Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RC Foobar

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 14
181
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 22.29 »
Ei se oikeesti oo kiva jos auto menee 160kmh.

Öö ... kyllä mulle vaan kelpaisi, jos auto kulkisi 160 km/h  :grin:

Lainaus
Ja tohon Superiin suosittelen ehdottomasti voimansiirron osalta parannuksia

Juu, varmaan pitää osia päivitellä.

Trencherit painaa edessä 35% ja takana 50% enemmän kuin vakiorenkaat. Eli ne leveämmät XL-akselit tulee hajoamaan, pitää vaan varata varaosia tilalle ja yrittää olla varovainen.

Tukivarret voisi vaihta RPMiin.

Diffit pitää shimmata hyvin. Bulletproofeihin vaihtaa diffien pinioni ja se iso ratas, mikäsennimionkaan.

Alustavasti ajatukseni on laittaa 30k silikonit diffeihin, jotta niihin kohdistuva kuorma ei olisi liian kova.

Kardaaniakselit edessä ja takana, sekä kaikki neljä vetoakselia, voinee päivittää vakiota vahvempiin, jos sellaisia saa. Olen kuullut puhuttavan mutta en tiedä onko nyt vakiona jo max vahvat vai mitä.

Ja lumi/vesisuojaus tulossa myös. Suunnittelen custom-pussia keskirungon ympärille, joka paketoi akut sekä koko rungon etudiffistä takadiffiin. Talvella jäähdytyksen pitäisi olla ok. Kesä katsotaan erikseen.

Yms, jne. Mitä muuta?

Eli onhan tuota tuunattavaa.

Suunnitelmani on, kuten muissakin autoissani, että mennään vakioilla ja katsotaan, mikä hajoa, ja päivitetään sitten.


182
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 22.20 »
Ei mahdu 18t, ottaa takuuvarmasti kiinni kardaania. Mitä spurria meinasit käyttää?

Mitä kohtaa tarkalleen ottaen tarkoitat kardaniakselilla? Jos Kershaw myy 18T Mod1 8mm pinionia, kyllähän se menee moottorin akseliin kiinni.

Tarkoitatkohan kenties, että niin pieni pinioni tuo vastaavasti spurrin akselin liian liki moottoria? Eikö siihen tehoa vastaavasti isomman spurrin laittaminen?

En ole spurria vielä miettinyt. Otan selvää. Kaikki kokemus ja vinkit otetaan vastaan.

183
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 21.27 »
Sit toi sun kone oli 910kv.. Sen kanssa ei myöskään voi laittaa pientä pinjonia koska se ei mahdu siihen. Pienin mikä mahtuu oli muistaakseni 25t
Välityksen menee auttamattomasti liian pitkiksi.. Noin 160km/hei on huiput.
Mutta, itselläni on nyt välityksen 20/53. Löysin tollasia hpiin hellfiren spurreja mitä pystyi käyttämään. Ja sen kanssa mahtuu just ja just 20 pinjoni. Niillä ja 780kv moottorilla välit noin 100km/h.

Dan myy Mod 1 hardened pinioneja 18, 20, 23, 25, 45, 52 hampailla. http://kershawdesigns.com/PinionsMod1.htm

Pitäisiköhän alkuun ottaa sieltä ihan se pienin, 18T?



184
Sähköautot / Vs: Turnigy Trackstar 200A 8S Opto ESC
« : 14.02.14 - klo: 21.05 »
Tuo vaatinee BECin kaverikseen.

Olisiko jollakin suosituksia?

185
Sähköautot / Vs: Turnigy Trackstar 200A 8S Opto ESC
« : 14.02.14 - klo: 21.04 »
Ei ole kyllä suurta eroa. 110e posteinen halvin honta suomeen Beastille. Ja mieluummin tietenkin laadukkaampi.:)

No samasta Kiinan tehtaastahan noi varmaan tulee :D ... eli laatu lienee samaa tasoa, veikkaisin.

186
Sähköautot / Vs: Turnigy Trackstar 200A 8S Opto ESC
« : 14.02.14 - klo: 20.57 »
Miksi et ottanut TrackStarin 8s-moottoria kaveriksi?

Tämäkö?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__50303__Turnigy_TrackStar_1_5th_Sensorless_Brushless_Motor_730KV_EU_Warehouse_.html

Tuossa on speksien mukaan toista kilowattia vähemmän tehoja ja max 128A.

Beastit on 6,3 kW ja 7 kW sekä 193 ampeeria.

Ja Beastit näyttää kivemmilta :)

Hinnnassakaan ei suurta eroa.

187
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.02.14 - klo: 20.40 »
Ja tuolle kiina ESClle on tuolla Yleisellä puolella oma topicci.. Tai no se on se 150A mutta ajanee asian  :smiley: ?

Tuskinpa ajaa, ihan eri laite kyseessä. Uusi ketju lie aloitettava kun saan hypistelyyn tuon möhkäleen.

Done.

http://rc10.fi/index.php?topic=82764.0

tuplaesa, joko sun saapui?

188
Sähköautot / Vs: Turnigy Trackstar 200A 8S Opto ESC
« : 14.02.14 - klo: 20.39 »
Niin siinä sitten kävi että tällainen saapui kotiin.

Tarkoitus olisi askarrella tää HPI:n Super 5SC Fluxiin, ja kaveriksi SkyRC:n Beast -moottori, joko 780 kV tai 910 kV, ja kahdeksan kennoa. Sitten katsotaan mikä hajoaa ja kuinka nopeasti. Ennen sitä otetaan muutama hyvä valokuva ja toivon mukaan kivoja videoita.

http://www.flickr.com/photos/104054339@N08/12524836915/#


190
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 16.50 »
Lisään kaikki tänne ja laitan Dejanille viestiä että kaikki menee oikein.
Jos tilaat moottorin niin se pitää olla pienellä kV luvulla.
Jos joku nyt kerkee niin vois nopeasti laskea noi välitykset.
Muistakaa vaan että keskilaatikon välitykset häviävät tolla alzan keskidiffillä.
Laitan listaa osista heti kun kiireiltä kerkeen...  :grin:

Kiitos!

Välityksiä on tarkoitus laskeskella ihan itse, johonkin Google-taulukkoon. Hyvää harjoitusta.

Kiikarissa 780 kV tai 910 kV moottori.


191
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 14.02.14 - klo: 13.10 »
Voin laittaa Dejanille (Alza) viestiä että tietää laittaa tarjoukseen kaikki oikeet osat.

Viitsisitkö tosiaan listata mitä tarttee?

Meinaan tosiaan laittaa SkyRC:n Beastin ja kahdeksan kennoa ja katsoa kuinka käy. Jotain varmaan hajoaa, mutta ehkä on silti hauskaa :)

SkyRC Beast X528 on 112 mm pitkä ja X524 on 102 mm. Menevätkö noi siis sillä Alzan moottoripukilla?


192
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.02.14 - klo: 09.01 »
Foobar, hiano!!
Myy mulle, halvalla

Tsk, sori :) ... mä tykkään ite tosta aika paljon :)

193
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 13.02.14 - klo: 22.18 »
HPI Super 5SC Flux + Kraken RC Class 1 TSK + Pro-Line Trencher.

Vain Class 1 -etupuskuri puuttuu. Tuo SC-puskuri on tietty toimiva mutta ei näytä oikealta.

http://www.flickr.com/photos/104054339@N08/12505960904/#


194
Voisiko sallia suurempien kuvien lataamisen kuin puolen megan kokoisia?

Miten olisi tämän asian kanssa?
Minä kiersin "ongelman" laittamalla kuvat aijaa.com:iin. Ei paljon hankalampaa ollut, kuin suoraan kuvien lisääminen. Myynti-ilmoituksissa ainakin riittävä palvelu, vaikka kuvat palvelimilta katoaisivatkin joskus..

Kyllähän asian kiertelee, mutta eikös systeemi voisi sitä tukea suoraan? Ei se paljoa vaadi palvelimelta ja softalta.

Kysyisin jälleen tämän asian tilaa.

Pikainen googletus löytää tämän - http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=2206

195
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 11.02.14 - klo: 13.12 »
Isohkoa kutistesukkaa akuille.

Mistä ostit isot kutistesukat?

196
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.02.14 - klo: 00.34 »
Jep toi on se alzan valmistama. 30mm moottori kiinnityksellä. Eli noille isoille moottoreille. Noissa tehottomissa se on 25mm  :grin:
Ja niinku aikasemmin sanoin niin se ei käy suoraan tohon super 5sc autoon vaan vaatii erillaiset sivulevyt.
voin kyllä auttaa sua tilauksessa jos päädyt tähän malliin.

Kiitos. Joo, mä olen kiinnostunut tuollaisen tilaamisesta. Pitäiskö juttua jatkaa tuolla 5SC:n aiheessa?

197
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.02.14 - klo: 18.34 »
Pari kuvaa kuinka tiukka sovite on saada toi 1/5 moottori oikeilla välityksellä mahtumaan.
http://aijaa.com/akvCW0
http://aijaa.com/YJeRsS
http://aijaa.com/MS66C5
Kuvasta näkyy kuinka moottorin jäähdytysrivat ottavat kiinni.
Samoin spurri mikä on nyt isompi niin on tehnyt itselleen tilaa skidplateen.

Onpa ahdas. Toi on siis sillä Alzan tekemällä mottorikehikolla?

198
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 08.02.14 - klo: 08.16 »
Joo, noi on hyviä huomioita. Ehkä pitää vaan kokeilla ja katsoa kuinka käy. Ainakin moottorin takaosalle olisi varmaan hyvä saada tuki.

Alzan vaihtoehdoista olen myös kiinnostunut. Pistin sinne kyselyn. Katsotaan mitä sanoo.


199
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 07.02.14 - klo: 22.09 »
En ihan hirveesti luottaisi noihin kershaw tuotteisiin.
Mulla ainakin sellainen kutina että on ihan täyttä kuraa.
Jotenki noi näyttääkin huonosti työstetyiltä vaik noi kuvatkin kyll kaikista tuotteista on tosi huonoja.

Aijaa. Mielenkiintoinen näkökulma. Pidetään mielessä. Just on meilikeskustelu käynnissä Kershawn Danin kanssa tuosta direct drivessa. Jos se semmosen tekis - ja se toimii - se olisi vaivaton tapa saada iso moto tuohon autoon kiinni.

200
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 06.02.14 - klo: 23.45 »
Ja sitten jos budjetti riittää niin kokonaan uusi Kershawn 5SC-runko olisi varsin upea.

http://kershawdesigns.com/Savage5SC-Chassis.htm

201
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 06.02.14 - klo: 23.36 »
Olisko tää Kershawn V3 direct drive ratkaisu?

http://www.kershawdesigns.com/Savage-DirectDriveV3.htm

202
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 06.02.14 - klo: 23.05 »
Jaha, ok :) Joo. On se varmaan aika seikkailu saada toi pelittämään.

Mutta mikä olis sitten hienompi kuin 5SC joka painaa menemään kahdeksan kennon voimalla :D

Katsotaan miten sen saisi sitten siihen.


203
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 06.02.14 - klo: 21.55 »
Eli joitakin Super 5SC auton osia löytyy ylimääräisenä.
Jos olet tilaamassa siihen esim Alza Racingin keskidiffiä niin siinä on pari juttua mitä sun kannatta tietää etukäteen.

Kerro ihmeessä lisää :)

204
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 06.02.14 - klo: 21.01 »
Itse lukitsin silloin aikanaan keskidiffin hätäpäissäni kemiallisellametalilla. En suosittele.
Kaikki diffin osat ovat sen nälkeen käyttökelvottomia jos esim jompikumpi akseleista antautuu tai se ratas joka siinä on kiinni ja sen jälkeen joutuu ostamaan koka diffin.
Ok :) ... mä voisin edetä ihan vaan sopivan paksulla öljyllä.

Lainaus
Ostin siihen aika edukkaasti Castlen XL2 noparin ja 1600kV (leopard muistaakseni) koneen minkä piti kestää 8S (kesti 2 akkua) Akkuina mulla on Orionin 4s Carbon pro 6400 90c.
Mulla kiikarissa Turnigy Trackstar 200A sekä SkyRC Beast X524 2Y 910kV. Akkuina Turnigy 5Ah 4S. Eli halpislinjalla ollaan. Hyvä jos toimii ja opettavaista jos tulee ongelmia.

Lainaus
Kotelot tilasin kershaw designilta samalla ku jouduin sieltä tilaamaan 8mm akselille mod1 pinjonin.
http://www.kershawdesigns.com/BatteryTrays.htm
Ai niin. Kershaw. Totta, joo.

Lainaus
Tavallaan mulla on se auto viellä. Mutta se on nyt vaan Savage XL Flux  :grin:
Jaha, ok :)

205
HPI / Vs: HPI Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 06.02.14 - klo: 20.06 »
Itse en vakio setupeilla ajanut metriäkään vaan vaihtolistalle meni suoraan ohjain + vastari, servo, iskarit, taka hubit, renkaat, keskidiffi lukkoon, vaihdelaatikon shimmaus ym shimmaus  ja diffien öljyntäyttö...

Milläs tai miten lukitsit keskidiffin? Vahvaa öljyä vai jotain muuta?

Ja muistaakseni pistit 8S ... mistä hankit tai miten viritit akkukotelot isommiksi, jotta 4S-akut mahtuu?

Lainaus
Ilmeisesti ei muita auton omistajia löydy täältä foorumilta??

Nyt on. Vieläkö sulla on?

Lainaus
Otsikosta vois hyvin poistaa ton Bajan ku ei tämä sellainen ole.  :angry:

Done.

206
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.02.14 - klo: 22.31 »
Ei tuu kestämään 8S tehoja.

Mikä siis ei kestä? Savage vai 5SC?

Ei Savage taida 8S:ää kestää kun porukka rikko jo kuudella kennolla. Jotenkin luulis että 5SC sietäis 8S.

Lainaus
Kokeiltu on sillon ku ajoin Super 5SC autolla 8S:nä.

Onko sulla jossain kirjoitettuna näitä sun 5SC 8S -kokemuksia?

Kovasti kiinnostaa :) ... vois ehkä jatkaa toisaalla foorumissa, mutta mulla on tosiaan tuo 5SC ja kovin hauska peli on ja 8S nyt mielessä siihen.


207
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.02.14 - klo: 20.22 »
No niin, laitoin tilaukseen tuollaisen Trackstar 200A escin

Itse katselin juuri samaa. Lähinnä 5SC:hen jos laittaisi 8S. Kaveriksi SkyRC Beast tms.

Onko kellään tuosta 200A Trackstarista kokemusta? Tai muista Trackstareista?

Ei näyttänyt olevan noille oma aiheetta täällä RC10:ssä.

208
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 05.02.14 - klo: 18.57 »
Pakollinen talvirengas kuva.

...

mikä nastaratkaisu tuossa on?

209
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 05.02.14 - klo: 14.02 »
Meinasitko tehdä jotkut ikkunat estämään Petikon hiekan pääsyä kopan sisään :wink:
Eiköhän tohon kohta saa valmiitakin ikkunasarjoja. Vai löytyykö jo joltain valmistajalta?
Me ajetaan kenzun kanssa sun perässäs ens kesänä tuolla Petikossa.. Kai sulla on autossas ikkunat kenzu  :wink:

Mutta enemmän ne eturenkaat salee heittää hiekkaa sisään.. Ehkä sivu ikkunatkaan ei olis pahitteeksi jos vaan saa tarpeeks jäähyä noi kamat  :smiley:

Mä tuun Petikkoon kans vaikkapa kamera-autoksi :)

210
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 04.02.14 - klo: 22.02 »
Koko sisus olisi hyvä saada jollain lailla "pölypussiin". Lieneeköhän mitenkään mahdollista niin että ilmakin kiertää? Vähän on vastakkaiset vaatimukset.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 14