Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MiG-77

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11
121
Mites se on, jos tilaa Hobbykingin "International Warehousesta", meneekö silloin tullimaksut ym verot ?
Kun "European Warehousesta" ei löydy kyseistä tavaraa.

Ei se European warehousekaan ole tullirajojen sisäpuolella.

t. Axel

Ei ole,  mutta käytännössä monesti menee sieltä helpommi tullista läpi (erehdyksissään katsovat, että EU maa, jne).

122
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 24.01.15 - klo: 18.47 »
No nyt löyty ratkaisu. Ihan vaan pitoainetta renkaisiin, niin johan kulkee kuin juna. Tuo Kivelasterin mainitsema ylätukivarsi herätti kyllä mielenkiinnon. Se ei varsinaisesti osu, mutta uloin takapyörä kylläkin hankaa koriin kiinni nopeissa mutkissa -> tämä jarruttaa pyörää ja saattoi aiheuttaa nuo ongelma (nyt pitoaineella ihan sama. Pitoa on niin paljon ettei mitään järkeä  :grin:)

123
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 17.01.15 - klo: 22.03 »
Juu tarkotus olisi tulla liikkuvaksi mollaksi teille  :roll:

Noh, noh. Täällä on hommattu minejä vasta täksi talveksi (crossi porukkaa enemmän), joten ei ole kummoinen kokemus taustalla kellään paikallisella ;)

124
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 17.01.15 - klo: 20.38 »
Omaan miniin jouduin laittamaan n.100g painoja että saavutti sen 1300 gramman minimi painon kisoja varten. Itse laitoin n.60g taakse ja eteen loput. Vaikket kisoissa käviskään niin vois olla helpompi ajaa. Pito ainetta kannattaa kokeilla. Etu jousien vaihtoa pykälää jäykempään vois kans helpottaa ajoa.

Joo, pitää painoja kokeilla taakse. Edessä on kokeiltu jo 20g edestä painoja. Ja kyllä täällä kohta kilpaillaan  :wink:

125
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 17.01.15 - klo: 19.52 »
Paljonko mini painaa? Irtoaako pito molempiin suuntiin yhtä herkästi? Kuinka paljon kääntyy eturenkaat sulla?

Painoa en ole mitannut, mutta ei varmaan paljon eroa vakioministä (out of the box). Pito irtoaa samalla lailla molempiin suuntiin. Renkaiden kulmaa en ole mitannut, mutta yleensä itse ajan hyvin vähäisillä kulmilla (haluan käyttää ohjaimen liikerataa mahdollisimman paljon, joten dualrate on ohjaimesta säädetty sen mukaan).

126
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 17.01.15 - klo: 19.14 »
Käytätkö pitoainetta?  high grip tms. on hyvää.
Kumit ilm.uudet jos niin, ni aja niillä eturenkaina muutama akullinen.

En ole käyttänyt pitoainetta. Tuo perän irtonaisuus on vain yllättävän äkkinäistä. Esim nopeassa (siis minille nopeassa  :wink:) mutkassa hiukan kaasu päällä saattaa perän pito irrota ja kohta ollaankin perä menosuuntaa kohden. Tuo pidon murtuminen takana on niin nopeaa, ettei siihen kerkeä oikein mitenkään reagoida. Seurakaverin "huippuviritettyyn" (comp luokan) M03:een verratuna ero on erittäin selkeä. Se M03 menee kuin juna verrattuna tuohon luikertelijaan. Vaihdettiin jopa samat renkaatkin siihen ja vaikka nuo "vakiorenkaat" pidoltaan oli heikommat, niin etu/takapään balanssi oli paljon parempi siinä M03:essä ja sellaista äkkinäistä perän irtoamista ei esiintynyt.

Niin ja edessä takana on molemmissa samanlaiset uudet "vakiorenkaat".

EDIT:

Oma teoria (johon ei ole mitään kokemuspohjaa):

Diffi: Minulla ei ole Luigin kiristys settiä tai 3racingin öljytäytteistä diffiä (vaan vakiodiffillä mennään) -> Jäykempi diffi aiheuttaa enemmän aliohjausta mutkissa  -> etu takapään balanssi parempi


127
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 17.01.15 - klo: 16.41 »
Kellään vinkkejä miten saa M05:sen perän pysymään auton menosuuntaa nähden takana? Renkaina on mukana tulleet radialit (ilman mitään kummempia virityksiä), niin takapään pito tuntuu todella heikjolta verratuna eteen. Autossa muuten on vain päivitettynä 3racingin iskarit ja ohjaus (+ kuulalaakerit).

128
Ei siinä lähdössä ole mitään ongelmaa jos sitä ei väkisin tehdä. Raumalla ajettiin yksi kilpailu syksyllä Kivelän Rasmus ajoi tyyllikkäillä ajolinjoilla itsensä vakio motin kanssa neljänneksi ja jätti muutaman comppi koneen taakseen.
Niin ja sen verran lisäyksen että alkuerä lähdöt lähdettiin ftt tyylliin pienin välein jolloin tuo konetehon ero ei niin paljon haitannut.

Toki hyvä kuski tekee ihmeitä, mutta kuten me olemme testanneet sillä vakio\comppimoottorilla tulee Kuopion radalla ~2s eroa kierrosajoissa (vrt 0.5s jos sama suoravauhti). Pääsuora on sen verta pitkä, että comppi pääsee helposti ohi ja classikit jää jalkoihin.

129
Mikäs kisakutsu on kyseessä?  Jos se mattocupin osakilpailu niin tietysti molemmat luokat erikseen.
Mikäli kyseessä on joku lisäluokka tai muukilpailu niin molemmat minit voi laittaa yhteen. Eli comp säännöillä
ja myös classic kone sallittu. Näin saatte kaikki minit mukaan eilä kenenkään tarvitse jäädä rannalle   :azn:

Tuossa vakio/comppimoottorit ongelmana samassa lähdössä on että ne vakiot jää auttamatta jalkoihin. Muut comppi luokan viripalikat ei tuo niin paljon eroa ja classic auto voi räpistellä vastaan. Testattu on :wink: (comppiluokan autolla on vaikeuksia ohi päästä kun pinjonilla oli vauhti rajoitettu suurinpiirtein vakiomoottorin tasolle. Toki kun ohi pääsi niin oli hieman nopeampi [~ 0,5s kierros], muttei mitenkään radikaalisti)

130
Radiolaitteet / Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 14.01.15 - klo: 17.26 »
Itse juuri tilasin Maverick MRX - 242 2.4 GHz 3Ch Receiverin jonka pitäisi käydä myös Kyoshon KT-201 ohjaimeen. Kunhan tulee perille niin voin testata ja varmistaa asian. Hintaa posteineen kertyy ~30€ (EUn alueelta kun tulee, niin ei tule tullejakaan)

Maverickin vastari testattu -> Hyvin bindasi Kyoshon ohjaimen kanssa.

131

Sääntöjä muuttaisin hieman: hiilikoneet pois ja harjaton combo tilalle, joka on suurinpiirtein vauhdillisesti samaa luokkaa kuin hiilikone eli reenata vois molemmilla ja kisata sitten tasaväkisesti harjattomalla.

Tätä sattumalta testattiin viime viikonloppuna. Se comppiluokan SP:n 17.5 lankanen pienemmällä pinjonilla (oliko nyt 16 vai 18t) kulki suoralla lähes täsmälleen samaa vauhtia kuin vakio hiilikone.

132
Radiolaitteet / Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 05.01.15 - klo: 15.15 »
Itse juuri tilasin Maverick MRX - 242 2.4 GHz 3Ch Receiverin jonka pitäisi käydä myös Kyoshon KT-201 ohjaimeen. Kunhan tulee perille niin voin testata ja varmistaa asian. Hintaa posteineen kertyy ~30€ (EUn alueelta kun tulee, niin ei tule tullejakaan)

133
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kesällä 2015
« : 05.01.15 - klo: 14.50 »
Voisiko tähän topikkiin kerätä hieman ylös millä kalustolla porukka meinaa ajella? Tai sitten ehkä perustaa sille ihan oman, ”auto+kombo.m8e.2015” tms.

Itseä kun kiinnostaisi Xray (EuroRC:n huippupalvelu) tai Mugen eniten just nyt, mutta ajaako niillä sitten kukaan muu. Pahasti kyllä näyttää että ehtisin radalle vasta joskus loppukesästä seuraavan kerran.

Itse ajattelin jos Jyväskylään (jos nyt siellä ylipäätään järjestetään tänä vuonna) osallistuisin JQ:n The Car sähkökonversiolla, ellen saa sitä myytyä sitä ennen (Hobbywingin M6B compo).

134
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kesällä 2015
« : 05.01.15 - klo: 10.09 »
Onko 27€ lisenssi sitten liikaa?

Niin, mitä minä olen ymmärtänyt niin tuo lisenssi rajoittaa enemmän niitä jotka olisivat osallistumassa kokeilumielessä vain yhteen kilpailuun. Sitä kun pitää kuitenkin maksaa se AKK alaisen seuran jäsenmaksukin jos ei ennestään kuuluu mihnkään seuraan. Eli tulee siitä se 67€ (40€ AKK jäsenmaksu + 27€ lisenssi) ihan turhaa maksua yhdelle kilpailulle.



135
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 04.01.15 - klo: 13.41 »

Ps. Erityiskiitokset harmaalla huomiovärillä maalatun Mini 05 kuljettajalla onnistuneesta korin värivalinnasta  :grin:

Tarkoitus on naamioitua mattojen väreihin, jotta pääsee helpommin hitaammista ohi. Hitaammat eivät huomaakkaan kun "hopeanuoli" on jo mennyt salamana ohi :wink:

136
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 25.12.14 - klo: 20.23 »
Otahan formulakin mukaan. Sellaista ei olekaan koskaan näkynyt vielä Kuopion ratalla  :azn:

Tervetuloa!  :azn:

Pitääpä ottaa mukaan  :roll:

Ja Mini :azn: Jos Eismou tulee ja tuo omansa, niin saadaan enemän Minejä radalle kuin turisteja  :tongue:

137
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.12.14 - klo: 00.09 »
M6B kombo. 150A nopari, 2200kv motti ja ei mitään vilkkuvaloja. Servona savoxin 20kg.  Kiitokset vastauksesta.

Samalla setillä käytän gens acen 4S 5800mA 45C akkua -> Ei mitään ongelmia

Noissa C-arvoissa on myös hyvä huomoida sekin, että vaikka sinulla on kaksi eri akkua jotka molemmat kestää sähkön kulutuksen, niin se jossa on korkeampi C-arvo kestää todennäköisesti pidempään (sitä ei käytössä rasiteta niin äärirajoille kuin alhaisemman C-arvon omaavaa akkua). Tämä hypoteesi tietenkin olettaa että molempien akkujen C-arvot on ylipätään mitattu samoilla spekseilla (mitä hyvin vahvasti epäilen eri valmistajien kesken).

138
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.12.14 - klo: 23.44 »
Sitten vielä peruskyssäri. Mieluummin iso C arvo, kuin matala. Koskaan ei voi olla liikaa, mutta liian pieni C-arvo ei saa olla? 30C->?

Akun kapasitettti kerrottuna C-arvolla = amppeerit mitä akku kestää

Esim 5000mA (5A) akku 40C avolla = 5 * 40 = 200

Eli akun pitäisi kestää 200 amppeerin kulutusta. Ylitttyykö tämä riippuu siitä mitä autossasi on asennettuna. Jos joku hirmu mosa, vilkkuvaloja + muuta laitetta jotka virtaa syö samaan aikaan, niin välttämättä ei.

Toki nämä arvot aina ovat valmistajan ilmoituksia (Onko mitään standardia onko tuo hetkellinen kesto vai jatkuva? Jos hetkellinen niin kuinka kauan noin suurta virtää kestää, jne) eikä mielestäni pitäisi sokeasti luottaa. Antavat ne kuitenkin suuntaa mitä akun pitäisi kestää.

139
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 17.12.14 - klo: 13.06 »
... (kysymykseen olikin jo edellisella sivulla vastattu)

140
Kiitos avusta mut viellä olis yksi kysymys et 13t,14t,15t,16t,17t ja niin edelleen et mikä noista pitäis ostaa et ei tule väärää kokoa?sori nyt kun en oikeen ole perehtynnyt noihin tarkemmin.

Riippuu moottoristan. Mitä isompi hammasluku, sitä kovempaa menee. Toki silloin kärsii kiihtyvyys ja moottori voi ylikuumentua jos vääntöä ei ole tarpeeksi. 14T on aika yleensä aika hyvä 1/8 autoissa joissa on 2000-2200kv moottorit.

141
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 26.08.14 - klo: 21.34 »
Käykö viikolla porukka ajelemassa? Ensi viikolla kuopioon tulossa töihin, ja ajattelin josko auton ottais mukaan. Mites ratamaksut menee?

Viikolla ja viikonloppuna menee siten, että pitää katsoa onko isot autot radalla (http://www.kuopionua.fi/varaus.htm) koska rata sijaitsee jokkis/driftin radan keskellä. Jos ei ole varattu, niin radalle pääsee. Rata maksuista ja ja sisemmän portin käytöstä (ulompi on viiikolla todennäköisesti kuitenkin auki) varmaan Eismou sanoo vimmeisen sanan.

142
JQ Products / Vs: JQ Products THERTR
« : 12.08.14 - klo: 11.32 »
Ei sinänsä nyt suoraan THERTR:ään liity, mutta mitenkä noissa eri versioissa nuo korit sopii keskenään? Eli itsellä on nyt käytetty (ja sähköistetty edelisen omistajan omatoimisella modauksella) ensimmäinen versio THECarista. Ilmeisesti tässä alusta oli leveämpi, sitten tuli kapeampi "TheFlex" alusta, ja taas leveämpi...

143
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 09.08.14 - klo: 18.46 »
eiköhän meikäkin kerkee... aamulla ensin pussyn säätöö ja sit ratalle.

Oliko tarkoituksellinen vai kirjoitusvirhe? :grin:

144
Radiolaitteet / Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 04.08.14 - klo: 12.22 »
Täytyy kyllä nyt reilun vuoden kokemuksella todeta, että tämä on todella hyvä perusohjain (Varmaan paras Kyosho ikinä hinta/laatu suhteeltaan  :wink:). Kaikki tarvittavat säädöt löytyy, muistipaikkoja on liikaakin ja patterit kestää radiossa omassa käytössä noin puolivuotta. Ja kun tilaa saksasta, niin hintakin on ihan halpa (~60€ posteineen).

145
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 27.07.14 - klo: 09.22 »
Upea rata oli ja kiva oli käydä. Paras savirata (ja ainoa) mitä olen koskaan ajanut  :wink:

Tuossa video pätkää mitä kuvasin Eismoun, Meritanen ja Peltimikon ajeluista: http://youtu.be/os6CtG4yyWw

146
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 21.07.14 - klo: 16.43 »
Kisat pidetään mutta siirretään syksyyn, ajankohta lukitaan myöhemmin.

Harmi, taitaa jäädä sitten minun osalta väliin.

147
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 20.07.14 - klo: 10.50 »
Oliko täällä jossain buggyn alustan säätöön liittyvää aihetta?
Ei tarttunut haulla mitään järkevää.  :undecided:
[url=http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html]http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html [/URL] Tuolta löytyy jotain tietoa. Ja sit jos halut jotain aihetta ni pitäs varmaa kysellä sen sun auton omasta ketjusta.
Thänks, ei siis mitään uutta.

Tuossa on myös tuollainen perus guide jota voi soveltaa oman auton kanssa:

http://www.hudy.net/xhudy/showfile.php?file_id=692&crt=e555ebe0ce426f7f9b2bef0706315e0c

148
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 20.07.14 - klo: 08.59 »
Löytyykö markkinoilta DESC410 sopivia valmiiksi maalattuja koreja?

En ole nähnyt että missään koreissa olisi suoraan merkit DESCin koritolpille (Paitsi tietenkin Durangon omissa). Periaatteessa toki suurin osa koreista pitäisi käydä suoraan tai pienellä modauksella. Esim itse käytän tällä hetkellä Losin precut SCTE high perfomance koria ja piti vain leikellä takapuskurille enemmän tilaa. Tai ei olisi tarvinnut koria leikella lainkaan jos olisin modannut tuon DESCin takapuskurin pienemmäksi, kuten ilmeisesti moni tekee.

149
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 19.07.14 - klo: 18.30 »
Ja Joona toisessa A finaalissa sijalle 3. Kokonaistilanteessa sijalla 4.

150
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 19.07.14 - klo: 17.43 »
Voihan prkl.
Joona repäs 5 sija ekassa  finaalissa.
Aivan mahtava juttu. Ja veiläkuin voitti Ronnefalkin  :laugh:
Hyvä Joona.
Jerzi

4. sija  :wink:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11