No se "Do-It-Yourself" ja mun nimimerkki on vähän niinkuin sama asia. Tarkoitan, että nimimerkki on suunniteltu ukkelin mukaan
.
Auto ajokunnossa, ensi sunnuntaina toivon mukaan testaamaan sisäradalle.
Sähköt on Speed Passionin, moottori 13.5T harjaton sensorillinen ja nopari Citrix Stock Club Race. Yksi kuopiolainen kisakuski on ajanut kyseisellä kombolla yhdet kisat jossakin päin Eurooppaa. Pakki puuttuu ko. noparista. Mielenkkiinnolla odotan, että pääsee testaamaan. Akku 2s lipo 4000mAh. Servo alkuperäinen. Vastari Spectrum SR300.
Tarkaavainen lukija voi huomata sähköjen kuvassa tuunauksia siellä täällä. Servosaverin ympärillä on kiristysrengas sekä päällä messinkinen simmiprikka: löysät pois! Ylädekissä näkyy neljä ylimääräistä ruuvia: dekki yhdistetty runkolevyyn kahdella vahvikepalasella, jäykempi/tukevampi runko!
Auto tuli mulle käytettynä ja puskuri oli siitä poikki runkolevyä myöten. Ihan periaatteenkin vuoksi ja uhalla en ostanut uutta runkoa, vaan kehitin kuvissa näkyvän puskurikappaleen, jonka voi ruuvata rungon alapuolelle ja sit taas meno jatkuu. Autossa kiinni valmiiksi muotoiltu puskurikappale. Toisessa kuvassa koneistettu aihio. Etumaiset pultit laitoin kaikista osista - puskurikappale, runko, tukivarsien kiinike - läpi ja päällimmäiseksi vielä yläpuolisen yhdyskappaleen lasikuitulevystä. Runkoamme maksaa Kyosholla n.40€, multa myynnissä tuollaista puskurikappaleaihiota puoleen hintaan siitä
.
Etuiskarien yläpäät yhdistin nekin toisiinsa lasikuitulevyllä tukevuuden parantamiseksi.
Renkaat ovat orkkikset, joista on tehty rataslicsit Sikaflex 221 -massalla
.
Etu- ja takahubit on kiinnitetty tukivarsiin pulttitapeilla alkuperäisten ruuvitappien sijaan. Siitä kohtaa ainakaan ei nyt tukivarret kovin helposti ratkea. Samalla on löysät pois hubien kiinnityksestä. Välissä tietenkin tarpeellinen määrä simmejä.
Vetoakseleina edelleen alkuperäiset koiranluut. Etupyörien maksimikääntymää rajoitettu hiukan pienillä nippusiteillä kääntövarsissa, jotta akselit pysyisivät varmemmin kupeissaan.