Kirjoittaja Aihe: Sähkömonsteri  (Luettu 5305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peehee

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.ph-trading.fi
Sähkömonsteri
« : 10.08.04 - klo: 10.19 »
Antakaa vinkkejä mikä on hyvä ja kestävä sähkömonsteri
pihalla ja maastossa ajamiseen...

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #1 : 10.08.04 - klo: 16.55 »
Traxxasin autoja suosittelen jo varaosien saatavuuden ja hintojen takia , Esim. Stampede ja E-maxx ovat hyviä ja kestäviä.

Poissa peehee

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.ph-trading.fi
stampede
« Vastaus #2 : 10.08.04 - klo: 21.35 »
Stampede vaikuttaa sopivan yksinkertaiselta :)

Onkohan muita ehdotuksia...

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Sähkömonsteri
« Vastaus #3 : 10.08.04 - klo: 22.38 »
Ihan viel tohon spede asiaan et kannattaa tutustuu tohon Traxxas Stampede topiciin sielt saat kattavasti tietoo Stampeden hyvistä/huonoista puolista

Poissa peehee

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.ph-trading.fi
OK
« Vastaus #4 : 11.08.04 - klo: 01.08 »
Kiitos tiedosta, en kyseistä ollut huomannutkaan...

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #5 : 04.10.04 - klo: 21.44 »
Suosittelisin mad amouria
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Sähkömonsteri
« Vastaus #6 : 04.10.04 - klo: 21.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
Suosittelisin mad amouria


Ei ole sähkis, mutta twin force on!

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #7 : 04.10.04 - klo: 22.00 »
No sit suosittelen Glod busteria
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Sähkömonsteri
« Vastaus #8 : 04.10.04 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
No sit suosittelen Glod busteria


Viitsisitkö laittaa jotain perusteluja? Clod...
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #9 : 05.10.04 - klo: 10.24 »
ClodZ Lähetetty: 04.10.2004 22:18    Viestin aihe:  

--------------------------------------------------------------------------------
 
Anzka kirjoitti:
No sit suosittelen Glod busteria


Viitsisitkö laittaa jotain perusteluja? Clod...
 


No Glod busterissa on hyvä jousitus ja se jaksaa mennä niin todella hyvin.
Käykää tsekkaas tätä sivuu:
http://www.modelsinmotion.co.uk/category.asp?catcode=53&tamiya=268
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Sähkömonsteri
« Vastaus #10 : 05.10.04 - klo: 14.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
ClodZ Lähetetty: 04.10.2004 22:18    Viestin aihe:  

--------------------------------------------------------------------------------
 
Anzka kirjoitti:
No sit suosittelen Glod busteria


Viitsisitkö laittaa jotain perusteluja? Clod...
 


No Glod busterissa on hyvä jousitus ja se jaksaa mennä niin todella hyvin.
Käykää tsekkaas tätä sivuu:
http://www.modelsinmotion.co.uk/category.asp?catcode=53&tamiya=268


Clodinhan on SIKAkallis jostain Tietonikkarista ostettuna, Stampedestä ei kokemusta ole mutta varmasti on asiallinen laite....
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #11 : 05.10.04 - klo: 15.25 »
Jos ,Clodista ja Stampedesta pitäisi valita niin kallistuisin kyllä Stampedeen. Clodi on mielestäni enemmän lelumaisempi ja heppoisempi vaikka kookkaampi onkin , tosin eikö nää rc-autot ole kaikki "leluja"?

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #12 : 05.10.04 - klo: 17.26 »
E-Maxx on hyvä. Nelivedon ja hyvän jousituksen ansiosta tällä pääsee isommankin hiekka kasan yli.

Jos et meinaa mitään järki hoi hyppyjä, niin rikki et saa menemään.

Itse kyllä ajoin täydestä vauhdista rautaseen rajapyykkiin ja alatukivarsi katkes toisesta reunasta. Pystyy tuolla silti ajamaan, kun nuo tupla jouset pitää yllättävän hyvin kiinni.
Sit meni taka bulkheadit poikki, kun lensi parin metrin korkeudesta kovasta vauhdista katolleen. No sai ainakin videot kuvattua siihen asti, kunnes napsahti.  :D

Kyllä luulis Stampedenkin olevan kestävä, vaikka halvempi onkin.
Axial SCX 10 TR

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Sähkömonsteri
« Vastaus #13 : 05.10.04 - klo: 18.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
No Glod busterissa on hyvä jousitus ja se jaksaa mennä niin todella hyvin.


Sen verran tarkennusta että Clodissa on takuuvarmasti kaikkein huonoin jousitys nykyään saatavilla olevista maastureista (vakiona). Ja se kirjoitetaan tosiaan C:llä.

Clodia ja Stampedea on hiukan huono vertailla, autoille on omat käyttötarkoituksensa eivätkä ne kilpaile samoilla ansioilla.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #14 : 05.10.04 - klo: 18.40 »
Joo ,E-maxx on varmaankin yksi parhaista sähkömonstereista mitä on tehty, mut on taas pikkusen eri hintaluokassa kuin Stampede tai Clodi, ... mut saahan HPI:n  Savageenkin nykyään muunnos-sarjaa sähköille ,se olis kyllä kiva nähdä kuinka se toimii.

Poissa Clod+T2

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tuvasa
Sähkömonsteri
« Vastaus #15 : 05.10.04 - klo: 21.59 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
No Glod busterissa on hyvä jousitus ja se jaksaa mennä niin todella hyvin.


Sen verran tarkennusta että Clodissa on takuuvarmasti kaikkein huonoin jousitys nykyään saatavilla olevista maastureista (vakiona). Ja se kirjoitetaan tosiaan C:llä.

Clodia ja Stampedea on hiukan huono vertailla, autoille on omat käyttötarkoituksensa eivätkä ne kilpaile samoilla ansioilla.

Joudun myöskin hiukan mollaamaan Clodia, ClodZ on aika tarkalleen oikeassa jousituksen huonouden suhteen: vakiona noin huonoa ei ole kuin Nikoissa, ja Clodissa on vielä se ongelma, että siitä ei kovin hyvää saa kunnon iskareillakaan, nopeaan ajoon siitä ei yksinkertaisesti ole, akselit meinaan painavat enemmän kuin runko ja akut ja elektroniikka; eli pyörillään auton jouset ovat ulkotoppareissa, käännettäessä auto nurin jouset painuvat hiukan kasaan. Eli jousittamatonta massaa on enemmän kuin jousitettua, sitä on iskareilla paha hillitä kokonaan, vaikkakin öljyiskarit varmasti rauhottaisivat menoa huomattavasti, ilman niitä se meno on aika helinää ja kolinaa ja pompottelua (vai mitä, Jankka ja Hermanni? :mrgreen:  :roll: ). Ja jaksaa mennä hyvin...? my ass. Etenkin keskilukon puute aiheuttaa mäkeen mentäessä pahoja vaikeuksia etupyörien kaivaessa kuoppaa ja takapyörien työntäessä autoa eteenpäin, jonkun pitäis kehittää jotakin millä ne akselit sais yhistettyä toisiinsa, ts. 100% keskilukko tekis terää. Ja se ohjaus, en jaksa edes kirjoittaa mokomaa itkuvirttä...
Mutta on siinä paljon hyvääkin (täytyy kehua ku itellä semmonen on :mrgreen: ), kuten komea ulkonäkö, ja puutteistaan huolimatta mönkimisen hauskuus, etenkin talvella kuin noi alitehoset moottoritkin jaksaa vähän lipsutella renkaitten kohtuuhyvää pitoa.
T2 harjattomana, Clodi myyty :(

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #16 : 05.10.04 - klo: 22.10 »
Voi Voi :roll:
Onko teillä kokemusta ees Clodista!
Kyllä ne jaksaa mennä paremmin ku joku stampede!
Nopeudes se ei kyllä pärjää satmedelle!
No jos ei Clodia niin sit Detonator2
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkömonsteri
« Vastaus #17 : 05.10.04 - klo: 22.24 »
Niin ja ottaa Huomioon :(
Clodi o hiukan vanhempi teos ku toi stampede!
Clodissa on oikeesti monia hyviä puolia ja huonoja kuten oikeastaan kaikissa rc-autoissa!
Mul on ollu Schumacher cougar 2000.
Mu mielest siinä ei ollu mitään moitittavaa.
Se meni ku porsas.
Sitten mä meen tyhmänä vaihtamaan sen Thunder Tigerin halvimpaan polttikseen( Thunder Tiger uno s.c citroen Xsara)
Sitä kauppaa aloin katuun 1.koska siitä hajosi heti kytkin.
2.Vauhti oli paljon hiljempi.3.ei voinut hyppiä hyppyreistä.4.Piti lähteä alahärmästä ouluun (kärkkäiseltä) hakeen metanoolia koska ei jaksettu tilata!5.Sillä ei jaksanut ajaa koska oli vaikea hallita koska oli takatuuppari.6.Hermot lähti koska ei käynnistynyt.7Meinasin nakata seinään.8.Myin pois.9.VAROITAN :!: ÄLÄ IKINÄ OSTA TÄTÄ POLTTISTA SE O P*R*E*S*Ä :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:
Jos ostat polttiksen osta dt-10

P.S:Osta cougar 2000 jos vaan tuloo eteen. Se on aika vanha mut menee
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Sähkömonsteri
« Vastaus #18 : 06.10.04 - klo: 01.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
Onko teillä kokemusta ees Clodista!


Älä toki huolehdi, oma Clod Buster löytyy kyllä ja arvelen tietäväni autosta jotain.

Jousitukselle ei tosiaan ole oikeastaan mitään tehtävissä, niin kauan kuin linkkejä ja runkoa ei muuteta. Öljyiskunvaimentimilla ei ole mitään vaikutusta vakiokokoonpanossa johtuen auton suhteellisen hitaasta vauhdista, paras modifikaatio onkin toisen iskunvaimentimen poistaminen joka kulmasta, näin syntyy edes nimellinen liikerata akseleille. Jos en väärin muista, niin Tekniikan Maailman esittelyssä autoon oli vaihdetty öljyiskunvaimentimet ja niiden vaikutusta ei huomattu lainkaan.

Clodilla on akseleihinsa liittyen tiettyjä ominaisuuksia, joita ei oikeastaan mistään muusta monsterista löydy, mutta niiden hyödyntäminen vaatii kiinnostusta rakenteluun. Matala painopiste, voimansiirron kestävyys sekä kardaanittomuudesta johtuva "torque twist"-ongelman puuttuminen. Jos joku tietää suomenkielisen vastineen termille niin voi kertokaa...?

Clod Busterin jousituksen erinomainen huonous ei tosin johdu Tamiyan insinöörien taitamattomuudesta, vaan lähinnä siitä että autoa suunniteltaessa pyrittiin tekemään esikuviaan vastaava laite, eikä suinkaan trial-autoa, saati tehokasta kilpuria. Tuon ajan 1:1-monsterit olivat rakenteeltaan melko erilaisia tämänpäivän show-autoihin nähden, ja rakentuivat pitkälti peruslavamaasturin rungolle vahvistetulla voimansiirrolla ja suurilla renkailla.

Ohessa kuva.
http://www2.twmaster.com/tamiya/bearfoot63.jpg

Mielestäni Clodin toteutus onnistui melko hyvin kuvaan nähden. Ja jos rinnalle poimitaan vaikkapa kuva Traxxasin Revosta, on ero melko silmiinpistävä? Auto on toki nätti, mutta mitään tekemistä sillä ei ole monstereiden kanssa, siinä merkityksessä kuin sanaa on alunperin käytetty. Sen sijaan se kyllä tarjoaa verrattomasti paremmat ajo-ominaisuudet, vauhdikkaan ulkonäön sekä muita ominaisuuksia, joiden kanssa ei esimerkiksi juuri Clod Buster, edes viritettynä, voi kilpailla.

http://www.rc-trucks.org/Traxxas-Revo-RC-Monster-Trucks.jpg

Kyse on siis siitä mitä autoltaan haluaa, omaa sydäntä lähellä ovat 1:1-esikuvan omaavat mallit, joita aika harva valmistaja on tarjonnut. Ja sen myötä olen myös valmis hyväksymään sen tosiseikan että myös ajo-ominaisuudet ovat skaalauskollisia, samaistuminen on homman suola.

Enkä edes liene yksin mielipiteineni, harvaan leluun valmistettaneen 20 vuoden kuluttua julkaisusta vastaavia hop up-osia kuin Clodiin:

http://rc4wd.com/shop/product_info.php?cPath=1_4&products_id=100

Mikään ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa, että n. 95% rc-monsteria nykyään haluavista ostajakandidaateista takuuvarmasti pettyisi ostettuaan Clod Busterin. Ei alumiinia, hiilikuidusta tai titaanista puhumattakaan, vaan pelkkää muovia. Hitaampi kuin Nikko-monsterit ja luvattoman kömpelö. Omalta kantiltani vastaavasti kuvailisin autoa potentiaaliseksi, autenttiseksi ja eläväksi kappaleeksi rc-autojen historiaa. Pitää vain tietää mitä haluaa.  

Aihetta sivuten, jos Tamiyan mallien mahdolliset esikuvat kiinnostavat niin oheinen triidi tarjoaa nostalgiaa roppakaupalla. Eritoten Sand Scorcher näyttää omaan silmään upealta.

http://www.tamiyaclub.com/xforum/topic.asp?TOPIC_ID=7157&whichpage=1
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Clod+T2

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tuvasa
Sähkömonsteri
« Vastaus #19 : 08.10.04 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
Voi Voi :roll:
Onko teillä kokemusta ees Clodista!
Kyllä ne jaksaa mennä paremmin ku joku stampede!
Nopeudes se ei kyllä pärjää satmedelle!
No jos ei Clodia niin sit Detonator2

Minusta tuntuu, ettei sinulla ole.
Jos luit tekstini, kaikki kirjoittamani on kokemus-, ei kuulopohjaista. Ja tuosta jaksamisesta, no jos se stampede tota huonompi on vakiokoneella ni itku tulis. Sinänsähän jonkunlaista ryömimistä Clodi jaksaa pitää yllä kaikki pelissä, mutta kyllä se hiukan vaisu on, etenkin jos tarvis äkkiä kunnon potku että sais hiukan vauhtia, ni ei pelkoa.
Ja kyllä se auton ikä on tiedossa, mutta se ei muuttane asiaa, että se ei yksinkertaisesti pärjää ominaisuuksissa uusille monstereille, vai voitko väittää vastaan? Minä en väitä, vaikka itelläni Clodi onkin(ja tottakai omasta mielestäni se on hieno :mrgreen: ), en tosin sano että se huono auto olisi. Mutta monia huonoja puolia autossa on, ja kuten sanoit, myös paljon hyviä. Että voi voi kun voi voi sulaa :roll: .
Toi ClodZ:in kikka toinen jousi irti joka nurkasta on aika hyvä, etenkin jos samaan kauppaan jättää sen orikinaalin ohjaustankohärdellin huit kukkaseen ja laittaa servot akseleille, sitten akseleita voi tuoda karvan ulospäin ja taas tulee varaa lisätä joustoja. Siittä se projekti sitten alkaa :wink:  :mrgreen:

E: opetellaan silti kirjottamaan...
E2: sulla taitaa olla itelläs Clodi kun noin innolla sitä kehut? :wink:
T2 harjattomana, Clodi myyty :(