Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MiG-77

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 11
151
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 18.07.14 - klo: 22.47 »
Eiköhän ne kisat pidetä. Taitaa olla vaan niin, että osa järjestäjäporukasta on EM-kisoissa ajamassa kilpaa pikkuautoilla  :wink:

EM... ihan turhat kisat Sotkamon Summer Jumpsiin verrattuna. Ei noiden takia pitäis mitään siirtyä. Sotkamossahan on Hiukka... ja Jymy... ja Vuokatti... ja Aito Maito... eiku prkl sehän kuoli jo 90 -luvulla  :wink:

152
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.07.14 - klo: 21.54 »
No nyt ymmärrän mitä hieman vaikeaselkoisesti yritit aikaisemmin sanoa... Ei nyt silti tarvitse nimittelemään alkaa

Pyydän anteeksi nimittelystä.

153
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 18.07.14 - klo: 21.22 »
Kyllä Joona on näiden kisojen jälkeen (jos ei ole jo ennestään ollut) kaikkien kilpa tiimien mielessä. Hyvä Joona!

154
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.07.14 - klo: 20.47 »
Parempi kuin vaihtoehto mitä etedes kokeillut  :huh:

Ei, kun parempi kuin lähtökohta. Kyllä minulla riittää aikaa kokeilla erillaisia setuppeja myöhemminkin. Toisin kuin "lelutohtori", ei me kaikki oteta tätä niin vakavasti.

EDIT: Ja kyllä, tulen kokeilemaan myöhemmin myös linkin keskimmäisellä reijällä ja samalla camper kulmalla. Kuten montaa muutakin asetusta, jotka voisivat olla Kuopion radalla parempia.

155
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 18.07.14 - klo: 20.24 »
Toteutetaanko 26.7.2014 Summer Jumps III Sotkamossa (Kutsua en nähnyt)?

156
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 18.07.14 - klo: 20.20 »
EuroRC perustamassa kansainvälista kilpatiimiä (RC Racing TV:n mukaan)? Hienoa jos totta.

157
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.07.14 - klo: 09.11 »
Muuttamalla linkin paikkaa hubissa tai tornissa muutat paljon muutakin jousituksen geometriassa ja auton ajettavuudessa, kuin mitä tapahtuisi pelkällä camberin säädöllä linkin pituutta muuttamalla. Osta linkin säätöön sopiva pikku avain, niin ei muutaman miliin säätöä tarvitse kiertää siirtelemällä linkin paikkaa..!

Toki, mutta kuten jo sanoin, niin lopputulema on parempi Kuopion radalle.

158
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.07.14 - klo: 08.37 »
MiG: kun siirrät ylälinkkiä toiseen reikään, linkin pituuden muutos yleensä kompensoidaan lyhentämällä/pidentämällä vanttiruuvia siten että staattinen camberkulma on sama kuin ennen linkin muuttamista. Jos haluat säätää camberia, sitä voi pienentää tai suurentaa ilman linkin muutostakin muuttamalla vanttiruuvin pituutta.

Hoke ilmeisesti viittaa camber-gainiin, joka on todella on suurimmillaan linkin ollessa lyhyenä.

Minulla tarkoitus olikin muuttaa camper kulma lähelle nollaa ja pelkastään linkkiä pidentämällä olisi joutunut ruuvaamaan aika monta kierrosta (useita millejä pidemmäksi). Linkin paikan muutos ja linkin pituuden hienosäätö oli vain helpompi tehdä.


159
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 17.07.14 - klo: 23.20 »
Oon ihmeissäni että siis mitäh...
Hubissa sisimpään reikään vahämmän camberia... Ööö. Sillon juuri camberimuutos kasvaa isommaksi

Siis ne kolme paikkaa takahubissa. Käyttämällä sisintä niistä suoristaa camperin lähes nollaan. Keskimmäisellä oli negatiivista camperia

160
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 17.07.14 - klo: 15.07 »
Muutin omaa setuppia siten, että muutin ylälinkin takahubista sisimpään reikään. Tulin tuohon tulokseen, kun Kuopion radalla on vain yksi nopea mutka (ja siinäkin pito riittää takana vallan mainiosti), niin tuo suorempi (vähemmän camperia) kulma renkaalla ehkä parempi. Yhden akullisen jälkeen huomattavin ero oli, että jarrutuksissa perä ei lähde irti niin herkästi ja kiihdytyksissä perä pitää paremmin. Nopeassa mutkassa en huomannut perän suhteen vaikutusta.

Nyt olis varmaan myös se 2mm takavakaaja paikallaan :)

161
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 16.07.14 - klo: 17.39 »
Hubo tais saada penalttia ja tipahti viidenneksi?

162
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 11.07.14 - klo: 15.37 »
Pääsin tänään kokeilemaan autoa ilman skidplate painoa ja nyt auto on nyt hyvin pitkälti Maxxin savisetuppi (1.7mm takavakaajalla ja 50k/150k keskidiffin öljyillä). Auto käyttäytyy edelleen lookisesti ja on helppo ajaa. Ehkä hieman helpommin perä irtoaa, mutta irtoamiset ei ole edelleenkään repäisyjä vaan helposti hallittavia.

Paikallinen rata on 1/8 turffi rata ja takaiskareissa taitaa tuo UR30 olla tosin vähän liian ohutta (pohjaa hypyissa helposti).

163
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 05.07.14 - klo: 07.40 »
Taitaa olla meisselit vanhat ja kuluneet. Ruuveja aina muistetaan vaihtaa ja ihmetellä, mutta samat avaimet vuodesta toiseen käytössä, niin kummasti nekin kuluu.

-Pekka

On kyllä käytössä ihan tuore EDS:n meisseli joten ei siitä ole kyse. Se että siellä voi olla liikka lukitetta on mahdollista.

164
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.07.14 - klo: 22.27 »
Konekärki räikkään tai akkukoneeseen kiinni, pitäisi aueta.

Saadaan aikaan täys ympyrä sen kuuskulmion tilalle (nuo durangon vakio ruuvit on minustakin aika pehmeitä)  :wink: Pitää kokeilla tuota Iceracerin ehdotusta, kun seuraavan kerran jaksan tuon ruuvin kanssa tapella. Mennään nyt kuitenkin toistaiseksi 50k/150k/mikälie öljyillä keskidiffissä.

165
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.07.14 - klo: 20.44 »
Lämpöä siihen ruuviin että lukite sulaa ja sit sopivalla torx avaimella kokeilee.

Tuota kokeilin. Kolvilla lämpöä ja sitten normaalilla avaimella (ei ollut tarpeksi pienetä torxia). -> Ei toiminut. On kyllä tosi tiukassa kiinni se ruuvi. Noh, tähän hätään pärjään näinkin, mutta olisi se tulevaisuutta ajatellen kiva saada irti. Spurrin (MOD1, 48p), slipperi padien, öljyjen takia.

166
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.07.14 - klo: 16.34 »
Vaikka en autoa omista niin tuli tätä luettua eli dremelillä kantaan lovi jonka voi avata talttapäällä.

Se ruuvi on sellaisen holkin sisällä, joten hiukan hankalaa (ehkä mahdollista jos dremeli olis  :wink:)

167
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.07.14 - klo: 14.46 »
Minulla taitaa keskidiffissa olla aika jäykkää oljyä. Ehkä 50k/150k, en ole varma kun käytettynä sain. Tuota perän irtoamista kaasuttelussa varmaan saisi vähennettyä löysemmällä öljyilla (kuten se 20k Maxxin seutpissa).

No enpä sitten vaihda keskidiffin öljyjä. Oli tuo slipperin/keskidiffin kiinnitysruuvi siellä päässä niin tiukalla, että meni kanta pyöreäksi. Ja ihan laadukaalla EDS:än meisselillä( joka kyllä kesti ihan hyvin  :wink: ). Nyt olsi vähän hakusessa, että mitenkökähän sen ruuvin sieltä saisi joskus auki...

168
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.07.14 - klo: 15.47 »
Jos sait autosta aliohjaavan niin se on hyvä juttu, tähän autoon saa helposti lisää kääntyvyyttä  :smiley:

Ja veikkaan että vaan paranee kun lisäät 1.7mm vakaajan ja poistat ylimääräiset painot, omasta mielestä DESC:i toimii paremmin ilman lisäpainoja  :smiley:

Tänään pääsin pari akullista testaamaan tuolla 1.7mm vakaajalla. Puoli akullista ajoin samalla setupilla kuin aikaisemmin (vain tuo tuo vakaja vaihtui 1.5mm -> 1.7mm) ja auto oli ihan hyvä ajaa. Ei aliohjautunut liikaa ja käyttäytyi rauhallisesti. Otin sen jälkeen sivupainot pois (Yksi skidplate painon kiinnitusruuveista oli kulahtanut niin ettei avain sopinut enää sisään ja en radalla sitä irti saanut).

En huomanut kovin isoja eroja ajettavudessa, ehkä keula tippui hypyissä nopeammin ja auto ei mutkissa ehkä kaatunut niin helposti pidosta (= en kaatunut kertaakaan turfilla, eikä se edes yrittänytkään kaatua. Kuten kahdella pyörällä menoa, jne).

Ensimmäisen akullisen jälkeen tuli todella pieni sadekuuro (rata vain hiukan kastui) ja turffi muuttui todella liukkaaksi. Ajettavuus muuttui kertaheitolla ja kaasuttaessa auton perä lähti helposti irti, mutta oli kuitenkin helposti hallittavissa. Slaidit oli kuin hidastetusta elokuvasta, eikä sellaisia äkki repäisyjä kuin ennen maxxin setuppia).

Minulla taitaa keskidiffissa olla aika jäykkää oljyä. Ehkä 50k/150k, en ole varma kun käytettynä sain. Tuota perän irtoamista kaasuttelussa varmaan saisi vähennettyä löysemmällä öljyilla (kuten se 20k Maxxin seutpissa).

169
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 01.07.14 - klo: 15.10 »
Tosiaan jos kiire niin kannattaa muokata etu 2.0 vakaajasta takavakaaja. Ilmottele sitten kun pääset kokeilemaan jos parani/huononi  :smiley:

Pääsin tänään kokeilemaan tuolla 1.5mm takavakaajalla (muuten sama setuppi). Selvästi auto muuttui aliohjaavammaksi ja sanoisin, että painojen (skidplate paino ja 2x 12g akkujen vieressä olevat painot) kanssa tuo on ehkä maksimi, mitä kannattaa olla omalle ajotyylille.

Kunhan tuo 1.7mm takavakaa saapuu, niin kokeilen suoraan sillä ja sitten ilman skidplate painoa.

170
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 30.06.14 - klo: 15.23 »
Kokeile 2.0mm ja ota painot pois :wink:

No ei ollut 2mm vakaajia edelleenkään hobbyfacotylla joten tilasin 1.7mm ja modasin siitä etuvakaajasta taakse 1.5mm vakaajan (Joka on nyt paikalllaan). Tosin nyt sitten satelee vettä, että mikä vaikutus sillä autoon on saan sitten odotella jonkin aikaa (koko viikoksi luvattu vesisateita).

171
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 28.06.14 - klo: 14.35 »
Jos 2.0mm takavakaajia ei ole kannattaa tilata 2.0 etuvakaaja tai edes 1.7 takavakaaja, sekin toimii paljon paremmin kun vakio. :smiley:

Hmm, 2mm takavakaajilla omasta autosta saattaisi nykyisellään tulla jopa aliohjaava. Tosin sitten voisi heivata niitä painoja pois sieltä takaa, jne

172
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 28.06.14 - klo: 14.06 »
Takavakaajaa kannattaa ehdottomasti jäykentää, omat kokemukset nelkkudurangoissa: Jäykempi vakaaja=selkeesti pareempi takapito ja hallittavuus!

Jos on etuvakaajia niin niistä saa helposti modattua takavakaajia vääntämällä niitä vähän ja lyhentämällä niitä n. sentti!

Eipä tuo vakio etuvakaajakaan taida olla yhtään sen jäykempi? Ja yllätävän hyvin toimii nyt vakio vakaajallakin. Olisin kyllä tilannut sen 2mm takavakaajan samaan syssyyn takatornin kanssa muttei silloin ollut hyllyssä hobbyfactorylla.

173
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 28.06.14 - klo: 13.41 »
Olen nyt pari viikkoa testannut tuota Maxxin "savisetuppia" niin tarkasti kuin omilla viriosilla pääsin. Esim takana on vakio vakaaja ja exotecin paloja ei ole minulla lainkaan, yms. Huomasin tässä kuitenkin seuraavan seikan. Aluksi minulla oli takana V2:n vakio torni ja takapitoa ei tuntunut siltikään olevan tarpeeksi, vaan auto oli edelleen rauhaton. Kuitenkin parempi kuin lähtökohta. Juhannuksena sitten hajosi takatorni (Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan  :wink: ) ja vaihdoin tilalle V1:sen alumiinitornin -> Ero on kuin yöllä ja päivällä.

NYT vasta auto on helppo ajaa. Pitoa löytyy auton edestä ja takaa samanverran ja kun pito murtuu, niin se murtuu yhtäaika sekä edestä että takaa. Tuon seurauksen tulee näyttäviä nelipyörä luisuja jotka on erittäin helppoja hallita. Kaasua saa käyttää reilustikkin eikä auto heti pyörähdä ympäri, jne

Taitaa olla viimeinen setuppi mitä autoon laitan (mitä nyt jousia, öljyjä, korkeintaan vaihtelen) :grin:

174
Alussa vaimo ei oikein ymmärtänyt. Nyt (noin 1v myöhemmin) ajattelee, että harrastus siinä missä joku muukin. Napinaa tulee lähinnä siitä, että rahaa voisi käyttää enemmän johonkin muuhunkin kuin tähän (mutta sama napina tulisi "lajista" riippumatta).

175
Tuli tuossa mieleeni moottori "ongelma"... Kun ajelen varsin pölyttävällä radalla ja losin tuuppicorriin olisi tarkoitus http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/sp001035-reventon-pro-v1-1-esc-comp-v3-0-7-5r-combo.html combo hankkia, niin eikös tuossa kannussa ole reiät, mistä pöly pääsee ikävästi sisään? Voiko noita suojata jollakin, esimerkiksi pistämällä pienet palat alumiiniteippiä tms noiden reikien päälle?
En tiedä teipistä kestääkö, kuumeneeko kone liikaa.. Noparin tuuletin kannattaa suojata myös.

Minulla on ollut noita SP:n moottoreita 13.5T, 10.5T ja nyt 8.5T. Tuossa 8.5T ei ole noita "tuuletusreikiä", joten en sen osalta ole tehnyt mitään. Aikaisemmin laitoin tuon 10.5T moottorin ympärille hyttysverkkoa (sellaista mitä käytetään ikkunoissa), jottei pienet kivet mene noista reijistä sisään. Lämpojä kannattaa tarkkailla, koska tuokin eristää hieman sitä moottoria vaikka ilma pääseekin kiertämään. Pölylle ei voi mitään, mutta sellaisenaan tuskin kovin paljon haitaa jos moottoria vain puhdistaa aika ajoin (moottorin avaaminen ja kokoaminen on helppoa).

176
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.05.14 - klo: 19.36 »
Kyllä varmaan staggeritkin toimii hyvin. Kuulemma kaikki offroad renkaat toimivat :cheesy:

No ei ainakaan Prolinen Badlandsit toiminut Kuopion tekonurmella  :wink:. Itseasiassa en oikein muista alustaa missä olisin ajanut ja missä ne toimivat hyvin... No asfaltti -> OK ja renkaat ei käytännössä kuluneet ikinä loppuun  :grin:

177
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.05.14 - klo: 15.59 »
Stagger ribsit toimii ainakin Kuopion hiekkatekonurmella myös hyvin, joten varmaan voisi toimia myös tuolla Tammisaaressa?

178
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 27.04.14 - klo: 07.38 »
oon hetken harkinnu 410v2 setin hommaamista.
Nyt tuli mieleen parit kysymykset.
Mahtuuko tähän hard case lipot ja miten on 550 kokosen padan paikalleen uppoamisen laita?

Mahtuu ja mahtuu, tosin vain edellisessäkin viestissä mainitut shortyt ja saddle packit.

Laadukas 540-kokoinen moottorikin riittää.

edit: shorty vaatii muutoskitin

Yllättävän hyvin liikkuu 4wd corriksi 540 kokoisella moottorilla. Minulla on 540 kokoinen SP 8,5 ja sisäradoille riittää vauhti aivan mainiosti. Ulkoradoilla voi suoravauhti olla vähän liian hidas (riippuentoki radasta ja ajajasta). Eilen tultiin jopa kyselemään mikä kone kun noin "äkäinen on" (Lyhyt välitys niin kiihtyi sisäradalla nopeasti)


179
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 25.04.14 - klo: 15.56 »
Durango ilmeisesti on tekemässä jotain noille heikohkoille takatukivarsille vai onko vain Amerikkalaisten höpinöitä?

Lainaus
Lainaus
Originally Posted by GTSSTANG  View Post
Are the new rear arms a different part number? Is it confirmed that the new rear arms are indeed made from a more durable plastic?

They're a running change. Same part number.

http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/596475-team-durango-desc210r-393.html

180
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.04.14 - klo: 07.03 »
Käsi ylös, kuinka monella tähän keskusteluun osallistuneella ei löydy harrastuksen jatkamiseen toista autoa siksi ajaksi kun odottaa varaosaa läheltä tai kaukaa? Eikä sitä hajonnutta extendedshaftdoublepinholderlifter e-clippiä kuitenkaan ole Suomessa liikkeessä koska niitä kannata pitää varastossa.

Käsi ylös  :grin: Tosin ei ole tullut vielä vastaan osaa jota ei olisi löytynyt jostain suomalaisesta liikkeestä. Aina on löytynyt joko Durangon tai jonkin toisen valmistajan (exotec, tresrey, revolution design) "viriosa" ja suomesta noiden toimitus kestää postilla yleensä pari päivää (parhaillaan seuraavana päivänä).

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 11