Kirjoittaja Aihe: Foorumin taso läpi linjan.  (Luettu 30798 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kartsa

  • Jäsen
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #120 : 22.12.03 - klo: 11.45 »
kyllä tuo pilkkujen ja pisteidenkin unohtelu ottaa silmään kun on pelkästään luettavan informaation varassa saattaa joskus olla hyvinkin vaikea ottaa selvää viestistä ja asiayhteyksistä eikä tarvitse olla edes äidinkielenopettaja kun se häiritsee

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #121 : 22.12.03 - klo: 11.59 »
Niin. Se on kamalaa. Ja jos vielä unohtaa osan välilyönneistä ja isot ja pienet merkit menee sekasin jne...

"hei pliis mä tarvittisin apua mun mekavorse ei käynnistytai suostuy ollenkaan toimimaan voixte neuvoo mua mäoon epä toivoinen!!!!!!!1

Tuo mössö on kamalaa luettavaa ja ikäväkseni sitä näkee joidenkin henkilöiden tuotoksissa. Ne pyrin jättämään kylmästi lukematta ja kommentoimatta. Eli siistikää kieltä, voi se koulukin mennä vähän paremmin äidinkielen suhteen jos käyttää oikeaa kieltä kaikkiaalla. Eikä anna "teinix" kuvaa ulospäin.

En mitenkään tarkoita tuolla Mega Forcen omistajia tai niiden ongelmien kyselijöitä. Tuli vain ekaks mieleen...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #122 : 19.01.04 - klo: 16.24 »
Kattelin taas 3/4 silmällä näitä foorumeita, enkä keksi mitään topicia minkä avaisin!
En oo avannut vielä yhtään, ja näin kauan on mennyt!
Nyt alkaa paineet olla kovat!

Paljon oon kirjoittanut, epäilen jopa turhaa puuta heinää, joo kyllä mä tiedän, kuului tänne asti että: "Siellä ei epäillä, ollaan varmoja asiasta!"

Antakaa ny joku vinkki, olisko toi hyvä: "Minkä värinen kauppakassi teil on?"  
PS. En tarkoita sitä pikkufiiun väriä!  
HELP !

Edit. Ei toi !marco! :kaan osannut antaa mitään ohjetta, mut paine hellitti taas tällä kerralla, ainakin toistaiseksi! Huh.....    8)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #123 : 19.01.04 - klo: 18.19 »
JUU

Ehkä sun kannattaa avata äkkii joku topikki, ennenkun "räjähdät"!

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #124 : 23.02.04 - klo: 20.55 »
Nostetaan nyt tämäkin topiikki ylös, kun tuli mieleen yks hyvä juttu!
Kun täällä jotkun puhelee, että hänellä on esim. joku auto, mitä ei ole suomeen myyty kuin yksi ja sekin on jollain muulla henkilöllä. Eli oikeastaa kusettaa porukkaa suoraan päin naamaa. Vähän sama kun mä sanoisin, että mulla on jumbojetti takapihalla!  :mrgreen:

Yks kaveri keksi tähän yhden aika hyvän ratkaisun:
"Foorumin pitäis olla sellainen, että jokaisella käyttäjällä on nikin takana oma kuva ja tarkat yhteystiedot, että tietää minne lähtee kylään pesismaila mukana, jos joku tälläinen kusettaja tulee vastaan."  :mrgreen:

Tää juttu oli sitten ihan huumori pohjalta, että ei tätä kannata ihan tosissaan ottaa. Ei kukaan nyt tule pesismaila mukana kylään, mutta lopettakaa se kusetus!!!

Ei niitä kusettajia täällä montaa ole, mutta joskus sellaisia tulee vastaan.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jes
« Vastaus #125 : 29.02.04 - klo: 19.36 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"

Kun täällä jotkun puhelee, että hänellä on esim. joku auto, mitä ei ole suomeen myyty kuin yksi ja sekin on jollain muulla henkilöllä. Eli oikeastaa kusettaa porukkaa suoraan päin naamaa. Vähän sama kun mä sanoisin, että mulla on jumbojetti takapihalla!  :mrgreen:


Hoplaa!! Niin.. Käsittääkseni rc-autoista ei pidetä mitään rekisteriä.. Joten en oikein käsitä, mistä voit tietää, että jotain autoa ei ole Suomessa kuin X-kappaletta.. Eihän sitä roinaa aina tarvii ostaa suomalaisen maahantuojan kautta (tuskinpa kellään muulla tietoja myydyistä autoista on.. Toisekseen näitä tietoja ei yksityiskohtaisesti saisi ulkopuoliselle kertoa)..
Lahti Rock City

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #126 : 01.03.04 - klo: 21.49 »
hellgren: No jos toi jotenkin sinua häiritsee, niin unohda se.  :mrgreen:

Kyllä voin olla aika varma, että tuollaista "kusetusta" tapahtuu, mutta erittäin harvoin. Ei tän foorumin taso nyt ole aivan mistään suolesta ole, kyllä täällä puhutaan ihan kunnon juttuja!  :wink:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #127 : 09.04.04 - klo: 19.27 »
Upataanpas tämäkin topic ylös. Varsinkin jokaisen uuden käyttäjän olis hyvä kerrata foorumin säännöt näin kevään kynnyksellä ettei taso laske entistä alemmaksi  :wink:

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #128 : 09.04.04 - klo: 19.32 »
Mutta minun mielestä tämän foorumin taso on hyvä verrattuna RC-harrastuksen foorumiin.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #129 : 09.04.04 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Mutta minun mielestä tämän foorumin taso on hyvä verrattuna RC-harrastuksen foorumiin.


Eli, jos jonkun muun foorumin taso on surkeampi, niin uusien jäsenten ei tarvitse tutustua ohjeisiin. Aina on kuitenkin parantamisen varaa. Eikö olekin näin?

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #130 : 09.04.04 - klo: 22.08 »
Siis en sanonut, että ei muka olisi parantamisen varaa, mutta on foorumeita missä on huonompi taso. Totta kai nyt foorumin tasoa pitää nostaa.
Minun mielestä tällä foorumilla on AINAKIN se hyvä puoli, että EI voi kirjoittaa vieraana.


Nimenomaan uusien jäsenten pitää lukea foorumin säännöt. Kyllähän joittenkin vanhempien jäsenien pitäisi lukea foorumin säännöt.
En nyt ole mikään toisia haukkumaan, koska en ole mikään täydellisyys.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #131 : 09.04.04 - klo: 23.13 »
Mielestäni tuo karanteeni on huono idea, koska itselläni oli auto hajalla ja tarvitsin apua. Se on hieman myöhäistä kuukauden päästä.

Joku ranking systeemi vois saada ihmisten kunnianhimon menemään typerien kirjoitusten edelle. Itse liittyessäni kirjoitin peleistä tottumaani "ei välimerkkejä" tyyliin. Sain Copterilta YV:nä kohteliaan ilmoituksen ja paransin tapani.

Alussa valitsen polttisautot, sen alla on monta topiccia erinäisistä asioista. Sieltä on vaikea löytää mitään.

Hieman useampi valikko ei välttämättä olisi pahitteeksi:
sähkö,polttis, josta (polttista) klikkaamalla saisin: Cross, Rally, Monster ja Onroad. Tällöin olisi helpompaa löytää haluamansa.

Sain hyvää apua (jälkikäteen) typeriltä kuulostaviin kysymyksiini. Ja tästä olen hyvin kiitollinen foorumin aktiivisille jäsenille.

Ja nuo turhat viestit esim. myynti-palstalla johtuvat mahdollisesti totutusta aktiivisesta vuorovaikutuksesta. (kuten IRC) Siellä vastataan kaikkeen ja nopeasti. Tämä toisaalta haittaa foorumin toimintaa, mutta ihmiset ovat siihen tottuneita. Palava halu vastata, jotain enemmän tai vähemmän typerää. Maailma on menossa entistä aktiivisempaan vuorovaikutukseen - koneiden välityksellä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #132 : 09.04.04 - klo: 23.21 »
Lainaus käyttäjältä: "HilariouS"

Hieman useampi valikko ei välttämättä olisi pahitteeksi:
sähkö,polttis, josta (polttista) klikkaamalla saisin: Cross, Rally, Monster ja Onroad. Tällöin olisi helpompaa löytää haluamansa.
Enpä usko, että tuo tulisi toimimaan, koska modet joutuisi todellakin hommiin, koska jotkut voi vaan heittää johonkin monster palstalle juttuu onroadeista ja sitten modet joutuu siirtelemään topicceja ja sitten tarvitsisi todellakin sellaisen tekniikka foorumin, koska missä muuten puhuttaisiin servoista, radioista, moteista yms yms. Mutta onneksi tällä foorumilla on haku-toiminto :)

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #133 : 09.04.04 - klo: 23.23 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Lainaus käyttäjältä: "HilariouS"

Hieman useampi valikko ei välttämättä olisi pahitteeksi:
sähkö,polttis, josta (polttista) klikkaamalla saisin: Cross, Rally, Monster ja Onroad. Tällöin olisi helpompaa löytää haluamansa.
Enpä usko, että tuo tulisi toimimaan, koska modet joutuisi todellakin hommiin, koska jotkut voi vaan heittää johonkin monster palstalle juttuu onroadeista ja sitten modet joutuu siirtelemään topicceja ja sitten tarvitsisi todellakin sellaisen tekniikka foorumin, koska missä muuten puhuttaisiin servoista, radioista, moteista yms yms. Mutta onneksi tällä foorumilla on haku-toiminto :)

Niin, eikä olisi kiva lukea foorumia jossa olisi koko ajan Siirretty:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #134 : 09.04.04 - klo: 23.26 »
Voihan se olla niinkin, mutta siinä vaiheessa voitaisiin luottaa käyttäjiin. Miksi kukaan haluaisi nytkään laittaa polttis-juttuja sähköautojen puolelle? No paha sanoa, kun ei ole vertailukohtaa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #135 : 09.04.04 - klo: 23.31 »
No heittihän tuolla joku myynti ilmoituksen polttis palstalle, se siitä luottamuksesta  :mrgreen:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #136 : 09.04.04 - klo: 23.34 »
Juu ja noob laittoi jonkun "2wd nitro"-jutun sähkisten puolelle, mutta vahinkoja sattuu. No jätän nämä asiat "isompien" käsiin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #137 : 10.04.04 - klo: 08.15 »
Aiheen laitto väärälle alueelle ei ole pahin synti. Virheitä sattuu jokaiselle. Paljon pahempaa on turhien aiheiden ja viestien laitto. Varsinkin myynti- ja ostopuolella.

Ja jos nyt satutte vahingossa tekemään aiheen väärälle alueelle niin antakaa sen olla siellä älkääkä tehkö uutta oikealle alueelle. Kyl joku meistä modeista siirtää sen oikealle alueelle.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #138 : 10.04.04 - klo: 16.01 »
Lainaus käyttäjältä: "HilariouS"
Ja nuo turhat viestit esim. myynti-palstalla johtuvat mahdollisesti totutusta aktiivisesta vuorovaikutuksesta. (kuten IRC) Siellä vastataan kaikkeen ja nopeasti. Tämä toisaalta haittaa foorumin toimintaa, mutta ihmiset ovat siihen tottuneita. Palava halu vastata, jotain enemmän tai vähemmän typerää. Maailma on menossa entistä aktiivisempaan vuorovaikutukseen - koneiden välityksellä.


Ja tämäkö on tekosyy sille, ettei tarvitse käyttäytyä?

Koulussa olin tunnilla. Puhelin soi, mä vastasin siihen, puhuin asiani, puhelu loppui. Opettaja sanoi "Etkö tiedä ettei tunnilla saa puhua puhelimeen?". Minä sanoin "Maailma on modernistunut, on ircit ja kaikki, ihmiset ovat tottuneita siihen ja heillä on oikeus vastata, koska se on nykyaikana oletusarvoista."
Opettaja katsoi hetkisen epäuskoisena, totesi lopulta "Olet aivan oikeassa! Miten en ole kyennyt tätä aikaisemmin ymmärtämään, sinä olet viisas ja valaistunut, kiitos tämän lahjan levittämisestä, tehdäänpä niin että saat tästä hyvästä kympin todistukseen, eikä sinun enää tarvitse tulla tämän kurssin tunneille."

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #139 : 10.04.04 - klo: 16.52 »
Se ei ole tekosyy, se on paha tapa!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #140 : 10.04.04 - klo: 20.47 »
ANTEEKSI ETUKÄTEEEN NÄPPÄIMISTÖNI CAPS LOCK ON JÄÄNYT POHJAAN MUTTA TOIVOTTAVASTI SE EI HAITTAAA NYT:
MUTTA EHDOTAN KUUKAUDEN MITTAISTA KIRJOITUS KISAA JONKA VOITTAJA OLISI SE JOKA KIRJOITTAAA HYVIN TAIKKA PARANTAA KIRJOITUSTAAN PALJON KUUKAUDEN AIKANA:

MUISTAKAA ETTÄ TÄMÄ OLI VAIN EHDOITUS:

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #141 : 15.04.04 - klo: 21.58 »
Viime aikoina kun on varsinkin polttis puolen juttuja selaillut, niin alkaa  muutamien kaverien ansiosta muistuttamaan enemmänkin chattia koko foorumi. Tämä ainakin vielä kyllä keskittyy muutamiin tiettyihin topicceihin, mutta...
Yhden tai kahden sanan vastauksia ja kinaamisia topicit pullollaan. "kohta se taas...", "enpäs...", "joopas...".
Pitäisikö ylläpidon luoda halukkaille chat-nurkkaus foorumin yhteyteen, niin ehkäpä saisimme taas edes hetken nauttia hieman asiallisemmista kommenteista?

Itse vierailen foorumilla lähes joka päivä, mutta voin vain kuvitella sitä tuskaa jota kaverit jotka tulevat etsimään foorumilta sisältöä viikon tai vieläkin pidemmän ajan välein tuntevat...
Tyhjä

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #142 : 15.04.04 - klo: 22.03 »
Toi chat nurkka ois kiva, mut pitäs toimia kuin chat. On netissä noita rc-irkkejä..
Taas kehissä.. ;)

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #143 : 15.04.04 - klo: 22.04 »
"chatti" löytyy ircistä kanavalta #rcnetti

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #144 : 15.04.04 - klo: 22.12 »
Mikäs sen osoite oli ? Kun en enää muista  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #145 : 15.04.04 - klo: 22.14 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Mikäs sen osoite oli ? Kun en enää muista  :shock:

Mikäli tarkoitat "webbi-irkkiä", niin http://webchat.xs4all.nl/cgi-bin/ircnet/irc.cgi
Ja M8 heput, #nitrobuggy kanava on myös olemassa

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #146 : 15.04.04 - klo: 22.36 »
Juuri tuota, Kiitos.
Taas kehissä.. ;)

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #147 : 15.04.04 - klo: 23.30 »
mä joskus toivon että palattaisiin siihen 90-luvun alkuun kun netin käyttäjät vielä oli nörttejä.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #148 : 16.04.04 - klo: 02.11 »
Niimpä, ja keskustelun otsikko on: Foorumin taso.........
No taso on sellainen kuin on kirjoittajien taso.....

On tässä yksi hyvä puoli, kadulla kun kävelee, joka toinen kuultu sana on ..... ja joka kolmannen sanan kohdalla sylkäistään.
Onneksi täällä ei voi, ainakaan vielä!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #149 : 06.05.04 - klo: 16.40 »
Väliaikaraportti: Tällä hetkellä off topic-kirjoittelun määrä on ilmeisesti vähentynyt, samoin kielioppiasiat on paremmalla tolalla kuin joksus, mutta...kahden kolmen sanan diipa-daapa-viestejä on joka ketju pullollaan.

Täysin kuvitteellinen esimerkki, kaikki yhtäläisyydet todellisuuden hahmoihin ovat silkkaa sattumaa:

RC-Heikki: Onkohan kellään tietoa millaisia materiaaleja kannattaisi varata radanrakennusprojektia varten?

_mökke_: Soraa.


Vastaus on teknisesti upea, lyhyt, ytimekäs, täysin aiheeseen kuuluva ja kieliopillisesti kuin suoraan oppikirjasta. Tarpeellisuuden voi sitten jokainen arvioida itse.
XC - Poor boys Bruiser