Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jaakkooh

Sivuja: [1] 2
1
Eli otsikon mukainen RC-auto varastettu etelä-pohjanmaalla 2-5.10.2009 välisenä aikana. Seinäjoen Halkosaaren Santin asuntoalueelta.Auto on viety autotallita. Varkaan mukaan on lähtenyt myö stereot, vahvistin, subbari ja akkuporakone latureineen. Teen tämän ilmoituksen tälle sivulle ao:n luvalla.Minulta saa puhelin numeron asianomaiselle, jos on jotain epäillyttävää..

2
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 19.09.09 - klo: 11.46 »
Moro!
Ensin kehoittaisin kysymään molempia autoja suomesta. Hobbylinna FG ja Elfving MCD joilla on taatusti kilpailukykyiset hinnat.
FG:n 4-weto on toteutettu remmillä ja juuri puhdistustyön tehneenä voin sanoa että hauskempaakin tekemistä olisi ollut. MCD:ssä näyttää olevan kiinalainen CY moottori ja FG:ssä taas japanilainen Zenoah joka on mielestäni selkeästi laadukkaampi. Molemmat autot kaipaavat ratas-suojaa ja MCD lisäksi ilmansuodattimen vaihtoa...jos meinaa ajaa pölyisissä paikoissa, lisäksi suojapussit on ihan OK!
Niinkuin jo itsekkin sanoit on auton valinta varmaan makuasia ja minäkin olin keväällä tuon vaikean valinnan edessä. Minä päädyin FG autoon sen "pitkän" historian vuoksi ja koska olin aikaisemmin omistanut FG 2-WD malleja. Nyt valinta voisi kallistua MCD puolelle....makuasia :roll:
Kyllä tuota MCD:tä saa Zenoahin koneella tai vaikka ilman konetta jos niin tilaa...

3
Ei tämä toimi..............Äläkää hyvät ihmiset menkö halpahan.......

4
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 28.07.09 - klo: 13.29 »
Itsellä ollut joskus alkuaikoina samaa ongelmaa....Oli vain kaasari tukossa.....Oli hieman päässyt pölyä sisälle ja tukkinut paikkoja.....Ja yksi vika voi olla sylinterin tiivisteissä...

5
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 01.04.09 - klo: 22.17 »
Haa... Pitääpä ottaa toi dremeli isoon käteen ja antaa laikan soida. Itselläni kun on 2kpl noita autoja (toisessa ei moottoria) niin on varaa tehdä kokeiluja. :evil:

6
Polttisautot / Vs: Mikä ensimmäiseksi polttisautoksi?
« : 01.04.09 - klo: 22.13 »
Sorry, en ole myymässä. Tykkään noista päristimistä sen verran paljon, vaikka noi 2-T autot on mukavampia  :grin:. Eipä tuo uutena maksa hirveästi ja varmasti toimii. Siinä on hyviä ominaisuuksia,vaikka onkin halpa (usko pois). Itselläni on useampi kalliimman luokan auto eikä nämä Graupnerit häpeä yhtään niiden rinnalla.Näin se vain on.  :smiley:

7
Polttisautot / Vs: Mikä ensimmäiseksi polttisautoksi?
« : 01.04.09 - klo: 19.52 »
Oot oikees oon silti kattellu tota http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORI-AUTOT-GM/18-Flash-Nitro-4WD-RTR-102642
onko kokemusta?       
Hyllystä löytyy ja on mennyt koneen läpi jo 6gal. nitroa.Vieläkin toimii aivan  loistavasti ja osia saa sieltä RF pojilta. Auto muutes kulkee semmosen 75km/h. Ainut heikko osa on vetarin putkisokat jotka paukkuu kun johonkin hieman kovempaa pökkää. Tilalle vain pieni naula ja taas mennään.
EDIT. Sori siis tämä oli 1/8 ja mulla oli tuo pienempi Radicator. Olen itse toki hommaamassa tuota isompaakin autoa eli tätä Flash versiota. Ja tämähän on kestävämpi kuin tuo pienempi.

8
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 01.04.09 - klo: 19.42 »
Onkos muilla ollu samaa vikaa ettei käänny tarpeeksi eturenkaat ja ottaa pohjalevyyn ja sivusuojiin kiinni? Taitaa olla ainut konsti sirkkelöidä pohjasta pikku palat pois, että mahtuu kääntymään tarpeeksi.
Itselläni auton kääntösäde on aika iso. Renkaat kääntyy kyllä aivan tappiin (pohjalevyyn n.1cm väliä).Toki tuota kääntymistä pystyy säätämään auraus/haritus säädöillä. Itse olen tyytyväinen omien muutosten jälkeen.

9
Polttisautot / Vs: MCD vai FG 4WD ?
« : 01.04.09 - klo: 19.37 »
Joo, samaa olen koittanu sanoa, mut eipä sitä tosisaan oteta. Auton säätäminen kohtuu tärkeä asia, onko pitoa, kääntyykö miten kaasulla, ilman kaasua... tää on kuulemma jeesustelua kun asiasta mainitsin toisessa topicissa.

Ja nämä ongelmat ei poistu 4wd autollakaan, pitää sitäkin osata säätää ja käsittää mitä mikin säätö vaikuttaa:wink:
Jep..Pelkillä iskarin öljyillä saa paljon aikaan. Sitten jos mennään pidemmälle niin kyllä siinä saa hetken katsoa ja kokeille. Itse olen saanut vinkkejä Racin Factoryn Mikeltä alusta säätöihin. No - kukin taplaa tyylillään. (jeesustelua  :lol: :lol:)

10
Polttisautot / Vs: MCD vai FG 4WD ?
« : 01.04.09 - klo: 14.27 »
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?

Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....

Laita competion malli. Siinä on vakaajat ja hieman alumiiniakin (etuiskarin kiinnitys). Ja tuo kääntyminen takatuupparilla on hankalaa jos ei ole alusta oikein säädetty.

11
Polttisautot / Vs: MCD vai FG 4WD ?
« : 01.04.09 - klo: 14.24 »
Itse olen päivittäny omaan MCD RR EVO3 Comp. versioon nuo voimansiirron rattaat metalli versioksi siis kaikki 4kpl.. Ainut mitä auto kaipaa vielä niin ratas-suoja ja keulalle servojen eteen jonkunmoisen suojan, ettei kaikki kivet ja  muut tule auton sisälle. Olen tähänkin autoon tosi tyytyväinen. Toki pieniä yllätyksiä on tullut tässä muutaman päivän aikana, mutta ei mitään vakavaa. Diffistä 2kpl 4mm tappia poikki. Muuten on kestänyt kaikki hypyt ja sellaiset. On menty ympäri joka pinnalla ilman rikkoontumisia. Kyllä muovikin voi kestää.

12
Polttisautot / Vs: MCD vai FG 4WD ?
« : 01.04.09 - klo: 14.12 »
Jarrujen ilmaus oli aika ongelmallista HARM:issa. Muuten en ole löytänyt vikoja. Ehkä sellainen ärsyttävä juttu on tuo servo saverin jousi joka "venyy" käytössä. Ja tuon muovirattaan kiinnitys kannattaa varmistaa jollain jousi prikalla. Muuten on mukava peli. Alumiinia läpeensä. Toki se on takatuuppari. Kuopii komeasti ja jättää asfaltille hyvin raitaa. Maavaraa saisi olla enemmän.

13
Polttisautot / Vs: MCD vai FG 4WD ?
« : 21.03.09 - klo: 17.59 »
Osta Tuo MCD Competion malli (rullaavana n.1000€). Siihen metalliset rattaat ja kyllä on hyvä. Talvella olen ajellu kovillakin pakkaasilla ja on kestänyt. Toki kaikki autot menee rikki ku johonkin tormoottaa. Itsellä MCD RR Competion 30,5cc 4x4, FS Racing 30cc monster 4x4 ja HARM BX-2 (takaveto). Ja tuo jälkimmäinen on alumiini osilla, jotka myös menee rikki jos sopivasti pökkää. MCD autona ei kannata ostaa ultimate versiona ellei lompakko ole kunnossa. Ja siksi tuo Competion malli, koska siinä on nuo kallistuksen vakaajat joita ei Sport mallissa ole. Ja miksei tuo FG olisi hyvä. 2-T on 2-T ja neliveto on yliveto .Takatuupparilla ei ole kivaa talvella saati liukkaalla ellei ole piikki pyöriä. Päädyt sitten mihin malliin vain niin uskon että et tule pettymään. Voi sitä musiikkia mitä tuo 2-T auto laulaa..

14
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.03.09 - klo: 21.54 »
Eipä noissa autoissa ole mitään eroa säädöissä, koska koneet on kumminkin samanlaisia (eri kokoja/malleja toki).Idea on kaikissa sama mikäli puhutaan 2-T koneesta. Alaseos ja yläseos kohdalle (menee korva kuulolla) ja sitten vielä tyhjäkäynti. Yleensä tuolle välille n.½ - 2½ kierrosta auki/seos ja tyhjäkäyntiä sen verran että pysyy käynnis. Jos ei jaksa lähteä niin alaseosta (L) auki ja jos ei kulje ja huuda kuin hyeena niin yläseosta (H) auki. Jotenkin tuolla lailla.Käytä korvia säätäessä. Kyllä sen kuulee kun käy hyvin.

15
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.03.09 - klo: 20.09 »
moro! nyt tuli sellanen probleema vastaan mun marderin 26cc zenoah koneessa, että kun auton käynnistää niin kierrokset ovat heti täysillä ja kun jarrua painaa se ihan vähän laskee niitä.. tarkistin kaasarin niin siellä ei ainakaan ollut mitään roskia, kaasutinkin toimi normaalisti. Koneen säätöihin en ole mennyt roplaamaan,enkä radion, että mikäs sinä voisi olla? viisaammat neuvokaa!
 
aikaisemmin ajoin ilman mitään ongelmia niillä koneen säädöillä jotka siinä oli valmiina kun auto minulle tuli, olisiko mahdollista että säätöruuvit olisivat liikkuneet ajon aikana? koska aluksi kun ajoin niin se pikku hiljaa lisäsi itestään kaasua ja siiten sammutin ja käynnistin uudelleen sen jälkeen se heti kun auto käynnistyy niin menee kierrokset täysille!
Kuinkas sitten sen kaasuservon kanssa. Meneekö kaasu päälle kun laitat virrat autoon? Tarkistappa tuo asia myös. Minulla joskus epähuomiossa trimmiä tullut säädettyä kaasun puolelle.Paljon sai ihmetellä  :huh: ennenkuin huomasin laittaa trimmin nollille. Ja kokeile käsin sitä kaasarin toimintaa kun auto on käynnis tai sammuksis (pistä virta päälle). Eli varmista että se kaasu ei ole auki vaikka servo sitä ei pitäisikään auki. Toivottavasti löydät vian.

16
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 käynnistys ongelmia
« : 13.02.09 - klo: 11.46 »
Hyvä ryypytys konsti on että puhallat siihen letkuun mikä menee pakoputkeen kunnes polttoaine on mennyt kaasariin asti ja samalla painat vähän kaasua,että se on varmasti myös moottorissa.On sen verran iso motti tuossa autossa ettei pieni ryypytys piisaa.Jos koneessa on liikaa menovettä niin sen kyllä tunnet käteen tuossa autossa on näet aikasta kovat puristukset.

17
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 11.42 »
Jeps...Kyllä se vika on siellä yks-suuntalaakerissa.Kokeile ensin lämmittää ja jos se ei auta niin sitten vasta purkimaan päätylevyä.Ja kun kasaat niin ole tarkkana kuinka päin se laakeri siinä akselilla on. Jos sen laitat väärin päin ei auto lähde käyntiin ollenkaan.

18
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.01.09 - klo: 13.39 »
Eli puhutaan vain kosteudesta.Aiemmin ollut ok ja silleen.Eli vain kosteutta servossa tai vastarissa.Tuskin olet sitä ohjainta säädellyt mitenkään.

19
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.01.09 - klo: 13.21 »
Mulla on kans tuo Futaba 3-PM siitä vain tuli mieleen nuo asetukset.Olen sitä räpeltänyt suuntaan ja toiseen.Ja eilen olin ajamas -15 pakkases eikä ollut mitään.Kaikki on aina niin tapaus kohtaisia juttuja.

20
Polttisautot / Vs: Prikat
« : 16.01.09 - klo: 12.58 »
Ei muutakuin maalia pintaan.

21
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.01.09 - klo: 11.53 »
Onko ennemmin toiminut aivan normaalisti.Syitä on seuraavia = heikko servo , EPA-asetus ,ACC-asetus jarrulla, ATL-0%, kosteutta servossa/vastarissa.Kokeile tosiaan sitä kaasu/jarru servon johtoa ohjauksen liittimeen niin tiedät.Jos sama vika on edelleeen niin servo on tullut tiensä päähän.Varmista kuitenkin että ohjaus toimii normaalisti kaasun paikalla.Toki yksi on kylmä keli (joskus).Vähän riippuu.

22
Polttisautot / Vs: Virtakytkin
« : 14.01.09 - klo: 19.20 »
Itsellä on mennyt Cen:istä ja Schumacher autosta virtakytkin huonoon kuntoon (useampi) lian ja veden takia.Lopulta molemmissa se alkoi mennä pois päältä itsestään pienen hypyn vaikutuksesta.Cenissä lähinnä siksi kun katkaisija oli pohjassa.Kytkimen siirtäminen suojaisampaan paikkaan auttoi.Molemmissa oli semmoinen pieni liukukatkaisija,jotka vaihdoin paremmiksi.Taisivat olla maanantai versioita ne liukukatkaisijat.

23
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 13.01.09 - klo: 22.36 »
Tulikohan muuten ACq 28 yv perille?

24
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 13.01.09 - klo: 22.34 »
Jeps.On se aika  :evil: hommaa myydä 30cc vaikka koko olis 20cc.Ihmettelen  :huh:.Lähes sama kuin mazda mersuna kun molemmat alkaa M-kirjaimella  :laugh:.Itsellä ei sen kummemmin ole päivityksiä.No on tuos tehari ja 2x25kg servot ohjauksessa ja 8kg futaba kaasu/jarru puolessa.Ohjain puoli menee tuos 2,4GHz,koska tuo mukana tullut ohjain ei antanut hyviä säätö mahdollisuuksia autolle.Kaikki muut osat on kestänyt paitsi laakerit jotka olen vaihtanut laadukkaisiin suojattuihin japanilaisiin.

25
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 13.01.09 - klo: 16.11 »
Junan vessa  :laugh:
Jeps...Kunhan ei oteta huomioon pendolinon vessoja... :lol:

26
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 12.01.09 - klo: 22.03 »
Mauserilla mitattuna 31mm isku ja 35mm mäntä.....Koko on silloin 29,83.....Ja tosiaan en koneen merkkiä tiedä kun siinä ei mitään lue.....Se ei ole auton alkuperäinen kone ja sen alkuperäisen mitat on 34mm mäntä ja 30mm isku eli hieman päälle 27..Toisaalta samapa tuo koska auto toimii kuin junan vessa.

27
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 12.01.09 - klo: 18.40 »
No pidempi naru on parempi...Mutta tehoja löytyy.....Niinkuin pitääkin....

28
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 12.01.09 - klo: 18.36 »
ok, tuo ratas juttu oli hyvä tietää! pistäppä vaan videoo ja on se takatuuppari mulla :undecided:
Laitoin videon sulle @ postiin.

29
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 12.01.09 - klo: 18.29 »
Autoon menee muuten heittämällä HARM auton rattaita.Kytkin puolelle 24hammasta ja tosio puolelle 25hammasta. Eli Alumiini 24 + muovi 39. Alumiini 25 + muovi 25.Isosta muovirattaasta pitää ottaa vähän pois ja 24sta myös.Mulla hyvät ohjeet jos jotain kiinnostaa.Ja kestää sitten kauan. Yli 10Km vetoajon jälkeen ei minkäänlaista kulumista.

30
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 12.01.09 - klo: 18.22 »
se onkin sitten kiva kun tulee joku vika ja kaasu hirttää kiinni ja ite perässä :roll: mut pitä kuitenkin kokeilla, mitenhän se menee fg marder 26cc? kokemuksia?
No en tiedä tuosta autosta juuri mitään, mutta kokeile pienellä kuormalla ja jos se on vain takatuuppari niin hieman painoa eteen ettei ohjattavuus katoa....Ja failsfe kannattaa olla.Esim yksinkertainen jousi kinnaamaan kaasu kiinni jos autosta loppuu virta tms. Ja onhan sulla jalat jarruna ja ohjaa auto hankeen.....On mahtava kokemus ku pikkuinen auto vie 80Kg miestä ku tyhjää vaan.Ja sitten minkälaista materiaalia rattaat on.Se pitää kans katsoa ja voitelu pitää olla kohdallansa.Itsellä alumiini komposiittimuovirattaat.Eikä minkäänlaista kulumista yli 10Km ajon jälkeen.Aluksi oli alum/alum rattaat, mutta ne suli (väärä kehä halkaisija)....Voin laittaa videotakin jos kiinnostaa.

Sivuja: [1] 2