Kirjoittaja Aihe: 3.5cc kone ja sen virittäminen..  (Luettu 2837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa molkaski

  • Tulokas
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« : 10.09.05 - klo: 13.50 »
Onkos porukka viritelly noita koneita kisoja varten vai onko yleisin käytäntö että ostetaan markkinoiden paras kone..

Ja mitä virityksiä koneeseen kannattaa tehdä?
Lähinnä nyt mieleen tulisi kannen laskeminen ja kiertokangen muokkaaminen..

Mutta kokemuksia ja kommentteja
TT EB4 S2 Pro / kuski ei ole pro..

Poissa knot62

  • Tulokas
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #1 : 10.09.05 - klo: 14.35 »
nyt jo viilamassa
TT EB4 S2 PRO / KO PROPO EX1 Mars / TC3

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #2 : 10.09.05 - klo: 17.21 »
Kyllähän jotku niitä kanavia viilailee, mut se menee helposti pilalle
jos ei tiä mistä viilaa ja tietysti kestävyys heikkenee. Miksi pitäis viilata?

Jos ei oo varaa kalliiseen koneeseen, niin ajattele jos kone menee
pilalle ja joudut ostaan uuden halpis koneen, niin sillä kahen koneen
hinnallahan olis jo saanu yhen paremmankin! :wink:

Eli myy se vanha kun vielä toimii, niin saat vähä alkupääomaa tehokkaampaan!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #3 : 10.09.05 - klo: 18.56 »
Jos nyt päätät tuota moottoriasi ruveta viilaamaan niin tässä hyvä ohje
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20viritys


Muutenkin nuo sivut kannattaa kyllä lukea.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #4 : 10.09.05 - klo: 22.15 »
hähää, mä ainakin oon viilaillu ja dremelöiny. kampurasta se kaikki hyöty lähtee.
mulla oli muuan pålsonin picco ja siinä oli kauhee alavääntö verrattuna vakio kampuraan.

nyt sitten oon kaikista koneista dremelöiny kampuran vastaavaksi mitä siinä oli, ja sen kyllä huomaa et alavääntöä on tullu lisää.
oikeesti suomessa kuitenkin ainoo kaveri kenellä ois hyvä olla viripannu niin on JQ.
Racers Group Finland Team

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #5 : 10.09.05 - klo: 22.46 »
Eipä tuo JQn pannu kovinkaan kovaa kulkenut tuolla salossa viimeksi kuin olin siellä ja kyllä noita hienoja viilattuja pannuja on paljon täällä päin. Esim jopa minun kone on jokin ihmeelinen viilattu kone PIOCCO BBF, ja omistan edelleen JP BX21 jonka sain EM-97 kisoihin ja siinä oli totta mooses paukkuja, Jos nyt haluat itse lähteä viiklailemaan niin tässä pieni  tosi juttu sinulle mikä pätee nyt ja aina.

VIILAUS ON ONNISTUNUT TODELLA HYVIN JOS OLET VAIN ALENTANUT MOOTORIN TEHOJA 10%....

Jos nyt et kuitenkaan lähde tuolle taipaleelle.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #6 : 11.09.05 - klo: 13.13 »
Ei sun suomen kisoja varten tarvii mitään viilailla.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa molkaski

  • Tulokas
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #7 : 11.09.05 - klo: 14.24 »
ju saattaa tuokin pitää kutinsa, oppis ekaks ajamaan kunnolla ja säätämään alustat sun muut...Noh onhan mulla syksy ja talvi aikaa :D

Jos sitten keväällä tulis m8 kisoihin hupiveikoks..taikka "kattokerhon " kunkuks
TT EB4 S2 Pro / kuski ei ole pro..

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #8 : 11.09.05 - klo: 19.24 »
sen nyt voi aika huoletta tehdä, että tarkistaa ettei pakokäyrä ahdista.

eli että pakokäyrässä oleva aukko on yhtäs suuri ja saman muotoinen kuin moottorin pakoaukko.

jos ei ole, niin viilaamaan/jyrsimään.

tarkista myös tiiviste, jos sellainen on.
-Lithium Love Racing-

3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #9 : 11.09.05 - klo: 21.17 »
menee nyt vähän ohi topicin mutta asiani liittyy kyl jotenkin aiheeseen... Eli kyseessä on team infinityn .27 kone... Ja ongelma on sellanen että kone lähtee kylmänä pyöriin väärään suuntaan... Oon laskenu kantta kun käytin 16 nitroo ja nyt kun oon siirtyny 25% niin kysynkin onko tolla kannen laskulla tohon ajotukseen vaikutusta? Tapahtuuko koneessa ennenaikainen räjähtäminen palamisen sijaan? Ja tämä väärään suuntaan pyöriminen on ihan mahdollista koska yksisuuntais laakeri on öljyn peitossa eikä pidä paljon yhtään ;) Käytän jo O.S R5 tulppaa joten ajotus on senpuoleen mahd. myöhäsellä.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #10 : 11.09.05 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"
menee nyt vähän ohi topicin mutta asiani liittyy kyl jotenkin aiheeseen... Eli kyseessä on team infinityn .27 kone... Ja ongelma on sellanen että kone lähtee kylmänä pyöriin väärään suuntaan... Oon laskenu kantta kun käytin 16 nitroo ja nyt kun oon siirtyny 25% niin kysynkin onko tolla kannen laskulla tohon ajotukseen vaikutusta? Tapahtuuko koneessa ennenaikainen räjähtäminen palamisen sijaan? Ja tämä on ihan mahdollista koska yksisuuntais laakeri on öljyn peitossa eikä pidä paljon yhtään ;) Käytän jo O.S R5 tulppaa joten ajotus on senpuoleen mahd. myöhäsellä.

Jos oot kantta laskenu niin se polttoaine räjähtää liian aikasin, eli
hommaa uus kansi tai vaihda takas 16% löpöön!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #11 : 11.09.05 - klo: 23.03 »
Kannen korkeus määräytyy miten paljon sinulla on tuota nitroa poltto aineessa. Sitä enemmän nitroa sitä enemmän prikkoja kannen alle ja taas päinvastoin.
ÖÖÖ tarkoitan tietysti palotilan korkeutta, eikä välttämättä kannen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #12 : 12.09.05 - klo: 07.46 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"
menee nyt vähän ohi topicin mutta asiani liittyy kyl jotenkin aiheeseen... Eli kyseessä on team infinityn .27 kone... Ja ongelma on sellanen että kone lähtee kylmänä pyöriin väärään suuntaan... Oon laskenu kantta kun käytin 16 nitroo ja nyt kun oon siirtyny 25% niin kysynkin onko tolla kannen laskulla tohon ajotukseen vaikutusta? Tapahtuuko koneessa ennenaikainen räjähtäminen palamisen sijaan? Ja tämä on ihan mahdollista koska yksisuuntais laakeri on öljyn peitossa eikä pidä paljon yhtään ;) Käytän jo O.S R5 tulppaa joten ajotus on senpuoleen mahd. myöhäsellä.

Jos oot kantta laskenu niin se polttoaine räjähtää liian aikasin, eli
hommaa uus kansi tai vaihda takas 16% löpöön!


Oon ihan prikoilla laskenu niin ei tartte uutta kantta onneksi vaihtaa :P
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #13 : 12.09.05 - klo: 18.39 »
Dodii, olisit heti sanonu. Laita prikka tai pari takas, jos vaikka auttais.
Jotkut tosin väittää että ei kannattais pitkän käytön jälkeen yhtäkkiä
vaihtaa väkevämpään litkuun, mutta toiset sanoo ettei oo väliä??? :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

3.5cc kone ja sen virittäminen..
« Vastaus #14 : 12.09.05 - klo: 23.42 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Dodii, olisit heti sanonu. Laita prikka tai pari takas, jos vaikka auttais.
Jotkut tosin väittää että ei kannattais pitkän käytön jälkeen yhtäkkiä
vaihtaa väkevämpään litkuun, mutta toiset sanoo ettei oo väliä??? :roll:


No ei se ny niin tarkkaa oo... toi konekkin on ollu jo jonkin aikaa väljä ja vuotaakin kun seula :D Mutta laitoinpahan sinne yhen prikan jos vaikka sais sen tämmösillä keleillä  käymään jopa oikeeseen suuntaan :D...
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx