RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Zakko - 21.02.09 - klo: 19.32
-
Eli täältä (http://vaasanua.wordpress.com/) löytyy ja tossa liitteinä on samat PDF tiedostoina
-
Sunnuntaikin on saatu pois alta ja tässä tuloksia
TSM-10
A-FINAALI
Pos No. Name
1 2 Viljami Kutvonen
2 6 Christer Andersson
3 3 Teemu Rytsy
4 5 Joni Minkkinen
5 1 Sebastian Trzaska
6 8 Miko Teponoja
7 10 Matias Kuusinen
8 17 Ari Heinonen
9 11 Ari-Pekka Kyykkä
10 24 Panu Vehniäinen
B-FINAALI
Pos No. Name
1 14 Pauli Helin
2 50 Henry Salmen
3 7 Kalle Lehto
4 41 Miika Laurila
5 15 Vesa Yli
6 23 Marko Salminen
TSP-10
A-FINAALI
Pos No. Name
1 7 Matti Korvenmaa
2 65 Kenneth Södergård
3 2 Tomi Myöhänen
4 21 Arto Heinonen
5 42 Mika Anttonen
6 8 Niko Lindvall
7 13 Tommi Wikstén
8 10 Sami Salmela
9 36 Jukka Penttinen
10 64 Jukka Kerola
B-FINAALI
Pos No. Name
1 19 Janne Valtanen
2 11 Jethro Lehtojärvi
3 34 Timo Keränen
4 15 Sami Haapsaari
5 29 Marko Vähäkuopus
6 12 Jyri Konoila
7 16 Björn Södergård
C-FINAALI
Pos No. Name
1 58 Niko Vuorenmaa
2 61 Jari Valkola
3 43 Markku Seppälä
4 47 Sten Nordman
5 67 Antti Luoto
6 62 Juha Rintala
Tarkemmat tulokset liitteissä
-
Suuret kiitokset kisajärjestäjille!
Vesa & tiimi oli loihtinut tosi hyvät kisat.
Erityiskiitos katsastuspisteelle asiantuntevasta ja mukavasta katsastuksesta!
+ Kisapaikka, valoisuus, ilmastointi, yleinen viihtyvyys
+ Jäälihalli, aina mukava paikka!
+ Kaikenkaikkiaan ystävällinen ja hyvä fiilis
-
Oli kyllä loistavat kisat! Uusi kisapaikka oli suorastaan loistava, ensivuonna uudellee, sitä ennen BCR(taitaa allekirjottaneella olla kyllä armeija sillon...)?
Kaikki toimi noin 876 kertaa paremmin kuin italiassa! Videotykkitulostaulu oli myös erinomainen kun sen näki myös lavalle, tulokset näki heti kun oli oman erän ajanut loppuun. Rata oli haastava, todella hyvä ja mielenkiintonen ajaa.
Ja vaikka mäntsälän kisapizzat lähelle pääseekin, silti oulussa ne parhaat pizzat on, memo -kastike ftw!
Tonyn finaalikuulutkset oli myös viihdyttäviä, meinasi ruveta naurattaan kesken ajon "millasen trullijunan rytsy tälläkertaa saa aikaan" :cheesy:
Kiitokset vesalle ja muulle porukalle erinomaisista kisoista!
kuvia? videoita?
-
Hyvät kisat oli Oulun seudun pojat järkänneet, kuten oli viimeksikin niillä korkeuksilla käydessäni (2005?)
Rata oli haastava, allekirjoittaneelle näemmä turhankin haastava, vaikka ajamisesta sillä pidinkin.
plussia ja miinuksiakin satelee:
+ Rata
+ Tilat
+ Katsastus
+ Pizzat
+ Kuulutus sunnuntaina
+ Tiimin ja koko kisan yleinen henki
+ Jäälihallin majoitus
+ C-fin voittajana sain pokaalin jossa luki b-fin 1. :D
- Kuulutus lauantaina
- Hidastelu tulostaulun kanssa aika-ajoin
- TSP 2. A-finaali
- Omat suoritukset
- Peltiset paparazzit kisamatkalla
T: C-fin Specialist #46/#58
-
Kuvat palkintojenjaoista (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/kisat/FTT_2_Kiiminki_-09/)
Hyvät kisat oli taas järjestetty!
+++ Tonyn kuulutukset
++ Rataprofiili
++ Uusi kisapaikka
+ Pizzat
+ Murrin uudet kajarit
+ Tulosnäytöt
- Tuloksia sai välillä odotella
Kaiken kaikkiaan hyvät kisat.
-
Oli kyllä loistavat kisat! Uusi kisapaikka oli suorastaan loistava, ensivuonna uudellee, sitä ennen BCR(taitaa allekirjottaneella olla kyllä armeija sillon...)?
Kaikki toimi noin 876 kertaa paremmin kuin italiassa! Videotykkitulostaulu oli myös erinomainen kun sen näki myös lavalle, tulokset näki heti kun oli oman erän ajanut loppuun. Rata oli haastava, todella hyvä ja mielenkiintonen ajaa.
Ja vaikka mäntsälän kisapizzat lähelle pääseekin, silti oulussa ne parhaat pizzat on, memo -kastike ftw!
Tonyn finaalikuulutkset oli myös viihdyttäviä, meinasi ruveta naurattaan kesken ajon "millasen trullijunan rytsy tälläkertaa saa aikaan" :cheesy:
Kiitokset vesalle ja muulle porukalle erinomaisista kisoista!
kuvia? videoita?
Kuvia ja videota löytyy:
http://jlaitila.1g.fi/kuvat/Canon%20EOS%2040D/RC%20harrastus/FTT%20Kiiminki%202009/
Videot on paraikaa latauksessa eli hetken kestää kunnes näkyy. Lauantailta ei ole videota.
http://youtube.com/jlaitila
-
Eihän sitä yksi mies joka paikkaan ehdi. Joo välillä kesti vähän niitten tulosten kanssa. Tässä olis vielä nopeimmat kierrosajat
-
Kiitokset oululaisille hienosti järjestetyistä kisoista! Uusi kisapaikka oli loistava ja ratakin erinomainen pieniä röykkyjä lukuunottamatta.
-
Kiitokset kisoista. Oli varsin hauska reissu kokonaisuudessaan. Lauantaina kisan johtajana tuntui että kaikki sujui melko kivasti, tosin muutaman varoituksen korokkeella äänestämisestä sai antaa. Toivottavasti jäi lauantailta hyvä mieli kilpailijoille.
Sunnuntaina sitten itse pääsi kisaamaan ja päivä meni sitten loppujen lopuksi melko putkeen. Harjoitusten jälkeen tavoite oli että podiumille pitäisi päästä ja alkuerissä sitten virheitä tuli erissä 1 ja 3, mutta erät 2 ja 4 menivät suhteellisen nappiin. Paalusta jäin 1,2s ja oikeutti 3. ruutuun. Finaalien aikana tajusin että diffi oli rakennettu väärin (omasta toimesta), jonka korjauksen jälkeen auto toimikin heti paljon paremmin. Uskon että paaluun olisi ollut mahdollisuudet jos olisin tämän tajunnut aikaisemmin.
Finaaleissa 1. finaali oli omalta osalta aika heikkoa suoritusta, tosin siihen vaikutti alussa saamani kylkiosuma startin jälkeen, jonka seurauksena korini meni kasaan ja halkesi. Kori saatiin suoristettua, mutta halkeaman seurauksena kori hankasi kokoajan toiseen takarenkaaseen ja auton vieminen siististi oli kaikkea muuta kuin helppoa. Maaliin kuitenkin selvittiin 4. sijalla, joka oli ihan OK suoritus kovan taistelun jälkeen (tipuin alussa viimeiseksi) rikkinäisellä autolla. Ensimmäisen finaalin jälkeen tavoite oli lähinnä pitää oma sijoitus finaaleissa, koska tuntui sillä hetkellä että sijoituksen nostaminen on enemmän kuin vaikeaa kapealla radalla jossa tapahtumia on paljon.
Toiseen finaaliin tosiaan rakensin diffin uusiksi ja oikein jopa tällä kertaa. Auto oli todella hyvä ajaa ja tuntui että sijoitusten parantaminen olisi vihdoin mahdollista. Alun kolinoiden jälkeen Kentsu oli noussut kärkeen ja itse ajoin häntä takaa iskuetäisyydellä pitkän aikaa. Kentsu peitti todella taidokkaasti mutkia, joten ohittaminen oli todella haastavaa ja pariin otteeseen hän onnistuikin hautomaan auton sisäkurviin lähes parkkiin radan kapeimmalla kohdalla, jonka seurauksena ajauduin kahteen otteeseen leveämmälle linjalle ihan pienen kosketuksen seurauksena. Todella ovela veto Ketsulta! Jälkimmäisessä näistä tilanteista Artsi pääsi takaa ohitse ja ilmeisesti sitten myös meni Kentsun ohitse, jonka jälkeen ajoin jälleen Kentsua takaa, mutta taistelu oli nyt sijoista 2. ja 3. Kuitenkin finaalissa sitten tapahtui jotain todella omituista ja äänestys alkoi korokkeella. Keskityin vain omaan ajoon ja seuraava tilanne radalla olikin, että Artsi tuli pääsuoran mutkan kiihdytyksessä vastapalloon ja nokkakolari oli tosiasia. Onneksi autoni kuitenkin kesti iskun ja pääsin jatkamaan. Kentsun tavoittaminen kuitenkin oli mahdotonta vaikka maalissa ero olikin vain 0,9s. Toinen sija siis tästä lähdöstä.
Viimeiseen finaaliin lähdettäessä kaikki oli vielä mahdollista ja tiesin, että hyvällä ajolla voitto olisi mahdollista. Se vaatisi että voittaisin kyseisen lähdön ja ajaisin hyvän tuloksen. Liikkeelle lähdettiin ja Artsi otti lähdön jälkeen kärkipaikan ja lähdin ajamaan häntä kiinni. Kentsu tuli perässä kolmantena. Artsi ilmeisesti jumittui hieman ruuhkaan ja ajo meni sekaisin muutenkin hieman sen jälkeen, joten pääsin sitten kuittamaan kärkipaikan itselleni. Vein autoa hetken aikaa niin lujaa kuin pystyin ja ero toisena tulevaan Kentsuun kasvoi 3 sekunnin tietämille. Tämän kuultuani lopetin kiireellä viemisen ja keskityin tuomaan auton virheettä ja varmasti maaliin, kuitenkin pitäen eron 3 sekunnin kieppeillä. Kaikki meni nappiin ja loppuun asti sain auton pysymään kohtuullisella vauhdilla rännien sisäpuolella. Voitto viimeisestä finaalista ja puhdas ajo toi myös toivotun hyvän tuloksen, joka oikeutti kokonaiskilpailun voittoon.
Omalta osaltani ainakin voin sanoa, että ei Oulussa ilmaisia pisteitä ollut jaossa. Kyllä niistä sai ihan ajaa totisesti.
Hieman summausta:
+++ Tamiya TRF416WE
+++ Corally IB4600 akut
+ Kova ja reilu vääntö alkuerissä ja finaaleissa (poikkeusta lukuunottamatta)
+ Ensimmäinen voitto TSP-10 luokassa
+ Uusi sijainti
+ Profiili
+ Järjestelyt noin yleensä
+ TEK ja tunnelma varikolla
--- TSP-10 toisen A-finaalin tapahtumat
Tuosta toisesta TSP-10 A-finaalista täytyy kyllä sanoa että en tajua mitä ihmettä siinä yritettiin hakea? Menee täysin minun ymmärrykseni tuo tajuton poikkoilu radalla. Tilannehan löytyy videolta (http://www.youtube.com/watch?v=N7VKJqpTT7Q) ja siinä "tohina" alkaa about 2:50 kohdalla. Toivoisin että kisoissa käyvät henkilöt osaisivat hillitä kiukkunsa niin korokkeella kuin radalla, eikä tällaisia episodeja missään tapauksessa saisi tapahtua. Jos auto ei toimi, niin se ei tarkoita sitä että siitä pitää äänestää taikka ajaa kaikkia muita päiten radalla. Se pitäisi olla kaikille selvä. Radanvarressa on kyllä tilaa odottaa että muut pääsevät ohitse, jonka jälkeen voi kokeilla että pystyykö ajamista erässä vielä jatkaa.
-
Ouluun kiitokset, järjestelyt toimi ja pääpiirteissään kisat olivat leppoisan mukavat. Uusi mesta oli hieno ja hyvä, tilaan mahtuisi huomattavasti isompikin rata, lähes 'lentokenttä'. Kauas on pitkä matka mutta kun lähtee lavealla aikataululla niin perille pääsee...
Sen pitempiä turinoita +/- lista:
+++ Kalusto
+++ Aivan käsittämättömän tiukka/tasainen taso, erot todella pienet. Pieni virhe suuri pudotus...
+ Rata, mukavan tekninen mutta ehkä hieman ahdas...
+ Tulosnäyttö, näki korokkeelta oman (toivottoman) tuloksen heti ajon jälkeen
+ Katsastus, tarkkaa ja ripeää
+ Tonyn turinat
- TSP 2. A-Fin WTF!!!
- Toisinaan alkuerissä vapaan ladun saaminen oli lähes mahdoton ajatus... kaksi jälkimmäistä alkuerää meni penkin alle...
- Oma ajo finaaleissa, liikaa latausta jätkässä...
- Ekassa TSP B finaalilähdössä mollalinja ohjasi suoraan siirtyneeseen rataesteeseen, ja tuli muutenkin törmäiltyä lähes kaikkeen... ...onneksi ei tullut monelle paha mieli ja jos tuli niin sopii tulla ojentamaan...
-
Pieni road trip TEK:n kanssa tuli tehtyä viikonloppuna ja toipuminen on sujunut ennusteista huolimatta hyvin. Oulussa on aina ollut hyvät kisat järjestelyiden osalta kun olen siellä ollut eikä nytkään tarvinnut pettyä. Autossa saa kyllä istua ihan tarpeeks, mutta sekin menee kun on hyvä matkaseura.
+ kisapaikka
+ liikkuminen kisapaikalla oli koko jouhevaa eikä ruuhkia tullut esim. katsastuksen eteen
+ majoitus Jäälihallilla
+ oma ajo sunnuntaina
+ Asso (sunnuntaina vikan finaalin jälkeen oli yhteensä 15 akullista takana TC5:lla ajoa)
+ tiimin tuki (v*****lu)
+ rata oli kiva ajaa
- oma ajo lauantaina
- TSP 2. A-finaali
- tulospalvelu tökki välillä
Että sellasta tällä kertaa.
-
Ei siinä mitään mutta se tapahtui viellä A-finaalistille joka jo varmasti tuntee säännöt. Ei edes treeneissä saa ajaa vastoin ajosuuntaa olkoon laji kuin laji, tai treenit tai kisat :shock: Huhu että laittaa ihmettelemään mitäs on kaveri miettinyt tuossa tilanteessa. Olis ollut hauskaa katsoa paikan päällä mikä oli varikolla fiilis :lol:
Jerzi
-
tuolla vielä juttua kisoista paikallislehdessä:
http://server2.jaatiedostosi.com/Zjwc9B/rantapohja_0209.jpg
jaatiedostosi.com by Teemu Harju
-
"Vesa Yli lisää pitoa rattaisiin ennen kilpailusuoritusta" :grin:
-
Joo, se on tärkeää ettei pinjoni luista spurria vasten :mrgreen:
-
Jee ollaan lehdes! Oon Fame!!
-
"Vesa Yli lisää pitoa rattaisiin ennen kilpailusuoritusta" :grin:
Kyseessähän on paikallislehden käyttämä murre josta Suomi-Oulu-Suomi- sanakirja kertoisi että rattaat = esim. auton tai tai pyörän renkaat
-
"Vesa Yli lisää pitoa rattaisiin ennen kilpailusuoritusta" :grin:
Kyseessähän on paikallislehden käyttämä murre josta Suomi-Oulu-Suomi- sanakirja kertoisi että rattaat = esim. auton tai tai pyörän renkaat
Mulla oli aikoinaan naapurissa Oululais perua oleva ukko ja tuli keväällä ihmettelemään kun vahdoin suvikumeja autoon alle; "Rattaita vaihtelet?", hetken siinä hölmistyneenä hoksasin että ukko viittasi renkaisiin...