Kirjoittaja Aihe: Mugen MSX-3  (Luettu 5566 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wellu

  • Jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« : 02.05.03 - klo: 13.04 »
Onko kellään kokemuksia tuosta autosta?

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #1 : 05.05.03 - klo: 19.07 »
Kyseisestä autosta on vain hyviä kokemuksia . Ainoa mitä autosta voisi moittia on vastarin/akkukotelon ahtaus , mutta ei se menoa haittaa .
Koneena autossa on mv-12 joka on erittäin luotettava ja helppo säätöinen
.Ainoa mitä pitää sätää sisään ajon yhteydessä on ruuvata tyhjäkäynti ruuvia vähän pienemmälle . Auto kannattaa hankkia mieluiten 2-nop tomaatilla tai voihan sen myöhemminkin ostaa . Sitten kun kasaat sitä niin kiristä 2 vaihteen säätö ruuvi pohjaan ja kaksi täyttä kiekkaa takaisin päin siinä on optimi kohta , ja muista sitä ennen laittaa siihen vähän liimaa ettei se karkaa sieltä ...  

Vakiona oleva ilmansuodatin on aika tukkoinen sen voi hyvin korvata muugenin 0.15 on road ilmansuodattimella joka on paremmin virtaava varsinkin yläkierroksilla . Vakio pilli on ihan hyvä mutta vähän äänekäs . Voin suositella tilalle Yusa pilliä joka on hiljaisempi ja äänikin muuttuu jonkin verran kireämmälle "nuotille" . Pillin kiinnityksessä joudut katkaisemaan kiinnitys palikasta sen nylpyrän että sitä saisi vähän taaksepäin käännettyä .
Näin on .

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #2 : 05.05.03 - klo: 20.56 »
Olipa kattava vastataus, tollasia aina! Kaikki oleleellinen tuli selväks.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #3 : 07.05.03 - klo: 21.47 »
Toinen mitä autoon kannattaa myöskin hankkia on parempi jarrulevy koska vakio muovinen kuluu joka ajo kerta löysimmälle ja löysemmälle ja lopulta se haihtuu yllätten ... Elikkä suosittelen keraamista jarrulevyä joka on kestännyt 15 litran ajon . Ja jarrulevy sanoi sopimuksen irti kun keskellä oleva soikea reikä oli muuttunut täysin ympyräksi . Harmi vaan kun siinä oli vielä kulutus pintaa .

Auton säädöistä , Jousiin kannattaa laittaa yksi keskikokoinen korotus palikka eteen ja taakse jos siinä ei ole muuta korotus palikkaa kiinni . Itse olen käyttänyt 40 öljyä iskareissa joka on ihan ok , tai voisihan sitä käyttää vähän jäykempääkin . Tasauspyörästöön ei kannata koskea vasta kun tuntuu että siellä ei ole tarpeeksi öljyä sisällä , uutena se on mallia jäykintä mahdollista .
Näin on .

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #4 : 09.05.03 - klo: 21.19 »
Kun olen näppärä käsistäni niin rakensin uuden jarrulevyn prikasta ja samalla sahasin siihen tuuletus aukotkin . Elikkä tarvitset 30 mm prikan ja sisäreikä saa olla alle 12 mm ja dremelillä saa hyvin muotoiltua sisäosan soikeaksi . Voin laittaa kuvia jos vain kiinnostaa .
Näin on .

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #5 : 09.05.03 - klo: 22.41 »
Kuvia, kiitos!

Lateh1@hotmail.com
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #6 : 09.05.03 - klo: 23.03 »
Nopeasti otettuna :

Näin on .

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #7 : 09.05.03 - klo: 23.08 »
ohoh olimpa sokea , en huomannutkaan sähköposti osoitettasi . No nyt voit katsoa niitä täällä .
Näin on .

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #8 : 09.05.03 - klo: 23.12 »
Teempä itsekin tuollaisen! Vanha muovipala on kulunut niin paljon, että siitä näkyy melkein läpi.
Eipä ainakaan tule kalliiksi jarrulevy!
Ruostumattomasta teräksestä tehty Kyoshon jarrulevy maksaa n.20e.
Tuollaisen prikan saa alle eurolla?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #9 : 09.05.03 - klo: 23.24 »
Ei se mitään maksannut niitä löytyi kourallinen miljoona laatikosta . Tai jos sen ostaa niin tuskin se euroa enempää maksaa . Hmm pitäisikö alkaa valmistamaan noita kohtuu hintaan ?
Näin on .

Poissa Wellu

  • Jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #10 : 13.05.03 - klo: 17.15 »
Saako tuohon autoon mitään  viritysosia esim hiilikuitusta radiolevyä jne...
ja mistä?

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #11 : 14.05.03 - klo: 11.48 »
Näin on .

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #12 : 21.05.03 - klo: 14.45 »
Minkälaisia korivaihtoehtoja tuohon MSX-3:seen on?
Ei millää löydy korillisia kuvia netistä.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Mugen MSX-3
« Vastaus #13 : 21.05.03 - klo: 14.47 »
Suurin osa 200mm touring koreista käy (dremelillä vaan aukot sopiviin paikkoihin) kts. Protoformin tai HPI koreja.

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #14 : 21.05.03 - klo: 15.01 »
Eli jos oikein ymmärsin niin Kyoshon V-one S:n koritkin käy, vai mitä?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Mugen MSX-3
« Vastaus #15 : 21.05.03 - klo: 16.06 »
En itse omista ko. mallia mutta sen mitä olen testannu ja nysvänny kaverin autoa niin luulisin että Kyoshonkin sopii. Protoformin korit ainakin menee.

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #16 : 21.05.03 - klo: 17.28 »
No onhan tätä pakko kysyä.
Heittäkääs arvio kuinka nopsaa tuolla MSX-3:lla varustettuna MV-12 koneella ja 2-port.laatikolla pääsee?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Mugen MSX-3
« Vastaus #17 : 21.05.03 - klo: 17.40 »
riippuu tietty välityksistä, sanoisin vakiovälityksillä 60-80 km/h. mitä mieltä "testi" on?

Poissa Rehtori

  • Tulokas
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #18 : 22.05.03 - klo: 13.28 »
Mitenkähän on sitten ton msx-3 auton ajo-ominaisuudet ja muutenkin auton kokonaisuus? Niin että onko ne ihan suolesta vai ei mitään moittimista.

Mika R

  • Vieras
Mugen MSX-3
« Vastaus #19 : 22.05.03 - klo: 13.34 »
riippuu tarpeista. bashing autoksi (parkkipaikka-ajo) hyvä, koska kardaaniveto, kisa-autoksi ehkä vähän köykänen koska säätömahdollisuudet ovat rajoitetummat ja halvemmat osat

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Mugen MSX-3
« Vastaus #20 : 22.05.03 - klo: 14.31 »
Huippu nopeus 2 vaihteella = riittävä, joskin vakiona auto tulee 1 vaihteisena.

Ajo ominaisuudet on ihan ok mitä olen ajanut Testin autoa. Ainoastaan vakio jarru on pikkasen hengetön ja eikä oikein kestä mitään. Ongelman ratkaisuna on  Testin prikka modi :wink:

Suurin ongelma on se että ei ole oikein alusta säätö mahdollisuuksia ko. mallissa joka rajoittaa aika paljon pidemmällä aikavälillä.

Eli parkki paikka kärrynä erinomainen valinta tai sitten ensimmäiseksi polttis autoksi ennen kuin siirtyy nopeampiin vehkeisiin.

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #21 : 29.05.03 - klo: 18.17 »
Saakohan MSX-3:seen istutettua .15 koneen?
Tai vaikka O.S. FS-26S-C nelitahtisen voimanlähteen.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #22 : 31.05.03 - klo: 20.59 »
Kyllä .15 kone menee kiinni .21 ahdistaa likaa . Huippu nopeutta on vaikea arvioida mutta 2 vaihteen välitys tulee vastaan pidemmillä suorilla . Ajo ominaisuudet ovat omasta mielestäni ihan hyvät . Tosin olen jo modannut koneen sylinterin putkea mika ja kermit varmaan huomasivat sen ennen kuin äänen vaimennin osui siihen prkl tolppaan .
Näin on .

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Diffiöljyt ja kaasuttimen perussäädöt
« Vastaus #23 : 01.06.03 - klo: 17.37 »
Mitkä diffiöljyt eteen ja taakse ns. "perussetuppiin".  Tuohon ohjekirjaan kun ei Mugenilla ole liikoja satsailtu...

Toinen kaivelemaan jäänyt asia: kaasuttimen perussäädöt MV12:n vakiokaasariin.
 Manuaalissa puhutaan vain tyyliin "väännä myötäpäivään 1/4 kierros tehtaalla asetetusta". Eli mitähän ne ovat siellä tehtaalla ruuvanneet?

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #24 : 01.06.03 - klo: 20.33 »
Vakiona diffeihin ei tarvitse koskea ne ovat tehtaalla kasattu ja rasvattu . Tehdas ruuvaukset ovat aika hyvät , tosin idleä joutuu tietenkin vähän säätämään ja low speediä voi ruuvata melkein 1 kiekan sisään päin .
Näin on .

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #25 : 01.06.03 - klo: 20.47 »
Juu kyllähän ne tehdasruuvaukset varmaan on hyvät, mutta auto kun ei ole uusi (olen toinen omistaja), niin ei voi olla varma miten ruuveja on väännelty.
 Eli onko olemassa sääntöä tyyliin: " ruuvi niin kiinni kuin menee, sitten 2 1/2 kierrosta auki " ?

Sama diffeissä. Mitä se tehdas on sinne tunkenut? Joskus noitakin on hyvä huoltaa...  :)

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #26 : 02.06.03 - klo: 16.31 »
Ahaa no sepä selittää sen . Diffeissä on vakiona rasvaa mallia jäykintä mahdollista , itse en osaa suositella sopivaa öljyä kun ei ole tarvinnut vielä huoltaa . Tosin kokeilin vanhassa autossa 40w öljyä edessä joka oli kyllä liian notkeaa , auto kyllä kääntyi pirun hyvin . Kaivan jossain vaiheessa auton esille niin kerron myöhemmin kaasarin säädöt .
Näin on .

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #27 : 02.06.03 - klo: 21.48 »
Miten sä oot sitä sylinterinputkea modannut ja mitä hyötyä siitä oli?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Rear-exhaust ja MSX
« Vastaus #28 : 05.06.03 - klo: 13.38 »
Onko kellään MSX-3:ssa rear-exhaust moottoria?
 Istuuko paikalleen helposti, vai tarvitaanko muutoksia?
 Mahtuuko esim. pakokäyrä hyvin vai ottaako renkaaseen kiinni?

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MSX-3
« Vastaus #29 : 05.06.03 - klo: 18.16 »
Gorexx : miksi sinua kiinnostaa tuo moottorin vaihto ? etkö ole muka tyytyväinen kyseiseen koneeseen ?
Näin on .