Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - AK-78

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]
211
Polttisautot / Team Losi LST
« : 13.07.05 - klo: 17.57 »
Tampereen akateemisessa ei ollut kyseistä lehteä.

Kyseessähän on erikoisnumero "Radio Control Monster Trucks 2005
from the publishers of Radio Control Car Action magazine".

Jos normaali rc car action lehti maksaa ~6-7€/nro liikkeessä niin se ei ole minusta kallis.

212
Polttisautot / Team Losi LST
« : 13.07.05 - klo: 06.05 »
Aikalailla odotetut tulokset. Mistähän liikkeistä tuota lehteä voisi ostaa?

213
Polttisautot / Team Losi LST
« : 03.07.05 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "svart"
mulla oli tommoinen numero kun 013749 numero. Minkalaisia lämpöjä teilla on kun manuaali sanoo 90-110? niin tuntuu aika pieneltä noi, eikä pysy oikein siinä millään vaikka tuntuis olevan kuiteskin aika rikkaalla kun meinaa röpeltää pienilla kieroksilla ja savuakin tulee kuitenkin reilusti pitäiskö laittaa toisenlanen tulppa, lämmöt oli nyt viimeksi siinä vajaasta 120-130 ja jopa kerran 138!!! kun antoi hanaa kunnolla, heti kyllä rikastin pirusti ja annoin käydä tyhjäkäyntia viilentääkseni konetta. Mitenkä ruuvit on auki teillä vaikka ei se kaikissa koneissa välttämättä toimikkaan samalla tavalle niin suuntaa antais vähän. Nytten olivat vielä ohjearvojen tuntumassa ala 2kierr. ja ylä 2,5 kierr.


Aika herkästi minun LST:llä lämpimällä säällä on lämmöt noussu 140C asteeseen, vaikka ollut selkeästi rikkaalla. Eri polttoaineilla ja tulpilla on tietysti vaikutusta asiaan.

214
Polttisautot / Team Losi LST
« : 03.07.05 - klo: 21.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Flawa"
Päivän nappikysymys:

Pitääkö tuossa LST:ssä olla kytkinkelloossa pitkittäisklappia (siis akselin suuntaista)?
Avasin just tuon vaihdepakan ja huomasin, et klappaa tommosen 2milliä...

Kiitokset omista LST:istä tarkistamaan vaivautuneille ;)


Kyllä minun LST:ssä on samanlainen välys. Meinasin kerran koittaa vähentää sitä välystä, mutta aattelin sitten että tulee ongelmia siitä niin en tehnyt mitään.

215
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Ei oikeastaan koska pelkkä koneen koko ei ratkaise........
Selvähän se siltä kantilta on että yli .18 koneisten minimipaino on 4300g.


No nyt minä tajusin mitä tolla tarkoitettiin. Syytä olisi miettiä helpommin ymmärrettävä muoto säännölle. Nyt sen ymmärtää helposti väärin  :o

216
Stanu säännöistä, eikö tämän:
"1/2 Minimi paino------------------------------2,1ksm (.12) -.3,0ksm (.18 ) kokoisissa 2750g ja 2,5ksm (.15) - 4,6ksm (.28 ) kokoisissa 4300g."

tulisi olla näin?
"1/2 Minimi paino------------------------------2,1ksm (.12) -.2,5ksm (.15) kokoisissa 2750g ja 3,0ksm (.18 ) - 4,6ksm (.28 ) kokoisissa 4300g."

Nykyisellään hiukan epäselvä sääntö.

217
Lainaus käyttäjältä: "fizle"
Lainaus
No onhan se mutta "jenkit" on ehdottomasti kieltänyt niiden käytön.

Se on vähän hankalaa todistaa laakereiden osalta, että laakerit on keraamiset ilman laakereiden avausta. Muutenkin monet on sanoneet että laittaa laakerin testaisi sähkän johtavuudella tarkastaen. Muutenhan se on ihan ok mutta tee semmoinen härveli, jolla saat lähes 100% varmuudella tiedon että se  on varmasti keraaminen.


Eiköhän tämä laakeri keskustelu ala riittää. Säännöt on näyttää hyviltä ja niitä on turha ruveta muuttamaan.

218
Tässä on nyt ensimmäinen versio taulukosta. Korjattavaa varmaan löytyy, mutta on siinä ainakin hyvä alku.

http://koti.mbnet.fi/anteki/monsterit.html

219
Minulla on ollut tässä työnalla jonkin aikaa taulukko monstereiden "teknisistä tiedoista", voisin keräillä siihen niiden autojen tiedot mitkä lähinnä voivat osallistua noihin luokkiin. Nakkaisin sitten nettiin näkyviin sen. Jos sellaista hyvää taulukkoa ei missään ole?

Näin voisin antaa oman panokseni asian eteen, ettei Hermannin tarvitse kaikkea tehdä  :)

220
Polttisautot / Team Losi LST
« : 30.06.05 - klo: 21.14 »
Lainaus käyttäjältä: "svart"
Joo no mulla on nytten 1000mAh 6v akkuja kaksi ja taidan heittää ne molemmat kiinni. Sain kolmetankkia jo ajettua tänä iltana eka tankkillinen meinas olla tuskainen kun sammuili kun vähänkin avas kaasua mutta toinen kävi jo paremmin ja kolmannella renkaat kiinni ja ajeltiin jo pihalla rinkiä. Huomenna koetetaan jo säätää vähän ruuvejakin noista sisäänajosäädöistä aavistuksen verran. Tuntu että toi kytkin luistaisi aikakauan mutta vaikee sanoa kun ei oo vertailukohdetta.
Onkos semmoinen 2200mAh akku saman kokoinen vielä kooltaankin että menis akun paikkaan.


Hankin tossa vähän aikaa sitten sellaisen 6V 2200mAh akun joka ei mene rungon alla olevaan akku paikkaan. Varmaan väsään sille oman telineen sitten kun saan selvitettyä akun sijainnin vaikutuksen ajo-ominaisuuksiin.

221
Polttisautot / Team Losi LST
« : 30.06.05 - klo: 21.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Kuinkas paljon tuollainen Lst tulee maksamaan että sillä pystyy ajamaan radalla niin ettei heti hajoa? auton hankinta hinta + vahvistukset.


Silloin kun hankin omani Sabesta autolla oli hintaa ~700€ (ohjaimena graupner/JR XS-3)
- vanteet + renkaat ~100€
- alumiiniset diffikotelot ~11€/kpl
- kallistuksen vakaimet ~17€
- 6V vastariakku

Noilla minun mielestä pääsee hyvin alkuun. Rattaat on selkeästi kulutustavaraa, mutta tuurilla vakio rattaatkin kestää.

222
Hyvältä vaikuttaa säännöt, olet Hermanni tehnyt suuren työn.

Paino kohtaan varmaan on syytä laittaa tarkennuksena, että ilman polttoainetta (itsestään selvyys), mutta miten on vastariakkujen laita?

Myös kori kohta on minulle hiukan epäselvä, mitä SUV-korilla tarkoitetaan tässä yhteydessä? Onko esimerkiksi Prolinen Crowd Pleazer -kori juuri SUV-kori?

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]