Kirjoittaja Aihe: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?  (Luettu 3114 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« : 07.10.07 - klo: 20.50 »
Eli olen vasta aloittanut harrastuksen ja sain auton muutama päivä sitten. Eli mitkä nyt on ne tärkeimmät huoltamisen kohteet ajon jälkeen? autona team losin lst

Poissa Revo3.3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #1 : 07.10.07 - klo: 22.31 »
Traxxas suosittelee ainakin Revolle aina tunnin ajon jälkeen ilmanputsarin täyspuhdistusta/uudelleen öljyämistä sekä tulpan aukosta ja kaasarista suihkutettavan jotain nimenomaista öljyä siihen tarkoitukseen TAI wd-40:stä...tai vastaavaa..

Itse teen aina ajosessioiden jälkeen noi kyseiset + jotain ekstraa kuten pyörän mutterien kireystarkistus jne...lue manuaalista vielä mallikohtaiset vinkit huoltamiseen! Kyllä se siitä....itsellä ollu auto vasta n. 2 vko..  :laugh:

Mutta nää on mun huoltotoimeni ja en ota kantaa MITEN oikeasti pitäisi tehdä niinku kirjojen ja kansien mukaan, käytäntö muokkaa omat versionsa niistäkin ohjeista sitten ajan kuluessa!  :wink:

Poissa j_h

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #2 : 07.10.07 - klo: 23.06 »
Sinne moottoriin ei mun tietääkseni kannata mitään yleisvoiteluainetta laittaa koska se irrottaa karstaa joka tukkii laakerit.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #3 : 07.10.07 - klo: 23.29 »
after run öljyä koneeseen ajon jälkeen
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #4 : 08.10.07 - klo: 09.33 »
Ja ilmanputsareita ei kannata missään nimessä pestä vaan uutta kehiin kun alkaa likainen olla.
Jos on 2 osainen suodatin niin sen ulomman voi kerran pestä ja sen jälkeen molemmat vaihtoon.

Jos ajaa todella pölyisessä niin äkkiä menee putsari, mutta jos ei pölise yhtään niin ei sitä vielä tunnin jälkeen tarvitse vaihtaa.
Noin ainakin itse teen.
Axial SCX 10 TR

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #5 : 08.10.07 - klo: 14.06 »
niin ja kannattaa pyörittää moottoria vauhtipyörästä sen verran että tuntuu löysältä.
ettei ainakaan jää yläkuolo kohtaan.
tamä nyt ei perjaatteessa ole huolto toimenpide.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Verre

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #6 : 08.10.07 - klo: 15.13 »
Ite ruiskutan etu- ja takaripustukset kaikkinensa WD-40:llä ja paineilmaa perään. Lähtee hyvin puhtaaksi ja jättää seuraavaa ajokertaa odottamaan pienen kerroksen rasvaa jolloin seuraava puhdistuskertakin käy helposti. Renkaat voi pestä suoraan vesihanan alla. Paineilmalla varovasti sähköosat, servot jne.
HoBao Hyper ST
XRAY XB8

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #7 : 08.10.07 - klo: 15.19 »
Moottoriin ei tarvitse ajon jälkeen laittaa mitään öljyä mikäli tauko ei tule olemaan pitkä.
Lähes jokainen polttoaine sisältää laadukkaita öljyjä jotka suojaavat moottoria pienten taukojen ajan.
Vasta kun puhutaan edes kuukauden tauosta, kannattaa harkita afterrun öljyn käyttöä.
Ilmanputsari vaihdetaan aina kun se on tarpeeksi likainen... ( ei pestä )
Riippuen olosuhteista, se saattaa olla vaihdon tarpeessa jo tunnin ajon jälkeen.
Vähemmän pölyävissä olosuhteissa tietysti käyttöikä on pidempi.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #8 : 08.10.07 - klo: 16.00 »
Kantapääni on opettanut, että jos on sateella ajellut, niin kannattaa ottaa kytkinlaakerit pois. Kerspeles että osaavat olla tiukassa kiinni moottorin akselissa jos saavat ruostetta itteensä. Toki ne liuottamalla irti saa, mutta kun useinmiten tarve on vaihtohetkellä heti eikä kohta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #9 : 08.10.07 - klo: 16.08 »
tuota voi helpottaa esim. sillä Jartsan ihmerasvalla. Ihan ähän rasvaa kampuran ja laakerin väliin, ei jumitu enää. en ole havainnut ongelmia laakereiden toiminnassa enkä muussa.

tiedätkö muuten millä sen laakerin saa pois vaikka jumittuu: ei nimittäin auta liottimet, mutta ulosvetäjällä lähtee. Sillä saa myös samalla laakereihin juuttuneen kytkinkellon irti. Kampuran päähän ruuvi jos muuten on liian lyhyt tai kytkinkellon sisällä.

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #10 : 08.10.07 - klo: 19.02 »
joo no tuo renkaiden mutterien tarkistus huomattiin itekkin aika hyödylliseksi, kun takarengas sinkos pellolla ajaessa  :grin: kiitos vinkeistä, nyt ollaan jo paljon viisaampia  :smiley:

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #11 : 08.10.07 - klo: 19.34 »
" Jartsan ihmerasvalla" on nimikin, se on EUREKA PRO.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Mika R

  • Vieras
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #12 : 08.10.07 - klo: 20.09 »
No just se sama. Käy moneen kohteeseen pikkuautoissa. Hyvää kamaa.

Poissa Revo3.3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #13 : 08.10.07 - klo: 20.32 »
Yhteenvetoa huoltotoimista...

pidä maalaisjärki hanskassa. Kun teet itse, tiedät mitä teet ja miten. Niin montaa vastausta on nytkin ollut liikkeellä niinkun on vastaajaakin! :wink:

Toisissa jutuissa voi osien pelkkä puhdistuskin olla hyväksi ja avuksi; eipä tarvi aina ottaa uutta osaa käyttöön ja pitää hirveätä arsenaalia osia mukana jne. Sellasta se on!

Luulis kyllä, että automerkin ja mallin manuaalin huoltovinkkeihin jollainlailla on uskominen.....? :huh:

Mika R

  • Vieras
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #14 : 08.10.07 - klo: 21.18 »
joo, no millä puhdistat jos et saa laakeria edes irti...siinä tulee kokeiltua monenlaista... liotusta, pihtejä, vasaraa ja talttaa... mutta kun se on siihen kampiakseliin palanut kiinni ja ei oo helppo homma..edes rikkomalla ei tahdo aina lähteä... ulosvetäjä jota käytän vauhtipyörän irroituksen toimii myös tuossa erittäin kätevästi.. kerro siksi että välttää monen tunnin sähkläyksen helposti tällä jutulla

tämä siis tohon laakeriasiaan

yleisemmin maalaisjärki mukana tottakai, siitähän tässä onkin kyse

minä kyllä laitan WD-40 koneeseen purkamisen yhteydessä ja runsaastikin, sillä osat liukuu paremmin paikoilleen ja lian hituset saat valuttamalla ulos, paineilman kanssa sopivasti tarvittaessa....

Poissa notgood

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #15 : 09.10.07 - klo: 17.24 »
Ja ilmanputsareita ei kannata missään nimessä pestä vaan uutta kehiin kun alkaa likainen olla.
Jos on 2 osainen suodatin niin sen ulomman voi kerran pestä ja sen jälkeen molemmat vaihtoon.

Jos ajaa todella pölyisessä niin äkkiä menee putsari, mutta jos ei pölise yhtään niin ei sitä vielä tunnin jälkeen tarvitse vaihtaa.
Noin ainakin itse teen.

Mikä on peruste jottei putsaria voi pestä?

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #16 : 09.10.07 - klo: 17.45 »
Mulle sano auton myyjä(käytetty jolla en oo sanu ajettuu kunnolla en tiedä mikä on) että pesee aina  sisemmän osan. Miks sitäi muka vois pestä ja öljytä sit uusiks? Eihän se mee pilalle..?
|HN X2|Slash|

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tärkeimmät huoltokohteet ajon jälkeen?
« Vastaus #17 : 09.10.07 - klo: 17.47 »
Ei välttämättä, mutta kaikkea likaa et mitenkään sieltä pois saa.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---