Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RC Foobar

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 14
151
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 17.58 »
Parempi vaan ettei kukaan laskeskele tämän koko projektin hintaa :D

152
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 17.48 »
Näin Dejan kuvasi asiaa.

Lainaus
CD sideplates are two plates that are in the CD conversion kit.
For mounting the original S5SC CD I can provide S5SC specific
sideplates and than you can use original dogbones. You only have
to remove the 5mm adapter on original CD and mount vorza spur gear
onto it, as CD is same one as in vorza only with some adapter and smaller spur gear.
Such CD kit is 12€ cheaper than standard CD KIT.

Ei nyt mielikuvitus riitä tuota ihan tekstin perusteella ymärtämään, mutta eiköhän se selviä.

Olisi kiva tietää, miksi tuo 5SC:n vakiospurri ei sovi jatkossa.

153
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 17.44 »
No mä tilasin sen minkä vinkkasit tuossa muutama viesti sitten. Kiitos vinkistä.

Mulle on vielä epäselvää, että mikä ja millainen spurri menee tai toimii ... odotan että se selviää, kun livenä pääsee ihmettelmään moottoria ja Alzan moottoripukkia.

Alzalle sanoin viimeksi pari päivää sitten että "otan yhden" mutta ei se ole nyt vastannut. Pitää laittaa uusi viesti nyt samoin tein että mä nyt oikeasti ostan sen että ottaa rahat ja laittaa postiin.

Tänään taas kuudella kennolla ajelin lumisohjossa tuota 5SC:tä Krakenin korilla ja kyllä se vähän laiskalta tuntui :D

154
Jaa sulleko tuli toi Treackstarin esci? Olitko Hobby Kingiltä tilannut sillä mun alennuskoodilla? Joku oli koska bonusdollarit oli kilahtanu tilille. Kiitos niistä kuka oletkin.

Jep. Mä. Kiitos sullekin.

155
Turnigy Trackstar 200A ESC

SkyRC Beast X524 2Y -moottori (8S)

156
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.02.14 - klo: 23.01 »
Mulla on TCS Crawlersin TVP:t ... 5 mm paksut ja näyttää tosi hienolta :)

157
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 17.02.14 - klo: 13.36 »
Tuo oli joku random-tyyppi eBay.co.uk:sta. 122 euroa taisi olla lopulta. Olikohan 90 puntaa plus postit tms.

Tämä se oli, näköjään on vielä muutama: http://www.ebay.co.uk/itm/SKYRC-Toro-Beast-X524-2Y-910KV-Brushless-Motor-For-1-5-RC-Car-/181265432141

(Beasteja on vielä yksi tehokkaampi malli, X528.)

158
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 17.02.14 - klo: 11.37 »
Mielenkiintoinen tuo CEN 1/8 GST-E mutta melkoisen kallis.

Mutta eikö se ole ihan riittävä, jos pistää 20T pinionin ja 52T/53T spurrin?

159
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 17.02.14 - klo: 11.34 »
X524 2Y

160
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 17.02.14 - klo: 00.07 »
Epäilen myös, että nettisivuille on laitettu "33V" mutta moottorin tarkat speksit sietää tuon 33,6V nimellisjännitteen. Ei ne kiinalaist tyhmiä ole, kyllähän tuo on selvästi kahdeksaa kennoa silmälläpitäen mielestäni tehty.
Itseasiassa jos tarkemmin katsot kaikkien noiden 1:5 moottoreiden speksejä tuolta sivulta, niin nuo ilmoitetut voltit per moottori näyttäisivät olevan sidottu täysin siihen, minkälaiseksi SkyRC on määritellyt noiden 1:5 moottoreiden maksimi kierrosluvun. Eli kaikissa näyttäisi olevan sama 30krpm, joka on myös aika lailla se, mihin eri moottorien kv * voltit näyttäisivät osuvan. Olisikohan tuossa takana joku mekaaninen ominaisuus, kuten roottorin kestävyys?

Onkohan kenties kaikissa malleissa sama roottori? Moottorit pitenevät isoa kohden, mutta onkohan roottorit samat?

Noita on yhteensä yhdeksän eri mallia. Laskin jokaisesta 30.000 jaettuna kV-luvulla.

Jokaisessa moottorissa vastaukseksi tulee desimaaliluku, joka pyöristyy ilmoitettuun kokonaisluku-volttimäärään.

Paitsi X513 3Y -mallissa ... "pienimmässä" (SK-400008-11) ... joten epäilen, että niiden nettisivuilla on virhe, ja sen maksimivolttimäärän pitäisi olla 28V, eikä ilmoitettu 29V

:D

ks. https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AglSgTtoXV0xdEtIdmxWLXgtbG5aQ1FQQmp3dHhTclE&usp=sharing

161
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 16.02.14 - klo: 23.50 »
Mulla nyt toi x528 savagessa.
Kokemusta ei enempää ole kuin että olohuoneen matto ei tykännyt sen tuottamasta voimasta yhdistettynä 5B Bajan Hostile Nightmare MXen pitoon... :grin:

Jaha, jaha :D

Lainaus
Lisäillään tänne sit kuin meillä on jotain kerrottavaa.

Joo. Mulla on nyt itse asiassa sekä X524 2Y että X528 tulossa. Jompikumpi, luultavasti X528, päätyy mun 5SC Fluxiin. Toiselle löytynee käyttöä jossakin vaiheessa.

Lainaus
Rapakon takana isot pojat ovat kyllä kehuneet... :azn:

Mä olen yrittänyt vähän kaivella noita kokemuksia, mutta laihoin tuloksin.

Missä tuosta on tarinaa?

162
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 16.02.14 - klo: 23.47 »
X524 sietänee myös 8S, jos sovitaan että se 0,6V ero ei käytännössä haittaa. (Täydessä latauksessa 8S on periaatteessa 33,6V ja nettisivujen mukaan toi sietää 33V.)
Täydet lipot ei ihan hirveän pitkään pidä sitä täyttä varausta, vaan jännite laskee tuosta hieman alemmaksi hyvinkin nopeasti. Käytännössä varmaan tuo 0,6V ero ei tunnu missään, vaan jännite on varmaan ensimmäisen 10s+ ajon jälkeen jo tippunut sinne 33V tai allekin.

Varmuudeksi voit tietysti aina varmistaa asian valmistajalta kaiken varalta vaikkapa sähköpostilla.

Joo kyllä mä meinaan tuota X524:ää ajaa kahdeksalla kennolla ihan surutta. Sen verran mä tajuun sähköstä, että ei se nyt ihan heti vedä hernettä nenään vajaasta yhdestä voltista.

Epäilen myös, että nettisivuille on laitettu "33V" mutta moottorin tarkat speksit sietää tuon 33,6V nimellisjännitteen. Ei ne kiinalaist tyhmiä ole, kyllähän tuo on selvästi kahdeksaa kennoa silmälläpitäen mielestäni tehty.

163
Onko tietoa Suomessa tehdyistä tämän Losin sähkökonversioista?

Se kiinnostaa mua kesää silmälläpitäen ja olisi kiva tietää, onko muita jotka on tehnyt moisen tempun. Vieläpä erityisesti jos pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä.

164
Sähköautot / Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 16.02.14 - klo: 22.34 »
Onko näistä kellään kokemusta?

Mulla olisi kiikarissa X528 (7350 W, 193 A, 38 V, 780 kV) tai X524 2Y (6300W, 190A, 33 V, 910 kV).

X528 sietää hyvin 8S täydellä latauksella, kun 8 x 4,2V = 33,6V.

X524 sietänee myös 8S, jos sovitaan että se 0,6V ero ei käytännössä haittaa. (Täydessä latauksessa 8S on periaatteessa 33,6V ja nettisivujen mukaan toi sietää 33V.)



165
Sähköautot / SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 16.02.14 - klo: 22.29 »
SkyRC Beast

http://www.skyrc.com/index.php?route=product/category&path=39_48

Harjattomia moottoreita 1/5-luokkaan.


166
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 16.02.14 - klo: 21.25 »
Onko kukaan muu tätä ostanut?

Itselläni vielä ostoslistalla ... toivon että kesällä saisi hankittua.

167
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 16.02.14 - klo: 21.18 »
Omasta puolestani kiitän erityisesti siitä, että pidätte halpaa ja nopeata kirjepostitusta toimitusvaihtoehtona.

168
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 15.02.14 - klo: 21.15 »
Dejani puhuu nyt tossa siitä mun autosta. Eli sä tarvitset ne erillaiset sivupalat mitkä on mulle tehnyt  ja se on nyt ymmärtänyt väärin ton diffi asian. Tilaa vaan se niillä erilaisilla sivupaloilla ja 30mm kiinnityksellä. Et tarvitse sieltä mitä kardaania (dogbone) koska voit käyttää niitä omia.

Ok.

Eli tilaan siltä sen perus-kitin sekä sen mainitsemat "S5SC specific CD plates".


169
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 15.02.14 - klo: 18.12 »
Onkohan mullakin joku häikkä tuolla HK tilauksessa, kun 11.1 tilannu paketin, shipped ollu jo kauan mutta ei oo kyllä näkyny eikä kuulunu, ja seuranta koodi ei tunnista pakettia vielä suomesta ollenkaan.

Tilasin akkuja yms 16.12. ja ne tuli lopulta joskus helmikuun alussa. Kysyin viikottain ja ne sanoi että on ihan just lähdössä.

Joku vika niillä on. Kamat kyl tuli lopulta.

170
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 15.02.14 - klo: 17.13 »
Dejan sanoi että 30mm pukkia voisi saada.

Lainaus
Mount with 30mm bolt pattern is currently not a probles as we do have them in stock again. But for S5SC FLUX you need extended 5SC dogbone or you have to use different CD sideplates with modified Vorza Center Diff.

Mitä toi pidennetty dogbone tarkoittaa? Onko kyseessä joku osa, jonka saa hankittua/ostettua, vai pitääkö ihan teetättää joku extrapitkä tms?

Ja vastaavasti, millaiset erilaiset pukin sivulevyt on kyseessä? Mistä niitä voi saada vai pitääkö itse tehdä? Ja tartteeko tosiaan hankkia Vorzan diffi ja miten se pitää modifioida?

Ilman muuta kaikki selviää aikanaan kun tilaan tuon pukin ja alan laittamaan sitä paikalleen.

Mutta jos joku pystyy näitä asioita vielä enemmän valaisemaan näin etukäteen, niin pääsee sitä nopeammin ehkä ajamaan :)

thanks

171
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 15.02.14 - klo: 13.06 »
Dual Motor - MGM Brushless Losi 5ive-T - Most Powerful Brushless RC in the World!

Losi vitonen tupla mgm nopareilla, 2028 castle pannuilla ja paljon ässiä akuissa. :)

Osuvammin tähän moggi-samulin projektiin on tämä Lehnerillä varustettu Losi-konversio.

Most Powerful Brushless Losi 5IVE-T

Brushless BL5 Losi 5IVE-T, Lehner LMT 3080/6LK, TMM 25063-3X

MOST POWERFUL Brushless Losi5T, RC MADNESS V2

172
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 15.02.14 - klo: 12.55 »
Tässä on taas mielestäni parhaimpia ajovideoita Losi-konversiosta. Näkyy tuo teho hyvin.

moggi-samulin DBXL-konversiosta on tulosa tämän tasoinen monsteri.

RC Driver magazine takes few laps with the RC Madness BL5 Conversion for the Losi 5ive-T

173
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 15.02.14 - klo: 12.54 »
Tuosta vähän tavoitetta kun lähdetään tehoja hakemaan :)

Itse pidän enemmän tästä MGM:n Lehner-konversiota. Voi olla että tämä on itse asiassa tehokkaampi.

Most Powerful Brushless Losi 5IVE-T

174
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 15.02.14 - klo: 00.50 »
Ei tartte mennä.
Eli otat siitä sen rattaan pois mikä siinä nyt on ja laitat tilalle spurrin.
Tiiviste olis tietenki hyvä vaihtaa uuteen.

Lisäsin tohon edelliseen viestiini linkin...

Kiitos!

Olisi tosi kiinnostavaa selvittää, miten tuollaisen spurrin ehkä teetättäisi. Silloinhan voisi ehkä vielä isompaakin teetättää.

175
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 15.02.14 - klo: 00.24 »
Ihan identtinen ratkaisu kuin mulla.
Eli välit 20/53. Pinjoni sielt kershawilta. Spurrista ei tietoa mistä löytyy.
Alzalta se keskidiffikitti missä 30mm moottorinkiinnitys väli. (pitää sanoa erikseen eli ei voi tilata suoraan sivuilta)
Sit ne pukin sivupalat ilman runkoon kiinnitystä varten tehtyjä kiinnitysreikiä. Ne pitää sit tehdä siihen itse.
Sit se itse diffi pitää tilata.. Itseasiassa sulla on sellainen jo siellä alkuperäisessä "vaihde"laatikossa.

Kuulostaa hyvältä. Jospa avaan keskustelun Alzan kanssa tuosta. Jos ja kun tuo sun ratkaisu toimii niin kaikki hyvin :)

Ja meinaat siis että 5SC:ssä nyt oleva keskidiffi pelittää tuossa? Ei tartte siis sen tähden ostoksille mennä?

176
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 23.59 »
Okei. Se beasti on varmaan se mikä mulle olis pitänyt tulla :grin: eli se on 910kV??

Jotenkin pääsi käymään niin että sekä 780 kV että 910 kV ovat matkalla. 910 saapuu kyllä ensin.

Lainaus
Luulen että toi vois tässä projektissa olla helpompi vaihtoehto. Toi Alza on aika hankala tohon autoon ja sit viel 8ässä ja toi moottori hankaloittaa tilannetta entisestään.

Mitä tule mieleen, jolla saisi Super 5SC:hen tuon 200A ESCin ja Beast-moottorin ... ?

177
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 23.32 »
Ajatus on minulla se, että meren jäällä on paljon tasaista tilaa ajaa kovaa.

Tietenkin nyt on ongelmana tämä lämpö, eli ei se meri nyt olekaan jäässä. Toivottavasti tuossa rannikon edustalla jäätyy vielä kivasti tänä talvena.

Kesällä epäilen että en aja 8S, koska hiekkamontussa tai yleensä "ei-lumella" tuolta hajoo varmaan akselit koko ajan. We'll see.

178
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 23.31 »
Unohdit varmaan ilmoittaa että sulla ei enää ole keskilaatikkoa.

Siis tilasin siltä sen Direct Driven, ja sillä oli yksi Beast kans hyllyllä minkä möi sopivaan hintaan. Siihen se sitten esitteli sitä pinionia.

Ajattelin että lisäksi hankkisi Alzalta pukin, jos siltä moisen saisi, ja sitten katsotaan että mikä on parempi taikka mistä itse pidän enemmän.

179
Sähköautot / Vs: Turnigy Trackstar 200A 8S Opto ESC
« : 14.02.14 - klo: 23.27 »
Onhan säädin 6s:llekin sopiva? Voihan olla ettei tykkää alitehoilla ajamisesta, mutta maalaisjärjellä ajateltuna kuten jo sanoitkin, pitkä aikaisen säätimen saat:)

Min 4S, max 8S.

180
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 22.34 »
Ei mahdu 18t, ottaa takuuvarmasti kiinni kardaania. Mitä spurria meinasit käyttää?

Dan muuten ehdotti mulle 45T pinionia 780 kV -moottoriin. Mitäköhän sellaisen pinionin kanssa kävisi? :)

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 14