Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kukkalapio

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 53
211
Polttisautot / GIGA CRUSHER
« : 03.01.05 - klo: 08.05 »
Ja aiheestaki tulee käytyä harvaan.  :roll:

Mäki näin sen paketin siinä hyllyllä melkein viikko sitten. Kaveri kysy jotain, niin sano että se maksaa vähän yli 800€. Mitähän tulee siihen hintaan mukaan?

212
Vapaa keskustelu / VOITTAAKO AHONEN TAAS
« : 01.01.05 - klo: 18.39 »
Janne Ahonen asuu meidän naapurissa.  :D  Meiltä niille on ehkä ~200m. Kerran se kyttäs poikasa kaa melkein savagen tankillisen, ku pärräsin tossa jalkakäytävällä ja meidän pihassa rannan puolella.  8)  Oli ihan ihmeissään...

213
Vapaa keskustelu / Foorumissa häikkää?
« : 01.01.05 - klo: 16.31 »
Ja mä en saa yksityisviesteistä enää ilmoitusta sähköpostiini. Mulla myös jumittuu, mutten silti montaa viestiä oo vielä onnistunu tyrkkäämään.  :wink:

214
Vapaa keskustelu / RC-Sanomat
« : 01.01.05 - klo: 13.24 »
Ei tyynysotaa, vaan lehtisotaa.  :roll:

215
Yleinen keskustelu / ongelma
« : 01.01.05 - klo: 12.33 »
Moottorissa kiinni ihan vauhtipyörän vieressä. Se on semmonen musta tai metallin värinen "holkki", jonka toiseen päähän on kiinnitetty ratas. Ratas on "holkkiosaa" pienempi. Sen kytkinkellon kun avaa pois, tulee näkyviin kytkinpalat. Tarkista palojen ja laakereiden kunto.

216
Vapaa keskustelu / Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 01.01.05 - klo: 10.36 »
Turha kysyäkkään, että onko jotain vikaa. Näkyis olevan ku kaikilla tulee triplasti samoja viestejä.  :mrgreen:  Mä en saa samaa viestiä sinne vahingossakaan. Vaikka mä kuinka rämpyttäisin sitä lähetä-nappulaa, niin tulee vaan teksti ettei voi tehdä uutta viestiä heti edellisen jälkeen. Tosin mullakaan ei oikein tahdo ensimmäisellä painalluksella mennä mihinkään, sitten painan toisen kerran ja viestiryöppyesto käy voimaan.

217
Kyllä minun mielestä nikkojen kanssa pelaaminen on kokonaan eri harrastus. Eihän se ole ollenkaan samanlaistakaan.  :?
Mutta ei ensimmäiseen autoon ehkä tarvitse ihan 500€ laittaa. Saa niitä vähän halvemmallakin, varsinkin sähkömalleja. Kyllä 300€ saa jo ajovalmiinkin paketin, mutta ei mitään huippumalleja, eikä ehkä niitä toiseksi huipuimpiakaan.  :wink:

218
Polttisautot / moi
« : 01.01.05 - klo: 10.18 »
7% on kyllä hurjan vähän. Itse suosittelisin 15-25% ainetta käytettäväksi. Kone toimii varmemmin ja paremmin.

219
Yleinen keskustelu / ongelma
« : 31.12.04 - klo: 16.57 »
Niin, esimerkiksi diffistä on voinut yksi ratas mennä rikki. Tai lautasratas tai pinion gear. Ehkä joku vetoakseleista jumittaa kupissaan? Tai tosiaan joku laakeri on niin tohjona?

220
Yleinen keskustelu / ongelma
« : 31.12.04 - klo: 15.39 »
Riippuu vähän mistä roikkuu.  :wink:  Jos se on päärattaassa tai kytkinkellossa, niin ei tarvitse. Sen kuin jollain ruuvimeisselillä väännät pois. Onko sielä kivi?

Edit: niin ja jos sielä on siis kivi, niin ei kyllä oikein täsmäisi sen kanssa, että autoa pystyy työntämään jos vetää vetonarusta...?

221
Yleinen keskustelu / ongelma
« : 31.12.04 - klo: 14.33 »
Olisiko jossain rattaassa kiviä välissä? Ota moottori irti ja kokeile pyöriikö renkaat sittenkin tökkivästi. Kokeile myös pyöriikö kytkinkello vapaasti siitä pyöräytettäessä. Pitäisi pyöriä hyvin kevyesti.
Kokeile pyörittää renkaita vain tasauspuörästön kautta, eli nostat ensin vaikka vain etupäätä ja pyörität toista rengasta niin, että toisen puolen rengas pyörii tasauspyörästön vaikutuksesta vastakkaiseen suuntaan. Kokeile sama takapäällä. Tökkiikö kumpikaan?

Voiko renkaita pyörittää sen tökkäämisvaiheen ohitse? Vai onko se niin totaalisesti jostain jumissa, että ei mene ollenkaan ylitse? (älä kumminkaan riko voimansiirtoja tätä kokeillessa)

Ilmoita, jollet jotain ymmärtänyt.  :D

222
Vapaa keskustelu / Onko monilla jo Flatout?
« : 31.12.04 - klo: 10.58 »
Vai Ctrl-näppäintä. Hmm, voi haarmi. Mahtaa olla ikävää pelata tota peliä NÄPPÄIMISTÖLLÄ?  :shock:  Pelaako monikin sitä näppäimistöllä?

223
Sähköautot / Mini-T akkujen purku
« : 31.12.04 - klo: 10.52 »
Voisiko niihin akkuihin vaihtaa liittimet, joille löytyisi pari vähän helpommin?  :D

224
Yleinen keskustelu / ongelma
« : 31.12.04 - klo: 10.49 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Siis en ollut lähdössä ajoon vaan vedän vaan siitä ja sit sitä pysty työntään et se ei tökkiny
Siis jos vetää vetonarusta, niin pystyy samalla työntämään autoa tökkimättä? Kokeile vetää narusta auton ollessa ilmassa ja katso pyöriikö renkaat. Ajan siis koko ajan vain takaa, että onko kytkin hirttänyt kiinni. Jos tiedät ettei ole, niin ruvetaan kaivamaan ongelmaa jostain muualta.

225
Polttisautot / Ei käy kunnolla
« : 30.12.04 - klo: 20.23 »
Hyvä tux, mä en käsitä miks mä en sano koskaan suoraan!  :x

226
Yleinen keskustelu / ongelma
« : 30.12.04 - klo: 20.12 »
Siis jäi vähän epäselväksi. Jos vedät vetonarusta, niin pyöriikö renkaat? Jos näin, niin kytkin on luultavasti kärähtänyt kiinni.

227
Polttisautot / Ei käy kunnolla
« : 30.12.04 - klo: 20.03 »
Oletko koittanut siitä 2 ja 3 kierroksen väliltä? Laita ensin 3 kierrosta seosneulaa auki, sitten kiristät sitä pikkuhiljaa niin, ettei röpötä lähtiessä. Säädät tyhjäkäynnin kierrokset sopiviksi ja pitäisi käydä tyhjäkäyntiä jos kone on kunnossa. Niissä pureteneissa ei ole kovin häävit kytkimet vakiona, mutta kyllä siinäkin pitäisi saada tyhjäkäynti niin pieneksi ettei renkaat pyöri ilmassakaan. Ei se kytkin siitä kauheasti kulu, vaikka se vähän tunkisikin eteenpäin paikalla ollessaan, mukavampi että pysyisi käynnissä.  :wink:

228
Yleinen keskustelu / Mad force vai hpi rs 4 mt?
« : 27.12.04 - klo: 21.13 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Nooh, pistän sen tohon 2 ja 3/4, sillä se saa  olla kesään asti. -6 astetta oli pakkasta niin sekunnin pysty pitämään sormee kannella. Jos se niin paljon heittelee se lämpötila niin onko toi vielä turvallinen?
No kun ei siitä oikein tiedä. Kyllä sillä varmaan voi ajaa ihan hyvin. Kyllä sen käyttäytymisestäkin huomaa, jos kone kovinkin paljon liian laihalla käy, mutta vasta aika ääripäässä.

229
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.12.04 - klo: 20.57 »
Toi on kyllä hpi:n omistajille hieno homma, tosin ei se nyt mikään kamala hinnan romahdus ole.  :lol:  Hyvä mainostuksen kohde kumminkin.

230
Yleinen keskustelu / Mad force vai hpi rs 4 mt?
« : 27.12.04 - klo: 15.00 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Pitäs se mittari varmaan saaha hommattua.. Tänään en mee testaamaan kun pakkasta on -10. Puol gallonaa takana niin uskaltaako jo revittää täysillä?
Kyllä puolen gallonan jälkeen uskaltaa jo säätää kunnolla. Tosin talvella säätäminen on usein vähän niin ja näin, koska kone saattaa käydä vaikka kuinka liian laihalla, vaikka kansi olisi kuinka kylmä.  :|

231
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.12.04 - klo: 10.06 »
KYLLÄ. Se ruuvi säätää sen, että kuinka kiinni kurkku pääsee menemään. Jos säädät sen servosta ja toi ruuvi on liian kiinni, auto sammuu jarruttaessa.

232
Yleinen keskustelu / Mad force vai hpi rs 4 mt?
« : 27.12.04 - klo: 10.01 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mää kirrasin pääneulaa 2ja 3/4, sormia voi pitä abautsekunnin ennekuin palaa niin käykö kone liian kuumana? Sitetnkö rikastan sen 3 kiekkaan nin sittne sormua voi pitää ainakin 5 sek..
On varmaan ihan hyvä, mutta yksi testi on kans: Sylkäisee tipan tulpan päälle (tai sen viereen jos osuu) ja jos pisara sihahtaa heti pois, kone on liian kuuma, jos se sihisee siinä parikin sekuntia, on kone ihan sopivan lämpöinen. Tämä siis pitää tehdä mahdollisimman nopeasti suoraan ajosta, ettei kone kerkeä jäähtyä paljoa sihtaillessasi sylkipisaraa. Kone jäähtyy näin talvella varsinkin tyhjäkäynnillä aika paljon.
Infrapunalämpömittari....?  :roll:  Suosittelisin, ei menis arvailuks.

233
Polttisautot / Eka polttis?
« : 27.12.04 - klo: 09.53 »
Lainaus käyttäjältä: "-Jusu-"
Minkäslainen tämä http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=8 olisi autona?
Tuo on kyllä ihan kelpo auto, mutta sen pro-versio olisi vielä parempi. Pro-versiossa muistaakseni tuli vielä radiotkin mukaan ja hinta oli joku 300-400€, mutta siinä oli paljon hyviä parannuksia. Se on vaan hävinnyt hobbylinnan sivuilta kestotarjouksesta, en tiedä myydäänkö sitä enää.

Kyoshon pureten alpha on myös ihan kiva auto, mutta aika kalliit varaosat (kyosholle ominaista) ja omien kokemuksien perusteella ei mikään kauheen kestävä. Lue pureten alphan topic. Tosin toi on se uus, joss ei muistaakseni kauheasti ole itse tietoa, mutta vanhempikin topici löytyy ainakin haulla, jollei muulla. Myöskään puretenilla ei päästä kuin ehkä puoliin nopeuksiin verrattuna vaikka tohon rush evoon tai duratraxiin. Mutta pure on neliveto, parempi hallita.[/url]

234
Polttisautot / Moottorivaihtoehto?
« : 27.12.04 - klo: 09.43 »
Äänet ovat kyllä todella makeet.  8)  Kehtais jo päästellä. Hirveästi ei tehoja esitelty. Eikä vauhtiakaan, ois ollut hyvä jos ois näytetty kuinka kovaa kiihtyy ja kulkeeko hyvin...

235
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.12.04 - klo: 09.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Krapula"
Lainaus käyttäjältä: "ossi v"
Savagessa säädöt vissiin pielessä muttä miten? Kun pitää jarruä hetken päällä niin ampuu oikein kunnolla eteen päin kun päästää tyhjäkäynnille. Ei muuten mutta vaikea pysäyttää. (Voiko johtua siitä että ei ollu folioa jäähdytyskannen päällä) :(


Mulla on ollut hieman samoja ongelmia. Eli jos kaasun painaa pohjalle, sitten päästää neutraalille, kaasari jää auki n. 1mm. Mutta jos sitten pistää jarrun täysille ja päästää, kaasari aukeaa puoleenväliin.

Itse kyllä tein myös sen havainnon, että servovipu jarruttaessa vetää myös sen kaasuvivun huomattavan paljon kiinni (kuuluuko sen toimia näin?) ja yrittää vielä enemmän sulkea kaasaria, vaikka se on jo siinä 1mm:ssä ja sitten jarrun vapauttaessa kaasu ponnahtaa auki. Asia korjaantui jonkin verran (mutta ei hyväksi) kun löystin hieman sen muovikappaleen ruuvia, johon jarru- ja kaasulinkki liittyvät.
Kurkun ei kuulu liikkua tyhjäkäyntiasennosta mihinkään, vaikka kuinka repisi jarrua. Ne tyhjäkäynnin kierrokset yleensäkkin säädetään siitä kaasarin kyljessä olevasta ruuvista, jossa on jousi ympärillä, eikä radion trimmistä. Se pitää juu olla myös se muovikappaleen ruuvi, johon kaasu- ja jarrulinkki liittyy oikealla kireydellä. Ei saa estää jarruttamista liikaa, mutta pitää "jaksaa" työntää kaasu kokonaan auki. Myöskin neutraaliasennossa se ei saisi vetää mihinkään suuntaan kaasarin luistia. Asia korjaantuu siis lopullisesti riittävän jäykällä palautusjousella, mutta pitää olla myös muut säädöt kohdallaan.

236
Yleinen keskustelu / Mad force vai hpi rs 4 mt?
« : 25.12.04 - klo: 17.12 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Nyt on pääneula 3 kiekkaa aki, kärsiikö kiristää? Auto kukkuu ja kulkee kun pieni eläin!  :lol:  Menee melkein missävain.
Siis käy ja kukkuu.  :lol:  Jos se jo huutaa täysillä ja lähtee röpöttämättä, niin eihän sitä kannata kiristää. Jos taas varaa on vielä, niin kiristä pois, mutta älä liikaa.

237
Vapaa keskustelu / mitä sait lahjaksi?
« : 25.12.04 - klo: 12.32 »
Minä sain lahjaksi pikkuveljen. Syntyi aattoaamuna ~kuuden maissa.  :lol:
Lisäksi sain jotain muuta kamaa, kuten:
- räikkäsarjan
- yleismittarin
- lätkähanskat
- hirveästi karkkia (olen todella kova syömään)
- paidan, 2paria hanskoja, pipon, fleesetakin.

238
Polttisautot / HPI MT 2 RTR
« : 25.12.04 - klo: 12.26 »
Lainaus käyttäjältä: "jeba"
Kyl ne liittimet oli kiinni ku ne napsahti sillee ku pisti ne yhteen,mut voisko syy olla siinä,että se hobbylinnan myyjä anto jonkun käytetyn akun mukana ku siält oli loppu ne uudet?
En mä usko, että se kumminkaan sököä akkua antaa, ainakaan tietoisena. Koita jollain muulla tuleeko virtaa. Omistatko yleismittaria? Koita heilutella ja väännellä liitintä. Voi toki olla, että akku on rikki, mutta jos vaikka rotossa on valmistusvika? Latasitko sitä varmasti oikein?

239
Vapaa keskustelu / Need For Speed: Underground 2
« : 24.12.04 - klo: 21.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "Laturi"
Karmee ajettavuus tuossa pelissä.

siihen kyl tottuu  :wink:
Se on ihan outo siinä alussa, ku joka toisessa kisassa ihan erilainen. Vai onko se vaan sitä, että on erilaiset säädöt aina erilaiseen kisaan? En kauheasti tohon ole perehtynyt, ainakaan vielä.

240
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 24.12.04 - klo: 14.36 »
Koita auto sammuksissa, että palautuuko kaasua päälle jarrun painamisen jälkeen. Otat ilmanputsarin pois ja katot kurkkua. Painat jarrun pohjaan ja päästät pois. Aukeeko kurkku pois päästämisen aikana?
Onko sulla kaasun palautusjousi paikallaan? Jos ei ole, tai sen on liian heikko, niin laita sopiva kuminauha vetämään sitä kaasaria kiinni. Kuminauha kannattaa laittaa vaikka siihen luistimen päästä menemään moottorin toiselle puolelle vaikka pääneulan putkiloon kiinni.
Johan tuli vaikeasti selitettyä.  :shock:

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 53