RoddeR: Ei muuta kun kouvolaan kisaamaan vaan niinkun Riku.F teki kanssa ja minä viimevuonna. Ei se kisaaminen mitenkään ihmeellistä touhua tohon ajeluun verrattuna ole, siis ei tarvii olla mikään tosi nopee ja hyvä ajamaan jne. Riittää että pysyy radalla ei ihan holtittomasti aja.
Ainut ero on että kun kello lähtee käymään alkaa kädet ja polvet täriseen :mrgreen:, ainakin mulla aina.
Oikeesti noissa kisoissa oppiii paljon paremmin ajamaan, linjat yms. Lisäksi kisapäivän aikana saa tosipaljon apuja muilta mm. auton säädössä ja muissa askareissa puhumattakaan siitä miten hauskaa meillä on ollut muuten varikolla.
Mulla oli ehkä 3 harjoituskertaa viime vuonna ja 2 kisaa. Tänä vuonna olen kerran ennen tattiksen kisaa käynyt ajamassa tattiksella. Muuten noi 3 kisaa eli ei sitä harjoitustakaan tarvita. Meitä on monta muutakin kisaamassa, jotka ei paljoa kisojen ulkopuolella ehdi harjoittelemaan.
Tietysti mitä enemmän ehtii ajaa, sitä varmemmaksi ajo tulee mutta ei se tarpeellista ole kisaamisen kannalta. Itse sanoisin, että yhden kisapäivän aikana oppii enemmän kun viidessä harjoittelukerrassa.
Mulla oli viimevuonna rookie kaudella tavoitteena, etten ole kisoissa viimeinen, ja se toteutui kummassakin kisassa, joihin osallistuin. Taisi aina joku vähintään keskeyttää leikin ennen mua.
Tällekaudelle laitoin tavoitteeksi, että paremmin kuin toisiksi vika
Ja yllättäen on vauhtiakin alkanut löytymään kun on auto saatu säätöihin. Olin ylistarossa kummassakin kisassa alkuerien jälkeen neljänneksi nopein! Finaaleissa olikin sitten epäonnea ja sähläystä, ja sijoitukset 6.s ja 9.s mutta hauskaa oli.
Ja se mikä oli ylistarossa siisteintä, oli että meitä oli noin 8 kuskia, jotka nakutti tasaisesti samoja läppiaikoja ja kilpailu oli erittäin tasaväkistä.