Ja jotta ei pääsisi tekeminen loppumaan kesken, niin tuli tossa syksyllä hommattua flat trakker projektiksi vuoden -72 Honda cb350.
Tällainen tuli haettua projektiksi 20.9.2012
Muutamaa viikkoa aikaisemmin tuli sellainen todella typerä ajatus, että voisi talvella puuhailla jonkun bobberin. Ei mitää havaintoa mistä sellainen ajatus edes tuli päähän, koska kustomit, bobberit ja hd.t ei ole koskaan kiinnostanut. Aina on ollut vain mielessä sporttipyörät, streetfighterit ja cafe racerit.
Noh. Onneksi kaveri laittoi linkin Wrenchmonkeessien sivuille ja siintä se ajatus sitten karkasi ihan lapasesta. Yhdessä tuumin alkoi aihioden kuuma metsästys. Kaverille löytyikin aihio ihan omalta kylältä, mutta oma cb350 jouduttiin hakemaan hieman kauempaa.
Siinnähän se torstai ilta meni mukavasti ajellessa ylöjärvelle ja takaisin. Noin 5 tunnin reissuhan siintä tuli.
Seuraavana iltana purettiin peli autosta ja siivottiin pikaisesti vähän tallia.
Jes. Tallissa sen verran tilaa, että saatiin molemmat aihiot sisälle.
Työkalut ja iso Jaska esille (rälläkkä).
Pelit purkuun
Pelien purun jälkeen pieni visiointi paperille siintä mitä mahtaa olla tulossa.
Ja runkoa pilkkeiksi.
Takarungon tekoa 30.9.2012
Kuumottava putken metsästys alkanut.
Mistä 25.4mm putkea 3mm seinämällä. No eihän sellaista ihan helposti mistään löydy. Kaiken maailman huonekaluputkia olisi löytynyt, mutta eihän sellaisesta uskalla ruonkoa tehdä.
Päivän etsinnän jälkeen löytyi kuitenkin 25mmx3mm putkea onnisen varastosta. Eipä tullut ihan heti mieleen etsiä tuota kokoa hydrauliikkaputkista :D
Putkia hakemaan.
Tottakai oli sitten varaston pojat hukannut tuollaisen pienen 12m tilauksen. Hetkellisesti meinasi päästä kerpeleitä, kun ei alkanut putkia löytymään. Onneksi ne kuitenkin löytyivät loppujenlopuksi.
Kohti tallia ja heti taivuttelemaan kaaria. Kyllähän tuollaista putkea saa jo ihan tosissaan vääntää jotta siihen mutkan saa. Sitten vaan sovittelemaan, että miltä näyttää. No hyvältähän tuo tuntui vaikuttavan.
Ei muuta kuin taivutettu ylärunko "sarana hepeillä" kiinni runkoon ja ylhääntä päin tuijotus että on suorassa vanhan rungon kanssa. Tämän jälkeen vanhasta rungosta yläosasta vähän pois jotta saa käännettyä uuden takarungon oikeaan asentoon tankkiin nähden.
Runko kohdallaan. Nyt hieman reippaamin kiinni, jotta ei muuta asentoaan jo pikkasen siihen nojaa.
Sivuputket poikki jalkatappirunkojen kohdalta ja taivuttamaan uusia putkia.
Olisihan tuohon voinut ihan suoratkin putket laittaa, mutta olisthan se ollut aivan liia helppoa :D
Nonni. Liian pitkähän siintä tuli. Entäs jos sitä vähän kääntäis ylöspäin. Tekis pienen loopin?
Ei Liian pitkä se vaan on. Noh palaa välistä pois vaan. Jos siintä ottais neljä senttiä. Ei. Kahdeksan kuullostaa paljon paremmalta. Yksipaikkainenhan tästä on tulossa. Pätkää välistä pois ja uudelleen hitsaus. Siihen vielä pieni taivutus ylöspäin. Noniin. Nyt se näyttää hyvältä.
Pitkästä aikaa on taas jaksanut vähän tehdä eteenpäin.
Rojut purettu muttereiksi ja runko hiekkapuhallettu ja peltirunko vahvike hitsattu.
Jotain pientä on tapahtunut.
Keskiöt väritetty ja vannekehätkin ovat saapuneet. Vielä odotetaan pinnojen saapumista, jotta pääsee kokoomaan vanteet ja saa pelin takaisin rullaavaksi.
Sillävälin leikelty hieman penkinpohjaa alumiinistä ja ihmetelty että mitenkäs me putket sijoitettaisiin. Rearsetti ruuvattu myös paikolleen jotta voi vähän hahmottaa istuma-asentoa. Korkeampi tanko pitäisi löytää jostain tai sitten korottaa nykyistä korkeammilla raisereilla.
Myös iskarin kiinnikkeet tuli tehtyä yläpäähän.
Niin. Ja näillä vanhoilla päkättimillä olisi tarkoitus lähteä käymään euroopassa Elokuussa.