Akkujen mainostetut korkeat C-luvut on ihan vaan mainosmiesten höpinää. Harva RC-akku menee oikeasti yli ~25C. Teoreettinenkin maksimi nykyisellä LiPo-teknologialla oli jotain 50C luokkaa, mutta RC-akuista ei moista löydy. Voi miettiä siltä kannalta, että tuokin 8400mah 120C antaisi mukamas 1000 ampeeria, tai 8770 wattia ollessaan täysi. Voi arvata antaako oikeasti ja tarvitsisiko moista vaikka antaiskin
Olishan se toki kätevä kun vois laittaa kämpän jokaisen sähkölaitteen päälle yhtäaikaisesti yhden tuommoisen perään, ja jäis vielä tuhansia watteja reserviin!
Tarkemman purkukapasiteetin pystyy arvioimaan laturin avulla jos siitä löytyy resistanssimittaus, mutta se on tietysti avuksi vain itsellä jo olevien akkujen kanssa.
Mutta esimerkkinä esim. Gens Acen 5700mah 50C akut on turpoillut tällä JQ:lla ja nelkkucorrilla ajaessa, nuo Zippyt ei ainakaan vielä yhtään ja myöskin jaksavat pidempään, vähemmän voltage droppia. Gensit maksaa uutena jotain 60€/kpl, joten aina ei maksamalla parane.
Niin ja mitä noihin volttimääriin tulee, joo, tukee se niitä. Mutta omasta mielestä vähän turhia nuo LiHV:t sikäli että esim. kisassa ne saa ladata kuitenkin vain siihen 8.4V asti. Kestäähän ne täyteen ladattuna harjoitellessa vähän pidempään isomman kapasiteetin takia, mutta yleensä vastaavasti maksavatkin sitten paljon enemmän. Lisäksi toki enempi voltteja täynnä ollessa voipi kuumentaa sähköjä hieman enemmän aluksi.