RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Mika R - 16.04.04 - klo: 12.06

Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Mika R - 16.04.04 - klo: 12.06
Tämä on jatkoa jo pitkäksi venyneelle edelliselle topicille
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 25.04.04 - klo: 12.53
http://www.petri.co.il/images/tmax.jpg Toihan on T-Max
(selvää teollisuusvakoilua/kopiointia) :?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 29.05.04 - klo: 15.07
Nyt löytyy minultakin T-maxx.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 29.05.04 - klo: 21.51
Miten saan maxin säätöihin. nyt sisäänajo säädöt
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Sami L - 29.05.04 - klo: 22.00
Veivaat niitä ruuveja, siinä ei ole mitään oikotietä onneen.
Raskas ajo vaatii raskaat säädöt.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 29.05.04 - klo: 22.06
Ei tarvii ku pääruuvia  pikkuhiljaa kiinnipäin... Itse ennen sisäänajoa laitoin tehtaan jäljiltä pääruuvia lisää auki...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 30.05.04 - klo: 16.00
Kertokaapas maxxin omistajat miten moottorin saa säätöihin jos se ei ole minkään laisissa säädöissä.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Gorexx - 30.05.04 - klo: 16.23
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kertokaapas maxxin omistajat miten moottorin saa säätöihin jos se ei ole minkään laisissa säädöissä.


Tuolta löytyy tietoa TRX2.5 koneen säätämisestä. Englannin kielellä tosin.

http://www.traxxas.com/support/pub/trx_sl_tuning25.htm
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 30.05.04 - klo: 16.29
niin mutta tuo on se vanhempi malli.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 30.05.04 - klo: 16.33
Miks sä nyt vanhan menit ostamaan  :shock:
Eikös sulla ole vielä Savagekin...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 01.06.04 - klo: 17.04
ei oll savagee.
Ostin t-maxxin kun sain niin halvalla.
No, säätöjä kaivataan.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: kukkalapio - 01.06.04 - klo: 18.56
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
ei oll savagee.
Ostin t-maxxin kun sain niin halvalla.
No, säätöjä kaivataan.

Sisäänajoonko tarvitset säätöjä?
Jos niin, ni laitat niin rikkaalle (auki) kuin saat pysymään autosi käynnissä. Avaat siis suht paljon kaikkia, käynnistät ja rikastat sitä sillee, et tulee raakaa öljyä putkesta ja savua pillin täydeltä.
Paljonko oot ajanu sillä koneella?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 01.06.04 - klo: 19.09
ajettu n.10 tankillista.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: kukkalapio - 01.06.04 - klo: 19.13
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
ajettu n.10 tankillista.

Eli sisäänajot takana..
Hienosäätöjä siis haet? Niitä on kyllä vaikea neuvoa tällee vaa, varsinkin kun en oo kyseistä autoo ikinä säätäny. :P
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 01.06.04 - klo: 21.36
No, kaippa saan ne kohalleen :)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 01.06.04 - klo: 21.44
Kiitos avusta kumminkin!
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Gorexx - 01.06.04 - klo: 21.46
Tutkipas tarkkaan noita valmistajan (Traxxas) nettisivuja. Siellä on tarjolla melko kattava paketti säätöohjeita. Esimerkiksi: http://www.traxxas.com/support/howto/trx_trouble_carburatorpro.htm
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 01.06.04 - klo: 21.48
Kiitos, tuota olin etsinytkin!
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 03.06.04 - klo: 10.16
Tulee jännää kun rupean maxxilla kisaamaan infernoa ja mad forcea vastaan.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 03.06.04 - klo: 10.33
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Tulee jännää kun rupean maxxilla kisaamaan infernoa ja mad forcea vastaan.



Joo Mad Force voittaa tai inferno.  :D  Tai maxxi.  :roll:  :wink:  :mrgreen:  :lol:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 17.06.04 - klo: 22.30
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Tulee jännää kun rupean maxxilla kisaamaan infernoa ja mad forcea vastaan.

Ja yksi tr-15 ja SAVAGE 25!
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Gorexx - 19.06.04 - klo: 11.23
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Tulee jännää kun rupean maxxilla kisaamaan infernoa ja mad forcea vastaan.


Jos meinaa tosissaan otta radalla noista mittaa, kannattaa harkita Ofna Hub adaptereja ja 1/8 krossin renkaita. Antaa ajettavuutta ja auto saattaa pysyä tiukoissa kurveissa jopa pystyssä, kun painopiste laskee. Ainakin omassa Maxxissa Savagen renkaat tuppaavat taittumaan alle pitävällä radalla. Muutenkin meno on niillä vähän suurpiirteistä.
Krossirenkaita käytettäessä välityksiä voi hieman pidentää. Itsellä nyt 70 isoratas (vakio 72T). Pari hammasta pienempikin saattaisi toimia.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXE06&P=7

http://fi.msnusers.com/gorexx/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=24

Alemmassa linkissä renkaat ovat Tarmac II asfalttirenkaat. Krossirenkaat ovat aavistuksen isommat halkaisijaltaan.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 19.06.04 - klo: 11.50
Mitkä vanteet ja renkaat sopivat maxxiin? Ofnat ovat levitys paloja, siis nuo hubit?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Gorexx - 19.06.04 - klo: 12.23
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mitkä vanteet ja renkaat sopivat maxxiin? Ofnat ovat levitys paloja, siis nuo hubit?


Noilla Ofnan paloilla (linkki) saa sopimaan kaikki normaaleilla hexeillä (17mm) varustetut krossivanteet. Esimerkiksi Hobao ja MP7.5 vanteet sopivat.
Nuo siis korvaavat Maxxin omat muovilirpakkeet (hexit).
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 19.06.04 - klo: 12.27
Eli nämä sopivat?http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV803&P=7
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Gorexx - 19.06.04 - klo: 12.30
Eivät sovi. Nuo eivät ole 17mm hexillä. MP 7.5 vanteet sopivat, jos nyt haluaa Kyoshon vanteet...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 19.06.04 - klo: 15.42
Mitä sitten? Kentieshttp://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCWD1&P=7?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Gorexx - 19.06.04 - klo: 16.02
Esimerkiksi nuo. Itse olen hommannut renkaat viimeksi Sanderssonalta.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 19.06.04 - klo: 16.21
No, menee vähän vanteiden/renkaiden puolelle tämä topic.
Joo tämä asia selkis
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 21.06.04 - klo: 21.53
Saako t-maxxiin vaihdettua kaikki voiman siirron rattaat metallisiksi? Jos saa mitä tämä maksaisi?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 21.06.04 - klo: 21.58
Entä sopiiko nämä t-maxxin vakio vanteille?http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDCW1&P=ML
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 21.06.04 - klo: 22.01
Eli mitkä? :oops:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 21.06.04 - klo: 22.04
eli nämät sopivat :mrgreen: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFSM6&P=ML
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: kukkalapio - 21.06.04 - klo: 22.05
Siis ne on kai vaan leveemmät. :P
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Toni N - 21.06.04 - klo: 22.23
Tässä on kyseiset renkaat Savagessani. Pito tosiaan on aivan mieletön näillä renkailla.
(http://www.rc-harrastus.com/modules/coppermine/albums/userpics/10021/Savage3.jpg)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 21.06.04 - klo: 22.39
Crissen vanha savage  :lol:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Toni N - 21.06.04 - klo: 23.05
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Crissen vanha savage  :lol:

Renkaat tosiaan on vanteiden ohella 40-sarjaa ja pito on mainio. Raskaiden renkaiden takia joutuu kone pikkasen kovemmalle, ja kiihtyvyydessä pikkasen joutuu tinkimään, mutta pitäähän monsterissa kunnon kumit olla.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.06.04 - klo: 08.14
Mitkä olisivat Maxxiin sopivat alkuperäistä jäykemmät jouset? Ja mihin hintaan saisi esim:Towerista
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 22.06.04 - klo: 08.41
Kaveri ostin ainakin maxiinsa Rc-trixin siniset +10% jäykemmät jouset. Vaikuttaa ihan hyvältä.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.06.04 - klo: 11.48
Tarttis olla ainakin 20% alkuperäistä jäykemmät.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 22.06.04 - klo: 12.32
Pistä ihmeelle 1/8 crossarin iskarit. Esim. Hobaolla on halvat.
1kpl per kulma riittää jäykillä jousilla... Gorexx tietää enempi  :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.06.04 - klo: 19.10
Tämän päivän saldo. Kori vähän "naarmuilla" ja taka koritolpat vinossa. Sain mootorin säädöt kohdalleen :wink:

Opin tänään, että kun lähtee ajamaaan kori kuuluu kiinnittää myös sokilla, eikä pelkästään pistää auton päälle.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: rc aleksi - 22.06.04 - klo: 22.09
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Tässä on kyseiset renkaat Savagessani. Pito tosiaan on aivan mieletön näillä renkailla.
(http://www.rc-harrastus.com/modules/coppermine/albums/userpics/10021/Savage3.jpg)
makee savage
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 04.07.04 - klo: 09.09
(http://www.wildhobbies.com/rides/albums/userpics/10041/normal_t-maxx%201.PNG) Komeet pakarit tossa! :)

(http://www.wildhobbies.com/rides/albums/userpics/10041/normal_t-maxx%203.JPG)  

http://www.wildhobbies.com/rides/albums/userpics/10009/normal_SabbatSEMI.JPG :P Vähän komee.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 04.07.04 - klo: 15.13
Hieno väri!
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: transewaves - 04.07.04 - klo: 16.57
Gs Storm vs Tmaxx2.0  :D
Aika tasaväkinen vetokilpailu.kunnes 0.60 pilkkisiima katkesi.

http://www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/images/Gs Vs Tmaxx.WMV
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: transewaves - 04.07.04 - klo: 17.01
ei tota saa jostain syystä linkitettyä.
loppuun tulee kuitenkin /images/Gs Vs Tmaxx.WMV
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Lagi - 04.07.04 - klo: 17.06
Käytä sitä edit nappulaa  :(
http://www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/images/Gs%20Vs%20Tmaxx.WMV

Välit laitetaan %20
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Rph - 22.09.04 - klo: 22.12
Onko ketään laittanut 21 tai isompaa moottoria T-Maxin alkuperäisen tilalle?

T:Rami

Ps: huomasin ett tää on Gorexxin vanha
http://members.surfeu.fi/ulsu/kuvat/T-Maxx2.JPG
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.09.04 - klo: 22.15
Jossain jenkki lehdessä tais olla t-maxxissa 25 kone :shock:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Rph - 22.09.04 - klo: 22.28
olen miettinyt tätä
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=PS-5001
mahtaako vetarit kestää

T:Rami
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 23.09.04 - klo: 07.22
http://www.rcdownloads.com/downloads/pafiledb.php?action=download&id=50 On kyllä komee ääni tolla joka tuleee tossa lopussa. :D
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 13.11.04 - klo: 19.49
Miten tuo auto kestää kaikinpuolin? Sanokaa + ja - puolet.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Stumpelo - 13.11.04 - klo: 21.42
voiko t-maxx:iin tai savageen laittaa infernon renkaat ja vanteet?
vai meneekö auto kasaan? renkaat romuksi?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 14.11.04 - klo: 11.09
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
voiko t-maxx:iin tai savageen laittaa infernon renkaat ja vanteet?
vai meneekö auto kasaan? renkaat romuksi?


Ei ainakaan suoraan sovi.


T-maxx

+Kestävä
+Hieno
+Hinta
+Varaosien hinnat
+Moottori ei ole mikään tulppa rosvo
+VOimakas(vaikka onkin 2,5ccm)
+Käy hyvin 10% nitrolla(edullinen)
+Toimiva sähköstartti kiinteällä hehkulla
-Hieman liian löysät jouset
-Huonot vakio servot( omasta mielestäni riittävät)
-Naapurin nikko ei enää kiinnosta
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 14.11.04 - klo: 13.26
Onko vaihteisto kestänyt?? Niin mikä kone tossa oli, 15 vai 21 vai mikä?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 14.11.04 - klo: 13.36
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
voiko t-maxx:iin tai savageen laittaa infernon renkaat ja vanteet?
vai meneekö auto kasaan? renkaat romuksi?


Sopii ne adapterilla. Gorexx:illa on tästä kokemusta...
Auto toimii ainakin radalla silloin paremmin.
JeeJee, itellä hajosi vaihteistosta pari kertaa yksi ratas... Kaverilla samanlaisessa käytössa ei taas hajoa mikään  8)
Konehan T-maxissa on .15 kokoa, mutta erittäin tehokas sellainen..
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Gorexx - 14.11.04 - klo: 14.56
T-maxxiin saa 1/8 krossin renkaat sopimaan adaptereilla, niin kuin fiesta mainitsikin. Ainakin Ofnalta löytyy sellaiset. Omassa Maxxissa oli aikanaan nuo ja se oli ihan hauska ajettava krossiradalla kunnon renkailla.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXE06&P=7

Välityksiä voi pidentää jonkin verran, kun pyörän halkaisija pienenee.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 14.11.04 - klo: 15.26
Sen ajan kun minulla oli t-maxx ei siitä hajonnut mikään :wink:

OT:Fiesta, mikä auto sinulla nyt on, vai onko mitään?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 14.11.04 - klo: 17.21
Eipä ole nyt vähään aikaan ollut mitään autoa.. Tulevaisuuden suunnitelmissa siintää T-maxx tai Hobao...
(http://www.freewebs.com/jasu92/offtopic.JPG)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 20.11.04 - klo: 19.40
Eli onko toi t-maxx hyvä?  :mrgreen:  Käykö toi 10% löböllä? Mistä sais halvimmalla tota? Niin ja kauanko 1 tankilla ajaa ja pääseekö tola maastossa?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 20.11.04 - klo: 20.01
T-maxx kyllä kulkee metsässä, pakkikin on hyvä. itse käytin 10% löpöö. Suomesta saa tietääkseni halvimmalla Sabesta :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 20.11.04 - klo: 20.11
Toimiiko t maxx 5% nitrolla?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 20.11.04 - klo: 20.17
En ole testannut, saattaa toimia, mutta ei niin hyvin kuin 10% nitrolla. Myös tehot voivat "kadota"
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: silveri - 20.11.04 - klo: 20.45
Itse kyllä suosittelisin maxxiin 15% löpöä ja jos mahdollista niin mielellään cool power"heliä" sillä ainakin itsellä toiminut parhaiten.Pysyy parhaiten lämmöt kurissa.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 21.11.04 - klo: 09.14
Pystyykö tolla hyppimään paljon?  :mrgreen: Kestääkö tosihyvin ja jääkö huipuissa paljon savagelle?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 21.11.04 - klo: 13.04
Kestää ainakin sen, kun ajaa kaasut pohjassa päin seinää.
En usko, että jää paljoa savagelle :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 21.11.04 - klo: 14.22
Kuinka korkeelta ton voi puottaa vakiojousilla ettei mee pohjaan jouset?  :mrgreen:  Mitkä tossa on heikkoja kohtia ja kestääkö 21 koneen?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 21.11.04 - klo: 16.58
50cm korkeudelta :|  :x
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 21.11.04 - klo: 19.08
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kestää ainakin sen, kun ajaa kaasut pohjassa päin seinää.


TÄH...... oliko toi vitsi vai oletko "täräyttäny"......  :shock:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 21.11.04 - klo: 19.28
Olen täräyttänyt 2 kertaa :shock:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 22.11.04 - klo: 07.06
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
50cm korkeudelta :|  :x



VAIN!?!?! :mrgreen:  Mää nyt luulin että vähintään 1m.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.11.04 - klo: 19.15
Niin ainakin minun jousilla, vakiot olivat, tosin olleet jo yhdellä omistajalla ennen mua. siinä ainut huono puoli :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 22.11.04 - klo: 19.23
Sano + ja - puolet tosta. Kerkeekö tolla 2 vaihteisella lootalla hyvin?  :mrgreen:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.11.04 - klo: 19.33
T-maxx

+Kestävä
+Helppo huoltaa? (en ole ikinä joutunut huoltamaan)
+Hieno
+tehokas (vaikka onkin 15)
+löysät jouset
+edulliset osat
+paljon hoppi-uppia
+sähkö startti
-vakio servot (omasta mielestä aivan riittävät)
-löysät jouset
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 22.11.04 - klo: 19.38
Missä ois halvin t maxx? Onko 550e suomessa halvin t maxx?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.11.04 - klo: 19.39
Luulen että kaikkein halvin t-maxx on käytetty, en tiedä kenellä?
Halvimmalla t-maxxia saa Sabesta :?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.11.04 - klo: 19.43
Jopa jonkun verran halvemmaksi, 500€
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.11.04 - klo: 19.48
Savageni ainakin tuli halvemmaksi kuin 550 :wink:  Ja 25
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 22.11.04 - klo: 19.51
Mää en löytänyt sabesta t maxxia. :S
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.11.04 - klo: 19.56
On se ainaki myynyt, sitten suuntaa hobbylinnaan :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Joona H - 22.11.04 - klo: 19.59
Hobbypeople myy T-maxx SuperComboa (sis.ihan kaiken tarvittavan) hintaan 599€:
http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/traxxas/traxxas_tuotesivut/tmaxx-sc.htm
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: silveri - 22.11.04 - klo: 20.06
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mää en löytänyt sabesta t maxxia. :S


Kyllä sieltä löytyy hintaan 545€
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 22.11.04 - klo: 21.19
Niin, itse kyllä ostaisin silti hobbylinnasta, mikkokin on tyytyväinen kun auto ostetaan hobbylinnasta ja varaosat myös :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 23.11.04 - klo: 07.00
Joo, näytin isälle savagee niin se sano että liian kallis. Jos toi t maxx ei ois liian kallis ja saisin ostaa tollasta myrkyllistä ja kallista löböö.  :mrgreen:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 27.11.04 - klo: 10.59
Voisko joku laittaa tänne tai mulle kuvia ja videoita tosta autosta, mielellään ite otettuja.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 01.12.04 - klo: 19.49
Onko kukaan mitannut ton todellisia huippuja? Valmistajien sivuilla on että sport maxx menis 30+ mph ja jotkut suomalaiset kaupat ilmoittaa yli 70km/h?? Onko kellään tota sport maxia? Oiskohan toi vaikee ajaa takapotkuna ja sitten hommata toi 4wd muunnos?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 01.12.04 - klo: 19.59
Luulen että sport-maxx on "pyörijä". Ennemmin t-maxx :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 02.12.04 - klo: 14.04
Onko sport maxxiin helppo asentaa toi neliveto? Näyttäis ainakin suht helpolta, pitäskö samalla heittaa kunnon aineet takadiffiin kun sitä alkaa purkamaan?  :mrgreen:  Alko polttelemaan toi, laittakaa videoo t-maxxista tänne!

http://www.tmaxxchat.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1933 tyylikäs revo :D http://www.2coolrc.com/revo_starter_box.html ja startti boxi revoon :D
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 06.12.04 - klo: 18.37
Moni neulanen kone maxxissa on? Oon laiskalla päällä enkä jaksa ettiä.  :mrgreen:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 06.12.04 - klo: 18.40
Kaaks, ainakin mulla... :)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 08.12.04 - klo: 16.49
(http://www.traxxas.com/community/surfersrides/sep04/rides/08_Jeff_02.jpg)


Mahtaa olla kova ääni.  :mrgreen:  :twisted:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 08.12.04 - klo: 17.26
Mites tossa on vastapaineet hoidettu :twisted:
Mahtaa kone kärsiä.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 09.12.04 - klo: 07.11
Monta tuntii/litraa ootte ajanut tolla vakio moottorilla ilman että on pitänyt siihen osia vaihtaa? Melkeen 100e mäntä ja sylinteri. :S Tulee halvemmaks ostaa aina uus moottori.

http://www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/rc.htm mitä tossa ylhäällä meinaa toi että   They Make Great Cars
Todella hyvä auto merkki (Nitro moottoreilla ikuinen takuu! ) ?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 09.12.04 - klo: 15.35
Joo mutta kysyin traxxas t-maxxista.. Onko siinä enkun kieliset ohjeet??
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 11.12.04 - klo: 10.40
http://www.beatyourtruck.com/prodreview-FLEXTEKRCarms.html Melkoset tukivarret.  :shock:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 11.12.04 - klo: 11.49
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Joo mutta kysyin traxxas t-maxxista.. Onko siinä enkun kieliset ohjeet??


Ainakin omissa Traxxasin autoissa on tullu, kasaus ohje jopa vaikka onkin RTR!
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 11.12.04 - klo: 14.25
Onko tossa mitään sisään ajo ohjeita? Kylläpä suurinpiirtein tiiän mutta että onko jotain kuvia?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 11.12.04 - klo: 14.40
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Onko tossa mitään sisään ajo ohjeita? Kylläpä suurinpiirtein tiiän mutta että onko jotain kuvia?

Katsoppas täältä... http://www.traxxas.com/products/nitro/tmaxx/trx_tmaxx_over.htm
Sieltä pitäs liki kaikki selvitä, löytyy manuaaleista lähtien.....
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 11.12.04 - klo: 19.06
Kuinka usein noita pattereita pitää autoon vaihella kun toi on ruuveilla kiinni toi kotelo?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 13.12.04 - klo: 07.58
Kuinka korkeelle nousee 1 rengas että muut on maassa?  :mrgreen:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Matias V - 13.12.04 - klo: 08.09
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Monta tuntii/litraa ootte ajanut tolla vakio moottorilla ilman että on pitänyt siihen osia vaihtaa? Melkeen 100e mäntä ja sylinteri. :S Tulee halvemmaks ostaa aina uus moottori.

http://www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/rc.htm mitä tossa ylhäällä meinaa toi että   They Make Great Cars
Todella hyvä auto merkki (Nitro moottoreilla ikuinen takuu! ) ?


Krossikuskit ajaa 15-30 litraa/setti.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: kukkalapio - 13.12.04 - klo: 08.21
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Kuinka korkeelle nousee 1 rengas että muut on maassa?  :mrgreen:
Ainakin e-maxxissa aika lailla samanlailla kuin savagessa. Riippuu onko savage 21 vai 25. 21-mallissa nousee enemmän, koska on löysemmät jouset.
Eli vähän enemmän ku mad forcessa. Mutta se on vähän pienempi ku madi ja savitsi, ei paljoa.

Ei kai sen kotelon nyt monella ruuvilla luulis olevan kiinne? Kyllä niitä aina vähän väliä täytyy latailla/uusia, riippuu servoistakin.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 13.12.04 - klo: 08.24
No kuinka tiivis se on kun siinä näyttäis olevan aika iso reikä tossa? Ois sokilla kiinni niin ois parempi. :D

Pentele kun hobbylinna ei oo vastannut, saisin vissiin tilata nyt maxxin mutta kun ne ei vastaa kun kerrankin pitäis, viiko sitten lähetin mailii.. Onkohan se mennyt perille?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 13.12.04 - klo: 17.22
Tuleekohan t-maxxista joku parempi versio vielä?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 20.12.04 - klo: 08.30
Voiko joku suomentaa ton? Ajetaanko toi sisään talvella niinkö tuolla sisään ajo topickissa sanotaan?


Tank 1
1. Drive the model with the body off.
2. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to 1/4
throttle over a 2-second count. Then gently apply the brake to
stop. Count the two seconds out while accelerating: one
thousand one, one thousand two, and then stop.Operate the
throttle trigger as smoothly as you can. Repeat this starting and
stopping procedure until the first tank of fuel is nearly empty.
3. Look for thick blue smoke exiting the exhaust outlet. If there is
no smoke, richen the high-speed needle 1/4 turn, by turning the
needle counterclockwise.
4. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine by
pinching the fuel line connected to the carburetor.
5. Let the engine cool for 15 minutes.
Note: If at any point the engine cuts out or stalls during gentle
acceleration, richen the high-speed needle 1/4 turn by turning the
needle counterclockwise.
Tank 2
1. From tank 2 forward, the SportMaxx should be driven with the
body on.
2. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to 1/2
throttle over a 2-second count. Then gently apply the brake to
stop. Count the two seconds out while accelerating: one
thousand one, one thousand two, and then stop. Repeat this
starting and stopping procedure until the second tank of fuel
is nearly empty.
3. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine and let it
cool for 15 minutes.
Tank 3
1. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to 1/2
throttle over a 3-second count. Then gently apply the brake
to stop. Count the three seconds out while
accelerating: one thousand one, one
thousand two, one thousand three, and then
stop. Repeat this starting and stopping
procedure until the third tank of fuel is
nearly empty.
2. As the engine loosens, the idle speed may
increase and cause the model to try to creep
forward when stopped. Reduce the idle
speed by turning the idle adjustment (see page 22) on the
carburetor counterclockwise.
3. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine and
refuel. From here on, you do not need to let the engine cool
between tanks.
Tank 4
1. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to full
throttle over a 3-second count. Then gently apply the brake to
stop. Count the three seconds out while accelerating: one
thousand one, one thousand two, one thousand three, and then
stop. Repeat this starting and stopping procedure until the
fourth tank of fuel is nearly empty.
2. Apply the throttle gradually! Your finger should not reach full
throttle until the end of the three-second count.
3. Keep your driving smooth and consistent.
4. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine and
refuel.
Tank 5
1. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to full
throttle over a 3-second count, hold for 2 more seconds, and
then gently apply the brake to stop. Count the five seconds out
while accelerating. Repeat this starting and stopping
procedure until the fifth tank of fuel is nearly empty.
2. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine and
refuel.
Tank 6
During the sixth tank of fuel, the engine can be tuned for general
performance use.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 20.12.04 - klo: 17.17
Eihän sport maxxilla ja t-maxxilla oo mitään muuta eroa kuin että sport maxx on takapotku? Sitä vaan että sport maxx on paljon halvempi kun t-maxx, onhan siinä kummiskin pakki ja 2 vaihetta niinkö t-maxxissa?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: transewaves - 20.12.04 - klo: 20.46
Nostan hattua sille joka jaksaa suomentaa ton jeejeen kirjoittaman romaanin !
Eiköhän täältä löydy helposti sisäänajo ohjeet...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 21.12.04 - klo: 06.48
:mrgreen:  Aattelin vaan että miten eroaa traxxasin "suositus" ja sitten käytäntö.  Taijan tilata sport maxxin ja siihen 4wd niin tulee t-maxx. :)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Stumpelo - 21.12.04 - klo: 08.02
saa tosta jotain jokasesta:
1:Aja ilman koppaa
2.avataan vissiin jotain nuppia 1/4:jään sit siin häslätään jotain 2 sekkaa ja sammutetaan....
3.sitte vissiin joku gihe speed 1/4 käännetään
4.sitte sen pitää olla sammuneena 15min kun tankki on melkeen tyhjä
5.sit käänellään taas sitä vipua
ja sitten alkaa taas
1. sport maxxin ojeet
ja tos 0li mun suomennus! eli nostakaa hattua  :mrgreen:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: zzzn - 21.12.04 - klo: 11.33
Ei sport-maxx ole ihan sama auto kuin t-maxx. Siitä puuttuu pakki, neliveto ja kakkosvaihde. Mutta muita eroja ei sitten olekaan.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: zzzn - 21.12.04 - klo: 12.05
No tässä olisi jonkinlainen suomennos tuosta sisäänajo-ohjeesta.
1. Tankki
1. Aja ilman koppaa. 2. Aja näin: paina rauhallisesti 1/4 kaasua kahden sekunnin ajan ja sitten paina jarrua hitaasti kunnes auto pysähtyy. Toimi kaasun kanssa rauhallisesti. Toista tätä kiihdyttelyä ja pysähtelyä kunnes tankki on lähes tyhjä. 3.Katso tuleeko pakoputkesta sinistä savua, jos ei tule käännä pääneulaa 1/4 kiekka rikkaamalle. 4. Kun tankki on lähes tyhjä sammuta kone puristamalla polttoaineletku kiinni. 5. Anna mootorin jäähtyä 15 minuuttia.

2. Tankki
1. Aja kopan kanssa. 2. paina rauhallisesti 1/2 kaasua kahden sekunnin ajan ja sitten paina jarrua hitaasti kunnes auto pysähtyy. Toimi kaasun kanssa rauhallisesti. Toista tätä kiihdyttelyä ja pysähtelyä kunnes tankki on lähes tyhjä. 3. Kun tanki on lähes tyhjä sammuta kone ja anna sen jäähtyä 15 minuutin ajan.

3. Tankki
1. Paina rauhallisesti 1/2 kaasua kolmen sekunnin ajan ja sitten paina jarrua hitaasti kunnes auto pysähtyy. Odota kolmen sekunnin ajan ennen kuin kaasutat uudelleen. Toista tätä kunnes tankki on lähes tyhjä. 2.  Koneen tyhjäkäyntikierokset voivat nousta jolloin auto saattaa ryömiä eteenpäin paikallaan ollessaan. Laske tyhjäkäyntikierroksia(katso ohjeet s22). 3. Kun tankki on lähes tyhjä, tankkaa auto. Nyt ei enää tarvitse jäähdytellä konetta.

4. Tankki
1. Paina rauhallisesti täyskaasu kolmen sekunnin ajalle ja sitten paina jarrua hitaasti kunnes auto pysähtyy. Odota kolmen sekunnin ajan ennen kuin kaasutat uudelleen. Toista tätä kunnes neljäs tankki on lähes tyhjä. 2. Älä pistä täyttä kaasua heti, vaan kolmen sekunni päästä. 3. Aja varovaisesti edelleeen. 4. Kun tankki on lähes tyhjä sammuta kone ja tankkaa auto.

5. Tankki
1. Paina rauhallisesti täyskaasu kolmen sekunnin ajalla ja sitten paina jarrua hitaasti kunnes auto pysähtyy. Odota kahden sekunnin ajan ennen kuin kaasutat uudelleen. Laske viiteen kiihdyttäessä. Toista tätä kunnes tankki on lähes tyhjä. 2. Täytä tankki

6. Tankki
Nyt voit alkaa hakea koneen säätöjä.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 21.12.04 - klo: 13.05
Eli sport maxxista puuttu noi pakki ja vaihteet!? Sitten en oo ostamassa sitä. Onko toi sitten varma tieto?

Kiitos tosta somennoksesta.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: zzzn - 21.12.04 - klo: 16.06
On varma tieto, kun omistan kyseisen auto. Mutta ihan tarpeeksi lujaa se kulkee ilman toista vaihdetta ja on muutenkin ihan hyvä auto. Nelivetoa olen välillä kaipaillut, kun takaveto ei ole niin hyvä etenemään maastossa kuin neliveto.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 29.12.04 - klo: 21.03
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=886 Tuo t-maxxiin. :)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: jeejee - 19.02.05 - klo: 20.32
http://www.thercproshop.com/product_info.php?cPath=4_134&products_id=834 3 portainen loota?!
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 03.04.05 - klo: 13.20
Tälläsen investoin tänään  :)

http://album.fotosafe.com/altiapp/isc/isc.fcg?p0=UFCi@uMcqkNNYMM8uv4Ju9QUCBN3xSIMOxznTW4lNFH0uAiwSuJBI85vuGAMS@z4NB&p1=KJuYcO4gIwMOMn&p2=100&p5=2NygwEm1LwkkTR&r=1112523253
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Puuha-Pete - 03.04.05 - klo: 14.47
Päätit sitten ostaa taas Maxxin.  :) Mistäs ostit ja paljo makso?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 03.04.05 - klo: 15.38
Kaverilta.. ei mittee maksanut  :P Vaiheltii vähän tavaraa  :mrgreen:
Noh, kiva taas kun pitkästä aikaa lelu nurkissa...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Puuha-Pete - 03.04.05 - klo: 18.59
Mä voin sitten ostaa tuon, kun kuitenkin myyt kohta.  :mrgreen:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: fiesta6 - 03.04.05 - klo: 21.58
Siittä vaan tarjouksii  :o Rahaa aina tarvitaan. Tos on aika paljon palikkaa kiinni  :shock:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 04.04.05 - klo: 15.30
Hyvä fiestaa! Tervetuloa harrastuksemme pariin! :mrgreen:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: at - 05.05.05 - klo: 14.09
Mitens tuo vanha t-maxx eroaa uudesta mallista? Siis kone on eri, mutta mitens muut osat? Ja millaisia kokemuksia tuosta vanhasta mallista on?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Dj MaZa - 25.05.05 - klo: 21.35
miten tuo t-maxx onko se 1/8 vai 1/10??? olen ehkä vaihtamassa savagea t-maxxiin että kannattaako??? kun kumminkin tähtäimessä on FG Beetle 1/6 skaalan...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 26.05.05 - klo: 05.06
Lainaus käyttäjältä: "at"
Mitens tuo vanha t-maxx eroaa uudesta mallista? Siis kone on eri, mutta mitens muut osat? Ja millaisia kokemuksia tuosta vanhasta mallista on?


Joo kone on eri ja tukivarret ovat pidemmät tuossa uudessa mallissa (Wide), jälkimmäinen "korjaantuu" vain laittamalla uudemman mallin pidemmät tukivarret (Silloin täytyy olla alkuperäiset vetoakselit jotta mitta niissä riittäisi, "tarvikevetari" jää lyhyiksi)........
Autohan on liki sama tekniikaltaan kuin E-Maxx, siitä on vain kokemuksia "meillä" ja eipä siitä pahaa sanottavaa tai tyyppivikoja ole löytynyt.

Lainaus käyttäjältä: "Dj MaZa"
miten tuo t-maxx onko se 1/8 vai 1/10??? olen ehkä vaihtamassa savagea t-maxxiin että kannattaako??? kun kumminkin tähtäimessä on FG Beetle 1/6 skaalan...


Niinkuin aieminkin on todettu niin Traxxasin "kokoluokitus" on hivenen outo, koska T ja E-Maxx on ennemmin 1/8 kokoluokan auto mittojensa perusteella kuin 1/10......
Se kannattaako vaihtaa onkin toinen juttu, jos haluaa "kokeilla" sitä (T-Maxxia) niin miksei.......
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 26.06.05 - klo: 01.22
Viitsisikö joku punnita vakio T-Maxxin.
Pieni ongelma on tulevissa Monster luokan säännöissä, että kumpaan luokkaan T-Maxx menee vakiokunnossa.
Traxxasin sivuilta kun puuttuu tuo paino, ja netissä on hajontaa tuon auton painosta sen verta ettei tiedä mihin luottaa. :(
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Rph - 26.06.05 - klo: 10.33
T-Maxx 4309gr.  ( paino on vanhasta vakio T-Maxxistani ).

Edit. koska säännöt eivät valmiita vielä.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: transewaves - 05.07.05 - klo: 17.32
nikon kori löysi uuden kodin :)
http://www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/images/maxxnikko.jpg
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 29.07.05 - klo: 16.22
nyt kaikki t-maxxin omistaja auttakaa. pitäs jotku alotus säädöt saada kun ei ole minkäänlaisia. miten sen startin akku ladataan? pitääkö siinä palaa kumpikin valo kun starttaa? haluttais paastä ajamaan mutta kun ei lähe käyntiin.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Tomsson - 29.07.05 - klo: 16.55
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
nyt kaikki t-maxxin omistaja auttakaa. pitäs jotku alotus säädöt saada kun ei ole minkäänlaisia. miten sen startin akku ladataan? pitääkö siinä palaa kumpikin valo kun starttaa? haluttais paastä ajamaan mutta kun ei lähe käyntiin.


Ei ole maxxia mutta on revo.

Sulla ei varmaan pala se hehkun merkkivalo siinä kapulassa kun nappia painaa? Se tarkoittaa, että kapulasta on tämä yksi osa hajonnut, jota en nyt enään muista, ja se ei anna virtaa tulpalle menevälle hehkuvirtapiuhalle.
Nappaa se johto irti tulpasta ja kokeile hehkuttaa normaalilla irtohehkulla.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 29.07.05 - klo: 16.58
tilanne on semmonen ettei ole normaalia irto hehkua. voiko sitä korjata kotikonstein? miten sen startin akku ladataan?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: cozz_ - 29.07.05 - klo: 22.23
soitas mulle niin neuvon  :)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 29.07.05 - klo: 23.05
soitan huomenna.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 05.08.05 - klo: 22.17
sopiiko revon kone t-maxxiin?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 05.08.05 - klo: 22.19
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
sopiiko revon kone t-maxxiin?

Kyllä vain, sehän on liki sama kone kuin T-Maxissa (Vain tehokkaampi R malli samasta moottorista).
EDIT. Minulla onkin yksi ajamaton / käyttämätön TRX 2.5R kone "hyllyssä" myytävänä.  :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 16.10.05 - klo: 21.42
mistä ottaa kun veto ei mene pyörille asti eli mikä on p*skana?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: waltt - 16.10.05 - klo: 21.44
Diffien rattaat, Lautasratas, kytkinkello, pinioni...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 16.10.05 - klo: 22.18
onkos kukaan muuten kokeillut ottaa startiin virran suoraan auton akusta?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 16.10.05 - klo: 22.28
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
onkos kukaan muuten kokeillut ottaa startiin virran suoraan auton akusta?

Ei varmaankaan koska veikkaan että savu nousee, nimittäin itse käytän 8.4v LiPo akkua ja kone starttaa niin maan per***sti.
Mahdollistahan se olisi jos reguloisi jännitteen alemmaksi.......
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 16.10.05 - klo: 23.04
no voin sanoa ettei nouse savu eikä lopu virtakaan ihan heti.(tosin akku ei ole ihan täynnä. oisko joku ~10v)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 19.10.05 - klo: 18.26
minkäs kokoinen mahtaa olla t-maxxin vakio kytkinkello?  mistä löytyy maalattomia koreja ja vielä halvalla?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 28.10.05 - klo: 18.06
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
mistä ottaa kun veto ei mene pyörille asti eli mikä on p*skana?


vieläkään ei ole löytynyt vikaa. plen katsonut difftit ja vahdelaatikon ja ne on kunnossa. mistäs vikaa kannattaisi nyt etsiä?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: waltt - 28.10.05 - klo: 18.15
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
mistä ottaa kun veto ei mene pyörille asti eli mikä on p*skana?


vieläkään ei ole löytynyt vikaa. plen katsonut difftit ja vahdelaatikon ja ne on kunnossa. mistäs vikaa kannattaisi nyt etsiä?

oletko irrottanut koneen ja katsonut kytkinpalat?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 28.10.05 - klo: 18.40
olen kokeillut uusilla kytkinpaloilla ja kytkinkellolla. auto siis lähtee juuri ja juuri liikkeelle eikä kule mihinkään.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 28.10.05 - klo: 19.20
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
olen kokeillut uusilla kytkinpaloilla ja kytkinkellolla. auto siis lähtee juuri ja juuri liikkeelle eikä kule mihinkään.

Katsoitko että ykkösvaihteen yksisuuntalaakeri on kunnossa?
Pyöriikö spurri kun kiihdytät mutta kardaanit ei, nimittäin silloin luistaa tuo laakeri (Jos siis tarkistit lootasta muuten rattaiden ja niiden lukituksen kunnon).
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 28.10.05 - klo: 21.49
nyt täytyy kyllä sanoa etten tiedä mikä on ykkösvaihteen ratas :oops: . tarvis hieman tarkennusta.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 28.10.05 - klo: 22.09
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
nyt täytyy kyllä sanoa etten tiedä mikä on ykkösvaihteen ratas :oops: . tarvis hieman tarkennusta.

http://www.traxxas.com/products/nitro/tmaxx/blueprints/030513_tmaxx25_tranny.pdf
Kuvassa oleva ratas numero 4984 ja sen yksisuuntalaakeri 4986.
Eihän lootaan ole vain kaadettu öljyä tms, silloin voi tuo laakeri alkaa luistamaan.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Jankka - 28.10.05 - klo: 22.18
Tarkista se slippery kytkin että se on varmasti tarpeeksi kireellä, että saat sen voiman siirrettyä myös vaihdelaatiikkoon asti, ettei se spurri vaan pöyöri hupia siinä akselilla.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 28.10.05 - klo: 22.21
kyllä ne rattaat on ihan öljyssä tai jossain rasvassa(edellisen omistajan toimesta). pitääpä huomenna tutkia tarkemmin.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Divi - 28.10.05 - klo: 22.34
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
kyllä ne rattaat on ihan öljyssä tai jossain rasvassa(edellisen omistajan toimesta). pitääpä huomenna tutkia tarkemmin.

no sitten melko varmasti oneway luistaa. hommaa jotain rasvanpoisto ainetta ja "uita" kaikki laatikon osat sielä. sitten annat kuivua hyvin ja kasaat ja kokeilet. saa ihan kädessä kyllä kokeiltua... :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Jankka - 28.10.05 - klo: 22.46
Esim. CRC:n Bräkleen on erittäin hyvä aine tuohon tai muut vastaavat, mut joka tapauksessa sielä vaihdelaatikossa ei saa olla öljyä.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 29.10.05 - klo: 16.31
vika selvisi ja se oli löystynyt spurri(joka meni nyt sitten säpäleiksi). onkos nuita spurreja metallisina?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Jankka - 29.10.05 - klo: 16.35
Ei se spurri kovin helposti hajoa jos kytkinkellon ja spurrin väli on oikea. Vai oliko sulla se slippery kytkin liian löysällä ja spurri pääsi pyöriin vapaasti?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 29.10.05 - klo: 16.41
kyllä siitä vaan hampaat lähti. mistäs sitä slipperykytkintä säädetään?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Jankka - 29.10.05 - klo: 16.48
Itse spurrissa on punaisia "slippery" paloja sisäkehällä ja spurrin etupuolella on semmoinen teräs lautanen joka ottaa niihin kiinni,sen päällä on jousi ja sit on se mutteri jolla se kiristetään, ettei se pääse luistaan liikaa jolloin auto ei liiku. Manuaalista kyllä löytyy ohjeet sen kiristämiseen.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 29.10.05 - klo: 17.09
vika oli alunperinkin tuossa slipperykytkimessä jonka kiristin ja lähdin kokeilemmaan. melkein tankin sain ajettua ja spurrista lähti hampaat. voiko slipperykytkin olla liian tiukalla?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Jankka - 29.10.05 - klo: 17.11
voi, sen kuuluu hiukan luistaa eli säädät sen sillai et paikaltaan lähtiessä se luistaa pari metriä, mut muuten pitää. Huomaa myös se et spurrin ja kytkinkellon väli ei saa olla liian suuri, eli työnnät kytkinkellon ja spurrin kiinni toisiinsa kun olet löysännyt moottoripukkia ja sit vedät niin kauan takaisin kunnes spurri pääsee juuri ja juuri vapaasti pyöriin ilman ahdistuksia ja sit muistat kiristää moottoripukin.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 29.10.05 - klo: 18.49
olin sitte kiristänyt liian tiukalle.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: JK Nitro - 29.10.05 - klo: 18.58
Tai sitten toinen helppo välyksen säätö tapa: laita talouspaperin pala kaksin tai kolmin kerroin kellon ja spurrin väliin ja työnnät yhteen kiinni kevyesti ja kiristät koneen ruuvit samalla. Paperi pois välistä ja tarkista ettei jumita tai ole liikaa välystä. Muista katsoa myös, että kone on tarkkaan kohtisuorassa spurriin nähden.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: t-maxxi - 16.11.05 - klo: 20.08
Kuinka pitkä on toimitus aika hobbylinnalta kun tilasin viime perjantaina t maxxin  :?:  :?:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Tumphu - 16.11.05 - klo: 20.17
Multa tuli ainaki hobbylinnalta tänään paketti ku sunnuntaina tilasin... Akku ja oneway-laakeri...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: tumppi91 - 16.11.05 - klo: 20.26
Lainaus käyttäjältä: "t-maxxi"
Kuinka pitkä on toimitus aika hobbylinnalta kun tilasin viime perjantaina t maxxin  :?:  :?:

Hobbylinnan sivuilla lukee että tmaxx:in tilaus aika on 1--5viikkoo  :roll:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: t-maxxi - 16.11.05 - klo: 21.08
Elikkä sen voi tulla vaikka nyt tulevana perjantaina

Kiitti tiedosta :D
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: t-maxxi - 17.11.05 - klo: 21.47
Mitä koreja mahtais käydä t-maxxii kun vois ostaa varakorin jos sattuu menee p***kaks :?:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: JupeR - 17.11.05 - klo: 21.56
Kaikki samat mitä menee Savageenki :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: t-maxxi - 17.11.05 - klo: 22.06
Ok
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 18.11.05 - klo: 10.42
Lainaus käyttäjältä: "t-maxxi"
Mitä koreja mahtais käydä t-maxxii kun vois ostaa varakorin jos sattuu menee p***kaks :?:


Itse asiassa 90% monsterikoreista on T-Maxxin käypiä.
HPI ilmoittaa myös sivustollaan että Savagen koreiksi käy T-Maxx:in korit.  :wink:
http://www.hpiracing.com/kits/savage_ss/savage_ss_main.htm
* Compatible with T-Maxx bodies
* Compatible with T-Maxx wheels
* Compatible with T-Maxx tires
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Divi - 18.11.05 - klo: 10.47
T-Maxx:han on vanhempi kuin savage ja savagen suunnittelussa on pyritty siihen että siihen sopii t-maxin korit jne...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: t-maxxi - 20.11.05 - klo: 21.17
Niin olikos se t-maxx niin iha täydellinen eli ohjaimet ja muut visitteet.Eli kasoa tankkiin ja ajelemaan :?:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 20.11.05 - klo: 21.38
Lainaus käyttäjältä: "t-maxxi"
Niin olikos se t-maxx niin iha täydellinen eli ohjaimet ja muut visitteet.Eli kasoa tankkiin ja ajelemaan :?:

Hobbypeoplen sivulla sanotaan LISÄKSI TARVITAAN (ei sisälly sarjaan): polttoainetta, hehkuakku ja virtaliitin, 12kpl 1,5v AA-sauvaparistoa tai 1,2V akkukennoja radiolaitteistoon. 7,2V ajoakku ja laturi EZ-käynnistimelle.
EDIT Hehkuakkua ei tarvitse, EZ käynnistimessä on myös hehku!
http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/traxxas/traxxas_tuotesivut/tmaxx.htm
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: t-maxxi - 21.11.05 - klo: 14.38
Mä tilasin sen mun omsn hobbylinnasta ja kun tänää sitä kysyin niin sieltä tuli vastaus et se on täydellinen :D
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 22.11.05 - klo: 17.23
mikä mahtaa olla spurrin oikea nimi?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: tumppi91 - 22.11.05 - klo: 17.33
Spurri=pääratas
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 22.11.05 - klo: 18.28
minkä kokonen se t-maxxin vakio spurri on? sabesta tilasin rattaan mutta se oli vääränkokoinen.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 22.11.05 - klo: 22.36
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
minkä kokonen se t-maxxin vakio spurri on? sabesta tilasin rattaan mutta se oli vääränkokoinen.


Kaikki löytyypi täältä http://www.traxxas.com/products/nitro/tmaxx/trx_tmaxx_views.htm
Tai täältä http://www.traxxas.com/products/nitro/tmaxx/trx_tmaxx_access.htm
Eli 72 ja optiona saa 70 hampaista (Maksaa 3$).....
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 04.12.05 - klo: 19.42
nyt tuli sitten tämmöinen vika eli auto ei tottele ohjainta kuin silloin tällöin eli välillä toimii ja välillä ei? onko menny vastari vai joku servo?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Divi - 04.12.05 - klo: 20.08
Itseasiassa mulla tuli savageen tänään just sama ongelma, nyt on vastarinakku latauksessa, lähettimeen vaihdoin paristot. saa nähä auttaako. sinänsä ihmetytti se että muuten ei ollut mitään vikaa mutta signaali vaan katkeili. ja pelkällä lähettimenpatterien vaihdolla en siitä selvinnyt. eli servot jaksoi liikkua ihan hyvin ja failsafen valo paloi ja jaksoi vääntää servoa jarrulle mutta signaali ei tullut perille...
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 04.12.05 - klo: 20.21
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
nyt tuli sitten tämmöinen vika eli auto ei tottele ohjainta kuin silloin tällöin eli välillä toimii ja välillä ei? onko menny vastari vai joku servo?

No jos pakki ja kaasukaan ei toimi on vika joko lähetin tai vastaanotin puolella todennäköisesti.
Myös kosteus elektroniikassa aiheuttaa vastaavaa oiretta (Riittää että servoliittimiin pääsee vettä)........
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Tumphu - 04.12.05 - klo: 21.43
Mulla teki savage kans kiusaa tänään... Ohjaus toimi täysin moitteetta, mutta kaasua/jarruservo nyki jonkunaikaa aluksi ja sit veti jarrut täysille. täytyy tutkii liittimet ym.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 11.12.05 - klo: 17.06
mikä muu voi diffissä mennä kuin rattaat. tänään loppui etupyöristä veto ja katsoin diffistä oliko rattaat menny sileäksi mutta ei ollut mennyt(metalliset rattaat ei helposti menekkään). mistä nyt pitäisi alkaa vikaa etsimään?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: JuusoP - 11.12.05 - klo: 17.55
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
mikä muu voi diffissä mennä kuin rattaat. tänään loppui etupyöristä veto ja katsoin diffistä oliko rattaat menny sileäksi mutta ei ollut mennyt(metalliset rattaat ei helposti menekkään). mistä nyt pitäisi alkaa vikaa etsimään?

Hexit?!?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 11.12.05 - klo: 18.03
hexit on kunnossa samoin vanteet.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hotti - 11.12.05 - klo: 18.10
Gardaanin ja vetarien lukitus tapit paikallaan?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 11.12.05 - klo: 18.55
nyt taisi vika paljastua.

tämän rattaan kaikki kiinnitysruuvit oli poikki [img=http://img453.imageshack.us/img453/6889/pict38106cg.th.jpg] (http://img453.imageshack.us/my.php?image=pict38106cg.jpg).
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 12.12.05 - klo: 15.57
mikä tämä osa mahtaa olla  [img=http://img236.imageshack.us/img236/2879/pict38122kv.th.jpg] (http://img236.imageshack.us/my.php?image=pict38122kv.jpg)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Divi - 12.12.05 - klo: 16.01
Diffikuppi
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 12.12.05 - klo: 16.32
myydäänkö nuita edes erillään?(nopealla vilkaisulla en ainakaan sabesta löytänyt)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 12.12.05 - klo: 16.34
Myydään. Kannattaa varmaan laittaa sähköpostia tai jotain.. Eng. kielinen nimi Diff Case
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Divi - 12.12.05 - klo: 16.34
kysymällä selviää. räjäytyskuvasta näet varmaanki varaosanumeron...

EDIT: häpee olla hidas :lol:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Jankka - 12.12.05 - klo: 16.42
http://www.traxxas.com/products/nitro/tmaxx/trx_tmaxx_over.htm tuolta löydät kaiken tarpeellisen osalistoista räjäytyskuviin

#4981 on tuo kaipaamasi osa
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 12.12.05 - klo: 17.20
mahtaako olla tämä http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8472&grpid=3901
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Divi - 12.12.05 - klo: 17.27
ei, spooli on sellanen mikä tulee diffiin rataiden tilalle ja lukitsee diffin, eli lukkoperä ;)

Tämä (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8470&grpid=3901) on oikea osa...

(http://img460.imageshack.us/img460/2700/tmaxx0it.th.jpg) (http://img460.imageshack.us/my.php?image=tmaxx0it.jpg)
Tuossa näkyy varaosanumero ja samassa pussissa näyttää tulevan lautasratas ja ruuvit...

EDIT: Traxxasin sivuilla näyttäis olevan vähän eri numero tuolle kuin sabessa. tilaa sähköpostilla niin saat varmasti oikean osan :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 14.12.05 - klo: 19.44
pystyykö t-maxxissa säätämään vaihteen vaihtumista(ei tunnu vaihtavan kakkoselle).? jos pystyy niin mistä?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 14.12.05 - klo: 19.53
Lainaus käyttäjältä: "peerless"
pystyykö t-maxxissa säätämään vaihteen vaihtumista(ei tunnu vaihtavan kakkoselle).? jos pystyy niin mistä?

Tottakait pystyy, vaihteiton päällä on kumitulppa jonka kautta vaihtamisajankohtaa pystyy säätämään kuusiokoloavaimella.
Ohje siihen löytyy manuaalin sivulta 38, manuska löytyy myös Traxxasin sivulta.... http://www.traxxas.com/products/nitro/tmaxx/blueprints/030409_tmaxx_own-man.pdf
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: hanzu12 - 18.12.05 - klo: 18.38
Onko muilla ollu ongelmaa pakin kans. Eli jos ajaa ja yrittää vaihtaa pakkia niin ei vaihdu kun harvoin, sitten jos menee pakki niin on vaikea saadaa enää eteenpäin menemään. Eli sa tappi joka menee vaihteistoon ei liiku. Sitten kun kone on sammuksis ei mitään ongelmaa.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: MarkusH - 18.12.05 - klo: 19.36
Mulla oli sama ongelma omassa maxxissa silloin kun se mulla vielä oli :)  En tehnyt asian hyväksi mitään kun ei hyvät kuskit pakkia tartte... :mrgreen:

Edit: Traxxasin ohjekirjassa sanottiin että pakki ei välttämättä toimi kun auto on vinossa johonkin suuntaan :?  :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: hanzu12 - 18.12.05 - klo: 21.22
Oli sulla taas markush oikeen asiaa eikö nua oo paremppi jättää kirjottamatta niin ei keräänny näihin täyttä sontaa.
Asiaan. Onko kukaan saanu alsutan/jousien säädöillä autoa paremmin kääntyväks kun puskee lumella aivan törkeästi.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 18.12.05 - klo: 22.04
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Onko kukaan saanu alsutan/jousien säädöillä autoa paremmin kääntyväks kun puskee lumella aivan törkeästi.

Helppo juttu, laita caster kulmaa lisää (Siis + puolelle) niillä ylätukivarren säätöprikoilla, myös camber kulmaa voi koittaa säätää lisää hivenen.
Myös takapään iskarin alapäät kannattaa laittaa pykälää ulommas kuin edessä, katso että etupäätä ei ole jousine esikiristimillä vedetty "tappiin" vaan siinä täytyy olla myös ulosjousto varaa....
Tässähän pätee aivan samat ohjeet kuin yleensäkkin autojen säädöissä, eli jäykempi jousitus ja vähän ulosjoustoa = huonompi pito.
Pehmeämmällä jousituksella ja pidemmällä ulosjoustolla saadaan parempi pito, mutta raja tulee tässäkin vastaan jollon jousitus pohjaa ja kori käy "rauhattomaksi" ajossa.......
Muutenkin T/E-Maxxissa kannattaa opetella säätämään alustaa itselleen sopivaksi, varsinkin kun autossa on erinomaiset mahdollisuudet siihen.
http://ffp-motorsport.com/tuning/wheelal2.php
(http://ffp-motorsport.com/tuning/tunpics/kulmat2.jpg)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: hanzu12 - 20.12.05 - klo: 22.32
Pitää kokeilla kun ilma vähä lämpenee.  Sen katoin että jousis ei ollu yhtään ulosjoustoa. Auto on just tullu mulle  en oo vielä säätöjä hirveästi tutkinu.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Levis - 11.01.06 - klo: 19.24
Kaverilla on tollanen E-Maxx ja se pähkäili että voisko akkujen määrän tuplata? Eli asentas 4 kpl noita akkupaketteja. Sama jännite, mutta milliamppeereja tuplaten. Onnistuuko, onko jotain haittaa?

Toinen miete liittyi ohjauksen servoon. Aika tehoton tuntui olevan verrattuna esim. omassa Savagessa olevaan. Ajatus oli että jos hän sitä päivittäisi. Mikä olisi järkevä vaihtoehto ja lisääkö servon päivittely miten virran kulutusta? Tosin jos tuplaa akkukapasiteetin, niin tuskin on väliä?

EDIT: ohoh, väärä topik... tarkoitinkin E-Maxxia... saa poistaa tämän!
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 22.02.06 - klo: 15.50
Niin T-Maxx on saanut myös isomman päivityksen.
(http://www.traxxas.com/products/nitro/maxx/tmaxx33/tmx33_imgs/4909-FRONT-www-image.jpg)
Uutta on ainakin Traxxasin uusi TRX 3.3 moottori, Opti Drive vaihteisto, uusi slipperykytkin, uudet jarrut, uudet pivotit, uuden vetoakselit ja isommat vanteet ja renkaat. http://www.traxxas.com/products/nitro/maxx/tmaxx33/trx_tmaxx33.htm
(http://www.traxxas.com/products/nitro/maxx/tmaxx33/gallery/tmaxx33_3qtr_chass.jpg)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Speeder - 26.02.06 - klo: 12.14
Wau, toihan on jo hieno! Moottorissakin tuntuu videoiden perusteella olevan puhtia!  :)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: peerless - 26.02.06 - klo: 20.43
taitaa olla melko ärhäkkä peli :shock:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 27.02.06 - klo: 00.53
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Wau, toihan on jo hieno! Moottorissakin tuntuu videoiden perusteella olevan puhtia!  :)


Joo, tässä parit Traxxasin videot....
http://www.traxxas.com/ftp/tmaxx33_mov/tmaxx33_01.wmv
http://www.traxxas.com/ftp/tmaxx33_mov/tmaxx33_02.wmv

T-Maxx kahdella isolohkokoneella ja kahdella remmiahtimella! http://www.rbinnovations.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/175?osCsid=9e44f45a640c1a557ba49134ec043b3d

(http://www.rbinnovations.com/catalog/images/tmaxxtwin6.jpg)

Tai sitten vastaavasti kahdella pikkulohkokoneella ja remmiahtimella. http://www.rbinnovations.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/131?osCsid=9e44f45a640c1a557ba49134ec043b3d

(http://www.rbinnovations.com/catalog/images/twin_tmaxx.jpg)
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Speeder - 27.02.06 - klo: 16.48
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Wau, toihan on jo hieno! Moottorissakin tuntuu videoiden perusteella olevan puhtia!  :)


Joo, tässä parit Traxxasin videot....
http://www.traxxas.com/ftp/tmaxx33_mov/tmaxx33_01.wmv
http://www.traxxas.com/ftp/tmaxx33_mov/tmaxx33_02.wmv

Hmm, pientä pilkun viilausta mutta juurihan mainitsin että videoiden perusteella.  :lol:
Eli olin jo katsonut videot , mutta ei siinä mitää hyviä pikku shottejahan nuo ovat. Mietityttää vaan että mikä ton uuden T-Maxin kestävyys on, vaikken ostamassa olekkaan.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: hanzu12 - 11.03.06 - klo: 15.07
Onko tota t-maxx 3.3 jo myynnissä suomes, jos ei oo niin koska mahtaa tulla onko kellään tietoa. Jos kestävyys on samaa luokkaa kun aijemmis t-maxx:seis niin pitäisi olla kestävä.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: dope - 18.03.06 - klo: 11.33
Kiintoisaa...
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27657&grpid=401
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Anzka - 05.06.06 - klo: 17.41
pitkän harkinnan jälkeen ostin traxxas t-maxxin josa trx 2,5 kone. ja kysymys kuuluu et meniskö revon kone tohon.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Divi - 05.06.06 - klo: 17.43
menee varmaan jos revossa on sama TRX2,5 kone :roll:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: finnleo - 05.06.06 - klo: 17.46
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
menee varmaan jos revossa on sama TRX2,5 kone :roll:


Pilkun viilausta, TRX 2.5R revossa.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Anzka - 05.06.06 - klo: 21.04
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Moottorit&ryhma=Team%20Infinity

meniskö jompikumpi noista alle 100€ koneesta tohon t-maxxiin.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: ST - 04.01.07 - klo: 19.01
On tossa kaverilla traxxas t-maxx2.5. Kun sillä ajaa niin siihen vastaanottimen viereiseen hommaan missä on valot nii se välkkyy punasena? Mistä johtuu? Mikä se ees on? -Ja kun se vilkkuu niin kaasu ei toimi. Mikä on vikana.
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 05.01.07 - klo: 01.27
Lainaus käyttäjältä: "ST"
On tossa kaverilla traxxas t-maxx2.5. Kun sillä ajaa niin siihen vastaanottimen viereiseen hommaan missä on valot nii se välkkyy punasena? Mistä johtuu? Mikä se ees on? -Ja kun se vilkkuu niin kaasu ei toimi. Mikä on vikana.

Se kertoo että vastaanottimen akku on tyhjä, siksi kaasu lakkaa toimimasta. :D
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Iffu - 05.01.07 - klo: 14.26
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "ST"
On tossa kaverilla traxxas t-maxx2.5. Kun sillä ajaa niin siihen vastaanottimen viereiseen hommaan missä on valot nii se välkkyy punasena? Mistä johtuu? Mikä se ees on? -Ja kun se vilkkuu niin kaasu ei toimi. Mikä on vikana.

Se kertoo että vastaanottimen akku on tyhjä, siksi kaasu lakkaa toimimasta. :D


Oon sen kaveri kans. Vaihdettiin patterit sinne just enne ajoo.. Mut silti se valo vilkkuu?
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 05.01.07 - klo: 19.45
Lainaus käyttäjältä: "Iffu"
Oon sen kaveri kans. Vaihdettiin patterit sinne just enne ajoo.. Mut silti se valo vilkkuu?

Hetkinen hetkinen, 5 kennoinen akku sinne kuuluu (eli 6v), ei mitään pattereita!  :shock:
Ei ihme jos ei virta piisaa, kuiteskin kaikesta huolimatta, liian vähäisestä jännitteestä se punainen valo kertoo.......
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: ST - 05.01.07 - klo: 21.32
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Iffu"
Oon sen kaveri kans. Vaihdettiin patterit sinne just enne ajoo.. Mut silti se valo vilkkuu?

Hetkinen hetkinen, 5 kennoinen akku sinne kuuluu (eli 6v), ei mitään pattereita!  :shock:
Ei ihme jos ei virta piisaa, kuiteskin kaikesta huolimatta, liian vähäisestä jännitteestä se punainen valo kertoo.......



Joo...Ne patterit ei oikein toimi. Mistä voi tilata 6v akun ja sille laturin?
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: rc auto - 15.05.07 - klo: 10.21
Kaatuuko yhtä helposti kun esim. MadForce?
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Gerbiili - 15.05.07 - klo: 19.12
Ei.. :wink:
Otsikko: Traxxas T-MAXX 2.5 Käyntihäiriö
Kirjoitti: juuso14 - 03.09.09 - klo: 12.02
"........Yläneula neljä kierrosta auki ja alaneula rungon tasalla". laita sitä yläneulaa kiinni. Vaikka 2 ja puoli auki. Vaihda tulppa ja lataa hehku. Sit uusi yritys. Samalla voit tarkistaa letkut -> ehjät ja paineistamalla tankin että sitä fuilia tulee kaasarille.


 
    Vs: T-Maxx 2.5 käynnistysongelmia
« Vastaus #2: 30.08.09 - klo: 21.19 » 

--------------------------------------------------------------------------------
Omien kokemuksien valossa...
täytä tankki vain alle puolilleen, koska kaasari tulvii jos tankkaat täyteen. Sitten starttaat, ajat motin lämpimäksi, sitten tankki täyteen.

Toivottavasti oli näin pienestä kiinni...

Jatketaan täällä siis :grin:
ei vieläkään helpolla käyntiin,ja kun lähtee käy kyllä ok minuutin kaks ja sammua tupsahtaa.
Ei siis tyhjäkäyntiä muutaman minuutin jälkeen.Ainoastaan alussa.
Kaasutin hieman kysymysmerkki että onko muuta rikki kuin tyhjäkäynti ruuvin kierteet.Tilattu uusi kaasutin mutta tulee vasta ens viikon lopulle toivottavasti.
Voisiko saada ilmaa liikaa :huh:vai mikä mättää :huh:
Autolla on ajettu ilmeisen paljon kun ainakin käytön jälkiä löytyy.
Jos ei ala pelaan uudella kaasarilla niin pitää uusia ilmeisesti koko kone.Onko suosituksia mikä laittaa tilalle ja edullinenkin saisi olla.


 
 
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: janne2000 - 04.09.09 - klo: 15.03
Ostin juuri ekan polttisautoni. Käytetty T-Maxx 3.3.

Mulla oli myös käymisonkelmia. Lähdin liikkeelle tehdassäädöistä 4 kierrosta auki jne.. Eikä moottori oikein tykänny lähteä käyntiin ja oli tehoton, sammuili ja toimi jotenkuten vain puolikaasulla. Pistin sitte tuskissani 5 ja puoli kierrosta auki, kun kaikkea pitää aina kokeilla, niin jopas kone hyrähti heti käyntiin ja tehojakin tuli kummasti. Sitten vaan pikkuhiljaa kireemmälle 1/8 kierrosta kerrallaan ja paras säätö on nyt jotain 4 kierrosta ja 3/4 osaa auki!?

Joko noi tehdassäädöt on erittäin suuntaa antavia tai sitte mun koneessa on jotain ihan huolella pielessä..
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Bonzer - 11.04.10 - klo: 22.26
Minkä kokoset akselit tässä on http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33005&grpid=3101 (http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33005&grpid=3101) löysin tollaset ja ajattelin et sopiiko 5mm akselille?
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Shamer - 11.04.10 - klo: 23.01
Kaikissa Traxxasin isoissa autoissa on vakiona 6mm akselit, eli saahan nuo sopimaan 5mm akselille, mutta tarvitsisit millin paksuisen adapterin.
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Hermanni - 11.04.10 - klo: 23.02
Minkä kokoset akselit tässä on http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33005&grpid=3101 (http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33005&grpid=3101) löysin tollaset ja ajattelin et sopiiko 5mm akselille?

Käy kyllä, minun toisessa Revossa on juuri samat hexit.
Huonoa noissa on että on vähän väljät akselille, suosittelen ennemmin Traxxasin omia 5353X hexejä, ovat jopa halvemat (Noin 20€ setti http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/TRX-5353X-Wheel-hubs-splined-17mm-blue-anodized-4-wheel-nuts-splined-17mm-blue-anodized-4-screw-pins__3485/ (http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/TRX-5353X-Wheel-hubs-splined-17mm-blue-anodized-4-wheel-nuts-splined-17mm-blue-anodized-4-screw-pins__3485/)


EDIT Enpä ajatellutkaan akselikokoa (koska tämä on T-Maxx topic) vaikka viestissä Bonzer mainitksi 5mm akselit.
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Bonzer - 11.04.10 - klo: 23.04
Kaikissa Traxxasin isoissa autoissa on vakiona 6mm akselit, eli saahan nuo sopimaan 5mm akselille, mutta tarvitsisit millin paksuisen adapterin.

Siis puolen millin seinämäpaksusen putken pätkän.
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Maxxi - 17.10.10 - klo: 11.42
Onko muita T-Maxx kuskeja enää liikkeellä? Koitetaan nyt herättää keskustelu uudestaan...

Ovatko muut kokeilleet spoolia diffissä? Eli sellanen juttu joka lukitsee diffin. Itse hommasin sen kun sain puoleen hintaan ja nyt ajattelin asentaa sen takadiffiin. Toivottavasti sen jälkeen ei jää enää yhtä paljon kiinni ajettaessa metsässä...
Mutta miten se vaikuttaa radalla. Ei kai välttämätta ihan huonosti? Menee kai paremmin sladissa mutta eikö kääntyvyys heikkene? Ja suorallakin vähän paremmin? Meneekö vetoakseli rikki?
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Matti Räsänen - 17.10.10 - klo: 12.17
T-maxxilla talvisin hankien aikaan ajelen. Mulla on ollut oma tekemä spooli kiinni. Ei sen kanssa tosiaan niin herkästi jää pulaan. Mutta varjopuolena on tuo kääntyvyyden huonontuminen(kääntösäde suurenee), mutta kaasulla perä irti niin kääntyy. Suoraan auto menee vähän paremmin eli ei ole enää täysin surkea  :cheesy: Liukkaammalla perää saa silti koko ajan oikoa, akseliväli kun on niin lyhyt, autohan on yhtä pitkä kuin leveä! Radalle diffeihin diffirasvat mieluummin. Ja saakohan tähän keskidiffiä? Kokemusta ei mulla ainakaan ole että pysyykö Maxxin diffeissä mikään mönjä. Bashaukseen Maxxi on tosi hauska, mutta radalle on mulla eri vehkeet olemassa  :wink:

Vakiovetareita menee spoolin kanssa kuin leipää. (ainakin 1. sukupolven mallisia)
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Maxxi - 17.10.10 - klo: 12.42
Joo tiedän ettei se ole radalle tarkoitettu mutta kun pihalla on kiva rata niin kyllä kaveritten kanssa kisailen T-Maxxilla. Ajatus olisi enemmän se ettei jumittaisi niin paljon mutta kummiskin vois ajaa pikkukisaa yhtä hyvin. Ja mulla on se uusin malli (4907?) ja siinä on ainakin tiiviit diffit niin onko spooli vaiko 7k(tai mikä olisi paras diffiöljy) diffiöljy parempi ettei jumittaisi niib paljon mutta kummiskin menisi yhtä hyvin (huonosti :)) radalla? Mitkä osat vetareista meneee ekana? Onks ne ne päät (yokes stub vai mikä nimi olikaan) vai meneekö se ihan keskaltä poikki?
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Matti Räsänen - 17.10.10 - klo: 13.38
Joo siinä uudemmassa on näköjään revon vetarit, niiden kestävyydestä en osaa sanoa. Noista vanhemman mallisista katkeaa (kun katkeaa, ilman spoolia ei ongelmia) poikkeuksetta "teleskoopin" sisäpuolinen akseli nivelen juuresta. Noi uudenmalliset näyttää kyllä jämäkämmiltä, koska vastaava paikka niissä on paljon paksumpi. Kokeilemallahan se selviää. Saahan siihen sitten teräsvetarit päivitettyä. Olikohan jotain 80€ hintaa sarjalla :tongue:

Näkyy speksit kehuvan "Tunable sealed differentials", joten diffimönjää voinee kokeilla, myös etudiffissä. Mutta omakohtaisia kokemuksia ei edelleen ole, koska omani vanhinta mallia. Joku jolla kokemuksia saa jatkaa tästä.
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Maxxi - 17.10.10 - klo: 13.50
Pitää kokeilla. Taidan laittaa spoolin taakse ja eteen kokeilla 3k/6k diffiöljyä kun sitä löytyy kotona...
Toivottavasti pito paranee koska vakiona diffeissä ei ole paljon mitään diffiöljyä... ja heti kun joku rengas nousee ilmaan niin toinen lopettaa pyörimisen :undecided:
Ja toivotaan että vetarit kestää, pitoa ei kyllä vakio renkailla kauheasti löydy niin ehkä se säästää vähän vetareita :smiley:
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Matti Räsänen - 17.10.10 - klo: 14.04
Ei se vetari ihan heti pidosta katkea. Pahin tärsky tulee siitä kun auto tulee hypystä alas toinen puoli edellä ja renkaissa on paljon kierroksia. Ilmassa oleva rengas yrittää jatkaa pyörimistään vinhasti, kun toisen puolen rengas on hidastunut rajusti maahan iskeytyessään. vetareihin ja spooliin kohdistuu hetkellisesti julmettu vääntömomentti.
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Maxxi - 17.10.10 - klo: 14.16
Totta joo. Pitää kai sitten ottaa vähän rauhallisemmin hyppyreissä... tai ainakin yrittää laskeutua niin että renkaat koskettavat samaan aikaan maata :grin:. Auttaisiko vetareiden keittäminen vai olisko se tosi huono idea?
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Matti Räsänen - 17.10.10 - klo: 14.28
Öljydiffeillä ei varmaan huolta mutta sen spoolin kanssa sitten voi olla. Varovasti koitin minäkin ajaa mutta se ei enää ollut hauskaa  :tongue:

Keittämistä voit kokeilla kyllä, mutta vaikutus lienee marginaalinen.
Otsikko: Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
Kirjoitti: Maxxi - 17.10.10 - klo: 14.35
Koitetaan ehkä keittämistä, mutta jos vetarit alkaa menemään rikki niin meen kyllä takaisin diffiin. Eihän sillä tee mitään jos ei voi täysiä ajella :grin: