Nyt ensimmäinen HongNorin 4WD Short Course auto rantautunut Tampereen suunnalle. Auto oli valmiiksi kasattuna, ilman sähköjä. Diffeistä löytyy vakiona oikeat diffiöljyt muistaakseni 3-5-1. Iskarit on kasattu jäykimmillä jousilla jotka osoittautui ihan toimiviksi NIRK:ssä. Auton paino ajokunnossa oli 2540g. Suurin osa tekniikan osista on samoja kestäväksi osottautuneita kuin CRT.5:n osat ainostaan pohjalevy ja kardaanit ovat erilaiset. Pohjalevy on mustaksi eloksoitua alumiiniä. Moottoripukki oli uudenmallinen epäkesko säätöinen, tällä systeemillä hammasvälys vakiona mukana tulleeseen komposiitti spurriin oli helppo säätää oikeaksi. Diffit on samat kuin CRT.5:ssa ja samaa kaliperia kuin 1/8 buggyssä ja truggyssä..kyllä kestää.
Mukana tuli maalaamaton kori, kasausohje, koritarrasarja, Ikkunateipit jos haluaa jättää läpinäkyvät ikkunat, 14T teräs pinion, korisokkia,ruuveja yms.
Lyhyen testi session jälkeen, auto veti suun virneeseen. Paketista auto oli helppo ajaa, hypyt oli helppoja ja NIRK paljon puhuttu pattisuora meni tälläkin autolla erittäin helposti ja näyttävästi hyppimällä. Paras läppi oli 17.1s kun takatuupit viime viikonloppuna veteli parhaimmillaan 18.0 s aikoja. Mutta ennenkaikkiaan auto on tyylikäs ja mielenkiintoa herättävä näky radalla.
Autossa on oikeesti potenttiaalia kun saa hierottua setupin kuntoon.
Edit: Keskiviikon kerhokisailua
HongNor SCRT10 Short Course