Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 514318 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1200 : 18.03.13 - klo: 02.33 »
tuli tehtyä Summittiin toisen servo paikan suoja levy. Materiaali on 0.85mm paksua kuparia. ei siis ole kovin kestävää kun on nuin ohutta, mutta eipä tossa tarvi ollakkaan.
ja eipä tuosta nyt kauheen siisti tullu, mutta ajaa asiansa.
Nätti levy.. ja ehkä materiaaliltaan hieman parempi kuin alumiini mistä ite tein Maksiin..  :wink:

no joo, ehkä nätimmän näköinen mutta molemmat kyllä hapettuvat ajan myötä.
« Viimeksi muokattu: 19.03.13 - klo: 21.57 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1201 : 21.03.13 - klo: 16.24 »
Summittiin pientä päivitystä...
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1202 : 23.03.13 - klo: 13.11 »
Summittiin pientä päivitystä...
On todella pätevä servo sulla  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1203 : 23.03.13 - klo: 13.18 »
jep. en tosin ole jaksanut/saanut laitettua sitä kii ku on ton vaihde servon kanssa ongelmia.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1204 : 29.03.13 - klo: 20.17 »
Tuli koulussa sorvattua messingistä Summittiin/E-Maxxiin uudet 17mm "Extended" hexit. Eli ovat siis pidemmät kuin TRX:n vakiot. En viitsiny ostaa uusia Integyn +12mm hexejä ni tein ite. Offsettiä tulee +10mm lisää, eli hieman vähemmän kuin Integyn+12mm hexeistä mutta kyllä tuo +10mm on huomattava ero. jopa kuvasta huomaa eron:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1205 : 31.03.13 - klo: 02.29 »
Itselläni on tällä hetkellä päällä erittäin kova "monsterikuume"...

Se mitä autolta haen on enemmänkin kokoa ja näköä + jonkinlaisia ajo-ominaisuuksia ja etenemiskykyä.
Eli en siis todellakaan halua autoa joka on keula pystyssä heti kun vähän kaasuun koskee/en koe myöskään tarpeelliseksi sitä että autolla pitää voida vetää +50 km/h puuhun ja selvitä vammoitta ja en myöskään harrasta tuota skeittirampeista hyppimistä.

Toki auto saisi tarvittaessa myöskin kulkea, mutta mitään 100km/h kulkevaa autoa en tarvitse, vaan puoletkin tuosta riittäisi vallan hienosti.

Eli mitä olen lukenut tätä ketjua, niin tuntuisi että tuo Summit + n. 2000KV harjaton kombo + 4S lipo olisi meikäläiselle suhteellisen oikeanlainen paketti.

Nyt kysymys siis kuuluukin, että löytyykö Jyväskylästä Summitin omistajaa, joka olisi valmis hieman esittelemään autonsa menemistä (saa olla vakio taikka muokattu), ja kertomaan omat rehelliset kokemuksensa ko. kärrystä...

Eli jos omistat tuollaisen Summitin Jyväskylästä ja et tykkää huonoa että joku tulee katsomaan ja kyselemään tyhmiä seuraavan kerran kun olet menossa ajelemaan, niin ota yhteyttä YV:llä...
« Viimeksi muokattu: 31.03.13 - klo: 04.41 kirjoittanut Chevy »

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1206 : 05.04.13 - klo: 20.44 »
Terve,

Vaihteeksi olis taas summitti,

Tuli vaihdossa tuo -rcmv-:n summitti ja pistin sen huvikseni palasiksi ja tarkoitus olis huoltaa auto läpikotaisin, ja samalla vähän maustaa/päivittää sitä.

Kertokaas mikä diffi öljy sopis summittiin, eteen ja taakse, vaihto ehtoina olis traxxasksen omat diffi öljyt 10k,30k ja 50k?  Nämä siis löytyy itseltä hyllystä. Autoon tulee toistaiseksi vakio sähköt.

Huomasin myös kun purin auton että nuo diffi boksit on jonkun verran "eläny"  bulkheadin sisällä, siis kulumaa on sekä bulkeissa ja diffi koteloissa jonkin verran. Ei mielestäni pahasti mutta kannattaisiko vaihtaan kumminkin nuo bulkit ja diffi kotelot samalla?
Onko kokemuksia?
.......

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1207 : 05.04.13 - klo: 22.05 »
itse taisin laittaa diffiin viimeeks ku avasin ni TRX 50k öljyä mutta diffi pyörii kyllä aika helposti eli mielestäni sais olla jäykempää jotain 100k tai 200k. tosin eipä tuo haittaa vaik on löysät diffit ku on tuo T-lukko :wink:

itsellä kävi kerran aika jänskästi ku hajos diffin rattaat ja diffi kuppi oli kuin uusi vaikka on muovia ja nuo rattaat taas kovaa terästä :tongue:

tais mullakin olla hieman kuluneet nuo bulkit ja diffi kotelot, mutta kiinni vaa eikä ole ainakaan vielä hajonnu muuta kuin vaihe servo. ja sähköinä harjattomat 2200kv kone + 150A säädin
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1208 : 06.04.13 - klo: 09.29 »
Olikin tuo takadiffi päässyt heikkoon kuntoon. Ihmettelinkin miksi se diffi pysyy lukossa vaikka kuinka kääntelin sitä t-lockin vipua.
Meni myös vaihtoon se t-lockin puoleinen  "ratas akseli" johon tulee vetari kiinni. Sen joutuu näköjään ostaan erikseen kohtuulliseen 12€ hintaan. Etu diffi olikin hyvässä kunnossa tosin öjyt oli kuivahtanu. Jostain kuulin että tuo takadiffi olis herkempi hajoamaan, onko näin? Ja mitäs pitäisi välttää ettei heti hajoa uudelleen, kuten ajaa lukot päällä isommalla vaihteella ja varsinkin jos on muutettu harjattomaksi? Kesällä olis tarkoitus hommata tuohon joku harjaton systeemi. Kumpi muuten olis parempi: http://viewitem.eim.ebay.fi/Castle-Creations-Mamba-Monster-2-25V-ESC--2200kv-Brushless-Motor-010010801/290893256956/item tai http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue
.......

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1209 : 06.04.13 - klo: 14.48 »
Takadiffi hajoaa helpommin kuin etu, ellet sitten peruuta kokoajan. itsellä myös hajos takadiffi ekana ja etudiffi ei ole vielä hajonnut ollenkaan, en ole edes tainnut avata etu diffiä koskaan.

itse sain tuon diffin rikki sillee et rälläsin T-lukot päällä isolla vaihteella kaasu pohjassa ja otin/laitoin päälle T-lukot suht kovassa vauhdissa. eli kannattaa välttää kovaa ajamista T-lukot päällä ja ei kannata laittaa kovasta vauhdista lukkoja päälle/ottaa pois.

Tuo moottori combon valinta on kyllä vaikea. ite ottaisin ehkä HobbyWingin ku siinä on sensorillinen kone, se ois just passeli Summittiin mut toisaalta toi Castlen ois vesitiivis. Tosi vaikee valinta => paras ois ku toi castlen säädin ois sensorillinen ni sais sit sensorillisen ja vesitiiviin combon :azn:
Ei Summitissa ny ihan välttämättä tarvi olla sensorillista, ite kyllä olen pärjännyt tähän asti sensorittomalla koneella ja pienellä pinjonilla. Mut kyl se sensorillinen ois kiva :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1210 : 06.04.13 - klo: 19.09 »
Mekaanisten 100‰ tasauspyörästön lukkojen kannalta on tärkeää että niitä EI LUKITA jos saman akselin pyörien välillä on luistoa.. Varma konsti saada tuhoa.
Muutenkin kun lukon kytkee niin kannattaa pienellä kaasulla varmistaa että lukko on kytkeytynyt eikä ruveta heti survomaan, lukko EI välttämättä ole päällä vaikka vipu on kytkettynä.
Sama pätee avaamiseen, lukko auki ja tunnustellen liikkeelle että lukko on varmasti auki.

Ite ajoin yhen kesän summitilla aika pian siihen tylsistyin, ei ollut kuitenkaan tarpeeksi crawleri mun makuun eikä varsinkaan kulkenut vorzaan ja 6S tottuneena tarpeeksi.

Toiminnaltaanhan se pelas hyvin mitä nyt söi vetareita kun leipää, lukko päällä ku möyrys rappusia ylös niin melkosen herkästi meni napsuuu murros p*skaks, ihan uusikin.
MIP vetarit peliin ni tuskin hajois enää, sieltä... mistä lie seuraavaks.

Mutta yhtä kaikki todella hieno laite teknisesti..
Kyosho Inferno MP9e

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1211 : 06.04.13 - klo: 19.19 »
Mipit on jo tilattu, oli edellisessäkin summitissa mipit. Niinhän siinä varmaan käykin että diffit kärsii eniten kun on teräs vetarit.

Täytyy tosiaan miettiä sitten kesemmällä kun tuo harjattoman combon osto tulee aiheelliseksi, hobbywing olis edukkaampi ja sen saisi helposti tuolta eurorc:tä ja jostain ymmärsin että hobbywing olis tehokkaampi (castle 120A ja hobbywing 150A) mutta jotenkin tuo MMM combo vaan kuuluu traxxakseen, maku asia.
.......

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1212 : 06.04.13 - klo: 19.32 »
Tuossa olikin edellisen summitin kuva talvirenkailla. "Uusi" summitti onkin sitten sininen.
.......

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1213 : 06.04.13 - klo: 19.49 »
No ite suosisin ainakin castlen settiä, on laatu kamaa... toki noi hk vermeet halvempia.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1214 : 06.04.13 - klo: 19.52 »
Mipit on jo tilattu, oli edellisessäkin summitissa mipit. Niinhän siinä varmaan käykin että diffit kärsii eniten kun on teräs vetarit.

Täytyy tosiaan miettiä sitten kesemmällä kun tuo harjattoman combon osto tulee aiheelliseksi, hobbywing olis edukkaampi ja sen saisi helposti tuolta eurorc:tä ja jostain ymmärsin että hobbywing olis tehokkaampi (castle 120A ja hobbywing 150A) mutta jotenkin tuo MMM combo vaan kuuluu traxxakseen, maku asia.

Mistä tilasit nuo MIPit? Onks MIPin vetarit hyviä? pari kaveria niitä on hakkunu että eivät kestä ku niis on niin paljon pikku osaa niis nivelissä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1215 : 06.04.13 - klo: 19.58 »
Mipit on jo tilattu, oli edellisessäkin summitissa mipit. Niinhän siinä varmaan käykin että diffit kärsii eniten kun on teräs vetarit.

Täytyy tosiaan miettiä sitten kesemmällä kun tuo harjattoman combon osto tulee aiheelliseksi, hobbywing olis edukkaampi ja sen saisi helposti tuolta eurorc:tä ja jostain ymmärsin että hobbywing olis tehokkaampi (castle 120A ja hobbywing 150A) mutta jotenkin tuo MMM combo vaan kuuluu traxxakseen, maku asia.

Minun kaksi centtiä asiaan on se että en ole huomannut HW150A ja MMM tai MMM2 säätimien välillä mitää tehoeroa, sitä on niin paljon kuitenkin että sitä ei pysty käyttämään hyväksi kun murto-osan ajoajasta.
Ja niinku varmaan ootte MMM2 topicista lukenut, on mulla ainakin ihan eri varma fiilis ajaa sillä kuin HW:llä.
Kumpiakin on hajonnu 2kpl että siinä mielessä tasoissa. MMM:t oman toilailun vuoksi, jätin akut vahingossa kiinni ja HW:t ajossa, toisen poltti hieman huonosti pyörivä moottori. Ebaysta saa suht halvalla mamba kakkosta, sattui jotenkin tulemaan tullin ohi joten sen hinta jäi 120€:hen. uudempi design ja vedenpitävyys.

Ja joku pari viestiä ylempänä kyseli että mikä monsteri hälle, kuvaksen perusteella ymmärsin että ei savage fluxia ainakaan halua. Mutta osta se silti, mulla on e-revo ja fluxi sava itsellä joten voin antaa objeektiivisen mielipiteen. E-revo on tosi kiva ajaa mutta jos kunnolla aletaan ajamanaan niin kyllä se savage olla pitää, on mm helpompi huoltaa. E-revo on ikään kuin leikkiauto savagen rinnalla. Sori että tulin teidän topicciin haukkumaan, ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä.

Mitäs toi homma on että Hobbylinnassa ja Sabessa on traxxas hinnat menny ihan mahdottomiksi?
Brushless e-revosta jumankauta TONNI! no se on kiva, tietääpähän että arvo vaan nousee! :)
Summitkin 850€!!  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 06.04.13 - klo: 20.10 kirjoittanut tuplaesa1 »
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1216 : 06.04.13 - klo: 20.28 »
tuota itsekkin ihmettelen et miten hinnat on nuossut noin roimasti? ku 1/16 Summit VXL maksaa sabessa 410€ ku joskus se on ollu 315€ kärkkäisellä.
ja miten E-Maxx Brushless ja E-Revo Brushless autojen hinta ero on noin paljo? E-Maxx Brushless = 870€ ja E-Revo Brushless = 1000€
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1217 : 06.04.13 - klo: 21.52 »
Tuo valkoinen summitti maksoi uutena 599€ atala rc:ssä muistaakseni vuonna 2010. Olen tosiaan itsekkin huomannut tuon hinnan korotuksen traxxaksen autoissa. 1000€ on kova hinta rtr autosta kun savage flux hp jää alle 700€, onkohan ahneus kasvanu vai mikä on tullu.

Mutta niistä mipeistä vielä, en ainakaan itse saanu mippejä MMM combolla rikki, mutta se jolle myin auton niin sanoi myöhemmin tosiaan rikkoneensa yhden vetarin,  tosin en ole muutamaan vuoteen kuullu mitään. Hobbypeoplesta tilasin mipit. Aikoinaan tilasin yhden parin suoraan tehtaalta jenkeistä, toimitus kesti varmaan pari kuukautta. Toisen parin tilasin hobbypeoplen kautta towerhobbiesilta.

Onkos muuten kokemuksia tuosta uudesta tqi ohjaimesta? Onko niinkään mitään eroa tq:n kanssa paitsi ulkonäössä? Hommasin jenkeistä ko. Ratin ja vastarin kun halvalla sain, 65€ posteineen. Eikä jääny edes tulliin. En tiedä oliko vaikutusta siinä että paketti tuli saksan kautta.
« Viimeksi muokattu: 06.04.13 - klo: 21.55 kirjoittanut samimake »
.......

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1218 : 06.04.13 - klo: 22.05 »
Ois kiva kuulla osaisko se kaveri kommentoida mitenkään muuten tuota vetaria..
Kuulostaaa melko jäätävältä kommentilta et vetari on huono ja hajoo kun siinä on paljon osia !!    :cheesy: :cheesy: :roll: :grin:
Se vaan on niin että CVD vetarissa on pakosti enempi osia kun vaikka dogbonessa. Ja vaikka hajoiskin niin niihin saa rebuild kittejä joilla sen nivelen saa taas uudeksi ilman että ostaa koko vetaria.

Jostain kumman syystä ne MIP akselit on suosittuja myös crawler puolella missä väännöt on melkosia !

Kyosho Inferno MP9e

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1219 : 06.04.13 - klo: 23.01 »
Traxxasin autojen hinnan korotukset johtuu suoraan tukkurilta tulleesta hintojen korotuksesta.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa Viper

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1220 : 06.04.13 - klo: 23.29 »
Nykyäänhän niissä harjattomissa versioissa tulee lipotkin mukana. Sekin on nostanut hintoja.
Autot: Lazer-zx5, DMT-MME, SCX-10

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1221 : 06.04.13 - klo: 23.33 »
Aivan loistavaa, maksoin omasta e-revosta 350. Nyt myyntiin 450€ :) no ei vaiskaan en myy, kiva kampe.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1222 : 06.04.13 - klo: 23.36 »
Nykyäänhän niissä harjattomissa versioissa tulee lipotkin mukana. Sekin on nostanut hintoja.
Tulee joo mutta kannattaa olla tarkkana mikä Lipo laturi paketissa on matkassa.
Joissakin kun on kiinteällä virralla oleva saippualaatikko joka lataa max.n. 1A virralla.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1223 : 07.04.13 - klo: 00.24 »
Nykyäänhän niissä harjattomissa versioissa tulee lipotkin mukana. Sekin on nostanut hintoja.

Esim: sabella maksaa erevo brushless lipo akuilla ja latureilla 1169€ ja sama auto ilman lipoja perus nimh akuilla  1000€

.......

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1224 : 07.04.13 - klo: 16.37 »
Traxxasin autojen hinnan korotukset johtuu suoraan tukkurilta tulleesta hintojen korotuksesta.

On nuo käytetytkin kallistuneet: http://www.nettimarkkina.com/myydaan-hyva-rc-auto/1110271 lähtö hinta oli 600€

Ettei ihan menee ot:ksi niin onko kukaan muokannu noita 2075 servoja metalli rattaille? Netistä löytyy muutama ohje, rattaina käytetty futaba s3305 ja power hd 9001mg servojen rattaita.
.......

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1225 : 08.04.13 - klo: 09.05 »
Traxxasin autojen hinnan korotukset johtuu suoraan tukkurilta tulleesta hintojen korotuksesta.

On nuo käytetytkin kallistuneet: http://www.nettimarkkina.com/myydaan-hyva-rc-auto/1110271 lähtö hinta oli 600€

Ettei ihan menee ot:ksi niin onko kukaan muokannu noita 2075 servoja metalli rattaille? Netistä löytyy muutama ohje, rattaina käytetty futaba s3305 ja power hd 9001mg servojen rattaita.

MItä???!?!?!
500 $ pikku revosta!!!
Hpi baja 5b ss

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1226 : 08.04.13 - klo: 09.11 »
Traxxasin autojen hinnan korotukset johtuu suoraan tukkurilta tulleesta hintojen korotuksesta.

On nuo käytetytkin kallistuneet: http://www.nettimarkkina.com/myydaan-hyva-rc-auto/1110271 lähtö hinta oli 600€

Ettei ihan menee ot:ksi niin onko kukaan muokannu noita 2075 servoja metalli rattaille? Netistä löytyy muutama ohje, rattaina käytetty futaba s3305 ja power hd 9001mg servojen rattaita.

MItä???!?!?!
500 $ pikku revosta!!!

Yrittää saada korjaus.kulut ja uuden auton hinnan pois. Vetoaa vielä että pikku revolla ajetaan kilpaa, tuosta en kyllä tiedä ajetaanko kilpaa mutta vahvasti epäilen.
.......

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1227 : 10.04.13 - klo: 20.52 »
Servot tuli hommattua summittiin: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXBJCE&P=8
Onko kellään tuommoisista kokemusta?
.......

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1228 : 10.04.13 - klo: 21.00 »
veikkaan että voi olla hieman tehoton summittiin ku itellä ei meinaa 16 kilonenkaan riittää. vai tuleeks sul kaks servoa?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1229 : 10.04.13 - klo: 21.05 »
Juu tulee kaksi, oli ebayssä "tarjouksessa" toimiikohan noi heittämällä vai pitääkö laittaa jotain suunnan vaihtajaa väliin? Tai jotain?
.......