Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kenne

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19]
541
Mr Cale:
Hyvä kommentointi.
Tossa tuli paljon asiaa.
Juu onhan se niin että pito ratkaisee monta perusasetusta (senkin huomannu nyt kun kokeillu kaikenlaista) Noista on hyvä lähteä liikkeelle.
Mun pelissä, alustassa, matossa ja ajotyylissä taitaa kuitenkin toi spooli takana ja puolikireä diffi edessä olla helpoin ajettava. Ainakin näitten kokeilujen jälkeen. Spooli takana sopii mulle koska saan kaasulla pelin vinoon ajoissa ja se on mulle helpompaa kun 'vastaheitto' ja takavetosilla 1:1 peleillä opetellu noi ajojutut niin puolikireällä etudiffillä peli tuntuu vähän takavetoselta mutta on kuitenkin samanlainen viedä kuin nelikko (pientä ohjausta ja kaasulla loput).

Raportti tältä päivältä :-)
Noi 3:n asteen palikat oli hyvä juttu. Rauhoittu peli paljon. Voihan se olla että kakkoset olis paremmat mutta kun ei ollu niin ei voi tietää :-)
Iskarin jousia vaihtelin edestakas ja mielestän johdonmukaisimmaksi se tuli kun on softit takana ja medium edessä. Ja jousethan on 'Tamiya touring car short' sarjan setti. Kyseisistä jousista 'stiff' eli 'jäykkä' on hiukan pehmeämpi ja lyhyempi kuin 3racingin iskarisetin mustat orkkisjouset.

542
Ok.
No tueleepahan taas asiaa kauppaan kun kokeilen vakaajia :-) Olisko ajatusta millä aloittaa pehmeällä vai jäykällä vakaajalla? Pöllö ku olen ja epäilen kaikkea niin tulen tietty varmaan koikeilemaan kaikkia. Mutta jos jollain 'varmaa' tietoa niin aloitan silla ja mahdollisesti totean että ne muut oli huonompia :-)

Tänään meen kattomaan miten toi takapyörien auraus vaikuttaa. Racing Factoryssä ei juuri tänään ollut kuin 3:n ja 1:den asteen palikoita joista otin tietysti ne mitkä on 'eniten' ku välistä ei löytyny :-) eli 3:n asteen palikat nyt kiinni.
Samalla otin jousisarjan, kun kahta ei ollukaan enään (viimeksi oli useita) ja katotaan kerkeenkö kokeilla niitä. Voihan sitä aina laitta neutraalit eka eteen ja kokeilla pehmeita ja kovia taakse. Sen jälkeen pakka toisin päin ja kattoo miten peli on muuttunnu.
Eli kun on ollut hiukan ristiriitaista infoa.
Toisten mielestä jäykät jouset ok ja toiset että pitää olla pehmeet ja sitten siihen viellä että pehmeet jouset ja jäykät öljyt. Josta itselle tulee kysymysmerkkejä tuolta 1:1 puolelta että jos on löysät jouset ja jäykät öljyt niin silloinhan vaimennus on aika olematon kun jousi ei jaksa palauttaa autoa oikealle korkeudelle. Ymmärrän ajatuksen sinäänsä että pitkässä 'nojassa' auto kallistuu hitaasti ja jää alaas, mutta miten käy kun tossa aika usein joutuu tekemään suht nopeita suunnan vaihtoja, kerkeekö vaimentimet silloin viellä mukaan? No toisaalta dragracingissähän käytetään paljon sitä että perä menee nopeasti alaas ja paluuvaimennus voimakas niin että se jää alas pidemmäksi aikka ja kori nojaa pitempään vetävien pyörien päällä varsinkin kun edessä menee toisinpäin eli keula jää ylöös.

Noilla jousilla leikkimisillähän voi vähä korvata vakajaa?
Jos laitan eteen jäykät jouset, ei kallistele mutta riittääkö viellä eturenkaiden pito jotta peli tottelis ohjausta? Ja löysät jouset taakse jollon pito takana paranis.
Eilen kiristin jousien esijännitystä ja peli muuttui helpommaksi mutta ajokorkeus nousi liikaa. Tuli offroad pelin näköseks :-) Siksi ostin noita lyhyempiä jousia ja o-renkaita joita laoitan iskarin männän alle jotta koreus ei nousis liikaa vaikka vähän kokeilis lisätä esijännitystä JOS on tarve.

543
Jep jep.
Sain mr. Koheltajalta (Kiitos hänelle) lainaksi ABS renkaat ja todellakin huima ero noihin 'D' muoveihin vaikka kokeilin teipatakin ne.
Nyt alko peli jo vähän tuntua drifteriltä mutta paljon säätöä viellä edessä että saan sen helpommaksi ajaa (jotta ehkä joskus oppisin viemään sitä sinne minne mä haluan.
Kokeilin löysätä etu diffiä. Autosta tuli tosiaan paljon enemmän 'takavetoisen' tuntunen joten kiristin sitä n. puoleen väliin. Taidan ihan vähän viellä löysätä sitä.
Huomenna pitää tosiaan hakea ne palikat jolla saan taakse hiukan aurausta jos se auttaisi rauhoittamaan perää ettei spinnais ihan niin herkästi. Alkuun sladi menee hyvin mutta kun yrittää saadaa lisää kulmaa tai nopea suunnanvaihto niin lähtee mielestäni liian helposti perä alta.
Lippiksessä oli yks peli jossa oli 2 asteen auraus takan ja omistaja oli tyytyväinen muutokseen. Nyt vaan pähkäilen millä lähden liikkeelle sillä 2 asteen vai pitäiskö mennä suoraan 3 asteen palikoihin?

Kävin myös Rajatorpan radalla kokeilemassa mutta se matto oli paikoitellen liukkaampi kuin Lippeksen enkä saannu peliä käännetty juuri mihinkään puski vaan. Radalla oli ilmeisesti paljon pitoainetta siinnä missä yritin saada peliä vinoon ennen mutkaa ja sitten kun linja vähän meni leveäksi niin karkas milloin tuolien ja milloin ratamerkkien väärälle puolelle. Onneks kukaan ei satuttannu itteään :-)

544
Itse asiassa vähän surffaillu ja ettinny tollasia dragstereita huonolla menestyksellä.
Samainen 'saunakeskustelu' käyty kaverin kanssa ja haasteet heitetty. Ei kylläkään dragstereilla mutta niillä peleillä mitä meillä nyt sattuu olemaan.
Jos entisajan 'puuhapetet' viellä joskus aikoo järkätä jotain niin vois olla mukana ajelemassa vaikka ihan 'for fun'
Tilanteethan on muuttunut ja nyt on lisäksi tullu noita 1/18 autoja samoin kuin tekniikka ja akku puolella harjattomat ja Lipot.

BTW. Koiranputki:
Mainitsit että sulla lojuu Asconan koreja? Obko useita? Joutaisiko joku kaupan?

545
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 20.12.08 - klo: 10.13 »
Oletteko keitelleet näitä tamiyan kovamuovi osia?
Saako keittämisellä osiin sitkeyttä jotta kestäisi paremmin
vai meneekö osat pilalle?
BTW:
Multa löytyy alkuperäiset ylätukivarret, vetarit ja niihun kuuluvat pyöränakselit sekä ohjausksen vivustot muodollista korvausta vastaan jos haluat 'testata' (jollei kukaa muu ole sitä tehnyt ja vastaa sinulle). Olen mm tänään Lippulaivassa ja voin ottaa ne mukaan pakkiin (katselin että olet myös Espoosta) jos tiesi kulkee sinnepäin :-)
(tunnistat punaisesta bemarista jo sinkoilee minne sattuu)

546
Koheltaja:
Hyvä hyvä.
Kokeilen nyt eka noilla kulmasäädöillä, koska ne on samat kun viimeksi ja autoon on tullut useita muutoksia niin näeneron miten ne vaikuttaa ennekuin jatkan säätämistä.
Nyt tosiaan on tullut lisää:
-spooli taakse
-kuuladiffi eteen
-alustaa madallettu
-perä nyt ihan vähän alempana kun keula, oli ennen aavistuksen verran etunojassa
-painopistettä muutettu nyt n. 50/50 ja sivusuunnassa ilman vaakaa katottuna nin 50/50

bluebeetle:
Juu noi on tosiaan ne Tamiyan Type D renkaat. Täytynee metsästää jos löytäis jostain Hpi T-drift:it. Käyn tänään 'Pomppulinnassa' kattomassa josko niillä olis. Itseasiassa etsiskelen vähän leveämpiä ja 'tyylikkäämpiä' vanteita myös tohon. Pitäis olla sellaset missä on n +7mm offsettiä ja sais olla ennemmän nykymuodin mukaiset matalaprofiiliset kumit isommilla vanteilla (20" 1:1 koossa) Noi Tamiya 'oldskuulit' sinäänsä sopivat tohon E30 Bemariin mutta vois olla 'tuuninki' mallit makeemmat.

Jos jollain tollaset sattuis makaamaan ylimääräisenä niin voi vaikka tarjota. Yritin jo etsiskellä vanteita RC Garegelta ja Racing Factorystä. Hobbypointissa oli jotkut 'isot' mutta silloin en viellä ollut hakemassa sellaisia :-)

547
Lippiksessä pelittää myös ABS muoviset renkaat kohtuuhyvin, ehkä hieman pitävät mutta pääsee hyvin vetämään vinossa mutkaan. Mä nappaan yhdet renkaat pakkiin niin pääset testaamaan niitä rinkuloita.

Säätöraportista huomaa hyvin kennen kisataustan, hyvin harvoin näkee noin hyvää selontekoa kun kysytään mitä pitää tehdä kun kaivataan jotain ominaisuutta :wink:

Laita takaa camberit nollille niin saattaa perä alkaa irtoilemaan herkemmin, auttoi omassa Räxässä.

Voisin ottaa oman "mutkavinoilijan" mukaan seuraavalla kerralla niin törttöillään kimpassa pikkupaanalla :grin:

Hmm.. taas poikkeavuus 1:1 pelistä. Laitoin siksi ne vinoon kun ajattelin että ols vähemmän reengasta matossa nii lähtis paremmin irti. Täytyypi kokeilla oikaista ne. Shimmasinkin juuri kaikki renkaat ja yritin saada tukivarret yms mahd pienille välyksille jotta säädöidtä olis jotain hyötyä eikä renkaat heiluis kun hullun **** mielettömän p*****ssä :-)niinkuin ne teki 'stokkina'

OT: Ootko muuten lauantaina tulos Lippikseen?

548
Hakua saa käyttää http://rc10.fi/index.php?topic=26065.0
Kyllä mä sen topiikin olen pariinkin kertaan selannut läpi enkä löytänyt tarkebtavaa vastausta suuntaa antavaa kyllä jotain mutta ei mitään numeroita mistä vois lähteä liikkeelle säätämisessä. Kuten varmaan huomasit edellisestä tekstistäni (jos edes jaksoit lukea sitä läpi) mainitsin lukeneeni noi kaikki mitkä löysin aiheeseen viittaavia ilman tulosta ennenkuin rohkenin kirjoittaa kysymyksiä joihin toivon edes jonkunlaista vinkkiä.
Olen jo niiiin vanha ja antinörtti etten osaa löytää edes koko haku toimintoa saati sitten osata käyttää sitä. Hyvä kun osaan lukea näitä ja kirjoittaa :-)
Mutta hyvä että täältä löytyy taitavia jotka osaa etsiä.

Kiitoksia Bluebeetle ja Jade tuontapaista kaipailin :-)

549
Tervehys luistelijat.
Olen vanhoilla päivillä innostunut näihin 'leikkiautoihin' kun rahat on loppunut leikkimään kilvanajoa noilla isommilla konevempaimilla.

Ostin käytetyn TT-01:sen ja olen sitä näperelly nyt ensin driftaus homman ja kattelen josko se olis 'SE' laji vai olisko se joku muu RC auto juttu.
Auto oli ostettaessa 'ruullaava' alukardaanilla ja kuula laakereilla.
Nyt olen hommanut siihen seuraavat romppeet.
-Speed Passion Inspire RTR combon (asenteella eniten on melkein riittävästi vaikkei edes osaa ajaa). Tehoa on rajoitettu jonnekin puoleen väliin.
-Speed Passionin 4000mah 25C 7.4V lipo akut.
-Sanwan radion mukana tullut 'mikälie' ohjaus servo.
-välitykset taitaa olla 19/61
-3racingin metallinen moottorin kiinnityspukki
-6mm alumiininen rengas hubisarja
-säädettävät ylätukivarret
-3Racing valmiiksi kasatut aluiskarit (jonne laitoin UR 45cps öljyt)
-jousina sarjassa mukana olleet mustat.
-3racing kuulalaakeroitu alumiini ohjaus
-Tamiyan 6-puolaiset kromivanteet jossa driftirenkaat valmiiksi liimattu

Eteen laitoin vähän haritusta ja ihan vähän negatiivista camberia.
Taakse laitoin suht reilusti (melkein kaikki mitä saa) camberia. Auraustahan noihin ei pyst laittamaan.
Taakse tungin tasauspyörästön ihan täyteen venehommista jäänyttä suht tukevaa vesivaseliinia jotta olis edes vähän lukko ominaisuuksia.

Noilla säädöillä laite puski paljon ja kun sen sai sladiin niin ei tienny minne se on matkalla ??? Samoin kävi kun kokeilin 'orkkis' slikseillä ja foami renkailla.

Tänään kävin hakemassa.
-3Racingin spooli taakse (uudet vetarit joutuu viel huomen hakeen)
-Tamiyan kuuladiffi eteen

Etu ylätukivarret käänsin toisinpäin (niin että se säätö vanttiruuvi on taaksepäin) jotta sais lisää casteria josko se edes suoralla kulkis suoraan ??

NYT tarttis PAAALJON lisää vinkkejä tuomioita edellämainittuihin ratkaisuihin.
Olen yrittänny parin kolmen yön aikana kahlata läpi tämän ja RC Drifting Finland foorumin löytämättä mitään todellista. Ainoastaan suuntaa antavia vinkkejä (jolla valkkasin nämä ratkaisut).
Voisiko joku pistää vähän arvoja millaisia pöränkulmia ja painojakumia te käytätte vastaavassa paketissa ja mitä noista ratkaisuista on vääriä ja mitä muuta pitäisi viellä tehdä.
Pistin pelin tossa piänten (7 ja 8mm 1/4") hylsyjen päälle jotta saisin vähän 'puntaroitua' tota tasapainoa. Nyt auto on hiukan takapinoinen (balanssipiste oli n. 55/45) sivusuunnassa ihan-ihan vähän perän paino moottorin puolella.

Hyvistä neuvoista suuresti kiitollisena olisin jotta pääsisin edes alkuun hommassa. Sen verran kerkesin tuossa ennen ostoa parin viikon ajan opetella ajamaan radiolla että saan auton kyllä perjaatteessa jo pysymään radalla 
Niin ja tämä testaaminen on tapahtunut sisäradalla (Lippulaiva - Espoo) matolla ja matolla tai ainakin sisätiloissa ajoa varten ajatellen rakentelen.

Toki muutkin vinkit alustan tekemiseen 'turisti' ajoon ovat tervettulleita. Niistä on käyttöä jos en opi tota driftaamista. Se ilmeisesti poikkeaa radikaalisti drifterin säädöistä.

550
Sähköautot / Vs: hyvä 1/10 sähkö buggy
« : 17.12.08 - klo: 23.05 »
Näytti joku käytetty krossari olevan Racing Factoryn Helsingin myymälän ikkunassa myynnissä. Mielestäni se oli neliveto malli.

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19]