Kirjoittaja Aihe: Parin auton VS  (Luettu 3152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« : 01.11.04 - klo: 14.39 »
eli tämmönen kysymys että mikä näistä monsuista on paras:
Hpi Savage (truczillan päivityksellä se mis on 4,6hv)
Traxxas Revo
Gs Sut
Trinity Nitro Spyder
Kyosho mad force
eli nuo autot mikä on paras:
Kestävyydessä
Nopeudessa
varusteiltaan
vara osien halpuudessa
millä on paras hinta laatu suhde
voimakkuudelta
mikä lentää pisimälle  :mrgreen:
tossa mikä noista autoista on paras? sanokaa hyviä vastauksia kyse on mun jpululahjasta!  :mrgreen:
jepajee

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Parin auton VS
« Vastaus #1 : 01.11.04 - klo: 15.46 »
Itse olen paininut samanoloisella kysymyksellä jo tovin ja tässä ajatuksiani...

Tarvitsee aluksi huomata että autoissa on huomattavia rakenteellisia eroja:

Savage, Traxxas ja Trinity näyttäisi olevan levyrunkoisia ja erillisjousitettuja.

Toki Mad forcessa on levyrunko mutta siinä akselit ovat yhtä "puuta" ja näin ollen ei erillisjousituksesta voida puhua. Akselit ovat varmasti kovilla kivikossa.

GS Sut taas perustuu puhtaasti krossiautoon ja täten soveltuu eri tavalla maastoajoon kuin muut ehdokkaat, on enemmän Stadium tyylinen monsu. Tässä tosin on etuna se että se on muutettavissa M8 luokkaa soveltuvaksi krossariksi. Muistaakseni Ofnalla (Hobao) on vastaavanlainen monsteri, saatavuudesta suomessa en tiedä, mutta tuloillaan varmasti on.

Varaosien saatavuus on tärkeä asia, osia kun menee rikki tavalla tai toisella. Itselleni tulee ainakin heti mieleen että Savageen, GS:n ja Kyoshoon saa osia melkoisen lyhyessä aikavälissä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tietysti kun harrastamaan rupeaa niin omasta kokemusestani voisin heti sanoa että aika nopeasti alkaa "mopo keulia". Näin ollen on mukava lisä jos autoon on olemassa Hob-up yms. osia, Savageen ainakin niitä tuntuu olevan tuntuvasti, mutta on varmasti saatavilla muihinkin malleihin.

Oma valintani ainakin näiden perusteella olisi Savage

Ajokokemuksista en voi puhua kun en ole yhdelläkään mainitsemillasi autoilla ajanut.  :cry:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Parin auton VS
« Vastaus #2 : 01.11.04 - klo: 16.04 »
Savage!
Omistan tällä hetkelllä savagen, ja vielä viime kesänä minulla oli t-maxx. Kaverillani on madi.

Mad force.
+Varaosien saatavuus
+Helppo huoltaa
+Toimiva
-Kestävyys "kovassa" ajossa
-Kallis
-Kalliit varaosien hinnat
-Korin maalauksien kesto
-Huono jousitus

Savage.
+Kestävyys
+Moottori
+Edulliset varaosat
+Varaosien saatavuus
+Hyvä jousitus.
+Paljon Hoppi-uppia
-Vaikea huoltaa
-Vakiona huonot diffi öljyt

Traxxas Revo.
+Makee
+Hyvä jousitus
-Heikot vakio servot.
-Heikko moottori.

Ym...

Täten itse ottaisin savagen, eikös savage ole vuoden auto 2004!

Itse olen savageeni enemmän kuin tyytyväinen, koska siihen on saatavilla runsaasti päivityksiä ja hop-up osia. Ja Stumpelo, uskon, että 25 moottori on sinulle ainakin alkuun aivan riittävän tehokas. Itse ostaisin mieluummin 3-portaisen vaihdelootan kuin truckzillan. Truckzillalla savagen diffit olisivat varmaan jatkuvasti rikki, saati sitten mitä 46 kone kuluttaa!

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #3 : 01.11.04 - klo: 16.14 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
..........

Mad force.
+Varaosien saatavuus
+Helppo huoltaa
+Toimiva
-Kestävyys "kovassa" ajossa
-Kallis
-Kalliit varaosien hinnat
-Korin maalauksien kesto
-Huono jousitus

Savage.
+Kestävyys
+Moottori
+Edulliset varaosat
+Varaosien saatavuus
+Hyvä jousitus.
+Paljon Hoppi-uppia
-Vaikea huoltaa
-Vakiona huonot diffi öljyt

.................
Lainaus



Mad force ei ole tosiaankaan kallis jos vertaa esim savageen, jousitukseen auttaa tuplajouset ja korin voi maalata itse paremmin tai ostaa uuden.
 HPI:llä on jotkut osat kalliimpia kun kyosholla.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #4 : 01.11.04 - klo: 16.15 »
noh kyllä 25 moottori mulle 4kk riittää sit on mun synttärit ja toivon truczilla päivitystä  :mrgreen:  sit mä meinaan et jos ostan savagen
tai saan niin siihen sitten jouluna ostan 3 portaasen vaihrelaatikon ja ristitapit ja diffi öljyt ja pakin ja sit ehk sit en vuoden alus
varmaan ostan niihin diffeihin ne rautaset rattaat vai mikkä onkaan ja sit muihin mikkä liikkuu alumiinia tai rautaa  :mrgreen:  mutta katsotaan tietääkö kukaan tosta trinysta muutako et se on 1:7
jepajee

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Parin auton VS
« Vastaus #5 : 02.11.04 - klo: 11.08 »
jaa´a mistähän alkais... no savagea kun miettii niin ensin tulee mieleen...

-vaikee huollettavuus, toinen puoli runkoa ain auottava,,, myös puhdistus vaikeeta.
-puskurit kiinni perien kansissa = puskurit saa kovia tällejä niin diffikoteloista pettää kierteet ja puskuri irtoo auton pohjasta, ja kun kierteet sököt niin vesi ja kura pääsee sisään, homma kyllä korjaantuu ku ostaa alumiiniset diffikotelot! Siis en tarkota diffiä, vaan sitä koteloa missä koko perä pyörii.
-tautisen painava, ei tosin pelkästään huonoa asia. Mutta kolari tilanteissa ei hyvä
-radiopoksi ei ole kovin toimiva,
-renkaat pitää turhan pehmeet, kovassa vauhdissa vispaa aivan järkyttävästi = ripustukset kuluu.
-vakioradiot huonot

+koteloitu vaihteisto
+pitkät joustot
+lentää hyvin
+melko kestävä
+pakki + roto
+tuuninki osia yms. heebeleitä _löytyy.com_

mädi

-joustot vakio jousilla,
-pakki + roto
-avoinainen vaihteisto + ketju
-kytkinkello härpäkkä, (kivet) ?
-kuin kauan etupään one-way kestää ???

+jäykät akselit tuo tunnelmaa
+kevyt
+huollettavuus todella helppoa, esim diffien puhdistus ja rasvaus
+osia saa tähänkin kohtuullisen helposti, hinnat lienee normaalia keskitasoa, ei minusta niin pahat ku yleensä puhutaan
+3vaihdetta
+hyvin toimiva moottori
+sopivan kovat/pehmeet renkaat, pysyy hyvin muodossaan kovassakin vauhdissa

nyt hommiin, päivitän listaa sitä mukaan ku mieleen tulee, uusia juttuja. Kommentoikaa, mistä ette ole samaa mieltä.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #6 : 02.11.04 - klo: 14.14 »
noh te ette varmaan ees muista mikä toi triny on no se on tuolta towerista: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJCL9&P=7 tosta olis mukava tietää
koska mun joululahjan pitöös kestää kauan aikaa ja olla totta kai
MAKEE  :mrgreen:  täl hetkel oon vähä tohon truczilla savageen koska se on iso ja painava ja monta hevosvoimaa!  niin täs olis semmosia millä on mulle ihan sama mun puolesta autosaa olla vaikea pestä,huoltaa ja hinnallakaan ei oo paljo väliä paitsi koossa on  :mrgreen:  1:8 tai 1:7 Mutta ei FG:TÄ EIKÄ CARSONIA !
eli voitte ehotella muitaki monsuja  :mrgreen:  ja otsikon voisin muuttaa eriksi vaikka 1:8 - 1:6 monsujen vertailuksi  :mrgreen:
jepajee

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #7 : 02.11.04 - klo: 14.27 »
Äääh... meinasin sitte kirjoittaa liian hätäseen...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Parin auton VS
« Vastaus #8 : 02.11.04 - klo: 14.59 »
Sen verta vielä että ei kannata kauheesti tuijotella noita valmistajien koko (1:7, 1:8) merkintöjä, katso oikeita mittoja. Esim: Savage on pidempi kuin tuo Trinity mutta aavistuksen kapeampi, tai ainakin kun minä noita mittoja ynnäilin.

Kapeus mitä todennäköisimmin tulee ainoastaan renkaiden koosta ja zillattuna savage on jo kovasti suurempi. Jos siis koon perään olet...  :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #9 : 02.11.04 - klo: 15.57 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Sen verta vielä että ei kannata kauheesti tuijotella noita valmistajien koko (1:7, 1:8) merkintöjä, katso oikeita mittoja. Esim: Savage on pidempi kuin tuo Trinity mutta aavistuksen kapeampi, tai ainakin kun minä noita mittoja ynnäilin.
Kapeus mitä todennäköisimmin tulee ainoastaan renkaiden koosta ja zillattuna savage on jo kovasti suurempi. Jos siis koon perään olet...  :)


Ja Revo on 1/10 mutta se on piteempi/leveempi kuin Savage

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #10 : 02.11.04 - klo: 16.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Sen verta vielä että ei kannata kauheesti tuijotella noita valmistajien koko (1:7, 1:8) merkintöjä, katso oikeita mittoja. Esim: Savage on pidempi kuin tuo Trinity mutta aavistuksen kapeampi, tai ainakin kun minä noita mittoja ynnäilin.
Kapeus mitä todennäköisimmin tulee ainoastaan renkaiden koosta ja zillattuna savage on jo kovasti suurempi. Jos siis koon perään olet...  :)


Ja Revo on 1/10 mutta se on piteempi/leveempi kuin Savage


http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=474&osCsid=b75b1283cd39b93b0e91698f0a219679 Eikö noi oo aika samankokosii?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #11 : 02.11.04 - klo: 16.06 »
toi revo on musta aika ruma  :mrgreen:  ei pahal muttta kumminkin
eikös toi kun savageen ostaa truczilla muoron niin sehän pidnetää SaVaGeA HiuKKaSen EiKÖS vAAn? ▀
jepajee

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #12 : 02.11.04 - klo: 16.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
toi revo on musta aika ruma  :mrgreen:  ei pahal muttta kumminkin
eikös toi kun savageen ostaa truczilla muoron niin sehän pidnetää SaVaGeA HiuKKaSen EiKÖS vAAn? ▀
Vissiin jotain reilu pari senttiä. Sillee, että just kivasti joutuu poraa uudet reiät koriin.  :P

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Parin auton VS
« Vastaus #13 : 02.11.04 - klo: 16.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Ja Revo on 1/10 mutta se on piteempi/leveempi kuin Savage


Valmistajien nettisivujen specsien mukaan...

Savage 16.8" x 21"
REVO 16.125" x 19.125"

Mutta toisiaan Traxxas sanoo sivuillaan että Revo on 1/10 :) että se siitä...  ;)

http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/trx_revo_specs.htm
http://www.hpieurope.com/kits/main.php?partNo=845&lang=en

Zillattuna savagesta tulee tuuman pitempi...
http://www.hotbodiesonline.net/tz_sport.html

Tämä olis sitten jo tosimiesten vehje...   eikös Kyöstillä ollu joku vastaava värkki?

http://www.hotbodiesonline.net/truckzilla_big_twin.html
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #14 : 02.11.04 - klo: 17.01 »
tota toi hot bodies 2 moottorinen onko se päivitys jos ei niin MÄ HALUUN TON!!!!. tai haluun kumminki koska toi tuloo suomeen :?:
jepajee

Poissa Mursu

  • Jäsen
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #15 : 02.11.04 - klo: 17.04 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
toi revo on musta aika ruma  :mrgreen:  ei pahal muttta kumminkin
eikös toi kun savageen ostaa truczilla muoron niin sehän pidnetää SaVaGeA HiuKKaSen EiKÖS vAAn? ▀
Vissiin jotain reilu pari senttiä. Sillee, että just kivasti joutuu poraa uudet reiät koriin.  :P


Eikä pelkkien reikien teko riitä, pitää vielä leikellä koria, että koneen kansi mahtuu ulos. :mrgreen:
Äläs nyt...

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Parin auton VS
« Vastaus #16 : 02.11.04 - klo: 17.04 »
Se tulee suomen parin viikkoa sen jälkeen kun teet hobbylinnaan tilauksen :wink:

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #17 : 02.11.04 - klo: 17.07 »
sil on toweris mojova hinta http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHKC6&P=ML 610€ ja pari senttiä!  mun ens wuoden joululahja toivomus lista on VALMIS ja Sitä seuraava  :mrgreen:
jepajee

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Parin auton VS
« Vastaus #18 : 02.11.04 - klo: 17.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
sil on toweris mojova hinta http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHKC6&P=ML 610€ ja pari senttiä!  mun ens wuoden joululahja toivomus lista on VALMIS ja Sitä seuraava  :mrgreen:


Jos konversio kitin hintaa korreloi siihen että kitissä tulee kaiken muun mukana 2kpl .26 kokoisia moottoreita niin eiköhän tuo hinta ole sitten aika kohdallaan ?)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #19 : 02.11.04 - klo: 17.37 »
joo mutta jos oikeen miettii niin tuo on kyllä pirun vaikea laittaa varmaan säätöihin  :|
jepajee

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #20 : 02.11.04 - klo: 17.40 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"

Täten itse ottaisin savagen, eikös savage ole vuoden auto 2004!


Ei ole, mutta joo menee vähän pilkun nu********si.
Jatkakaa. :mrgreen:
                                                           
Lainaus käyttäjältä: "RCNitro"

A full house of nearly 400 RC manufacturers attended the ninth Annual Readers' Choice Awards dinner. And the other winners were ...

Truck of the Year: Traxxas Revo
Car of the Year: Kyosho Inferno MP-7.5 Kanai III

Readers' Choice Awards
Electric Buggy: Associated B4
Nitro Buggy: Kyosho Inferno MP-7.5 Kanai III
Electric Truck: Associated T4
Nitro Truck: Traxxas T-Maxx 2.5
Electric Touring Car: Associated TC3
Nitro Touring Car: Associated Nitro TC3
Tire: Pro-Line 40 Series Big Joe
Charger: LRP Pulsar Competition
Motor: Trinity D6
Engine: Traxxas TRX 2.5
Transmitter: Airtronics M8
Fuel: Trinity Monster Horsepower
Speed Control: LRP Quantum Competition 2
Battery: Trinity GP3300 VIS-Matched Team
Body: Pro-Line Hummer H2
RC Innovation: Team Losi Mini-T
Driver: Billy Easton
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Parin auton VS
« Vastaus #21 : 02.11.04 - klo: 17.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
joo mutta jos oikeen miettii niin tuo on kyllä pirun vaikea laittaa varmaan säätöihin  :|


No ihan varmasti ... kyllä se peruszillattukin on ihan räyhä...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #22 : 02.11.04 - klo: 20.31 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Sen verta vielä että ei kannata kauheesti tuijotella noita valmistajien koko (1:7, 1:8) merkintöjä, katso oikeita mittoja. Esim: Savage on pidempi kuin tuo Trinity mutta aavistuksen kapeampi, tai ainakin kun minä noita mittoja ynnäilin.
Kapeus mitä todennäköisimmin tulee ainoastaan renkaiden koosta ja zillattuna savage on jo kovasti suurempi. Jos siis koon perään olet...  :)

Ja Revo on 1/10 mutta se on piteempi/leveempi kuin Savage

http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=474&osCsid=b75b1283cd39b93b0e91698f0a219679 Eikö noi oo aika samankokosii?


Kävin eilen livenä kattomassa JR-hobbyssa ja revo näytti pidemmältä/leveemmältä.

Ja Revossa on painopiste alempana kuin savagessa.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Parin auton VS
« Vastaus #23 : 02.11.04 - klo: 20.45 »
Riippuu missä ajelet? jos sekalaista sudittelua niin Savage, en erittele hyviä ja huonoja ominaisuuksia, ne on jo yllä mainittu. Mutta jos ajat radalla, hypytät ym... niin sitten Sut, täällä foorumissa on mollattu sutin pitkiä hexejä ( ei kestä ym... ) itse olen hypyttänyt sitä kuin 1/8 crossia ja ainut mitä sain rikki oli alatukivarren kiinnitys reiät pohjalevyssä, jotka jo vahvistin. Itselläni t-maxx, savage ja sut.

T:Rami

http://www.gsracing.com/gsracing/page.asp?pg=products&catid=57&fatherid=57&rootid=0&id=504
mydään lennokipiruustuksia .)