Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kenne

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 19
91
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 16.07.11 - klo: 23.45 »
Crawling rata on tehty neljästä osasta. Jotta sen saa välttävästi isoon pakuun tai kärryyn.

Harmi kun on taas jumissa tossa duuniajossa eikä pääse, vapaa
aika = 0 :-(

Kiitos Orava että pidät huolta myös meistä.

92
Vapaa keskustelu / Vs: Tunnista auto
« : 16.07.11 - klo: 23.31 »
Rekisteriotteessa taitaa lukea ihan tutummin Volkswagen, malli voi olla 1200, 1300 toki voi olla TL1600 tms....vm taitaa olla -67 tai uudempi.

93
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 13.07.11 - klo: 18.30 »
Minä olen tehnyt kyosho speed veen moottorille katamaraanin vanerista. Mitä minun pitäisi tehdä aina, kun vene liukuun nousun jälkeen vahän kiihtyy potkuri rupeaa luistamaan? Elikkä älytön vaahto ja kohina ja kaasu pohjassa saa nipin napin pidettyä vauhdin yllä. Mutkassa vauhti tippuu kokonaan.
Potkuri ilmeisesti alkaa sutimaan (kavitoimaan) jos kuvauksestasi ymmärsi oikein.
Eli kokeilisin ensin laskea potkuria syvemälle veteen.
Tuo moottori ei sano minulle mitään.
Jos se on perämoottori niin laskea asennuskorkeutta alemmas.
Jos akseli vetoinen.....niin mulla ei kokemusta miten se tehdään oikeaoppisesti.....kertokoot ken osaa.

Toki jos potkuri oikein paljon liian pieni niin lopputulos voi olla sama.

94
Billy Gibbon = ZZTopin kitaristi. Eli eiköhän tuo ko. yksilö ole sama, joka joissakin ZZTopin levyjen kannessa ja muutamalla musiikkivideollakin esiintynyt
Juuri näin.

95
Sähköautot / Vs: Tamiya TA05
« : 02.07.11 - klo: 01.12 »
Mutta TA05:sen ja TA05 ver.2:sen välillä taas käy enimmät osat... End Of Offtopic!  :lipsrsealed:  :cheesy:
Sen verran viellä.......
Että TA-05 MS malliin mikä mulla on, ei myöskään montaa osaa sovi noihin edellä mainittuihin.  :wink:
Eli ainakin mun laskujen mukaan ainakin 3 erillaista autoa....jollei jopa 4, kun en tunne tuota muovipohjaista niin hyvin. Mitä nyt pikasilmäyksellä.

96
Sähköautot / Vs: Tamiya TA05
« : 01.07.11 - klo: 06.56 »
Sori pieni ot mutta onko kellään kokemuksia siitä mitkä TA-05 osat käyvät ILMAN Dremeliä vanhempaan TA-04 malliin kun tuollainen tuli drifteri projektiksi hommattua...

Taitaa olla aika vieras malli tuo TA04, mutta laita kuva tänne... Paljos muutes maksoit?
Lisää OT:
Eikö käytetyn hinta ole ostajan ja myyjän välinen juttu? YV:nä jos myyjä sen haluaa kertoa? Tämä on vain minun mielipiteeni.

Kun tutustuu (oppii löytämään sieltä) sivustoon http://tamiyausa.com/ niin sieltä löytyy vanhoja varaosa/kasaus papereita.
Sieltä kun ottaa varaosa numeron ja pistää varaosa hakuun. Voi löytyä yhteisiä osia muihin malleihin.
TA-05 malli perhe on niin kummalinen että kahden eri TA05 välillä voi olla ettei juuri mikään osa ole vaihtokelpoinen. Näin mm. omissa MS ja VDF malleissa.

97
Sähköautot / Vs: Tamiya TA05
« : 27.06.11 - klo: 11.28 »
Mun pelit on aika stokkeja hopupeista.
Jokin pieni mauste lisätty silmän iloksi.

Pyrin pitämään halvat osat muovisena sulakkeina kuten
-tukivarret
-ohjauspalat
-etu C palat

98
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 27.06.11 - klo: 07.31 »
Eli esim. käytänöstä:
Mulla on Vanissa peukalon paksuiset kaapelit vahvistin osastolle. Maapiuha niin lyhyt kuin mahdollista.
Oli Exiden hyytelöakut (piti olla vastaavat kuin keltaiset Optimat).
Valot vilkku basson tahdissa vaikka on kaksi 0,5f konkkaa.
Akut oli aika lyhyt ikäiset, eli ihan p*skat. Sitä huonommaksi meni sitä enemmän vilkku.
Nyt laitoin kaksi punakantista Optimaa.
Punakantiset siksi että edellisessä harrastepelissä jossa oli keltaset niin ne ei paikalla soittamisen jälkeen jaksannu enään käynnistää autoa.
Punaisilla parempi kyky potkasta käymään kun jännite laskenut liikaa (ei perustu faktoihin, vain omasta mielestäni).
Loppui valojen diskoilu. Volttimittari kyllä laskee jonnekin 10 volttiin kun soittaa kovempaa vaikka auto käy :-) mutta ei vilku valot.
Nyt kun täällä kovasti spekuloidaan konkkien tarpeesta. Kokeilin kytkemällä konkat pois. Johan taas alkoi disko ja tuntui että bassoista olisi hävinny terävyys???   :-)

Eli mun tapauksessa molempi parempi.
Ei toimi ilman kunnon pattereita. Eikä ilman konkkia.

Auton omaa sähköjärjestelmää pitäisi viellä parantaa lisäämällä kunnon maakaapeli moottorin ja korin/runhon väliin niin loppuisi se pieni ujellus joka joskus ilmenee. Näin tapahtui kun tein -65 avo Chrysleriin uuden maakaapelin niin loppu kaikki laturihäiriöt. Ei se nytkään paha ole mutta kuuluupi kuitenkin kun soittanut paikalla ja pistää koneen käyntiin ja radiossa volymet pienellä.

PS.
Tämä ei ole hifi-jump-jump ammattilaisen eikä edes harrastelian, vaan ihan 'perus' käyttäjän versio.
Ekan parannuksen (Jepseenit ja Roatstaarit  :wink:) auton alkuperäis järjestelmään tein vissiin -84.  Mutta silti ei ole montaa kpl määrissä. Aina omaan harrastepeliin vähän parannellu. Eli asennus kerran 2-4 vuoden välein :-)
Tämä Vanikin on rakennettu ex ammattiasentajan (joka silloin myös teki joitan näyttely/demo autoja) toimesta, kun silloisen elämäntilanteen takia en itse kerenny.

99
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 27.06.11 - klo: 00.26 »
Tuli yksi vinkki mieleen koskien Turnigyn nopareita.
Jos olet harkitsemassa 60A säätimen hankintaa, niin kannattaa suoraan sijoittaa 10 dollaria enemmän ja ottaa 120A versio. Ovat fyysisesti identtisen kokoisia, joten pienellä rahalla saa lisää virrankestoa ilman muita haittoja.
Voi jospa olis tajunnu..... :wink:

Hommasin HK:n 70A Marine mallin.
Perustelu niin pienelle:
Lueskeli ameriikan foorumilta yhden ukkelin (joka testaa ja touhuaa yhden kisavene valmistajan piikkiin) juttua vastaavasta F1 veneen sähkökoveriosta polttiksen tilalle.
Hän käyttää olisko ollut 50 vai 60A noparia ja kone vastaavan kokoinen kun mulla.

Nyt tää HK kesti muutaman sekunnin ennekuin kärähti.
Kaksi vetoa n.30-40m suunta, ei edes kerenny kunnon vauhtiin.
Tai siis uskon vahvasti noparin sulaamiseen. Ei ulkoisia merkkejä, Ei edes kuuma, vähän lämmin. Koneen lämpö ollut max 33 astetta tiedonkeruun mukaan.
Luulin ensin että pieni crawlerin 4S akku oli tyhjä. Olin vaihtamassa uuteen akkuun niin tuli liittimestä sen verran vahva hitsausliekki etten viittiny kytkeä :-) Katsoin toisen akun liittimeen ja + puoli oli musta ja vähän sulannu. Nyt siis ilmeisesti HK oikosulussa.
Viime kesänä ajoin 2 kertaa Turnigyn 150A noparilla ennenkuin rupes sekoliemaan. Ilmeisesti Marine malli ei sittenkään kestänyt roiskeita joita kopan alle voi tulla. Vaikka oli korotetulla alustalla.
Turnigy 90A tuli hommattua syksyllä tilalle. Se ei koskaan lähtenyt toimimaan. Ei piippauksia tms.
Eli EI IKINÄ enään ko. putiikin nopareita tähän taloon.
Tämän pikkuisen ehkä viellä voin laittaa omaan piikkiini EHKÄ.

Pitää nyt vain odottaa että Sabelle tulee se Castlen Hydra 120A tai Hydra HV120A venenopari. Hinta alkaen 299e vain hirvittää jos sekään ei kestä mun projektia.

BTW.
Onko kukaan törmännyt mihinkää sivustoon mistä saisi manuaaleja noihin kiinan nopareihin (HK, Turnigy)??
Jos vaikka viellä yrittäis saada tuon 90A:isen hereille.

Olisiko kellään PK seudun tai Turun läheltä myynnissä jotain em. kokoista vene noparia. Jos niin saa tarjota.

100
Sähköautot / Vs: Tamiya TA05
« : 26.06.11 - klo: 23.25 »
HIENOA. Että avattu oma keskustelu TA-05:sista.
Ja viellä hienompaa että kaikki eri versiot kuvattuna.

Tuntuu välillä vaikealta etsiä osia omaan kun aina on vain mainittuna tuo TA-05 eikä muuta.
Autot kun poikkeaa aika radikaalisti osiensa puolesta. Täten sopivuus keskenään mahdotonta jos tilaa väärin.

Itsellä:

TA-05 VDF Drifterinä.
Lisää kuvia http://kenne.pictures.fi/kuvat/RC/TA-05+VDF/


TA-05 MS Counter Steer Drifterinä.
Lisää kuvia CS muutoksesta jne. http://kenne.pictures.fi/kuvat/RC/TA-05/


101
Huomasin juuri täällä kuvia kattoessani että suuri osa autoista ei ole kilvissä, no ihan ymmärrettävää kun on drift kilpurista kyse.
Mutta muutamat on viellä Japanin rekisterissä??

Vinkki niille jotka eivät tienneet että Penquin on tehnyt meille mahdollisuuden tehdä Suomi kilvet.

Kiitos Penquinin:     http://autorata.com/kilpitehdas/ 



 
 
 

102
Lexuksen LS600hl:län voisin tietenki kelpuuttaa itselle.

Tuo punainen Fordin Rodikin, josta kenne pisti kuvan, The elemininator nimeltään muuten, ois kyllä ihan näpsäkkä. Jaa, niin ilmeisesti 33:nen kuitenki vuosimalliltaan taitaa olla. Kysehän kuitenkin on samasta autosta, joka esiintyy muutamissa ZZTopin 80-luvun alkupuolelta olevissa musiikkifilmeissä, esim. Gimme All Your loving...
Juuri samainen Billy Gibbonin -33:nen (ilmeisesti). Mutta -34:sina paremmin tunnetut tuon näköisinä. -33:set niin harvoin esillä. Tai suurin osahan on kuitukoreilla ja uusilla rungoilla. Mulle ihan sama vaikka muovia olisikin :-)

103
Tässä muutama kun unelmat vaihtelee....

Ford -34 rodi tolla ulkonäöllä.


..tai avona vähän vanhempana


...tai AC Cobra...ei edes tarvii olla aito..ihan oikea replica käy (siis ei mikään AC Taunus)


Pikkupoikana pääsin istumaan tälläiseen De Tomaso Panteraan ja sen jälkeen se on jäänny taustalle unelmaksi...onhan siinnä amerikkalainen V8 moottori (Ford) :-)


...oho aika Fordipainoiseksi on menny...en oo aikasemmin edes tajunnu.
Vaikka sydän sykkii US GM autojen puoleesta.

104
Sähköautot / Vs: HPI E-10 Drift kokemuksia omistajilta
« : 24.05.11 - klo: 22.56 »
Don't know where you guys are getting your info - the SC15 ESC *is* programmable.

For the first ~2s of EVERY poweron it goes into programming mode = the LED blinks green & red.

Move your trigger Full Fwd then Full Brake within this time and it will memorise those settings
then makes a soft chime; the motor will not run during the programming.

It does it EVERY poweron, so be careful if your TX is being held by anyone fingering the trigger inadvertently.
Only if the throttle remains @ neutral for the 1st 2s then it'll just reuse its last-set programming settings.

Siis kysyn uudestaan, onko em. tummennettu asetus tehty?

105
Sähköautot / Vs: HPI E-10 Drift kokemuksia omistajilta
« : 23.05.11 - klo: 19.58 »
Onko nopari asetettu vastaanottimeen oikein.
Noparin käyttöohjeissa selviää miten ne opetetaan keskustelemaan keskenään.

106
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 16.05.11 - klo: 09.29 »
jep. storebro royal cruiser testattu toimivaksi, myydään eteenpäin pojan monsterin rahoittamiseksi.
[/quote
Lisää tietoa ???

107
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 16.05.11 - klo: 09.25 »
moikka!

Oli tarkoitus laittaa yksi paatti myyntiin ja tehtiin siittä videoo, mut ei jäänyt mitään myytävää kun paatti siirtyi viimeiselle matkalle syvyyksiin. video kertoo enenmmän :grin:
Nyt tarttis uudesta gps laitteesta suosituksia kun ei sellaista enään ole. Vaatimuksia mahdollisimman pieni koko ja max nopeuden tallenus ja hinta max 300e.
http://www.youtube.com/watch?v=AJ4QGJU9Zkg

Tomi
Otan osaa menetykseen  :cry:

Paljonko tuossa vettä? Ketään sukeltajaa, joka vois käydä kurkkaamassa?

108
Eurorc.com / Vs: Tekin FX-R Crawler säädin
« : 12.05.11 - klo: 16.30 »
Pakko myöntää että on aika kova tuo pikkuinen nopari.
Minulla on kaksi sellaista Axial XR10 MOA crawlerissa.
Todella tyytyväinen sen ominaisuuksiin ja helppoon säädettävyyteen USB piuhan kautta.
Ja ennen kaikkea pieneen kokoon ja painoon.

Nyt heitin sellaisen myös skale Hiluxiini joka painaa vajaa 4 kiloa.

Laiton tietysti dragbraken täysille asetuksista.
Nyt se pysähtyyy niin että takapyörät nousee ilmaan kun päästää kaasun.
Tuollaista jarrua en ole kokenut aikaisemmissa nopareissani (Sidewinder, LRP crawler, HolmesHobbies Crawlermaster, Novak Rooster)
Niin jyrkkää mäkeä en löytänny etteikö se pitäisi.
Pakko laittaa hiukan pienemmmälle että edes vähän luistaisi.
Todella pehmeästi lähtee vetämään vaikka aika pitkä välitys 35T koneessa ja painava auto (3S patteri käytössä).

Pakko ostaa viellä yks tuollainen tulevaan Sportsman Axial AX-10:iin.

109
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 10.05.11 - klo: 15.09 »
Onkos kellään mitään hajua Storebro Royal Cruiser  merkkisestä antiikin aikaisesta rc veneestä?? sellaisesta sovin kaupat ja saan tutkittavaksi luultavasti tällä viikolla sen.
Wow.
Mistä sellasen löysit?

Minkä kokoisen pienoismalle tuo on?
Eli sen Royal Cruiserin jälkeen on joku numero tyyliin 34, 44....tai uudemmissa nolla perässä tyyliin 310, 440, 540 jne.

Rc veneestä en tiedä mutta 1:1 on hieno.
Jopa ruottin pomo Kalle kustaa ajelee Storebrolla.

Pistäppä kuvia tai linkkiä missä näkee millaine RC versio siitä on.
Missä skalassa se on?

110
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 04.05.11 - klo: 09.18 »
Mutta mistä noita veneitä käytettynä oikein löytää, ei oo silmään sattunu ku polttiksia.

-Jimi-
Kysäseppä Hobbyfactoryn Karilta.
Hän puhui että heille oli tulossa joitain käytettyjä veneitä myyntiin???

111
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 01.05.11 - klo: 15.29 »
Pekka_h:
Jos tuollaisen loivenevan V pohjan haluaa tehdä niin mielestäni vähintäään 14 astetta pitäisi olla viellä takana jotta sen saa karteissa nojaamaan oikeaan suuntan.
Samalla potkurikin on hiukan syvemällä saaden näin paremmin pitoa kaarteissa eikä runko ns. leikkaa käännöksissä jyrkän keulan (suhteessa perään) johdosta.

112
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 30.04.11 - klo: 20.08 »
Pekka_h:

En millää halua kritisoida disainia.
Pitääkö tuon tuulilasin olla noin iso. Voisi olla huomattavasti linjakkaampi jos vaikka puolet tai jopa enemmän pois. Jos esikuvana Pocker Run tyyliset veneet.

RC veneistä en tiedä tuon taivaallista mutta 1:1 kokosten kanssa touhunnu melkein koko ikäni.
Nousulistat eivät ole pakaollisia. On useita erittäin hyvin kulkevia ja keliä kestäviä 'puikkoja' joissa ei ole nousulistoja.
Onko tuon ringon perä osuuden tasaisuudella ja alaspäin taivutuksella jokin erityinen tarkoitus? Vai vääristääkö vain kuvat?
Toki kun tekee rungon noin niin se kantaa takaa hyvin kuormaa mutta voi sukeltaa allaokossa jos vauhti nousee. Kaarteissa kallistelu vähenee ja kippaaminen ulkomutkaan voi olla riski jos kääntää kovemmasta vauhdista.
Nythän en tosiaan tiedä mille nopeuksille tuo on tarkoitettu mutta oletin että se kulkisi ripeästi??
Noinhan se ousee liukuun pienellä koneella ja on taloudellinen matkanopeudella.

Siis nämä ajatukset jos kyseessä olisi 1:1 vene.

Muutoin makean näköinen malli varsinkin keula näyttää hyvältä.

113
mulla ei blastissa sidewinder juuri lämmennyt tuolla samalla combolla,tosin ajelin 2s akulla ja koriin oli tehty tuuletusreikiä aika paljon.
3s lipolla tuskin ois lapasessa pysynyt :grin:

Kyllä se lapasessa pysyy, mutta kun yli puoli kaasua laittaa niin hankalaa rupee hiekalla olemaan  :cheesy: siksi tarkoituksena hommata 2S lipot. Ja lämpenee ilman koppaa ihan yhtä paljon kuin kopan kanssa.. Huolenaiheena todellakin tuo noparin tuhoton lämpeäminen, että kärsiikö nopari siitä kauheasti? Kyllä sitä heti olen jäähdytellyt johonkin 30-40 asteeseen, kun noin paljon kuumenee, mutta kun ei ehdi edes yhtä akullista ajaa kun se jo kiehuu  :undecided:

-Julle
Kannataisko niitä välityksiä lyhentää ennen kuin......

Sen mitä kerkesin sisäradalla sillä driftailla niin ei noparissa eikä koneessa merkkiäkään lämpenemisestä.

Edit:
Niin siis tämä TC:ssä ja vakio tekniikalla, mutta samahan se muissakin on. Vaikkakin SW tavarat yleensä lämpenee muita herkemmin niin eiköhän siinnäkin välitykset näyttele isoa roolia.

114
onko jostain mahollista saada jostain nissan skyline r33 tällä asialla olis aika kiire joten apua otetaan vastaan.
poikkeaako R32 ja R34 liikaa ulkonäössä?
Niitä näyttää Drift Japanin sivuilla olevan.
Ja Hobbylinnassa (Turussa) on R32 hyllyssä.

115
Kröhmm....
Pientä kunnioitusta herralle.
Niin ja halvalla. projekti on Tapio Murton skydilläc replica Tapiolle.

 :wink:

116
Nicke:
Kaikki saamamme esitteet meni kaupaksi, suurin osa viellä puhumiset saatteena.

117
ACS Drifting Challenge 2011
on pidetty.



Tässä neljän kärki.

1. Jan  Öhman, Toyota Soarer -> Drift King
2. Henri Nevapuro, Citroen CV2 - P> Drift Prince
3. Tomy Paul, Nissan 350Z -> Drift Knight
4. Heikki Haapa-aho, Nissan 180SX -> Drift Princess


KIITOKSET
Osallistujille.
Ilman teidän työtä tätä hienoa juttua ei olisi onnistuttu tekemään.
1:1 Drift kisa järjestäjiä hienosta tuomaroinnista.
Jorma Pulkkista kulutuksista/mainostamisesta.
Radalle.com Monika tytölle palkintojen jaosta.

Sponsoreitamme unohtamatta.

Riding & Driving lehti
Bomber magazine
FHRA
Radalle.com
Finn-drift.com

Ja spec thänks Maaoravalle kavereineen kovasta duunista homman käytännön järkkäilyistä.

Tätä pakettia kehtaa tulevaisuudessakin tarjota esille.

118
Niin ja maa Kurren juttuun lisäksi.
Treenit alkaa heti kun halliin pääsee sisään.
Aikataulu on tarkoitus pitää tiukkana muun ohjelman johdosta.

Paikkahan on B hallissa esiintymislavan vasemmalta puolelta ohi ja Raiski.com limo Hummerin jälkeen löytyy rata.

Ilmoittautuminen paikan päällä.
Kuskien pitää olla paikalla viimeistään 11.30 akut ladattuinaja autot ajovalmiina.

119
Kisan sponsorointi neuvotteluita käyty ja hieman tuloksiakin.

1.p Riding & Driving www.riding.fi lehden vuosikerta


Mukana myös:

B-Radical vaatteet by Bomber shop

Radalle.com
Korrek autonhoitotuotteet

..ja työt jatkuu.

120
BB olisi Suuri kunnia saada sinut, hallitseva ja tähän mennessä voittamaton Drift Kuningas (eikö se Driftking ollut jo jonkun muun käytössä?) paikalle, ja toki muutkin tervettulleita.

Nyt vaan viime hetken säädöt, valoasennukset ym. hifistelyt kuntoon ja kohti messukeskusta.

Tosiaan maanantaina on pienimuotoiset ACS Drift Challenge, eiks oo ylväs nimi??  :wink:
Yleisömäärästä päätellen varmaan suurimmat tässä maassa  :grin: :shocked:
-Arvovaltainen tuomaristo, jota allekirjoittanut korkeintaan johtaa, eikä tee päätöksiä.
-Mitättömät palkinnot, tai ainakaan viellä ei ole tullut palkintosponsoreita tyrkylle. Mutta jotain muuta kuin kahvit yritetään keksiä.

Jos jotain kyssäriä niin em. mainittuun numeroon voi ottaa yhteyttä.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 19