noin vaikuttaa öljyn paksuus.
Nyt olet Niki pahasti pihalla asiasta.
Lue muidenkin vastaukset ja ajattele hetki.
Mieti edes ensin diffin perustoiminta ennenkuin kerrot vääriä "faktoja".
Yksinkertaisesti jos ajatellaa niin että ainoastaan toinen pyörä osuu maahan ja toinen on ilmassa.
Tilanne 1:
Diffissä erittäin lirut öljyt.
Ilmassa sutivalle renkaalle siirtyy lähes kaikki veto ja auto ei liiku.
Tilanne2:
Diffissä paksut öljyt.
Öljy hidastaa sisällä olevien rattaiden pyörimisnopeutta ja vetoa siirtyy enemmän maassa olevalle renkaalle jolloin auto liikku.
Siis paksummalla öljyllä siirtyy vetoa enemmän pitävän renkaan puolelle ja sutivan renkaan veto vähenee.
Lukitussa diffissä vetoa menee sekä ilmassa olevalle että myös maassa olevalle täysin sama määrä.
Ja tämä on täysin fakta vaikka kuinka väittäisit muuta.