Kirjoittaja Aihe: Tänään starttasi polttisharrastukseni!  (Luettu 9344 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #30 : 09.04.07 - klo: 09.52 »
Menee kyl offtopic ja pitkälle.. mutta tuohon tigerdriveen että saakohan yadaan sellasta?? onko tietooo kellään? tarvii varmaan soittaa sinne tampereelle ja kysästä onko niillä ku se jotain puhu että siinä ei oo uutena kun toi naru käynnistin?!? :undecided: :cheesy:

Löytyykö autoasi tältä listalta: http://www.sullivanproducts.com/TigerDriveXrefcontent.htm

Onkohan tuossa tiger drivessa välitystä, eli riittää hitaamminkin pyörivä, halpa akkuporakone? Käynnistyyköhän auto suoraan kampiakselilta 500 rpm pyörivällä porakoneella, jollainen minulla olisi ylimääräisenä?

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #31 : 09.04.07 - klo: 09.56 »
Luinkohan joskus jostain että vaati juuri minimissään tuon 500rpm että lähtee tulille?En oo varma...Itellä on 1000rpm jengaava kone ja sillä läks ainankin  :afro:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa xeeda

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #32 : 09.04.07 - klo: 10.00 »
Kyl sen pitäs lähtee halvemmallaki tulille ku serkulla on tuommonen omassa autossaan ja on ostanu akkuporakoneen hong kongista tais olla oikein 20 tai 30e akkuporakone ja aina lähtee:D:D
ei auto kuutioihin katsominen...

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #33 : 09.04.07 - klo: 16.23 »
Huomasin, että vika voi olla ohjaimessa, kun kaasuttaa kääntäessä. Jos heilutan ohjaimen antennia yhdellä sormella, se liikuttaa kaasuservoa edes takaisin. Lisäksi ohjain antaa mielestäni välillä häiriösignaalia, eli servoista kuuluu pientä surinaa välillä, aivan kuin erittäin kevyesti yrittäisi kääntää ohjausnamikkaa, tai kaasuvipua. Lisäksi huomasin, että jos laitan hehkulaitteen auton moottoriin, aiheuttaa se pientä servojen liikkumista.

Pitäisiköhän käydä näyttämässä kaupassa, onko tuossa ohjaimessa jotain häikkää? Tarkemmin taas tutkittuani, huomasin, että ohjaimen heiluttaminen (ja antennin heiluttaminen) aiheuttaa häiriötä servoissa. Samantapainen ilmiö tulee, kun antennin irroittaa ja laittaa paikoilleen virrat päällä.

Vielä seoksista, onkohan liian rikkaalla, vai laihalla, kun sammuu rauhallisesti ajaessa. Eli ajoin metsäpolkua pitkin ja annoin käydä tyhjäkäyntiä n. kymmenen sekuntia ja kaasua painettaessa sammui. Tätä tapahtui muutamia kertoja. Päästyäni metsäpolun läpi, menin hiekkakentälle, jossa ajoin lämä tiskissä n. 15 minuuttia ja auto toimi kuin unelma. Tästä läksin taas kotia, niin sama sammuminen jatkui. Yritin säätää seosta rikkaammalle yhteensä n. kierroksen verran ja se ei mielestäni muuttanut ongelmaa suuntaan, eikä toiseen.

Muuten taas antoisa ajopäivä, polttoainetta meni n. 3 desiä ja ilmeisesti patterit alkavat loppua lähettimestä tai vastaanottimesta, kun loppuvaiheessa auto lakkasi tottelemasta ja uudelleenkäynnistettyäni ohjaimen, se taas toimi hetken. Metsässä ajelu oli kivaa, ja hiekkakentän vieressä olevalla lumisella kohdalla ajaminen, pääsi testaamaan kunnolla auton hyppyominaisuuksiakin  :grin:.
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 - klo: 17.51 kirjoittanut Mito1982 »

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #34 : 09.04.07 - klo: 18.44 »
Onko sulla täydet vastarin akut sillä ainaki omassa autossa tyhjät akut tekee sen,että kaasuservo menee itestää mihi sattuu sama on myös ohjauksessa.Et kannattaa panostaa niihin akkuihin!
[Hong Nor x1crt]

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #35 : 09.04.07 - klo: 19.19 »
Onko sulla täydet vastarin akut sillä ainaki omassa autossa tyhjät akut tekee sen,että kaasuservo menee itestää mihi sattuu sama on myös ohjauksessa.Et kannattaa panostaa niihin akkuihin!

Ei ne servot itsekseen mitään tee jos kauko-ohjain on sammutettu. Kake kun on päällä, ilmenee edellä kuvatut ongelmat. Pitää käydä ostamassa uusia akkuja, latauslaitteet löytyvätkin jo kaapin perukoilta aiemmilta ajoilta  :cool:.

Ihmetyttää vaan tuo kaken antennin heilutus, kun siitä servot ottavat häikkää?

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #36 : 09.04.07 - klo: 19.49 »
tarkista että lähettimen antenni on kunnolla kiinni ja siellä jenkoissa kiinni kanssa.

sitten jos autossa on irtonaisia metalli-metalli liitoksia niin niistä tulee häröä ja paljon sama juttu kun työnnät hehkun kiinni niin servot ottaa pientä häröä se on aikas normaalia.

eli kaikki metalli metalli liitokset tulee olla liikkumattomia tai radio häiriöt on taattuja. mikäs kone sulla on tuossa madforcesessa mulla taitas olla ylimääräsenä tollanen gs21r menevä tigerdrive.Muistelen vaan että mädiin laitettaessa se oli jotenkin vaikea käynnistettävä.Paras on opetella ryypyttämään se kone oikeen niin kunnossa oleva pata pörähtää käymään 2-3 nykäsyllä.narun saa kestämään kun sitä ei kiskota kuten moottorisahaa tai ruohonleikkuria :). tuohon sammumisongelmaan että rikkaalla tuntuisi olla jos tyhjäkäynniltä hetken seisomisen jälkeen stumppaa. Kannattaa lueskellla täälläkin esiintyviä säätö vinkkejä niin sen saa helpommin säätöihin. Yleensä rikkaalla oleva kone myös röpöttää kaasupohjassa ajessa ja ei oikeen jaksa kiertää, laihalla oleva kone taas mooa kun yrittää kiihdyttää tosin silloin kone on ja aivan liian laihalla.Joku jolla on se lilroossin vai mikä sivu se oli mistä oli säädöstä kattava paketti suomeksi voisi ystävällisesti lisätä tähän linkin itsellä on linkki hukassa.Ps.suosittelen autoon oikeaa vastaanotin akkua ei maksa paljon ja servot toimii huomattavasti paremmin kuin akkupattereilla tai normi pattereilla.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #37 : 09.04.07 - klo: 20.43 »
tarkista että lähettimen antenni on kunnolla kiinni ja siellä jenkoissa kiinni kanssa.

sitten jos autossa on irtonaisia metalli-metalli liitoksia niin niistä tulee häröä ja paljon sama juttu kun työnnät hehkun kiinni niin servot ottaa pientä häröä se on aikas normaalia.

eli kaikki metalli metalli liitokset tulee olla liikkumattomia tai radio häiriöt on taattuja. mikäs kone sulla on tuossa madforcesessa mulla taitas olla ylimääräsenä tollanen gs21r menevä tigerdrive.Muistelen vaan että mädiin laitettaessa se oli jotenkin vaikea käynnistettävä.Paras on opetella ryypyttämään se kone oikeen niin kunnossa oleva pata pörähtää käymään 2-3 nykäsyllä.narun saa kestämään kun sitä ei kiskota kuten moottorisahaa tai ruohonleikkuria :). tuohon sammumisongelmaan että rikkaalla tuntuisi olla jos tyhjäkäynniltä hetken seisomisen jälkeen stumppaa. Kannattaa lueskellla täälläkin esiintyviä säätö vinkkejä niin sen saa helpommin säätöihin. Yleensä rikkaalla oleva kone myös röpöttää kaasupohjassa ajessa ja ei oikeen jaksa kiertää, laihalla oleva kone taas mooa kun yrittää kiihdyttää tosin silloin kone on ja aivan liian laihalla.Joku jolla on se lilroossin vai mikä sivu se oli mistä oli säädöstä kattava paketti suomeksi voisi ystävällisesti lisätä tähän linkin itsellä on linkki hukassa.Ps.suosittelen autoon oikeaa vastaanotin akkua ei maksa paljon ja servot toimii huomattavasti paremmin kuin akkupattereilla tai normi pattereilla.


Tuntuisi, että tuossa antennissa on klappia niiden teleskooppiosien välillä. Käyn huomenna akkuostoksilla ja samalla ostamassa lisää menovettä. Tarinoin sitten, tuleeko auton sähköihin parannus...

Edit: Huomasin, että tuo antennista aiheutuva häiriö tapahtuu vain aivan auton lähellä, noin metrin-puolentoista säteellä autosta. Kauko-ohjaimen antennia kun heiluttaa auton lähellä, niin servot heiluvat hieman edestakaisin... Eli  ilmeisesti vastaanottimen lähellä oleva heiluva antenni saa aikaan häiriöitä radiosignaalissa. Tämä antenninheilutusjuttu korjaantui todennäköisesti tällä  :laugh:.

Nasty: Ehdin jo tilaamaan tiger driven. Kokeilin tuolla halvimmalla akkuporalla ja nätisti lähti auto käyntiin suoraan käynnistinakselista pyörittämällä, joten eiköhän se lähde tuolla tiger drivellakin yhtä nätisti.
« Viimeksi muokattu: 09.04.07 - klo: 21.54 kirjoittanut Mito1982 »

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #38 : 09.04.07 - klo: 23.25 »
Lainaus
Ehdin jo tilaamaan tiger driven. Kokeilin tuolla halvimmalla akkuporalla ja nätisti lähti auto käyntiin suoraan käynnistinakselista pyörittämällä, joten eiköhän se lähde tuolla tiger drivellakin yhtä nätisti.

Tigeri vaatii enemmän kierroksia, sillä se ei pyöritä suoraan akselista, vaan pienemmän rattaan kautta akselia.

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
[Hong Nor x1crt]

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #40 : 10.04.07 - klo: 20.37 »
Perjantaina saan vasta polttoainetta, koska ainoassa paikallisessa kaupassa oli loppu. Lisäksi kyselin vastaanottimen akkua, Kyoshon luettelossa on kahta eri kokoa, pitää selvittää käykö noista jompikumpi Mad Forceen. Se vastaanotin/akkukotelo on aika ahdas. Viikonloppuna jos pääsisi uudestaan ajelemaan  :cool:.

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #41 : 11.04.07 - klo: 20.00 »
Nyt ajattelin koota uudelleen tuon narukäynnistimen, ongelmana on tuo sisällä oleva jousisysteemi. Kuinka ihmeessä se on paras koota? Ei millään meinaa onnistua ja jousi vaan rämsähtää silmille.

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #42 : 11.04.07 - klo: 20.39 »
Se jousi on kanssa aika ketku laittaa takaisin, onnistuu kyllä kun vähän aikaa järmää.. :lol: Meillä on madissa 2500:nen isohko vastariakku, menee kyllä kun laittaa :evil: Ja liittimet saa laitettua aina erikseenkin, että sopii.

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #43 : 14.04.07 - klo: 19.24 »
Tänään kävin ostamassa lisää löpöä ja uudet, paremmat paristot vastaanottimeen. Nyt ei auto enää kaasuttanut itsestään renkaita kääntäessä. Lisäksi saan ensi viikolla 6v antavan vastarin akun  :roll:.

Tänään paloi ensimmäinen hehkutulppani, onneksi oli toinen varalla, niin ei jäänyt ajot kesken. Ajossa ilmanputsari tippui ja ajoin vahingossa hieman aikaa ilman putsaria. Kaasarin kurkussa oli hieman hiekkaa, putsasin sen ennen seuraavaa käynnistystä. Kuinkahan isot hiekanjyväset menevät sylinteriin asti, käsittääkseni kaasarin neulassa oleva reikä on niin pieni, etteivät hiekanjyväset aiheuta kulumaa, koska eivät pääse sylinteriin asti?

Ihmetyttää myös auton pieni polttoaineen kulutus, 125cc kokoisella tankilla ajaa tunnin, eli tänään ajoin kaksi tuntia ja kului hieman vajaat kaksi tankillista? Luin, että joillakin menee vastaavankokoinen tai suurempi tankki vartissa? Seokset ovat nyt jotakuinkin kohdallaan, eli kone ei käy epätavallisen laihalla.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #44 : 14.04.07 - klo: 20.28 »
No mun mielest kaasarin kurkkuun ei saa mennä mitään ylimääräst, johtaa kampikammioon ja sieltä sylinteriin, tekee hallaa  :undecided: korjatkaa jos olen väärässä  :lipsrsealed:

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #45 : 14.04.07 - klo: 20.54 »
Tänään kävin ostamassa lisää löpöä ja uudet, paremmat paristot vastaanottimeen. Nyt ei auto enää kaasuttanut itsestään renkaita kääntäessä. Lisäksi saan ensi viikolla 6v antavan vastarin akun  :roll:.

Tänään paloi ensimmäinen hehkutulppani, onneksi oli toinen varalla, niin ei jäänyt ajot kesken. Ajossa ilmanputsari tippui ja ajoin vahingossa hieman aikaa ilman putsaria. Kaasarin kurkussa oli hieman hiekkaa, putsasin sen ennen seuraavaa käynnistystä. Kuinkahan isot hiekanjyväset menevät sylinteriin asti, käsittääkseni kaasarin neulassa oleva reikä on niin pieni, etteivät hiekanjyväset aiheuta kulumaa, koska eivät pääse sylinteriin asti?

Ihmetyttää myös auton pieni polttoaineen kulutus, 125cc kokoisella tankilla ajaa tunnin, eli tänään ajoin kaksi tuntia ja kului hieman vajaat kaksi tankillista? Luin, että joillakin menee vastaavankokoinen tai suurempi tankki vartissa? Seokset ovat nyt jotakuinkin kohdallaan, eli kone ei käy epätavallisen laihalla.

Jos putsari on irti, menee sinne aikalailla sen kokoista romua sisään mitä kaasarin kurkku on sisältä. Ei ilmanotto mene neulojen kautta, eli ne neulat eivät rajoita millään muotoa kivien menemistä koneeseen jos putsari irti - ainoastaan kaasuluisti hieman rajoittaa.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #46 : 14.04.07 - klo: 20.56 »
Polttoaineen kulutus on tietysti yhteydessä kaasusormeen, jos rataa kierrät ja yrität vetää kokoajan limitillä niin alkaa se tankin kesto lyheneen merkittävästi.
Eikä todellakaan sais ajaa yhtään settiä ilman ilmanputsaria. Nippusiteellä se imukaula kiinni siihen kurkkuun niin ei irtoile  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #47 : 14.04.07 - klo: 21.51 »

Ihmetyttää myös auton pieni polttoaineen kulutus, 125cc kokoisella tankilla ajaa tunnin, eli tänään ajoin kaksi tuntia ja kului hieman vajaat kaksi tankillista? Luin, että joillakin menee vastaavankokoinen tai suurempi tankki vartissa? Seokset ovat nyt jotakuinkin kohdallaan, eli kone ei käy epätavallisen laihalla.
Ei tuon moottorin pitäisi käydä tyhjäkäyntiäkään tuntia :mrgreen: täytyy olla kaikkien muiden tosi kade :lol:

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #48 : 14.04.07 - klo: 21.57 »
Jos esim. putsari on tukkoinen tai huono, niin kone syö vähemmän bensaa koska sitä pitää taas säätää laihemmalle jotta säädöt säilyisivät.
Tällöin ei ole oikein mitään tehojakaan joten en ole kateellinen siitä että minulla ei ole tehotonta autoa (jos siis asia on näin)
 :grin:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #49 : 14.04.07 - klo: 22.18 »
Jos esim. putsari on tukkoinen tai huono, niin kone syö vähemmän bensaa koska sitä pitää taas säätää laihemmalle jotta säädöt säilyisivät.
Tällöin ei ole oikein mitään tehojakaan joten en ole kateellinen siitä että minulla ei ole tehotonta autoa (jos siis asia on näin)
 :grin:

Koneella ajettu nyt siis noin 1,2 litraa, joten tuskin kovin tukkoinen putsari voi olla ja en ole edes ajanut kovin pölyävillä tieosuuksilla. Kone nyt ei ainakaan tukkoinen ole, auto keulii kivasti ja kulkee kovasti. Olen katsonut videoita madista ja vähintään yhtä kovasti kulkee, kuin katsomissani videoissa. Seos on vielä ehkä hiukan rikkaalla, koska sammuu satunnaisesti pyörittyään tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja sen jälkeen painettaessa kaasua. Sinistä savua tulee putkesta paljon, joten sekin viittaa rikkaaseen seokseen. Viime viikonloppuna kaadoin puolitankkia gasoa metsään, kun tuntui, että ei ne ajamalla lopu, enkä jaksanut enää ajaa...

Viime viikonloppuna ajoin suurta, vähintään jaliskentän kokoista kentää, jossa suurin osa täydellä kaasulla ajelua, niin löpöä meni enemmän, kuin tänään, mutta kyllä sielläkin tankki kesti melko pitkään, aikaa en ottanut. Tänään ajoin tosiaan melkolailla hiljaista vauhtia, ajoin nimittäin metsäpolkuja ym, joissa ei täydellä kaasulla voinut kokoaikaa ajaa. Ihmettelin tosiaan sisäänajo vaihetta, jos pitää muutama tankki pyörittää tyhjäkäynnillä, eihän siinä enää viikonloppu riitä  :shocked:.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #50 : 14.04.07 - klo: 22.28 »
No kyllä kai sentään oot sisäänajon ajanut? Mitä oireita koneelle voi  tulla jos jättääkin sisään ajon ajamatta?  :evil:

Poissa Mito1982

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #51 : 14.04.07 - klo: 22.33 »
No kyllä kai sentään oot sisäänajon ajanut? Mitä oireita koneelle voi  tulla jos jättääkin sisään ajon ajamatta?  :evil:

Kyllä se sisäänajo on tehty, parisen tankkia tyhjäkäynnillä ja pari tankkia pintakaasulla ajaen. Yksi tapa ajaa kone sisään on antaa hanaa heti uudesta pitäen, mikähän se oli tämän sisäänajon nimi? Jotkut vannovat tällaisen sisäänajon puolesta  :grin:.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #52 : 15.04.07 - klo: 02.44 »
Onnea tuolle tielle, sille joka tuolla tyylillä sisäänajon hoitaa.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« Vastaus #53 : 15.04.07 - klo: 21.00 »
Ei ne servot itsekseen mitään tee jos kauko-ohjain on sammutettu.

Kyllä ne tekee, jos jostain tulee häiriösignaali...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja