Eroja XB8 ja XB8R mallin välillä on jonkin verra. Suurimmat erot tuleva valmistus materiaaleista.
R-mallissa on CVD-vetoakselit, kun XB8 on universal vetoakselit. Ripustuksen kannattajat ovat muovista R-mallissa ja niissä ei ole mahdollista säätää kulmia vaihtamalla epäkeskiöpalaa.
Rungonjäykistäjät ovat komposiitista R-mallissa.
Iskarintuet ovat 3mm, kun XB8 ne on 4mm.
R-maliissa tulee mukana vain yhdet jouset.
Lisäksi R-mallissa ei tule mukana Hudyn työkalusarjaa eikä vastaanottimenakkua.
XB8 polttoainesuodatin on alumiinia R-mallissa se on komposiittia.
Lisäksi I.A.C mahdollistava pallo, joka tulee eturipustukseen on R-mallissa komposiitista, kun XB8 se on terästä. (I.A.C = integrated adjustable caster = integroitu säädettävä caster)
XB8 tulee kahdet eri jäykkyiset kytkinjouset.
XB8R tulee pitemmät tukivarret vakiona.
Siinä nuo suurimmat erot noiden kahden mallin välillä.