Kirjoittaja Aihe: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5  (Luettu 12908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« : 19.05.07 - klo: 23.09 »
M8 SM osakilpailu 1 19.5 2007
Lopputulokset

Pos   Name         Seura       Laps   Total Tm
1   Juha Sartesuo      LahUA      55   45:16.075
2   Jarno Siltanen      Jkl Srk      54   45:20.964
3   Petri Mylläri      SaloUA      54   45:31.350
4   Markku Honkanen    VAU      53   45:05.067
5   Joseph Quagraine    VAU      52   45:47.321
6   Aki Mertsola      TUA      52   45:49.482
7   Jussi Torkkola      VAU      51   45:19.063
8   Tomi Björkman      TUA      51   45:20.239
9   Jani Konka      VAU      51   45:27.325
10   Julle Pedersen      VAU      50   45:06.356
11   Jiri Jokinen   J   PosUA      45   45:41.994
12   Ari Heinonen      VAU      42   42:57.117

13   Heikki Valtonen         
14   Jani Parjanen      TUA   
15   Antti Ollinmäki      JärvSRK   
16   Olli Viitanen   J   AAU   
17   Jouni Hiltunen      LahUA   
18   Jukka-Pekka Vihmo         
19   Niko Andersson      TUA   
20   Arttu Helenius   J   SaloUA   
21   Timo Jalas      VAU   
22   Jerry Hellström      VAU   
23   Arto Heinonen      VAU   
24   Kalle Kyyrö      VAU   
25   Tomi Salonen      TUA   
26   Sami Leppälä   J   VAU   
27   Jani Niemi      SaloUA   
28   Joonas Vuojolahti    J   VAU   
29   Marko Eklund   J   TamUA   
30   Jonni Kotola   J   VAU   
31   Jari Huttunen   J   KongUA   
32   Jarno Kokkonen   J   TUA   
33   Harri Peltomaa   J      
34   Joel Nissinen   J   KongUA   
35   Jani Lindqvist      TUA   
36   Tommi Alho      TUA   
37   Jethro Lehtojärvi      TUA   
38   Viljami Kutvonen    J      
39   Jari Eklund      VAU   
40   Mikko Mäkinen   J   VMF   
41   Riku Hyvönen   J   AAU   
42   Jussi Sihto      VAU   
43   Kaius Perttilä   J      
44   Antti Kurvinen      VAU   
45   Mikko Heikkilä   J   TamUA   
46   Janne Korkka   J   TUA   
47   Mika Hurula   J   SaloUA   
48   Reijo Mattila         
49   John Westerlund   J   E-TMK/UA   
50   Vertti Aito   J   VAU   
51   Vesa Rousku   J   VihUA   
52   Touko Laakso   J   TamUA   
53   Tuomas Lintula   J   VAU   
54   Matti Korvenmaa      MikUA   
55   Juha Rousku      VAU   
56   Sami Haapasaari   J   TUA   
57   Jaakko Hietaoja   J   LoiUA   
58   Antti Nurmikumpu   J      
59   Jouni Paananen   J   KongUA   
60   Joni Viljanen   J      
61   Mika Kettunen      VAU   
62   Joni Hietala   J   KotkaUA   
63   Aarre Sillanpää      TamUA   
64   Jasse Laatikainen   J   TUA   
65   Saki Luukkanen   J      
66   Aaro Lecklin   J   KotkaUA   
67   Mika Huttunen   J   VaToSUA   
68   Antti Aapro   J      
69   Sami Palimo      VAU   
   Kim Elf      VAU   DSQ

Se hassu J siellä välissä on Junnujen kohdalla.

Kiitokset osallistujille, mahtava osaanotto ja kelikin suosi.
Harvinaisen runsaslukuinen osaanotto palkintojenjaossa :)
« Viimeksi muokattu: 19.05.07 - klo: 23.44 kirjoittanut Nappe »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #1 : 20.05.07 - klo: 20.22 »
Tuo Kimin juttu oli aika erikoinen jos niin voi sanoa :huh:
Itse 13 alkuerien jälkeen ja semeissä tulppa meni ekassa tankkauksessa ja ei tietysti ollut mitään vara tulppaa lähettyvillä koska se tulppa joka meni oli 5min vanha.
Sääli että ei ollut niitä hämppiksiä johon on niin monta vuotta totuteltu syömään kisapaikalla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #2 : 20.05.07 - klo: 20.41 »
Joku uskalsi avata kisaraportoinnin.   :lol:

Olihan nätti keli ja hyvää skabaa, itse onnistuin enemmän tai vähemmän pelastamaan oman tilanteeni tekemällä ensimmäistä kertaa kisapäivän aikana iskariöljyjen vaihdon. Yksi erä meni totutellessa uuteen ja sitten rupes se vakaus jotenkuten löytymään ja selvisin suoraan varttifinaaliin. Siellä sitten Niko piti hyvää vauhtia yllä ja muista 'nopeista' mukana olivat jos oikein muistan Siltanen, Artsi ja Björkman, vaikka annoin parastani, auto toimi ja kaikki pelasi siltä osin (jopa muutettiin kilpailutaktiikka erän edetessä), niin ei vaan RIITTÄNY! Sitten kun rupesi homma valumaan käsistä, niin piti tupliakin ruveta pomppimaan ja ns. polkemisesta huolimatta auto ei jatkuvasti ottanut pohjarusketusta. Jonkunsortin adrenaliinihuuma kai, kun oli erän jälkeenkin vielä pitkän aikaa mieletön fiilis. Tai sitten homma kaatui tuohon Jartsan epäonneen, kun meidän taktiikka oli et Jartsa johtaa tankkaukseen asti, sit mä otan vetovastuun ja molemmat nousee semiin.  :cry:

Tavoitehan kuitenkin oli voittaa Joonas, tuo kilpakenttien kauhu, eikä poika perhana mua helpolla päästäny, nousi kasifinaalista tuonne toisen haaran neloseen uhkaamaan mun onnistumista, mutta sainpas sentään vedettyä vielä lujempaa, tuolla kehitystahdilla tosin seuraavassa kisassa näen enää perävaloja.  :grin:

Mutta voiko kisapäivään olla pettynyt jos vehkeet toimii tasaisen tappavasti, arska paistaa ja ajaminen on KIVAA?!?
Tiukka dumarilinja oli kans kiva ja iso käsi ratainsinööri Wimmulle, kun on talkoista huolehtinut ja nyt kilpailussa järjestäjäpuolella, kiitos myös muille kisajärkkäreille onnistuneesta skabasta. Hamppareita jäin kans kaipaamaan.

70 skabaajaa, suosittu luokka ja taso nousussa häh?

Edit:
Ei vieläkään junnupodiumille, neljännes, jäi kyllä kaivelemaan. :smiley:

PS. En ajanu slikseillä, mut olin kai muutenvaan toisen lempinimen 'slowhand' veroinen. Tai sitten 'Sekunda Sami', ota siitä sitten selvää.  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 20.05.07 - klo: 21.33 kirjoittanut Sami L »
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #3 : 20.05.07 - klo: 20.59 »
Jep, aivan mieletön kisapäivä!!!
Meidän kuskilla tosiaankin odotukset ylittänyt "hype" päällä, pienen alkuverryttelyn jälkeen.
Joonaksen debyytti SM kisa eteni 1/4 asti ja ukko ajoi itselleen uudet kierrosenkat Lavankoon ihan selkeesti. "Sliksi" Leppälän päänahkaa lähdetään jahtaamaan taas seuraaviin...

Kiitokset järjestäneelle taholle, ja ISO KIITOSWimmulle joka on ottanut asiakseen pitää pakkaa hiukan kasassa. On äijä paikallaan.

+ Kuskin suoritus
+ Autosta ei löydy moitittavaa vaikka yrittäis
+ SH:n pannu senkun käy ja potkii
+ Rata oli jees
+ Tuomarointi

- Missä burgerit??? 

Edit: + ja -

« Viimeksi muokattu: 22.05.07 - klo: 07.16 kirjoittanut X1CRT »
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
re:
« Vastaus #4 : 20.05.07 - klo: 21.13 »
Hienot skabat oli!

Itsellä meni ajo paljon paremmin kuin mitä edellisen viikon treeneissä. Pitoo oli bowtie renkaissa ihan järkyttävästi ja meinas alkaa naurattaan kun ei mennytkään mutka pitkäks vaikka kuvitteli. Vois kai alkaa treenaan paremmilla renkailla :)

Paras alkuerätulos 6 kierrosta aikaan 5:19.. Paras läppi 48,7 ja kovempaakin ois päässy kun en koittanut tuplia kertaakaan. Ihan jees!

Vähän jäi harmittaan kun kaadoin kolmannessa alkuerässä sen verran et jäi pari sekuntia 1/4 noususta ja jäin 1/8 nousun ekalle sijalle. Samassa nousussa copter, artsi, lintula joilla ei vissiin myöskään menny alkuerät ihan putkeen. Mulla sit katkes antenniputki ja alko radiohäiriöt.. 9min kohdalla sitten katkesi antenni kokonaan ja keskeytys. Onneks kuitenkin copter ja lintula kerkes keskeyttään ennen mua niin olin loppusijotuksissa 52. :)

V-spec toimi koko päivän kuin unelma.. Alkuerissä oli helppoo kun lämmittelyyn vaan heitti ite auton radalle ja ajo täyden 8min putkeen ja silti jäi vielä reilusti löpöö tankkiin. 10min tankkiväli ehdottomasti.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #5 : 20.05.07 - klo: 21.41 »
kai sit vois omatkin selitykset tänne laittaa.

+ilma
++rata
+osallistuja määrä
+aikataulu
+josen hienosäätö
+uuden auton toimivuus

-ei ollut omaa vakio mekkaria
-antenni meni renkaan väliin (niin niin.. :grin:)
-hampurilaisten poissa olo

 :laugh:

niko ilmota kun saat V Spec speedin <- pakko kokeilla tota kun kaikki kehuu niin paljon.

ai niin yks miinus vielä: -artun hermot
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #6 : 20.05.07 - klo: 21.51 »
No niin, kisat oli ja meni. Itsellä kun oli vain kaksi odotusta kilpailun suhteen, meni reissu aivan loistavasti, en ollut aivan viimeinen ja auto tuli ehjän kotiin, tosin "hieman" savisena, kiitos Josen ja vesiletkuleikin (kastelu sattui aina sopivasti juuri minun erääni ennen).  :azn:

Itse kaksi kautta varikolla kisassa mukana olleena oli todella mukava kokemus seisoa ensi kertaa myös ajajakorokkeela kisapäivänä. :afro:
Nostamis häsläämisestä en kuitenkaan juurikaan kiitoksia anna kilpailu johdolle, miksi jo totutta ja toimivaa systeemiä sotketaan? :huh: Ei ollu todellakaan kiva etsiä toista mekkaajaa Jeppelle 2 min ennen lämmittelyn alkua 1/4:sa, kun minut huudetaan nosto tehtäviin, etenkin kun olin jo oman osuuteni nosto toiminassa suorittanut. Tämän lisäksi kun jo olin nostanut, putoamiseni jälkeen 1/8:in ja 1/4:än, jossa minun piti mekata Jeppeä, minua huudetaa nostamaan vielä semiinkin ! Enään ei olis puuttunut kuin se että minua huudetaan nostamaan omassa nousussa. Itse nostamista vastaan minulla ei ole minkäänlaista asenne ongelmaa, se kuuluu lajiin ja se vaan pitää hyväksyä. Mutta jos kuitenkin tällä tavoin sotketaan kanssa kilpailijan kisa, niin siihen minulla on sanottavaa.
Tällä minulle ylimääräisellä nosto vuorolla, jonka jouduin suorittamaan taattiin se ettei, Jeppe saanut nauttia vakio mekkaajansa palveluista. Kahden kauden aikana ehtii joka kuski oppia ja opettaa itseleen mieleisen mekaanikon, joka tällä toiminalla nyt riistettiin ainakin yhdeltä kuljettajalta. :angry: Kiitos kuitenkin Janille avusta tässä hätätilassa.


Plus & Miinus katekoria

+ Loistava kisasää
+ Auto toimi todella hyvin.
+ O.S. J-spec toimi kuin Sveitsiläinen käkikello
+ Tuomarointi, oli tiukkaa mutta oikeudenmukaista
+ Palkinto mukaan kotiin viemisiksi  :azn:
+ Wimmule kiitos rata mestaroinnista
+ Tutkan välttäminen kotimatkalla


- Aiva älytön torsteilu nousussa
- Muutaman konttiin ajon uhrina lipat
- Ei ollu hamppareita
- Ihme sähellys nostovuoroissa

Mut kivaa oli kuitenkin, loppupeleis.

Edit: Parin painovirheen korjausta.

« Viimeksi muokattu: 20.05.07 - klo: 22.05 kirjoittanut JalmariR »
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #7 : 20.05.07 - klo: 22.07 »
Lainaus
+ Tuomarointi, oli tiukkaa mutta oikeudenmukaista

jeps kerrankin tää toimis..

tuomarit oli vissiin hieman pihalla yhdessä kohtaa, kun joku otti tek. 10min vaikkei
ajanut ko. erässä? kymppi kesti mustaakseni 8 min ja sitten yht'äkkiä saikin ajaa..

en nyt muista tarkkaan menikö se noin tai tapahtuiko tätä ekaa juttuu edes vai oliko huhu.

saaa korjata.

minkä takia pitää olla sellainen sääntö että tekn. 10 aikana muut ei saa tehdä autoille mitään? eiks se olis paljon parempi et muut saa mekata ja vaikka ajaa jos tykkää.  :huh:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #8 : 20.05.07 - klo: 22.58 »
Laitetaan sitten omastakin puolestani kommentia hieman.

Kisat olivat oikein kivat, samoin rata ja sää. Osallistujia oli kivan paljon.

Omalta kohdaltani alkuerät meni suoraan päin jotain ja vauhdilla, johtien ihan mielettömistä radiohäikistä parissa kohtaa, mm. ekassa ja vikassa mutkassa. Pahoitteluni kaikille nostajille jotak joutuivat päällekarkaavasta autosta kärsimään... Joten tuloksena 1/16B finaalin kolmospaikka :smiley:

Tässä vaiheessa ostettiin uudet radiot, ja johan katos häikät ja ajokin alkoi sujua.

1/16B:n voitto, nousu 1/8:hin. Siitä neljäs sija ja nousu 1/4:iin. Sieltä ei enää rahkeet riittäneet.. Lopputuloksena 34 sija, joka oli yli odotusten kyllä :azn:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #9 : 20.05.07 - klo: 23.17 »
tuomarit oli vissiin hieman pihalla yhdessä kohtaa, kun joku otti tek. 10min vaikkei
ajanut ko. erässä? kymppi kesti mustaakseni 8 min ja sitten yht'äkkiä saikin ajaa..

en nyt muista tarkkaan menikö se noin tai tapahtuiko tätä ekaa juttuu edes vai oliko huhu.

saaa korjata.

minkä takia pitää olla sellainen sääntö että tekn. 10 aikana muut ei saa tehdä autoille mitään? eiks se olis paljon parempi et muut saa mekata ja vaikka ajaa jos tykkää.  :huh:


Tätä taktis ups siis teknistä kymppiä on sääntönä kritisoitu varsin paljon. Eilen kuulemani perusteella suurin osa pitää koko sääntöä ihan turhana. Mutta se on sitten sääntöjä pohtivien työlistalla oleva juttu.

Tuossa osafinaalien aikaisessa "joku otti kympin" tilanteessa homma meni näin
- B- osafinaalissa ajava kuski erehtyi syöksymään A- osafinaalin alkaessa ajanottoon ilmoittamaan että hän ottaa teknisen kympin
- samalla numerolla alkavassa finaalissa ajava kuski totesi, että hän oikeasti tarvitsee sen ajan jarrujen säätämiseen ja ilmoitti että tekninen kymppi on hänellä
-erän lähtöä viivytettiin 10 min.

Säännöt on säännöt ja niiden mukaan toimittiin kisassa. Yksi mielenkiintoinen sääntöasia tuli esille tekniseen kymppiin liittyen; EFRAn ja Suomen säännöt ovat erilaiset. EFRA salli kaikkien mekkaamisen kun Suomen säännöt sallii mekkaamisen vaan teknisen kympin ottaneelle kuskille.

Suuret kiitokset vielä meidän pienelle kisaorganisaatiolle kisan onnistuneesta läpiviennistä sekä radalla, tuloslaskennassa, katsastuksessa että buffetin puolella.

jarkko
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #10 : 21.05.07 - klo: 00.44 »
Jepulis. Olipahan kisat taas vaihteeksi. Tarkoituksena tosiaan oli vain alunperin tulla katsomaan kyseiset kisat muutaman kaverin kanssa, mutta päädyin sittenkin radalle ajamaan. Edellisen kerran M8 tullut ajettua kaksi vuotta sitten ja kalustokin jo lähtenyt kiertoon. Lainakalusto kuitenkin saapui kisoja edeltäneenä tiistaina kasaamattomina paketissa. Auto oli torstaina kasassa ja muutama tankki futiskentällä tuli ajettua moottorin säätöjä kohdilleen. Oma krossirata vielä siinä kunnossa että asiaa ajamaan ei sinne ollut, joten siis kisoissa vasta pääsi radalla ajamaan ekaa kertaa kahteen vuoteen. Odotuksia kisan suhteen ei siis myöskään sen kummemmin ollut.

Ekat treenit meni säätöjä hakiessa ja vielä viimeiseenkin alkuerään tehtiin alustaan muutoksia. Sen jälkeen ne sitten alkoivatkin olla melko kohdillaan. Valitettavasti kuitenkin juuri kun auto alko olla nipussa ja vauhti löytyä, niin kone teki tenät ja sammui alkuerien perusteella saavutetun 1/8 finaalin startissa. Lähdin kuitenkin kierroksen perässä vielä ajamaan, mutta kone sammui vielä kaksi kertaa lisää. Tässä vaiheessa sitten riitti ja keskeytys oli tosiasia.

Eli siis alkuerien jälkeinen sijoitus 39. vaihtui aika karvaasti sijalle 54. Noh tätä se on eikä siinä mitään. Olisihan sitä voinut valmistautua hieman paremmin. Päivä tosiaan oli loistava ja ajaminen oli hauskaa. Pahasti näyttäisi siltä että pitää taas oma M8 kalusto hommata ja tulla vierailemaan useammassakin krossikisassa tänä vuonna. :mrgreen:

Nostojärjestyksien muuttaminen oli kieltämättä uutta ja hieman epäselvää, mutta meni omalta osaa ongelmitta. Voin kuitenkin hyvin ymmärtää sen että jonkun osalla mekaanikkona toimiminen on saattanut hankaloitua tämän takia. Tiedottamista etukäteen missä vuorossa kukakin nostaa, niin ongelmia ei olisi tullut. Faktahan kuitenkin on se, että ei kukaan (toinen kuski) voi vielä alkuerien taikka välttämättä nousifinaalienkaan aikana tietää että pystyykö toimimaan kaverilleen mekaanikkona nousufinaaleissa 100% varmuudella vaikka nostovuorot olisivatkin menneet "perinteisellä" tavalla.

Kuulutukset olivat hyvät, mutta finaalia katsottaessa eivät kuuluneet "katsomoon" missä porukkaa oli istuskelemassa ja tilanteen seuraaminen vaikeaa. Tuli sitten piipahdettua monitorin luokse aina välillä.


+ Kahvio
+ Tuomarointi
+ Keli
+ Radan "huolto"

- Turha pulina korokkeella


Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #11 : 21.05.07 - klo: 08.53 »





        Kaasuservo






Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #12 : 21.05.07 - klo: 08.57 »
Oliko tuo nyt sitten miinusta vai plussaa  :roll:

 :grin:

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #13 : 21.05.07 - klo: 09.06 »






        -




Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #14 : 21.05.07 - klo: 22.35 »
Laitetaan vähän kommentteja kisoista kans.
Kisat oli todella hienot ja hyvin järjestetyt ja siitä iso kiitos järjestäjille ja kisaa tukeneille tahoille!!
Oli tosi paljon kuskeja mukana mikä toi lisä hohtoa kisoihin ja teki todella tapahtumarikkaan ja värikkään kisan loppujen lopuksi. Auto toimi kuin unelma ja oli todella nopea ja varma ajaa mikä tekikin ajamisesta tosi hauskaa ja hyvän fiiliksen :mrgreen: Vähän jäi kylläkin harmittaa kun semi-finaalissa 8san kierroksen jälkee loppu kierros aikojen tuleminen ja tallentuminen kierroslaskentaa ja jäin ulos finaalista vaikka selvästi olin ajanu itteni nousu paikalle ja siten finaaliin.


+Auto ja sen toimivuus (Cen Matrix Pro)
+Radan huolto
+Tuomarointi
+Aikataulu
+Keli
+Osallistuja määrä
+Team-titan vanteet ei hajoo ikinä!
+Himoto siipi kesti hyvin koko kisan

-Kierrosten puuttuminen semissä ja asian selvittely ja loppu tulos
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Mika R

  • Vieras
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #15 : 21.05.07 - klo: 23.03 »
Harmin paikka Artsi!! No on tuossa paljon hyvääkin  :cool:

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #16 : 21.05.07 - klo: 23.07 »
Eipä paljoon jääny jälkipolville kerrottavaa...   ...reenata pitäis mut ei oo pystyny...

+ Kelit
+ Pata

- Pikkukivi diffi/spurri/kytkikello seutuvilla nousufinaalissa = katastrofi

Tuohon nostamiseen vielä...   ...siihen on ihan selkeä kaava ja se toimii aivan hyvin. Ei siis tarvitse keksiä pyörää uudelleen.

Alkuerissä nostaminen nyt on kaikille selvä asia...
Finaaleissa pudonneet nostaa oman haaransa seuraavan finaalin (Esim: 1/8A pud. nostaa 1/4A:n). Semifinalistit nostaa oman haaransa ensimmäisen/alimman nousufinaalin. Semeistä pudonneet sitten finaalin. Tällöin ei mitään ylimääräisiä jumppaliikkeitä tarvita. Tottakai 12 kaaviolla nostajia on "vain" 8 henkeä mutta kyllä ne riittää kun sijoitellaan ne radan varteen oikeisiin kohtiin. Finaalissa tietysti on sitten "täyslaidallinen" ja yksi riittää tuomariksikin...

Tällä tavalla ainoastaan ne kuljettajat jotka putoavat semissä joutuvat nostamaan kahteen kertaan finaaleissa.

Jeppe vaikenee mutta vain hetkeksi...

Onnittelut itsensä ylittäneille...
« Viimeksi muokattu: 22.05.07 - klo: 07.09 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #17 : 22.05.07 - klo: 08.10 »

Nostamisesta on mainittu useassa palautteessa ja sen vuoksi tässä lyhyt kommentti järjestävän organisaation puolelta.

Kisan valvojan kanssa käytiin mm. rata ja nostamiskuviot ennen kisaa läpi. Huomiota kiinnitettiin erityisesti nostajien turvallisuuteen sekä nostajien riittävään määrään.

Nostosektorien määrittely etukäteen tähtäsi kunkin nostajan tehtävän selkiyttämiseen ja sektorit oli laadittu niin että keskellä rataa olevien nostajien ei tarvitse hoitaa 360 asteen sektoria. Sektoreilla ja kartan jakamisella kaikille kilpailijoille pyrittiin varmistamaan nostotoiminnan sujuvuutta.

Nostopaikoille tarvittiin 11 (+ ajajatuomari) ja eristä putoavien määrä 8 ei näin ollen riittänyt vaan nousufinaaleissa oli pakko lainata nostajia muistakin eristä.

Tämä aiheutti mekkausjärjestelyihin joillakin kohdilla hankaluutta, mutta nostaminen puolestaan toimi eikä kukaan moittinut nostamista kisan aikana tai jälkikommenteissa.

Kiitos kaikille kisaajille joustavuudesta.

Näin tällä kertaa, mutta kehitys kehittyy jne...



Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #18 : 22.05.07 - klo: 08.42 »

Nostamisesta on mainittu useassa palautteessa ja sen vuoksi tässä lyhyt kommentti järjestävän organisaation puolelta.

Kisan valvojan kanssa käytiin mm. rata ja nostamiskuviot ennen kisaa läpi. Huomiota kiinnitettiin erityisesti nostajien turvallisuuteen sekä nostajien riittävään määrään.

Nostosektorien määrittely etukäteen tähtäsi kunkin nostajan tehtävän selkiyttämiseen ja sektorit oli laadittu niin että keskellä rataa olevien nostajien ei tarvitse hoitaa 360 asteen sektoria. Sektoreilla ja kartan jakamisella kaikille kilpailijoille pyrittiin varmistamaan nostotoiminnan sujuvuutta.



Eikö ajajakokous pidetä juuri sen takia joka kisassa, että tämän kaltaisista järjestelyistä ilmoitetaan kilpailijoille ennen kisan alkua? Poikkeavasta nostokaaviosta ja siitä että kisajohto määrää nostajia radalle ei ilmoitettu ajajakokouksessa, näin ollen monelle tuli varmasti yllätyksenä "ylimääräinen" nosto vuoro. :police:


Nostamis häsläämisestä en kuitenkaan juurikaan kiitoksia anna kilpailu johdolle, miksi jo totutta ja toimivaa systeemiä sotketaan? :huh: Ei ollu todellakaan kiva etsiä toista mekkaajaa Jeppelle 2 min ennen lämmittelyn alkua 1/4:sa, kun minut huudetaan nosto tehtäviin, etenkin kun olin jo oman osuuteni nosto toiminassa suorittanut. Tämän lisäksi kun jo olin nostanut, putoamiseni jälkeen 1/8:in ja 1/4:än, jossa minun piti mekata Jeppeä, minua huudetaa nostamaan vielä semiinkin ! Enään ei olis puuttunut kuin se että minua huudetaan nostamaan omassa nousussa. Itse nostamista vastaan minulla ei ole minkäänlaista asenne ongelmaa, se kuuluu lajiin ja se vaan pitää hyväksyä.




On vaikea olla mukava, kun närästää...

Kiitos kuitenkin erittäin hyvin järjestetystä kisapäivästä, homma rullasi kuin, lokomo raiteilla.

Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #19 : 22.05.07 - klo: 09.14 »
Voi pojat...
Jokainen osaa huutaa naama punaisena korokkeella että missä ....... on ne nostajat, herää ...... jne jne. Ja sitten kun pitäis itse mennä nostamaan niin ei sitten millään. Ja yllättäen jos itse joutuis nostaa niin 8 on varsin riittävä määrä, mutta ajaessa huudetaan että nostajia puuttuu...

Ja tätä olen kuunnellut niin kauan kun olen kierroksia laskenut näille pikkulapsille.

Mitä kierroksien puuttumiseen tulee, ja tämä on nyt ihan jokaiselle tiedoksi, Personal transponder = Personal vastuu. Jos transponderi hajoaa erässä niin kierroksia ei tule. Samoin jos transponderi tippuu autosta, kierroksia ei tule. Jos auto sammuu, kierroksia ei tule...

Jokaisella on mahdollisuus hakea järjestäjältä lainatransponderin jos siltä tuntuu, ja näin on tehty moneen otteeseen.
Ja monelta on jäänyt tulos saamatta hajonneen tai tippuneen transponderin takia...

Just my 5c.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #20 : 22.05.07 - klo: 10.24 »
Eikös siihen annettuun aikatauluun voisi laittaa ajokaavion lisäksi nostokaavion?

Niin muuten, kiitoksia vielä auton avainten löytymisestä. En niitä osannut edes kaivata. Olisipa se kruunannut päivän kun niitä illalla olisi kaivannut. Pullakahvit olen vähintäin velkaa. Seuraavissa kisoissa saa tulla perimään.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #21 : 22.05.07 - klo: 11.10 »
Se oli tuo meidän Antti joka ne avaimet löysi. Vähän aikaa pyörittiin etsimässä avaimiin sopivaa autoa, mutta kun sitten nähtiin mihin sopi, niin päätettiin sittenkin palauttaa :wink:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #22 : 22.05.07 - klo: 14.09 »
Mitäs sitä p*skalla, kun ei ole peltoakaan. Ja siihen toiseen avainnipun autoon ajettiin tänään aamulla kolmannen kerran perään! Niin vaimo aamutuimaan soitteli. Ei tarvitse miettiä mistä pojan epäonni periytyy.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #23 : 22.05.07 - klo: 14.20 »
Mitäs sitä p*skalla, kun ei ole peltoakaan. Ja siihen toiseen avainnipun autoon ajettiin tänään aamulla kolmannen kerran perään! Niin vaimo aamutuimaan soitteli. Ei tarvitse miettiä mistä pojan epäonni periytyy.

No ei ainakaan äidiltään, koska ajettiin perään! Sitten olisi epäonnea, jos olisi kolme kertaa itse töötänny jonkun reppuun :mrgreen:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa tagatubos

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #24 : 22.05.07 - klo: 20.50 »
Kävin kattomassa elämäni ensimmäisen kerran rc-kisoja ja täytyy todeta hämmästyksekseni, miten hyvin järjestelyt toimivat! Omaan kokemusta kisaorganisaatiossa karting-puolella ja tiedän miten stressaavaa tuo kisan läpivienti voi kokonaisuudessaan olla...
Ja lavangossa tuota stressiä ei ainakaan päällepäin näkynyt, eli ilmeisesti kisaorganisaatio oli asiantuntevaa ja kuskit tottuneet kurinalaisuuteen käytännön asioissa, sekä myös teknisellä sääntöpuolella.. koska edes katsastuksessa en kuullut pahempaa väittelyä (tai satuin kohille aina sopivaan aikaan)! :lol:

Seurasin mielenkiinnolla myös tätä nostotouhua ja ihmeen vähän taisi olla poissaoloa omasta nostovuorosta?! Täytyy nostaa hattua kuskeille, jotka pieleen menneen nousun,yms. jälkeenkin lähtevät suorittamaan tehtäväänsä radalle. Karting puolella lähdettäisiin vain kotiin tai piilouduttaisiin "motorhoumiin" suuren maailman tyyliin.

Itse kisojen seuraaminen vaatiikin jo vähän tietämystä, meinaan olin aika pahasti pihalla noista alkueristä... tosin haitanneeko tuo turistia?  :roll:

Kokonaisuutena jäi tosi hyvä maku kisoista myös turistille.. harmi vain ettei ollut aikaa jäädä seuraamaan kliimaksia, eli finaalia.

Otin mukaan kameran ja räpsin samalla läjän kuvia, joita voi niin halutessaan pällistellä osoitteessa: www.tagatubos.gfoto.com . varoituksen sana, kuvia on paljon. Laitoin lähes kaikki tuonne, koska jos joku löytää sieltä jonkin kelvollisen kuvan omastaan, yms. ja haluaa siitä orkkiksen, niin voin laittaa sen sähköpostiin niin haluavalle.
Kaikki mikä pitää meteliä, kulkee kovaa ja haisee bensalle ON MIELEKÄSTÄ!

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #25 : 23.05.07 - klo: 23.54 »
Moi!

Jos porukalla on lisää kuvia kisoista niin laittakaa ihmees tänne niin voi pällistellä ja hämmästellä.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #26 : 24.05.07 - klo: 00.18 »
Aivan, mun auto ei ollu yhdessäkään kuvassa, tälläkään kertaa.  :angry:

Nyt yritetään (yli)puhua oma kuvaaja mukaan joksikin illaksi, josko sais parit kuvat huoneenkin seinälle.  :smiley:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #27 : 24.05.07 - klo: 09.56 »
Jos sä Sami olet niin nopea ettei kuvaaja ehdi mukaan, hidasta vähän kameran kohdalla  :grin:

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #28 : 24.05.07 - klo: 13.55 »
Hauska päästä pitkästä aikaa kisaamaan. Ei tosin tahtonut pyörät pysyä alaspäin. Muutaman ukkelin vauhtia ei voi kuin ihmetellä.  :huh: Pitää yrittää jollain konstilla viilata kierrosajoista muutama sekunti veks. :undecided:

Joku muuten onnistui teilaamaan mut pääsuoralla peräänajamalla.  :shocked: Ei kulje.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« Vastaus #29 : 24.05.07 - klo: 14.28 »
BTW, onko sääntöjen puitteissa laillista pitää jotain "walkie-talkie" tai muuta langatonta puheyhteyttä yllä kuljettajan & mekaanikon välillä? Oli nimittäin kisoissa aivan mahdoton kuulla mekaanikoiden varikkokutsuja, eikä omasta sijoituksesta ollut mitään hajua.. Aika hifistelyä olisi, mutta parempi kuin täysi tietämättömyys..