Kyllähän tuo auto kestää ajoa suoraan paketistakin, minä en ainakaan malttanut odottaa enempää vaan heti akkua kiinni ja pihalle
Sen mitä tuosta kannattaa vetää lukitteella kiinni oman kokemuksen mukaan ovat:
-renkaiden kiinnitysmutterit
-se ohjauksen servosaverin alhaalla oleva alumiinimutteri
-pinionin kiinnitysmutteri, eli se pieni ratas mitä on moottorin akselilla
Järkevää olisi vaihtaa jäykemmät silikonirasvat noihin tasauspyörästöihin ja ainakin ekassa autossa ne oli ihan kuivat, eli siinä ei ollut mitään. Tokassa oli jo jotain tavaraa laitettu tasauspyörästöihin mutta melkein yhtä tyhjän kanssa nekin.
Minulla on tuo nopari ja vastari kiinni 3M:n sellasella järeämmällä tarranauhalla jota saa esim etolasta. Tuo on näppärää tavaraa kun osat pysyy ihan varmasti kiinni mutta ne saa helpolla irti jos tarvii puhdistella, kuivata tai muuten säätää.
Auton se antenni kannattaa sitten laittaa lyhkäseksi. Se antennin pää on kuorittu noin 4cm matkalta ja riittää että se kuorittu osa tulee tuon irroitettavan kotelon kannen yläpuolelle, eli se antenni pilli suunnilleen puolesta välistä poikki että se jää korin sisälle suojaan. Niin ja minä olen laskenut korin niin alas kun saa, eli etummaise koritolpat säätää sopivaksi ja takakiinnikettä kans ottaa niin alas kun saa. Korin reikiä ei tarvi eikä kannata alkaa viilaamaan tai poraamaan ja se kyllä menee noilla lasketuillakin tolpilla paikalleen kun vähän käyttää voimaa. Toden näköisemmin se kori halkeaa sitten jos menee reikää poraamaan ja siinä saa särön koriin joka halkeaa viimeistään pakkasella katotellessa.
Talvisuojauksena mulla on sellasta makuualustan tapaista levyä jota oli jossain pakkausmateriaalina. Sillä peittää vastarin edessä olevan reiän ja sitten tuon servon edessä olevan aukon + tunkee sitä sinne koloihin servon ja kotelon väliin että lumelle ei jää tilaa tulla kotelon sisälle.
Niin ja tuo akku minkä linkitit ei sitten sovi tuonne akun paikalle. Mulla oli yksi akku siinä kotelon ylä osassa nippusiteillä kiinni. Kannattaa katsoa että pehmeelle akulle ei tuu kovin älyttömiä puristuksia.
Deanssit on kestänyt ihan ok tai no ne kopiot mitä hobbyking myy. Ja myös 6S kanssa on mennyt enempiä kuumenematta ne ajot mitä on sen kanssa tullut. Hommasin noita varten kaasukolvin kun tehokkaammat sähkökolvit oli reilusti kalliimpia. Varmaan paikkakunnalta löytyy kohtalotovereilta apua jos ei omilla laitteilla onnistu. Meinasin laittaa jatkossakin noita hobbykingin deansseja kun omiin tarpeisiin ne riittää.
Ledi fikkari valkoseen raejuustorasiaan on tähän mennessä ollut suurimpia oivalluksia. Meinasin kans että ois hionut korin mataksi sisältä... Liika iso vaiva, täytynee hommata sitä valkosta maalia. Sen kans huomasin että nyt jo revon korista etutolpan kohdalta löyty halkeama. Tiiä sitten onko pelkästään reiän viilailusta johtuvaa vai onko tuo korikin niin heikko vrt MT4:n oma koppa. Joku luikku truggy koppa sitten seuraavaksikin, keksis vaan että mikä.
Noista laparenkaista vielä. Vaikka tuo ei olekaan foffi foorumilla kehuja saanut malli, niin kyllä noilla vaan on ihan törkeen hyvä pito kun on edes vähän lunta pinnassa. 6S:n kanssa keulii ihan sakeena ja komeesti sellasta pari metriä korkeeta pölläkkää nostaa kun hapettaa menemään. Tykkään! Sen verran pitäs seuraavaksi selvitellä että mistä saisi jäykemmät jouset tuohon. Nyt on 10mm esijännityspalikat edessä ja 5mm takana. Ja iskareiden alapäät on siirretty tukivarsissa sisempiin paikkoihin. Kaikki tuo siksi että pohja ei hakkaisi maahan pienemmillä renkailla ja matalammalla maavaralla.
PS: en tiiä mikä nuo kuvien alareunojen palkit aiheutti, täytyy ehkä koittaa jos saisi näkyyn kokonaan...