Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkkom

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 50
121
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 12.10.11 - klo: 19.03 »
Tuolta ainakin voi ostaa http://www.kyosho.fi/butik_ny.aspx?butik=4512

Tuskin voi, kun on liike lopettanut. Ideaparkissa on seuraava vaihtoehto, mutta ostaisin silti jotain laadukkaampaa, kuin Modeltechnics.

122
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 08.10.11 - klo: 16.55 »
En tarkoita pelissä.  :azn: :grin: :laugh:

123
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 08.10.11 - klo: 14.24 »
Onkos kellään tietoa mitä toi virallinen G25 tuki tarkoittaa? Rupeisko vihdoin huomaamaan ratissa, jos ajaa kanttarin yli?

*HOKE*, mitä haet tolla 'forcet täysillä'-jutulla? Ootko ajanut koskaan millään oikealla kilpa-autolla? Itse olen, ei niissä ole mitenkään raskas ohjaus. Tosin aikoinaan Häkkisellä ei ollut ohjaustehostinta formulassaan ja heppu meinas kisan jälkeen tuupertua podiumille Aasiassa. Mutta mielestäni liika force G25:ssä tappaa ohjaustuntuman, eikä edes ole realistinen.

124
Salaliitto!!!!!11 :evil:

125
Kylläpä rupee menemään harrastaminen vaikeeksi, jos ei jaksa/pysty/viitsi selvittää edes missä rata sijaitsee... Ja eikös se FTT kalenteri ole jo lyöty lukkoon tulevalta kaudelta, joten sitä kisaa ei varmaan tarvitse haaveilla saavansa.

126
Painotan edelleen sitä että silkkitehtaalle mahtuu kunnollinen touring rata, mikäli mittapuuna pidetään rajatorpan pommaria.
Jos pommari oli kunnon rata niin silloin silkkiin saa kunnon radan myös.

Torppa ei ollut "kunnon rata". Siellä ei ollut toivoakaan pitää A8 kummoisempia kisoja, joissa startissa oli MAX 8 autoa. Treenikäytössä 15-20 aktiivikuskilla se baana oli riittävä.

127
Mielestäni kilpailijalla pitäisi sitten olla myös halutessaan mahdollisuus kieltää kalustotietojensa julkaisu lopputuloksissa. Varsinkaan jos ei ole sponsoroitu millään lailla niin miksi "mainostaa" ilmaiseksi, tai en ainakaan itse haluaisi antaa tietoja jos siihen olisi mahdollisuus eikä olisi sponsoreita. Tietenkin kauppiaat ja porukka muuten ilmoittelisi millä kukakin ajaa mutta ehkä (ainakin hyvien kuskien kannalta) sponssattuja kuskeja saattaisi tulla edes hivenen enemmän, kuka tietää.


edit   Ei taas liity aiheeseen mutta..  Ääri esimerkki merkin näkyvyydestä on kun porukka ostaa valmistajan tarroja autoon. Eli maksetaan valmistajalle merkin näkyvyydestä eikä päinvastoin kuten sen pitäisi olla  :shocked:

Eihän niihin kyselyihin ole pakko vastata. Aika harvalla niitä sponsoreita kuitenkaan on, ainakin sillä käsityksellä minkä minä ko. termistä ymmärrän.

Näkisin kyllä, että kalustolistaukset olisivat mielenkiintoinen lisä tuloksiin, vaikkakin kokeneemmat kisalijat jo tietävätkin 'toisten kamat'.

Tuo maksaminen jonkun merkin näkyvyydestä onkin sitten mielenkiintoinen asia. Näissä leluautopiireissä varsinkin aloittelijoille tuntuu kovasti olevan kynnyskysymys pitää jonkin merkin paitaa päällä. Voi kauheeta, ainahan voi sitten pitää vaikka Hillfigerin paitaa päällä jos 'ei kehtaa mainostaa' jotain merkkiä. </ironia>

Valitettavasti itselleni ei makseta siitä pidänkö esim. Tekin paitaa tai jotain H&M rytkyä päällä.

Yleensä tarroilla/paidoilla tms. osoitetaan supportia (sorry anglismi) omia tuotteita kohtaan sekä bindataan (sorry v2) kisatiimiin sekä ollaan muutenkin enemmän down (sorry v3).

 :smiley:

128
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 15.09.11 - klo: 20.49 »
Noi yksittäiset lainaamasi kappaleet toimii just niinkuin asiayhteydestä erotetut kappaleet yleensäkin. Kokeilepa erot radalla ja sitä ennen katso, että on "zero bump steer" niinkuin mikar sanois.  :grin:

129
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 15.09.11 - klo: 19.37 »
• Adding additional spacers gives bumpsteer out. This makes the
car more aggressive and less stable.
• Removing washers gives bumpsteer in. This takes away steering
and adds stability

Tässä tarkoitetaan siis ohjauspalojen pallolinkin alle laitettuja shimmejä. Myös c-palan kulma (25 / 30 astetta) vaikuttaa tuon yhden shimmin verran.

131
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 10.09.11 - klo: 00.18 »
Kössilasit  :cool: :cool: :cool: :cool:

132
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 08.09.11 - klo: 18.36 »
Ei voi olla noin vaikeeta leikkaa sitä koria hieman lisää....  :laugh:

133
RC-kerhot ja -radat / Vs: Off road ratoja Kanarialla?
« : 03.09.11 - klo: 01.30 »
Paikallinen piipitysfoorumi infoineen löytyy:

http://www.cochesrc.com/foros/gente-de-islas-canarias-tenerife-gran-canaria-522/

Näyttihän tuolla jotain olevan, riippuen tietenkin saaresta. Suosittelisin kuitenkin kyllä keskittymään pelkästään lomailuun. En usko, että tuolla niin pahaa tekemisen puutetta tulee, että kantsis roudata kamat edes takas, ellet sitten 2-3kk ole paikanpäällä.

134
Kannatan 2 päiväsiä kisoja jos kilpailun järjestäjä tarjoo hotellin.

Sä taidat edustaa melko pientä ryhmää kuskeja, jotka ajaa 400km kisoihin ja samoilla silmillä itse kisat ja vielä takas kotiin?

135
Jos aikataulua halutaan väljentää niin nykyisellä kilpailijamäärällä parempi vaihtoehto munmielestä olisi kaksipäiväiset kisat. Lauantaina esim. 2xTREENI + 4xAE, aloitus vaikka 10:00 jolloin päivä loppuu viimeistään 18:00. Sunnuntaina esim. 1xTREENI + 1xAE + FINAALIT, aloitus esim. 9:00 jolloin päivä päättyy viimeistään 16:00. Hyödyt:
-päivät lyhyemmät mutta väljempi aikataulu
-enemmän ajoa
-ei tartte ajaa kisojen jälkeen kotiin motarilla ikkunat auki että pysyy hereillä, ja kotona on ajoissa eikä yhdeltä yöllä

Olen vähän samalla kannalla, vaikka varmaan teilataan täysin taaskin. Mutta aloittaisin lauantaina vähän myöhemmin ja ajaisin tappiin asti, eli 12-20 tms. Tällöin kisapaikalle kerkeisi lähtemällä lauantai-aamuna melkein mistä päin vain Suomea. Myös sunnuntaina pääsisi sitten kotimatkalle suurin piirtein virkeänä ja ajoissa.

Nythän tilanne on se, että joko luistat osittain duuneista perjantaina tai lähdet vasta töiden jälkeen ja hengailet pelipaikoilla toimettomana jo edellisenä iltana. Ellei nyt kisat satu olemaan kotikisat. 12h päivän jälkeen pitäisi vielä jaksaa ajella kotiin...

Mielestäni näissä kummassakaan ei tarvitse olla poissa kotoa yhtään toista enempää.

136
entä jos ei kenelläkään olisi ponderia, pitäisikö järjestäjän hankkia tässä tapauksessa n.55 ponderia. Eiköhän tuo ponderi nyt kuulu jokaisen kilpailijan hankittavaksi, varsinkin SM-tasolla, kerhokisassa vielä voisi ymmärtää, ettei kaikilla ole omaa.

Haloo, vähän ystävällisempää asennetta kiitos? Muutama vuosi sitten oli ne 20 kpl transpondereita järjestäjän taholta, kun ei muita ollut ja näillä pärjättiin. Ihan kohtuullista olisi tarjota nämä varalle, jos vielä toimivat.

137
Sähköautot / GT8 Lite
« : 31.08.11 - klo: 12.48 »
Noniin, eiköhän panna jälleen uusi luokka pystyyn. GT8 Lite autoon tarvitset alustaksi vain CORR-auton (4wd) ja hex adapterit sekä ultrarealistisen ja skaalamaisen GT8 korin.

Mm. Slashiin konversiokittiä tarjoaa:

http://www.stracingconcepts.com/archives/676/product-faq-slash-4x4-gt8rally-cross-conversion-kit-instructions/

Nyt olis siis tarjolla Lets Go -meininkiä myös talveksi sisäbaanoille. Happy Racing!!


138
jannes28, pyydä enskerralla Hoke mekkaamaan ku meinaa tulla kiire, ei se pure.  :cool:

139
Eikös noi osallistumismaksut mene isommissa luokissa niin, että maksetaan etukäteen. Jos sataa ja kisat perutaan, niin siinä se.

Tässä voisi tietysti käyttää harkintaa, että jos kisat siirretään saman järjestäjän myöhemmin hoidettavaksi, sama maksu olisi voimassa.

Kannatan ehdottomasti ennakkomaksua talvella ja kesällä.

140
Kauden vikassa kisassa oli ainakin kaksi (2) sekoilua lähtöpaikkojen suhteen, vaikka oli nämä hienot dynaamiset numerot käytössä... Oikeesti tosi kumma, että TP-10:ssä riittää, kun itse tietää lähtöpaikkansa ja sen myös mekkarille kertoo.

141
Tulokset / Vs: Lopputulokset M-8 SM 27.8. ja 28.8. VANTAA
« : 29.08.11 - klo: 00.38 »
Katsastus oli poikkeuksellisen tiukka, mm. leimaamattomat pudonneet autot hylättiin.  :cool:

Kiitokset järjestäjille kisoista, mielestäni hyvät kapinat saatiin aikaan ja kaksipäiväisyys toi hieman lisämaustetta kisaan.

142
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 22.08.11 - klo: 23.09 »
Joo, luulis 0-ennakko riittävän tuolle moottorille. Lisäksi sitten moottorijarru nollille.

143
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 18.08.11 - klo: 14.00 »
Onko sitä pidotuskannua kukaan vielä saanut aikaiseksi tehdä?

144
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 17.08.11 - klo: 21.36 »
Kävin kisareissun ohella Vaasan MM-baanalla kokeilemassa 6 tunnin ajan keskimoottorista ja takamoottorista pidemmällä truckin rungolla varustettua tuupparia.

Vaikka kuinka haluaisin ja toivoisin ja tykkäisin enemmän keskimoottorisen ratkaisuista, niin ajanotto oli sitä mieltä, että takamoottorinen oli nopeampi. Ei vain best lap:ssa, vaan myös tuloksessa. Uskomatonta kyllä, mutta onnistuin ajamaan monta puhdasta vitosta molemmilla...

Molemmat autot menivät heti hyvin ja suurimmat erot olivat lähinnä hyppäämisessä. Keskimoottorisella pystyi hyppäämään hypyt vähän miten sattui ja keulan sai aina tiputettua tarpeen tullen jarrulla. Hypyt eivät kuitenkaan koituneet takamoottorisen ongelmaksi tulosten perusteellakaan. Molemmat kääntyivät aika lailla samat, eli tarpeeksi. Pitkärunkoinen takamoottorinen oli todella vakaa ajettava kokoajan, eikä keskimoottorisessakaan mitään vikaa ollut. En vain saanut siitä irti samoja aikoja Vaasan tasaisella ja melko hyväpitoisella baanalla.

Setupeista sen verran, että molemmissa oli iskareissa 35/30 öljyt vakiomännillä, takamoottorisessa vakiojouset ja keskimoottorisessa Asson Brown/Black. Mielestäni vakiojousi takana on liian jäykkä keskimoottoriin, eikä mulla ole muita tC jousia, joten AE:lla mentiin. Takalinkki keskimoottorisessa oli agressiivisin ja takamoottorisessa pakettisetupin mitoissa.

Pahoittelut kuvien johdotuksista, mutta toimivan kolvin puuttuessa ei kerennyt mitään Teemurri approved johdotuksia tekemään. Lisäksi Orion (Hakarunjer) ponderi tuo omat johtonsa mukaan...  :grin:  Ja kiitokset Vaasan porukoille radasta ja aukiolosta.

145
Tulokset / Vs: M 8 SM III, Kärppämäki -TULOKSET-
« : 13.08.11 - klo: 22.17 »
Mut pantiin jostain syystä semi A:han, oisin ottanu mielummin B:n. Muuten järjestelyiden ja baanan kannalta hyvät kisat.

146
Malmilla on viikendinä (ilmeisesti tosin lauantaina) taitolentonäytös tms. Olivat jo tänään treenaamassa... Kantsii varoo: +300kmh ja 10-15m korkeus ja jos näyttää tulevan tonttiin niin kerkeekö siinä alta pois edes...  :tongue:

147
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 10.08.11 - klo: 10.44 »
Yks rengaskierros kestää noin 60-90mins aktiivista ajoa, riippuen pitoolosuhteista. Pidotetulla hyvä pitoisella radalla kulumaa on reilusti vähemmän. Oma ajotyylii vaikuttaa myös reilusti voisin olettaa, en tosin ole testannut paljonko eroa on.

Melko positiivinen kulutusmäärä. Mulla meni 59,5mm / 61,5mm 37/40 shore rengassetti lähes vanteille Kouvolan semissä (3+20min). Eli pidottamattomalla tai ajamattomalla baanalla rengasta kyllä menee. Tästä syystä olisi hyä pidottaa baana tai edes sopia muiden harrastajien kanssa harrastuskerrat niin, että osutaan samana päivänä paikalle.

Omasta mielestäni Suomessa ei tarvitse noita kovuuksia muita kuin 37/40 ja 40/42 shoret (etu/taka).

148
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 10.08.11 - klo: 00.39 »
Omasta puolesta myös kiitokset mekkareille ja muuten auttaneille. Ensi kaudella sitten ollaan taas kokeneempia...

Uusi Mugen on muuten kyllä tosi magee laite. Harmi vaan, ettei sinänsä olisi tarvetta päivittää kalustoa uudempaan.... http://ianhobbies.tumblr.com/post/8660634352.


149
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 09.08.11 - klo: 22.56 »
Säädin ja moottori on täysin väärä. Osta muutenkin Suomesta, toimii takuutkin pikkasen paremmin.

http://www.eurorc.com/product/678/hobbywing-xerun-65t-sensored-motor-combo-x4a-esc-120a

tai jos oikein tiukkaa tekee ja haluaa kokeilla laitteiden kestävyyttä niin:

http://www.eurorc.com/product/1154/hobbywing-xerun-sensored-brushless-combo-60a-85t

Noi servot on OK, yleensä vaan lyhyttä servoa ei nelkkukrossiin viitsisi panna. Savöxia edustaa Suomessa HF ja RF.

150
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 08.08.11 - klo: 21.39 »
Offtopiccia, mutta Sanwalta tuli viesti, että menevät katsomaan aurinkoautokilpailua ensi viikonloppuna :)

Oisko hommat kehittynyt sitten vuodesta 2009, jolta video on?

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 50