No kyllähän se 24-hampainen on jo aika paljon vakiota suurempi, eikös vakio ole 18 harjattomassa ja 19 harjallisessa E-Revossa. Useimmiten kyse on joko siitä että noparissa on vettä ja likaa tai liian suuresta virrasta, kun nopari hajoaa. Liian suuriin virtoihin päästään jos
- ajetaan liian pienellä jännitteellä
- välitys on liian pitkä
- renkaat on suuret ja siten kokonaisvälitys pitkä
- voimansiirto ei pyöri hyvin, esim. laakereita tai niveliä rikki / likaisia
- maasto on erityisen vaativaa (esim. laparenkailla pehmeassä hiekassa tai loskassa)
- ajotyyli on raskas (esim. "pelkkää" täyskaasukiihdytystä ja jarrutusta)
Noita kun yhdistelee ja ihan yksittäinkin, niin kyllä useimmat noparit noilla rikki saa.
Sitten tulee tietty huonot ja heikosti virtaa johtavat juotokset, jotka aiheuttavat kuumenemista ja siten voivat aiheuttaa myös noparin vaurioitumisen. Sekä mahdolliset moottorivauriot ja moottorin johtojen oikosulut, joilla voi tappaa nopareita. Vaihtoehtoja kyllä riittää.