Kirjoittaja Aihe: gsx28mr ja lyhyt kesto  (Luettu 8141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 24.06.09 - klo: 23.33 »
Jees eli veneessä on moottorina kyoshon gxr28mr ja ihmettelen sen kestoa. Ajoin sisään ohjeiden mukaan 3 tankillista ja sitten 2 tankillista normiajoa. Kone kävi suht riikkaalla varmuudeksi eli savua tuli. Sitten olikin 3 ajokerralla vaikea saada kone käyntiin ja sain vain pari lyhyttä stinttiä. Neljännellä vain yhden lyhyen ja viidennellä koneen vain 20 sekunniksi käymään jne..

Purin osiin ja pari vaihtoehtoa. ilmaa pääsee kaasarista jostain tai mäntä/sylintei väljä. jälkimmäinen todennäköisin.

Kai noilla joku takuu sentään on? vai mistä lähteä vikaa hakemaan. Pitäisikö suosiolla ostaa uudet sylinteriputki ja mäntä?

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #1 : 24.06.09 - klo: 23.38 »
Ei mee mikää kone väljäks tommosel ajomääräl....
Se on jo hyvin jos koneen saa väljäks parin gallonan jälkeen, ittelläni on 6,5 gallonaa ajettu V-SPEc ja siinä ei ole väljyyttä havaittavissa muutakun kiertokangen lenkissä alle puolen millin välys...Tottakai sitä on huollettu ja vaihettu laakereit mut ei sylinterii ja sylinteriputkee...
Nyt on vaa ihan säädöist kiinni kokohomma.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #2 : 24.06.09 - klo: 23.49 »
Ei mee mikää kone väljäks tommosel ajomääräl....
Se on jo hyvin jos koneen saa väljäks parin gallonan jälkeen, ittelläni on 6,5 gallonaa ajettu V-SPEc ja siinä ei ole väljyyttä havaittavissa muutakun kiertokangen lenkissä alle puolen millin välys...Tottakai sitä on huollettu ja vaihettu laakereit mut ei sylinterii ja sylinteriputkee...
Nyt on vaa ihan säädöist kiinni kokohomma.

-Antti

kyoshon rtr kone ja os v-spec on hieman eri mailmasta kestoltaan on kuin vertaisit vanhaa 2t warrea rols royseen

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #3 : 24.06.09 - klo: 23.57 »
En usko, että enää säädöillä lähtee. Tehtaan suosituksillä sisään ajettiin ja milloinkaan ei päästetty liian laihalle.

Kyllä se täyy todeta, että p*ska konehan toi on, mutta jos jotain sais takuun kautta.

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #4 : 25.06.09 - klo: 00.01 »
Tulpankin olet vaihtanut?
sitä ei vain lukenut tuossa.. :)
JQ

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #5 : 25.06.09 - klo: 00.04 »
Ei mee mikää kone väljäks tommosel ajomääräl....
Se on jo hyvin jos koneen saa väljäks parin gallonan jälkeen, ittelläni on 6,5 gallonaa ajettu V-SPEc ja siinä ei ole väljyyttä havaittavissa muutakun kiertokangen lenkissä alle puolen millin välys...Tottakai sitä on huollettu ja vaihettu laakereit mut ei sylinterii ja sylinteriputkee...
Nyt on vaa ihan säädöist kiinni kokohomma.

-Antti

onhan se parin sadasosamillin välys toki alle puol milliä..sori oli pakko  :wink:
juu ei kyöstinkään koneet NOIN huonoja ole..
hobao hyper 8

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #6 : 25.06.09 - klo: 00.21 »
Mulle tulee ekana mieleen apua kysyvän vikaselostuksesta vain ja ainoastaan tulppa.

Jos koneessa on edelleen sama tulppa paikallaan millä on sisäänajo tehty niin syy on kyllä 95% varmuudella siinä.

Rikkalla ajettaessa tulppa sekä karstoittuu, mutta se myös kärsii siitä ihan fyysisesti.
Hehkulanka painuu syvemmälle tulpan runkoon.
Ja myös jos tulpan lämpöarvo on pielessä niin vastaavanlaisia ongelmia voi olla, koska tietenkin olet sisäänajon jälkeen säätänyt konetta laihemmalle.
Tulppa on siis saattanut olla sopiva lämpöarvoltaan koneen sisäänajon aikana olleissa lämmöissä, mutta kun konetta on säädetty laihemmalle ja sillä on paremmin ajettu niin koneen lämmöt tietysti myös nousevat ja liian kuuma tulppa ei vaan toimi kunnolla.

ja mitä tulee tuohon moottorin kesto spekulointiin...
Kyllä lähes koneen kuin koneen voi saada väljäksi alle 10 tankillisen.

Kerropas mitä polttoainetta käytät... merkki ja nitromäärä.
Mikä tulppa... merkki ja lämpöarvo.
Näistä vastaus löytyy.

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #7 : 25.06.09 - klo: 07.01 »
Ensimmäinen tulppa meni sisäänajossa. Sen jälkeen niitä onkin mennyt pari. Tulpat on mediumia eli oisko se s5

polttoaine big bang 25% nitroa. Lupailivat tuolla helppoa käynnistettävyyttää ja pitkää ikää.  :grin:

No puhelinta käteen kun vihdoin tuli aamu ja saan jonkun kyosholta kiinni. Yöllä meinaa tsekkasin joka letkun ja vetäisin nippusitein ne kiinni. Purin ja säädin kaasarin tehtaan arvoihin. Edelleen "ryypytys" hankalaa eli polttoaineletkuun meinaa jäädä ilmaa. Lähti pitkällä hehkutuksella ja uudella hehkutulpalla käyntiin n. 15 sekunniksi sen jälkeen kun otin hehkun irti. Savu mielestäni sopivaa ja käynti tasaista. Sen jälkeen täysin hengetön.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #8 : 25.06.09 - klo: 09.20 »
Toivottavasti nipparit eivät ole liian kireällä  :evil:

Tuota, miten neulan säädöt? Tiedän, tyhmä kysymys.

En millään usko että väljyys olisi syynä käymättömyyteen.

Ps. Tuskin tuohon kannattaa sylinterisarjaa vaihtaa, ovat aika kalliita? Uusi vaikkapa Sh kone ja kylä lähtee.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Mika R

  • Vieras
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #9 : 25.06.09 - klo: 09.24 »
Säätöasia sanoisin.

Onko SH:lla venemoottoreita. Nämähän ovat vesijäähdytteisiä.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #10 : 25.06.09 - klo: 14.23 »
Kyllä SH:lla on venemoottoreita...montaa eri kokoluokkaa vieläpä.(07-32)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #11 : 25.06.09 - klo: 15.52 »
Ensimmäinen tulppa meni sisäänajossa. Sen jälkeen niitä onkin mennyt pari. Tulpat on mediumia eli oisko se s5

Mjoo... tulppaa ehdottomasti kylmemmäksi.
Ja tuosta ryypytyksestä...
Ei ole tarkoituskaan että letkuihin ei jäisi yhtään ilmaa.
Aina siellä vähän ilmakuplia seassa menee... ei haittaa yhtään mitään.

Ryypytät vain sen verran että näet letkusta polttoaineen menevän koneeseen.
Tuolla liiallisella ryypyttämisellä teet myös tuhoa tulpalle.
Ja tähän myös homma viittaa hyvin selkeästi kun puhut pitkästä hehkuttamisesta.

15 sekkaa hehkun pois ottamisesta pysyy käynnissä.
No kone on rikkaalla.

Eli.
-Tulppa kylmemmäksi... sanoisin että pari pykälää kylmempään suuntaan ehdottomasti kun 25% soppa vielä kyseessä.

-Konetta säätöihin...
Sanoisin että aika selkeesti piikimmälle saat kääntä noista tehdas säädöistä ennenkuin ollaan edes alueella.

-Ryypytys oikeanlaiseksi... älä yliryypytä.

Väitän kyllä että kun vaihdat vaan tulpan kylmemmäksi ja säädät konetta ylirikkaista tehdas säädöistä piikimmälle niin kone alkaa toimia selvästi paremmin.

Kaikki nuo vikaselostukset viittaa vain näihin pielessä oleviin asioihin.

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #12 : 26.06.09 - klo: 21.20 »
Kiitoksia. Täytyy yrittää laittaa säätöpuoli paremmalle tolalle neuvojenne mukaisesti kunhan saan koneen takaisin. Kävin tänään viemässä sen Kyoshon liikkeeseen suutarilaan ja siellä tuntui olevan asiantunteva kaveri tiskin takana. Aiemmin olen asioinut Jumbossa ja jumbon kaveri ei taida itse harrastaa rc-touhuja ollenkaan vastauksista päätellen.

Eniten ihmettelen noita kahta tankillista sisäänajon jälkeen, kun kone tuntui toimivan hiton hyvin ja lähti käyntiin ekalla nykäisyllä ja lyhyellä hehkulla. Mikä lie sitten niistä lähtenyt muuttumaan, kun käynti lähti huononemaan.

No parin viikon sisään lupaili konetta takaisin. Olen kyllä katsellut tilalle toista konetta muistaakseni tuumissa .46:sta ja vastaavaa potkuria.


Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #13 : 26.06.09 - klo: 22.52 »

Eniten ihmettelen noita kahta tankillista sisäänajon jälkeen, kun kone tuntui toimivan hiton hyvin ja lähti käyntiin ekalla nykäisyllä ja lyhyellä hehkulla. Mikä lie sitten niistä lähtenyt muuttumaan, kun käynti lähti huononemaan.



Tulppa on lähtenyt muuttumaan.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #14 : 27.06.09 - klo: 14.04 »
tuoreella tulpallakaan ei sitten enää samoin säädöin toiminut.Sen takia oikeastaan epäilen jotain isompaa kuin pelkät säädöt, mutta ehdottomasti kokeillaan ne.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #15 : 27.06.09 - klo: 22.23 »
Ei sielä sisällä ole mitään sen ihmeempää... Tulppa tai jotain liikkuvaa osaa rikki. Jos rikki niin se kolisee.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #16 : 27.06.09 - klo: 23.33 »
tuoreella tulpallakaan ei sitten enää samoin säädöin toiminut.Sen takia oikeastaan epäilen jotain isompaa kuin pelkät säädöt, mutta ehdottomasti kokeillaan ne.
tuoreella tulpallakaan ei sitten enää samoin säädöin toiminut.Sen takia oikeastaan epäilen jotain isompaa kuin pelkät säädöt, mutta ehdottomasti kokeillaan ne.

Sun kone on vielä niin uusi että se muuttuu... toisinsanoen sisäänajautuu.
Koneella kestää lähemmäs gallonan verran ennenkuin se on muokkautunut sellaiseksi että pytyn ylimääräinen kireys on poistunut jne.
Tänä "kulumis" aikana kone tietenkin myös muuttuu.
Myös koska kone on ylikireä ja säädötkin ties missä niin tulppa myös muuttuu hyvin nopeasti.
Ja taas tulppa ei normaalisti muutu yhtään, mutta sisäänajon ja kireän koneen aikana kyllä.
Siksi myös kone on taas aivan erilainen kun vaihdat tulpan.

Sun konees on mitä ilmeisemmin korkeintaan 10 tankillista koskaan käynytkään...
Itse olen ajanut uusimmalla koneellani nyt hieman reilun gallonan ajanut ja kone on nyt parhaimmillaan.
Koneella on ajettu 2 kilpailua, ja tänään kisoissa sitä piti trimmata vielä moneen kertaan.

Ei nyt olla liian hätäisiä näiden koneiden kanssa, eikä heti ensinmäisenä ajatella että se on hajalla tai väljä.
Nitrokoneet ovat erittäin kimurantteja säädettäviä kokeneillekin kavereille, ja lähes kaikki vuosiakin kilpaa ajaneet taistelevat vähän väliä moottorin säätöjen kanssa.

Pulttaa se konees takaisin autoon kiinni...

Mene autosi kanssa radalle...
Jos se on krossari, lavankoon, ja jos se on rata auto niin tattarisuolle...
Tai oikeastaan ei silläkään niin väliä... kumpi vain paremmin sopiikaan.
Radalta löytyy aina kuskeja joilla on ainakin enemmän kokemusta kuin sinulla...
Jos et halua näin toimia niin sitten vaikka sovitaan tapaaminen viikolla niin vilkaisen koneesi säätöjä kohdalleen.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #17 : 27.06.09 - klo: 23.39 »
Kannattaa ruuvata vaan se siihen veneeseen.. :wink:   :cool:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #18 : 27.06.09 - klo: 23.42 »
olit arska nopeempi piti sanoo et nyt hoke on pihalla kun lumiukko kyseessä tosiaan on vene ja vene moottori

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #19 : 28.06.09 - klo: 21.33 »
En oo pihalla ku lumiukko... joo, pieni ajatuskatkos tosiaan tuosta auto jutusta.

Eli unohda tuo loppuosa.

Tai vaihdetaan se sitten vaikka niin että pulttaat sen konees veneeseen kiinni niin katotaan joku pikkulätäkkö missä sitä konetta voi ihmetellä, niin tulen ruuvaamaan sen säätöihin.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #20 : 29.06.09 - klo: 23.15 »
Tuossa koneessa alapään ruuvi on tosi herkkä. Siis sekä säädöissä ja se lähtee pyörimään itsestään tosi helposti. Omassa moottorissa ratkaisin ongelman laittamalla ruuvilukitetta alaruuviin. Sen jälkeen pelittänyt ongelmitta.
Kyosho GT Racing Art

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #21 : 29.07.09 - klo: 07.50 »
Sain koneen takaisin ja pitäis pulttailla kiinni ja lähteä säätelemään. Katsotaan miten käy. Uudet tulpat tuli hankittua.

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #22 : 05.08.09 - klo: 05.04 »
Hei kiitoksia jengille ja kyosho proshopille. Nyt pelittää ja huippuja näytti tulevan selkeesti enemmän eli ottaa kierroksia hyvin.

Oli vaan vesi laskenut sen verran, että kääntöpoijulla ajoin jo toisen kerran kiville ja nyt meni vasen trimmi + potkuri. Samalla reissulla tipahti duunikännykkäkin veteen eli tuli noin 400 euron ajot.  :mrgreen:

Pitäis pitää vähän tarkemmin.

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #23 : 13.08.09 - klo: 20.20 »
Hyvin pelitti taas pari litraa. Ekalla käyntiin ja vauhteja ihan kohtuu hyvin... Sitten vaan alkoi hyytymään. Uutta tulppaa kehiin ja ei mitään toiveita saada käyntiin. Kokeilin kaikki ostamani 3 uttaa eikä hörähdä. Vanha tulppa kiinni ja ekalla käyntiin.

Niin tosiaan hyytyy hyytyy, kiertää korvakuulolta erittäin hyvin ja plaaniin saatua kulkee mielestäni erittäin lujaa. Plaaniin ei vaan tahdo enää saada, vaikka kierroksia korvakuulolta tulee paljon. Tuntuu, kuin joku luistaisi. Eihän tuossa edes ole montaa luiston mahdollisuutta. Välillä tulee tyhjäkäynnillä rullatessa ihme ryntäyksiä (voi johtua radiosta, servosta). Täytyy katsoa taas kaikki läpi.

= kyllähän tää ropaaminen on mukavaa ja onhan tässä jo monet metkut opittu. Kiitoksia vinkeistä. Kyllä noi ehjät ajot sitten vastaavasti palkitseekin: ääni, vauhti, hienoinen polttoaineen haju, hypyt jne...  :grin:

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #24 : 13.08.09 - klo: 21.15 »
Hyvin pelitti taas pari litraa. Ekalla käyntiin ja vauhteja ihan kohtuu hyvin... Sitten vaan alkoi hyytymään. Uutta tulppaa kehiin ja ei mitään toiveita saada käyntiin. Kokeilin kaikki ostamani 3 uttaa eikä hörähdä. Vanha tulppa kiinni ja ekalla käyntiin.

Niin tosiaan hyytyy hyytyy, kiertää korvakuulolta erittäin hyvin ja plaaniin saatua kulkee mielestäni erittäin lujaa. Plaaniin ei vaan tahdo enää saada, vaikka kierroksia korvakuulolta tulee paljon. Tuntuu, kuin joku luistaisi. Eihän tuossa edes ole montaa luiston mahdollisuutta. Välillä tulee tyhjäkäynnillä rullatessa ihme ryntäyksiä (voi johtua radiosta, servosta). Täytyy katsoa taas kaikki läpi.

= kyllähän tää ropaaminen on mukavaa ja onhan tässä jo monet metkut opittu. Kiitoksia vinkeistä. Kyllä noi ehjät ajot sitten vastaavasti palkitseekin: ääni, vauhti, hienoinen polttoaineen haju, hypyt jne...  :grin:

Joopa joo..

Meidän GX21 vai mitkä lie infernon koneet on edelleen kyosholla kun oli ihan samat ongelmat. Ne ei vaan näköjään kehtaa edes ottaa yhteyttä....P***A putka!!!!!

Ihan sutta ja sekundaa...asiakaspalvelu ihan surkeeta ja todellakin tuomittavaa.

Kuluttaja-asiamies hoitaa meidän hommat tästä lähtien.
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #25 : 24.08.09 - klo: 15.11 »
Jengiä ei varmasti kiinnosta kuulla enää mun tilityksiä tähän kyseiseen ketjuun, mutta tilitetään.

Kiitoksia neuvoista; ruuvilukitetta tuli käytettyä ja nippusidettä seosruuviin. Nippusiteillä laittelin kaikki letkut. Ylipäätään kaikki mikä voi irrota irtoaa ajossa, jos ne eivät ole todella hyvin kiinni. mm moottoripukin 4 ruuvista kaksi lähti irti samalla ajokerralla, vaikka niihin olin käyttänyt tipan ruuvilukitetta.

Nyt kone toimii mielestäni hyvin. Kiertää hyvin ja tuntuu vastaavan kaasuun hyvin, mutta käynnistyvyys on heikompi kuin ennen. Se ei niin paljoa edes haittaa kylläkään. Tankin loppupuolella konetta vaivaa ihme hyytyminen. En tiedä johtuuko lämmöistä.
Tulppien kanssa on ollut ongelmia. Osa ei ole hehkunut edes suoraan paketista ottaessa. Quickfire taisi olla merkki. Ylipäätään tuntuu olevan harvassa toimiva tulppa. Pakko ostaa kourallinen kerralla. Joillain ei vaan kierrä kunnolla ja joillain ei edes käynnisty. Toisella saman lämpöarvon tulpalla lähtee heti ja kiertää hyvin. Vissiin laatu heikkoa noissa, vaikka hintaa se 8 euroa kpl.

Se kaasun ryntäily lähti sillä pois, kun otin fail-safe palikan pois. Se jostain syystä sahas molempia servoja.

Edelliselle. Kyoshon meno ei varmaan ole n. 15-20 vuodessa muuttunut. Silloin odotettelin osia veneeseen puolikin vuotta muutamaan otteeseen. Hyyty harrastuskin pitkäksi aikaa siitä syystä. Nyt netti helpottaa osien hankintaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #26 : 24.08.09 - klo: 15.37 »
Menee liian piikille tankin loppua kohti eli ei saa polttoainetta ja hyytyy. Yleensä tällöin (siis kun kone on liian piikillä) starttaaminenkin on hieman vaikeaa kuten tuossa kerroitkin. Kokeile pikkasen avata pääneulasta, joku 5min (täysi kierros 60min).
« Viimeksi muokattu: 24.08.09 - klo: 15.40 kirjoittanut Mika R »

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #27 : 10.11.09 - klo: 17.05 »
Mietin laittaa seosruuviin servon ohjaamaan. Ohjaus olisi tyyliin +/- 15minsaa eli kohtalaisen paljon. Se ois mielenkiintoista ja helppoa kokeilla seoksia ja välillä vois ajaa piikillä ja sen jälkeen vähän "helliä" konetta paksummalla seoksella. :)

Vene toimii helvetin hyvin. Uusia potkureita lähden kokeilemaan.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #28 : 10.11.09 - klo: 17.46 »
Mietin laittaa seosruuviin servon ohjaamaan. Ohjaus olisi tyyliin +/- 15minsaa eli kohtalaisen paljon. Se ois mielenkiintoista ja helppoa kokeilla seoksia ja välillä vois ajaa piikillä ja sen jälkeen vähän "helliä" konetta paksummalla seoksella. :)

Vene toimii helvetin hyvin. Uusia potkureita lähden kokeilemaan.

Näitä taitaa olla lennokkipuolella isoissa vehkeissä käytössä. Siis lennon aikana säädettävää yläneulaa servolla.

Mahtaako tuota nyt kuitenkaan tarvia veneessä? Jos tulppa on hyvässä kunnossa niin eikö se pysy säädöissä...
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« Vastaus #29 : 10.11.09 - klo: 18.05 »
OT, mutta kysynpä kuitenkin: kuinka usein moottorin laakerit pitäisi vaihtaa?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.