Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkkom

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 50
61
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 03.06.12 - klo: 19.25 »
Joo, varmaan syksyllä viimeistään tulee homattua :)

62
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.05.12 - klo: 22.29 »
Niin, eli kumpi voitti - minä vai Jarkko?

20kg on liian hidas ORION. Sitähän mä kokeilin. Ehkä Jarkon vastaava Savox on nopeempi LOL

1205 on mun valinta. 1609 ok myös.

Happy racing!

Itsehän sanoit, että se on liian hidas. Minä olen sitä mieltä, että se (Savöx) on mainio ohjausservo.

Nähtävästi Orion servojen OEM vaihtuu vähän väliä, mutta mikässiinä on vedellessä laput silmillä ja hehkuttaessa!


63
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.05.12 - klo: 22.10 »
ai ihmettelet? sun huikeaan kisamenestykseen jolla sun on varaa tulla nälvimään tämän topikin kuskeille tuotevalinnoista. Tasi Turun kisan "menestyksen" selitys olla se ettei osannut kiinnittää pilliä oikein. Siis jos oikein muistan sun kommentit. No ihan sama, aina ei voi voittaa, enkä itse ole siinä suhteessa yhtään parempi sanomaan.

Kun seurasin Jäntinkin ajoa eilen ja ajoin ensin edellä ja sitten perässä pitkään niin ei Petteri huonolla autolla aja, sanoi itsekin että "Kössi on helppo auto ajaa"

No, luuletko Jarkko että kaikki muukin kama on "samaa p****a". no ei. kallista ehkä (sulle), mutta toimii kyllä.

Joten keskity vaan omaan tekemiseesi, ok. Euron RC jne. Tätä kisaa et voi kuitenkaan voittaa.

Ja voithan tulla radalle trenaa mutta ei ole paljon näkynyt??

En puhunut tällä kertaa autoista mitään, vaan servoista.

En tiedä miten Turun kisa tähän liittyy, mutta aika monella siellä sattui pannut sammumaan, jostain syystä. Menkööt sitten osaamattomuuden piikkiin tai jotain. Mä sentään yritin...

En kyllä muista sinulle puhuneeni yhtään mitään, joten en tiedä mistä nämä keskustelut sitten revit.

Happy racing tai jotain  :afro:

64
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.05.12 - klo: 21.22 »
Niinpä. Ootsä nopee? Jarkko, muista kiinnittää se
Pilli, siinä on sellanen kuusiokolo ja jouset LOL  :roll:
Sviddu sulla kaikki näköjään hajoo,
Servokaan ei keskitä mut et varmaan oo
edes kokeillu ku liian kallis jne

Pakko ottaa tää quote talteen tähän viestiin, vaikka hieman ihmettelen mihin ja miten tämä liittyy mihinkään.

65
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.05.12 - klo: 20.32 »
No johan on. Mun mielestä toi "20kg savöx" on oikein mainio ohjausservo. Sanwa HV ~20kg taasen antautui heti parin kisan jälkeen, eikä nopeudessakaan ollut eroja Savöxiin.

Orion/hitec jättäisin ehkä omaan kastiinsa, ainakin jos haluaa, että servo keskittää. Mutta kössi-lasit...  :cool: :cool:

66
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 Sarjasäännöt 2012
« : 28.05.12 - klo: 00.07 »
Kritiikistä huolimatta kauden avaus Kuusankoskella todisti jälleen, että on tämä vaan kivoin luokka ajaa. Ainakin omasta mielestä.  :cool:

67
Sähköautot / Vs: HB Ve8
« : 25.05.12 - klo: 21.32 »
Kandee ostaa kestävä auto. Mikään ei ketuta niin paljon ku se että auto on kappaleina koko ajan sen sijaan että vois ajaa. Vaikka vähän maksaiskin enemmän.

Mielestäni huonoin vaihtoehto on ostaa se kallein merkki ja vielä lisäksi todeta ettei osia saa edes ulkomailta.

68
Vapaa keskustelu / Vs: Chat
« : 19.05.12 - klo: 15.40 »
Luetun ymmärtäminen kunniaan.. ircnet ja #rcnetti.

70
Välillä aiheeseen liittyvääkin. Mielestäni järjestelyt ja rata olivat hyvät. Oispa vaan hieman enemmän päässyt treenaamaan sekä osannut kiinnittää pillin paremmin.

71
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 13.05.12 - klo: 19.16 »
Taitaa olla melko suhteelilsta tuo "maltillinen nopeus"  :cool:

Jokatapauksesa renkaat näyttelee suurinta osaa tuosa pidon määrässä, ei joku alumiinipalikka.

72
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.05.12 - klo: 19.46 »
Aikataulu on sama kaikille ja jos auto ei huoltamiselta ja korjaamiselta ehdi lämmittelyyn "kisakunnossa" niin se on sitten vaan "ikävämpi juttu". Erään voi lähteä muiden perään aikataulun mukaisen startin jälkeenkin.

No ei se nyt ihan noin mustavalkoista ole. Itsellä ei ollut viimeksi semin alussa tankki enää tarpeeksi tiivis auton käyntiin saamiseksi, vaikea sitä oli varikolla havaita.

73
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 Sarjasäännöt 2012
« : 03.05.12 - klo: 10.52 »
Oma auto tuli punnittua alkuerän jälkeen, eli tankissa parin minuutin fuilit sekä renkaatkaan ei finaalikokoiset olleet. LiFe akulla tuli tietysti ajettua sekä autossa oli kyllä kevennettyjä layshafteja etc. osia. Käyttämäni merkin servoista verrattuna saman merkin lyhyisiin saisi säästöä 2 x 12g.

Kevyen auton eduista Sami jo yllä mainitsikin, joten on ihan selvää, että tuota painorajaa kannattaa tavoitella.

74
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 Sarjasäännöt 2012
« : 02.05.12 - klo: 20.36 »
No just joo... Ei vissiin muualla EFRA:n alaisuudessa ajeta tällä painorajalla? Ei myöskään rapakon takana. Aasiassa taitaa olla muutamia kisoja, joissa porukka vetää hiilikuiturungolla.

Mulla tais auto painaa 1770g Raisiossa mitattuna, joten pikkasen saattaa antaa tasotusta, mutta mikässiinä, kun en voitosta aja. Jos olisi hieman aiemmin tullut tämä ilmi, olisin saattanut miettiä muuta kalustoa. Auton keventäminen maksaa luultavasti hyvin lähelle uuden, kevyen, kisapirssin ostamista (Capricorn C02, Mugen MTX5).

Käsitin, että juuri tästä syystä, että porukalla vanhenee autot käsiin, missään muualla ei menty tuohon painoon ja kun EFRA:kaan ei tuota vielä ottanut käyttöön oli kyllä melkoisen ilmeistä, että siihen ei mennä Suomessakaan.


75
Polttisautot / Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« : 02.05.12 - klo: 19.48 »
Tänään radalla huomasin että kakkosvaihteen kytkeytyminen tuotti hieman päänvaivaa. siis vaihteen säätöruuvit neljä kierrosta auki eikä silti meinannut vaihtaa. ruuvit siis modattu niin etteivät ota kehälle kiinni. Koneesta en nyt kyllä vielä ottanut ihan huippukierroksia, mutta sen verran että vaihtoa jo odottelin.

Vois kokeilla panna toiset set screwt paloihin. Mielestäni ne menivät niin syvälle, että toiset 'lyhyet' mahtuisivat.

Ja joo, ne jouset ruuvit tosiaan saa dremelöidä sopiviksi.

76
Eurorc.com / Vs: Team C GT8 auto
« : 16.04.12 - klo: 18.06 »
Ei ole mitään uutisia jarrukitistä. Tuo osa on vaihteen pala (2 speed shoe). Välillä noi osat on hieman erikoisesti nimettyjä tuolla idässä.

77
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 10.04.12 - klo: 18.26 »
Näyttäis menevän "suoraan" 2S akulla (huom. tiputin jännitettä, koska ei sieltä 8,4V tule ulos) tolla 5.5 pannulla haluttu nopeus. Sanosin, että ei ole kovin ajettava ylik 60km/h vauhdeissa, mutta ei muuta kuin kokeilemaan. Saapahan ainakin hupia tms.

Differential Ratio: 2.8
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 86
Pinion Tooth Count: 21
Total Voltage: 8.00
Motor KV: 6000
Tire Diameter (inches): 4
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 0
Motor Coil Resistance: 0
Spur/Pinion Ratio: 4.1 : 1
Total Ratio: 11.46667 : 1
Tire Circumference (inches): 12.57 inches (319.19 mm)
Rollout: 1.10:1
Total Motor Speed: 48000 RPM
Vehicle Speed: 49.81 mph (80.02 km/h)
Effective KV Value: 6000
KT constant: 0.23 oz-in/A

78
Löyhästi GT-8:n liittyen, sisarsarja GT1 sarja (http://gt1world.com/) alkaa nyt pääsiäisenä. Kysymys kuuluu, tuleeko noi kisat tv:stä?

EDIT: kappas, http://www.autosport.com/world-gt1-live/

79
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 01.04.12 - klo: 16.35 »
No mutta asiaan, joko ensviikolla päästään ajamaan?  :afro:

80
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.03.12 - klo: 22.08 »
P. Morganti on oikea Serpentin palkkakuski, noi muut on harrastelijoita ketään vähättelemättä. Hienot eväät kisoille enivei, harmi ettei jengiä ollut enempää.

81
Polttisautot / Vs: Polttoainekanisteri
« : 25.03.12 - klo: 14.28 »
Osta jatkossa Tornado tai Saxo.

82
Mun mielestä kannattaa ainakin tarkaan harkita mitä päästää tällä pulinafoorumilla suustaan jos haluaa uusia kisailijoita mukaan. Nyt puidaan yhdessä ketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=65356.0 oikein dokumenttien kera jonkun törmäilyjä menneissä karkeloissa ja palan painikkeeksi joku kehoittaa puntaroimaan omat taidot ennenkun lähtee kisoihin mukaan.

Toisessa aiheessa http://rc10.fi/index.php?topic=64922.0 muutamat älypäät järkeilevät nostajista tyyliin: "Ei tarvi nostajia ollenkaan kun autot täytyy pysyä radalla ja pyörillään"
Ei nyt sanatarkasti mutta tuota tarkoittaen.

Nämä molemmat (VTR ja GT8) sellaisia luokkia jotka vois hyvinkin olla se aloitusluokka.
Täydellinen pitäis kuitenkin olla jo ekoissa kisoissa.

Yks jo kovaksi RC kuskiksi luokiteltava sanoi mulle kerran että tää leikkiautoilu on totista hommaa joidenkin kohdalla, jopa totisempaa kun 1/1 autoilla kisailu.  Neppisautoilussa sitte varmaan vedellään jo nyrkillä tauluun virheistä.

Ja tämä viesti edisti harrastusta miten?

83
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 23.03.12 - klo: 13.41 »
Kyllähän ne Kyoshon realistiset (pitkät) korit on ihan makeita, mutta yleensä noi kaikki liikkeelläolevat korit on niin repaleisia yms. että siitä on kauneus kaukana...

84
En tiedä GT-8 nostamissäännöistä, mutta TP-10:ssä ei juosta radan poikki nostamaan, vaan kierretään reunaa pitkin. Toki saattaa huonossa tapauksessa joutua jonkun kaistaleen yli hyppäämään, mutta pointti tuli varmaan selväksi...

85
Sillonkun on pakotetut nostovuorot, on myös vapaita mekkareita paljon vähemmän tarjolla (vertaa M8). Itse ehkä yrittäisin ennemmin harjoitella ajoa niin, ettei sen kummempia nostosuorituksia tarvitse suorittaa. Autot kuitenkin menee tasasella alustalla ja jossain on vikaa jos ne kaatuilee yms.

86
Polttiskrossista (M8) löytyy tällainen sääntö, en tiedä päteekö rataluokkiin, jossa lähtökohtaisesti mekaanikko nostaa:

Lainaus
HUOM! Vain yli 16 vuotiaat saavat toimia SM-kisoissa nostajina. Huoltaja tai muu lisenssin omaava toimii tällöin nostajana.

Joten jos tuo pätee myös GT8:iin, niin saattaa tuottaa ongelmia. Taustalla on siis turvallisuus.
Se että sinulla on kuljettana lisenssi riittänee muuten.

Jeppe tarkentakoon sääntöjen osalta.

Kyseessähän oli mekkari, ei nostaja. GT Warriorin pitäisi jo nimensäkin mukaan tietää, että erillisiä nostajia ei ole.

Ja joo kuten todettua, kyllä niitä halukkaita tankkaajia on varikko täys hehheh.  :cool:

87
Vapaa keskustelu / Vs: Battlefield 3
« : 29.02.12 - klo: 14.57 »
Meikästä saa PS3:lle peliseuraa CO-OP tai Multiplayeriin.. nimi ei varmaa oo vaikee keksii.

88
En uso, tai sit on jotain muuttunu viimeaikoina säädinsoftissa, että mystisesti saadaan tehoa enemmän ja hyötysuhdekin paremmaksi...

Jep, kyllä se näin vaan on... Ei siinä mitään mystiikkaa tosin ole, moottorin ajoitusta vaan muutetaan tilanteeseen sopivaksi.

89
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 24.01.12 - klo: 23.40 »
Kattelin kanssa, että saattais olla alustan kanssa tekemistä, kuskissa tuskin on vikaa. Tai sitten on vaan väärät renkaat, oliko ne Ipanemat?

Ja menikö toi rikki tossa lopussa, kun niin paljon lipsuu?

90
Yleinen keskustelu / Vs: Kuitukeskustelu
« : 22.01.12 - klo: 17.08 »
Ainakin yks kirjoittaja voisi lukea Wikipediasta artikkelin lujitemuovi. Miksei muutkin kiinnostuneet.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 50