Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1915104 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Traxxas Stampede
« Vastaus #630 : 09.06.05 - klo: 15.34 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
No niin, ostin rapalan titanium "siimaa" (96.7kg/0.711mm/212LB).
Kauppias kysy ostaessani; "Meinasitko lähteä haita pyydystään kesälomalla?"
Loppuhan se myyjältäkin huumorintaju kun sanoin, että tulee ns.auto käyttöön. :mrgreen:
 
Tosta kokeillaan ommella ne "teräsvyöt" takarenkaisiin!

Edittiä:
Hyvin toimii, "siimassa" ei ole tunnin ajon jälkeen naarmuakaan(ei mennyt prisman kynsisaksilla edes pokki :wink: ). Ja asennukseenkin meni vain 15min.
Auton käyttäytyminen parani selvästi, hiekalla/soralla ajo onkin sitten jo vaikeampaa :|





(Voin myydä tuota siimaa asevelihintaan, jos joku haluu kokeilla! Tuo tosiaankin maksaa maltaita, jos koko 130m rullan ostaa kaupasta)


oikeesti vyörenkaat tehdään laittamalla lasikuituteippiä kierros renkaan sisäpuolelle ennen vanteille liimausta
on teillä ihme juttuja

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #631 : 09.06.05 - klo: 19.45 »
Joo pitäs jaksaa lukee. Pitääkö semmoset laakeripesät ostaa jostain, vai onko sielä jossain tilaa laakereille?? :oops:

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #632 : 09.06.05 - klo: 21.31 »
kyllä niihin alkuperäisiinkin saa kuulalaakerit laitettua , mut suosittelisin RPM:n laakeripesien ostamista koska niihin saa paljon isommat laakerit ja se puolestaan lisää niiden ikää.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #633 : 10.06.05 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
oikeesti vyörenkaat tehdään laittamalla lasikuituteippiä kierros renkaan sisäpuolelle ennen vanteille liimausta
on teillä ihme juttuja


No sehän on hyvä, jos pelkällä teipillä pysyy. :wink:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa OzzY

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #634 : 12.06.05 - klo: 20.32 »
mulla on ongelma ton 4200 haarjattoman motin kanssa. Moottori on joskus raskaampi kun käsin pyörittelee  ja tuntuu kuin siä olis hiekkaa mut kun antaa sähköllä kierroksia niin taas pyörii hienosti! Onko vika vai ominaisuus?
come on now - try it out

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #635 : 12.06.05 - klo: 21.57 »
Se vastaanpaneminen on ihan normaalia ja se johtuu magneetista ,mut mitään rahinaa sieltä ei saa kuulua.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #636 : 12.06.05 - klo: 22.27 »
Kannattaa avata moottori ja kattoo että onko siellä mitään roskaa :? .
- Tapsa

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #637 : 12.06.05 - klo: 22.42 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Kannattaa avata moottori ja kattoo että onko siellä mitään roskaa :? .


Joo sinne voi päästä pieniä kiviä ja hiekkaa siitä kannun johtojen läpivennnistä, se kannattaakin liimata ympeen esin kuumaliimalla....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa OzzY

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #638 : 13.06.05 - klo: 12.42 »
onko tohon avaamiseen mitään niksejä ettei tulis ylimäärästä vaurioo
come on now - try it out

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #639 : 13.06.05 - klo: 14.56 »
Lainaus käyttäjältä: "OzzY"
onko tohon avaamiseen mitään niksejä ettei tulis ylimäärästä vaurioo


Ei muuta kuin että tee vahvasta pellistä levy johon pulttaat sen moottorin (Laitat levyn kiinni esim ruuvipenkkiin) kiinni neljällä ruuvilla (Samaan tapaan kuin on autossakin kiinni), sitten vain kierät kannun auki......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa OzzY

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #640 : 17.06.05 - klo: 17.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "OzzY"
onko tohon avaamiseen mitään niksejä ettei tulis ylimäärästä vaurioo


Ei muuta kuin että tee vahvasta pellistä levy johon pulttaat sen moottorin (Laitat levyn kiinni esim ruuvipenkkiin) kiinni neljällä ruuvilla (Samaan tapaan kuin on autossakin kiinni), sitten vain kierät kannun auki......


Yritin tänään kyseistä toimenpidettä ilman tulosta eli ei auennut vaikka mielestäni aika kovaa väänsin.. Täytyyköhän toi nyt sitten vaan lähettää valmistajalle ? (ei niin mieluisa ratkaisu)
come on now - try it out

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #641 : 17.06.05 - klo: 18.09 »
Kyllä se aukee, ite olen laittanu vaan kahdesta kohdasta ja vääntäny nii että simät pullistelee 8) <----(noitten lasien takaa näkyis vielä hyvinkin valkuaiset).
...aina on "pultit" vääntyny käyttökelvottomiks, eli kovassa se on.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #642 : 18.06.05 - klo: 23.46 »
Tulipa nyt kokeiltua speden "rajoja", eli lukkoperällä ja tuolla (9.6V) LB4200XL moottorilla ei paikat kyllä kestä...meni ensin ilm.(kivi,tms.) idler gearin/diffin rattaan väliin, ja pyöreekshän se muovi män...avasin, ja uutta perään, nyt tein lukkoperän tuosta "amerikan" kuuladiffi mallista, 3 kertaa kokeilin saada toimimaan...taitaa olla lukon kanssa olla mahdoton yhtälö(vetarit kun saa pitämään, nii sitten on tuo idler gearin ja diffin rattaiden välys ongelmana. Eli nyt taitaa olla jo liikaa tehoja...onkohan noita "diffin(iso)ratasta" jossain myytävänä alumiinisinä???????????????????? :shock:  
(kaikki alkoi siitä kun vaihdoin pienimmät välitykset, nyt moottori ei kuumene ja auto pysähtyy kuin sinään, pienenä miinuksena mainittakoon "kaikkien" osien rikkoutuminen.):mrgreen:

Mutta, noilla tehoilla lukkoperällä ajaminen on nautintoa...(suosittelen), ja olen varoittanut!!!!!! :wink: asfaltilla ajo eteenkin, ja se ero on "järkyttävä", eteenkin ne donitsit...
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #643 : 19.06.05 - klo: 00.44 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Eli nyt taitaa olla jo liikaa tehoja...onkohan noita "diffin(iso)ratasta" jossain myytävänä alumiinisinä???????????????????? :shock:  
(kaikki alkoi siitä kun vaihdoin pienimmät välitykset, nyt moottori ei kuumene ja auto pysähtyy kuin sinään, pienenä miinuksena mainittakoon "kaikkien" osien rikkoutuminen.):mrgreen:  


Kyllä löytyy diffiin alumiiniset kuoret ja itse ratas on terästä. http://www.coldfusionracing.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5

Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #644 : 19.06.05 - klo: 11.04 »
Kiitti! Tuo näyttää jo aavistuksen kestävämmältä.  :mrgreen:
Meinas mennä hermot eilen, 2 diffiä on jo samalle päivälle liikaa...
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #645 : 20.06.05 - klo: 16.57 »
Cold Fusion Racing.

"Cold Fusion Racing is currently shut down to restock products. We intend to open at the end of the summer, with a larger selection and a new site. To customers waiting on orders, we are trying to get everything done as quickly as possible. Since our supplies are so low at this point, it was necessary to reorder some pieces of hardware which slowed down the shipping."  :shock:

Tartee varmaan alkaa ite tekemään sitä lukkoperää, kyllähän tuon kokoinen ratas jossain on myytävänä. Akseli kiinni ja sit mennään.  :mrgreen:
(uskomaton "suomi lisä" tuolla muovi diffillä #2381, towerissa 2.89$ ja esim. sabessa 57.30e.)
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa OzzY

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #646 : 22.06.05 - klo: 15.21 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Kyllä se aukee, ite olen laittanu vaan kahdesta kohdasta ja vääntäny nii että simät pullistelee 8) <----(noitten lasien takaa näkyis vielä hyvinkin valkuaiset).
...aina on "pultit" vääntyny käyttökelvottomiks, eli kovassa se on.

Taisto on ohi sain kuin sainkin sen auki ja nyt mietityttää millä tuon hienkan tuolta saisi pois kun en omaa ilmanpaine kalustoa
come on now - try it out

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #647 : 22.06.05 - klo: 15.48 »
Ota se magneetti vetämällä ekaks pois, sit vaan nihkeällä paperilla pyyhkäset enimmät roskat (eikä sitten rasvasella sormella/rätillä),  ja puhaltelet kaiken näkyvän, luukku kiinni ja menoks. :wink:  ...sen ei tarvii sitten ihan yhtä kireällä olla, kuin se alunperin oli.

Se mangneetti on sitten tosi tehokas, kannattaa varoa ettet kilauta sitä mihinkään matalliin.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #648 : 22.06.05 - klo: 22.40 »
Muuten, kestääkö speden vetarit ja diffi harjattoman moottorin?
Ei näin...

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #649 : 22.06.05 - klo: 23.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Paraislainen"
Muuten, kestääkö speden vetarit ja diffi harjattoman moottorin?


Kyllä ainakin Lehnerin 4200 Basicin tehot (Vaati tosin alu idlerin).
Kunhan et vedä "slipperyä" kiinni ja et ruovittele turhaan toisella renkaalla (Siis aja ympyrää jatkuvasti toinen takarengas liki ilmassa, ottaa meinaan pirskatin paljon "jenkaa").
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #650 : 27.06.05 - klo: 11.27 »
No nii, löytyhän se metallista tehty diffi, ja pakettikin on jo matkalla...  :mrgreen:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5983852173

...myyjä kyllä lähettää suomeenkin, lisää vain "Shipping and handling" 11.75$ (lähetyskulut)...tosin vain paypal:n kautta onnistuu maksaminen.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #651 : 01.07.05 - klo: 11.16 »
Nopeesti tuli, ja laatu näyttäis olevan täydellistä.



Suosittelen!!  :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #652 : 03.07.05 - klo: 21.25 »
Tätä on varmaan kysytty tuhat ja sata kertaa, mutta kysynpähän vielä :D Eli onko Stampede hyvä auto, entä kestääkö hyvin.

Kiinnostaa myös tietää, että kauanko sillä vakiona kerkee ajaa, jos on 3300mah akku.Entä paljonka kulkee suunnilleen vakiona? ja riittääkö se mihinkään.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #653 : 05.07.05 - klo: 15.41 »
Tilasin vihdoin ja viimein kanssa tuon teräsdiffin Stampedeen, olen varmaankin jo johta vuoden viivytellyt sen tilausta ja vaan vaihdellut uusia diffejä hajonneiden tilalle, mut nyt se on toivottavasti ohi lopullisesti. Moottorina Stampedessa on toiminut Lehner Basic 4200 ja säätimenä Hacker Master Car - RACE.

Edelliseen viestiin voin sanoa ,et Stampede on hyvä ja erittäin kestävä auto. Nuo diffit jotka minun/vanhemman poikani ajossa ovat hajonneet, johtuvat vain liian tehokkaasta moottorista.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #654 : 06.07.05 - klo: 11.42 »
Oisko jossain videoita vakio spedestä?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #655 : 06.07.05 - klo: 14.04 »
www.rcpics.net ja hakusanaksi stampede

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #656 : 14.07.05 - klo: 14.44 »
Olen nytten ostamassa sitä Stampedeä, ja onko se nytten sellanen auto, että sitä ei tarvia ruveta ensimmäisen kuukauden aikana korjailee uusilla osilla?

Vakio servoista oli puhetta, että ne hajoaa.Mutta kestääkö ne mitenkä kauan siinä autossa? entä muovi rattaat kestävätkö vakio koneen?

Ja mielipiteitä auton omistajilta, että onko se kallis pidettävä?

Haluan nimittäin huoletonta/halpaa ajoa, ja onko Stampede siihen sopiva?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #657 : 14.07.05 - klo: 15.01 »
Kestävyys autossahan on ajajasta lähinnä kiinni, mut kyllä se  kestävä on. Moottorin kun vaihdat vaikka johonkin laadukkaaseen 27-lankaseen stanu moottoriin ,niin pääset jo aika pitkälle. Stampeden alkuperäinen Stingerin 20-lankanen ei ole mikää kovin laadukas ja tehokas, mut alkuun pääsee kyllä. Vaihdelaatikko kestää melko varmasti kaikki harjalliset moottorit mitä kaupasta saa.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #658 : 14.07.05 - klo: 20.40 »
Mitenkäs ne servot? hajoaako ihan kättelyssä.

Ja miten ne hajoaa? katkeemalla joku osa, vai joku ''tekninen'' häiriö.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #659 : 14.07.05 - klo: 20.47 »
Kyllä niillä alkuun pääsee, eivät ne heti hajoa ja rattaat niistä menee.