91
Kilpailukutsut / Vs: Lavanko M8/T8 Kerhokisa - - Mudventures 2012
« : 19.05.12 - klo: 21.01 »Mitä puuroo se Don Jermalainen on oikeen vetäny?
Tainnu ajaa Arin autolla ja Ari sen ni on väärät ponderit :D
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Mitä puuroo se Don Jermalainen on oikeen vetäny?
Sorapinta = irtoainesta = luiston tarvetta nopeaan menoon = vetävien pyörien sutimista = näyttävä sorasuihku = lisää silmänruokaa katsojille = lisää innostusta ja kiinnostusta lajia kohtaan = lisää harrastajia.
Vastaukset ylempään jotka selviävät ihan noista ekan postauksen kuvista: Kyllä, kevyempi, kyllä, kyllä, kyllä.
Noinhän se menee. Lähinnä kritisoin osien laatua, ei mielestäni mene enää toleranssivirheisiin jos esim vetoakselit tai vetokaluston osat on kieroja uutena.
Reilu 15 vuotta kisanneena on pakko sanoa että ehdottomasti huonolaatuisin auto jota rahalla saa (tällä hetkellä ei edes rahalla saa :) ), mutta myös tän hetken ehkäpä nopein nelkkukrossi, joten siihen kasaamiseen kannattaa käyttää useempi päivä vaikka se kiireellä onkin nopeammin pompoteltavissa keittiön pöydällä.
Oletteko saaneet etu- tai takatorneja rikki? Useammalta aftermarket-valmistajalta näyttäs olevan saatavilla hiilarisia iskaritorneja ja painosarjoja. Onko nämä tarpeellisia upgreidejä?
EDIT: steering linkkikin on kai aika fleksaava ja hajonnut joillain. Lienee järkevin päivittää se hiilari-/alu-versioon.
Heh
Muilla on tullut törmäiltyä... Ja lujuusopista on vähän kokemusta.
Etupuskurista puuttuu törmäysenergiaa absorboiva rakenne melkein kokonaan. Etupuskuri itsessään imee vähän mutta tuskin riittävästi. Energia välittyy suoraan iskaritorniin. Jos torni ja bulkki joustaa on seuraava suoraan linjalla kiinnikkeet ammeeseen.
Hienon näköinen auto muuten, varmasti pitelemättömän nopea osaavan kuskin käsissä.
Huonot kuvat tai keula ei tule kestämään. Tai jos ajaa linjaa eikä törmää mihinkään....
Nykyisistäkin SM-luokista on jouduttu vääntämään kättä että niille kaikille on saatu SM-arvo. Viime vuonna kyllä kaikissa SM-sarjoissa oli kovia kuskeja ja kisaajamäärätkin SM-arvolle sopivat: TSM-10: 47, C-12: 30, M-8: 80, TP-10: 25, LS-5: 33, M2-10: 49 ja M4-10: 59
Katsot listahintoja, jotka eivät toteudu jos säädin valitaan ykstyyppisäätimeksi.
Nopeella katelaskulla EuroRC voisi tarjota esim Hobbywing 60A säädintä hintaan 69e ykstyyppisäätimenä ja Justock säädintä hintaan 49e
Riippuen hiukan ehdoista mitä maahantuojalle asetetaan, mutta en nää mitenkään vaikeana, että päästään järkeviin hintoihin.
17.5t moottori on tästä hyvä esimerkki, ovh taitaa olla 90e+ mutta sen hinta on 72e.
Joka vuotisiin kaluston päivitystalkoisiin sääntöjen muuttuessa en näe järkeä TSS-10 luokassa kustannussyistä. Nyt on TSS-10 luokassa pystynyt ajamaan useamman kauden samalla moottorilla ja noparilla ja hyvä niin.
Eiköhän vuokrasäätimet ole tarkoitettu omien säätimien lisäksi, jos 50-80e panostus säätimeen tuntuu liian isolta, niin voi tulla kokeilemaan noin 10e panostuksella. Samalla tavalla toimitaan nytkin ponderien osalta, joten miks ei säätimien osalta myös.
Itella kuljettaa ihan normaalisti kaikki palavat aineet. Ja kotiovelle asti. Sopimuskysymys.
rcjkl.fi / Teemu
Ulostulot ei ole anodisoitu koska materiaali ei ole alumiinia, matsku on terästä ja pinta on normaali mustaus joka ei kasvata ainevahvuutta ollenkaan. Monella tuntuu olevan se käsitys että ulostulojen/hexien pinnotus on syynä että diffin ratas menee tiukasti paikalleen, syy on pelkästään tiukasta mitoituksesta eikä pinnoituksesta.