Kirjoittaja Aihe: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA  (Luettu 166212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #270 : 15.04.12 - klo: 11.55 »
Tässä kuva E-Revosta, jossa on Slayerin tukivarret kiinni kuvan oikean reunan puolella.



Metriäkään en muista ajaneeni tuommoisella kombolla, mutta eiköhän se etupyörä kääntymään mahdu. Jonkin verran kuraa lentää sisään varmasti edelleen.

Slayeristä on vishiin kaksi versiota, joista toinen on pidempi (Slayer Pro) ja toinen lyhyempi, samoin polttis-Revosta on kahta pituutta. Kunhan valitsee jotakuinnii oikean pituisen version, niin eiköhän se trimmaamalla kohtuullisesti istu.
« Viimeksi muokattu: 15.04.12 - klo: 21.01 kirjoittanut McJones »
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa kaahari123

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #271 : 15.04.12 - klo: 20.41 »
Kysymys HOKELLE:
Mikä olisi/mistä saisi tietää sopivan välityksen kyosho fazer kobra autoon, jossa on harjaton 6,5t kone.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #272 : 22.04.12 - klo: 22.18 »
Foorumeilta voi kysellä, tai itse koittamalla!
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Kurppade

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #273 : 24.04.12 - klo: 23.12 »
Kerroppas herra tohtori että mikä on pikku e-revon noparissa (Velineon 3M)  vikana kun parin akun jälkeen zippaa, ei minkäänlaista toimintaa. Luin foorumeilta että kun akku on ollut pitkän aikaa autossa kiinni konkat saattaa ladata ihtensä liian täyteen -> menevät rikki. Tuli nopari avattua ja ainakin päällisinpuolin konkat näyttivät ehjiltä  :huh:
Traxxas 1/16 e-revo, HPI 1/8 Savage x 4.6, Yamaha Grizzly 700cc FI 1/1, Zetor 7045 1/1 :b

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #274 : 24.04.12 - klo: 23.55 »
Kulostaa vaan ylikuumenemiselta.

Vai onko säädin siis pimentynyt kokonaan, eli toimi vain kaksi akullista eikä sen jälkeen ole enää lähtenyt käyntiin?

En ole koskaan törmännyt mihinkään konkkien ylilatautumiseen.
Akut silti aina irti kun autolla ei ajeta.
Varsinkin lipo akut saattavat tyhjentyä liian tyhjiksi jos ovat pitkään säätimessä kiinni.

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #275 : 25.04.12 - klo: 00.00 »
Tässä topicissa ainakin mainittu ko. ylilatautumisesta tjsp.

http://rc10.fi/index.php?topic=25687.960

Juttua löytyy viimeisimmiltä sivuilta.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa Kurppade

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #276 : 25.04.12 - klo: 00.01 »
Nopari lähtee toimimaan 30min - 10h päästä sen jälkeen kun sammuu. On tehnyt tuon josku ilman että nopari edes olisi ollut kunnolla lämmin  :undecided:

Edit: Tulikin tuossa muuten mieleen kun en huomannut mainita, vihreä valo palaa ja kääntyminen toimii mutta kaasusta ei mitään
Traxxas 1/16 e-revo, HPI 1/8 Savage x 4.6, Yamaha Grizzly 700cc FI 1/1, Zetor 7045 1/1 :b

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #277 : 25.04.12 - klo: 00.07 »
Enpä ole koskaan pyöreen 20 vuoden harrasteluaikanani tuollaiseen törmännyt että konkat ylilatautuu... Vaikka olen kyllä unohtanut piuhat kiinni joskus reilusti pidemmäksikin aikaa kuin pari tuntia.

Kisoissa vaihdan hiitin jälkeen autoon tuoreen akun valmiiksi ja kytken johdotkin paikoilleen, vaikka seuraava erä alkaisi reilun tunnin päästä.

Minkäs takia esim telkkarin tai vahvarin konkat eivät pauku vaikka töpseli on seinässä ilman että laitteita edes käyttäisi...?

Jos konkat tollasesta savuaa niin sanoisinko että aika susi tuote kyseessä.

Jonkinsortin ylikuumenemiselta tuo kuulostaa jos jonkun ajan ajelun jälkeen pimenee ja taas ajan päästä toimii.

Ps: itse ajelen tällähetkellä nelivetokrossia ilman säätimen kondensaattoreita ja täysin ongelmitta.
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo: 00.11 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Kurppade

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #278 : 25.04.12 - klo: 00.11 »
Eikös kun nopari ylikuumenee (ainakin pikku revon) niin se vilkuttaa hitaasti punaista valoa. :/
Tuossa tapauksessa vihreä valo jää palamaan ja kaikki muu paitsi kaasu toimii :o
Traxxas 1/16 e-revo, HPI 1/8 Savage x 4.6, Yamaha Grizzly 700cc FI 1/1, Zetor 7045 1/1 :b

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #279 : 25.04.12 - klo: 00.12 »
Mitenkäs moottorin lämmöt?

Entä sammuuko säädin painikkeesta ja lähteekö päälle?

Poissa Kurppade

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #280 : 25.04.12 - klo: 00.14 »
Moottorikaan ei käy mitenkään huomioitavan kuumana, nopari sammuu ja lähtee päälle aivan normaalisti.
Traxxas 1/16 e-revo, HPI 1/8 Savage x 4.6, Yamaha Grizzly 700cc FI 1/1, Zetor 7045 1/1 :b

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #281 : 25.04.12 - klo: 00.18 »
Lähtee päälle normaalisti, mutta ei siis kuitenkaan kaasuta, ellei ole ollut pidemmän aikaa virrat poissa?

Hmmm... ettei vaan vika olisi vastaanottimessa.
Jos kyseessä gigaiset radiot niin bindaa uudestaan ja kalibroi kaasu uudestaan säätimelle.

Jos ei ole muutosta niin kokeile toisella vastarilla mikäli mahdollista.

Muuten ei tule mitään muuta mieleen kuin että säädin on viallinen.

Poissa Kurppade

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #282 : 25.04.12 - klo: 00.20 »
Juu, no pitää tota kokeilla jos se auttas. Kiitoksia :]
Traxxas 1/16 e-revo, HPI 1/8 Savage x 4.6, Yamaha Grizzly 700cc FI 1/1, Zetor 7045 1/1 :b

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #283 : 25.04.12 - klo: 00.24 »
Hetkinen...

Mikäs akku on käytössä?

Ettei vaan käytössä olis NiMh akku?
Vihreä valo tarkoittaa että säädin on LiPo asetuksessa, eli cut off päällä.

Mikäli käytössä on lipo niin sitten alkaa yllämainittujen asioiden jälkeen raksuttamaan tyhjää.
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo: 00.31 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Kurppade

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #284 : 25.04.12 - klo: 00.34 »
Juu on 2s lipot käytössä että asetus on ihan oikein ;)
Traxxas 1/16 e-revo, HPI 1/8 Savage x 4.6, Yamaha Grizzly 700cc FI 1/1, Zetor 7045 1/1 :b

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #285 : 25.04.12 - klo: 09.15 »
Kerroppas herra tohtori että mikä on pikku e-revon noparissa (Velineon 3M)  vikana kun parin akun jälkeen zippaa, ei minkäänlaista toimintaa. Luin foorumeilta että kun akku on ollut pitkän aikaa autossa kiinni konkat saattaa ladata ihtensä liian täyteen -> menevät rikki. Tuli nopari avattua ja ainakin päällisinpuolin konkat näyttivät ehjiltä  :huh:

Enpä ole koskaan pyöreen 20 vuoden harrasteluaikanani tuollaiseen törmännyt että konkat ylilatautuu... Vaikka olen kyllä unohtanut piuhat kiinni joskus reilusti pidemmäksikin aikaa kuin pari tuntia.

Kisoissa vaihdan hiitin jälkeen autoon tuoreen akun valmiiksi ja kytken johdotkin paikoilleen, vaikka seuraava erä alkaisi reilun tunnin päästä.

Minkäs takia esim telkkarin tai vahvarin konkat eivät pauku vaikka töpseli on seinässä ilman että laitteita edes käyttäisi...?

Jos konkat tollasesta savuaa niin sanoisinko että aika susi tuote kyseessä.

Jonkinsortin ylikuumenemiselta tuo kuulostaa jos jonkun ajan ajelun jälkeen pimenee ja taas ajan päästä toimii.

Ps: itse ajelen tällähetkellä nelivetokrossia ilman säätimen kondensaattoreita ja täysin ongelmitta.

Ei konkat tosiaan mitenkään "liian" täyteen lataudu koskaan, eri asia jos sinne syötetään ylijännitettä vr. speksattuihin arvoihin mistä tässä ei ole kyse. Pääasiassa tuolla MMM topicissa käyty sitä läpi että jos konkat on entiset, niin voivat vissiin mennä oikosulkuun jos ovat pitkään käyttöjännitteessä kiinni, mutta eipä tämä ongelma siltä vaikuta silloin yleensä menevät vissiin sen verran kunnolla oikosulkuun että savu kyllä kertoo asian.

Kyllähän fyysisesti konkat joutuu yleensä aika koville näitten kyydissä ja toisekseen konkathan ei vissiin tykkää yhtään tässä alkupiikistä mikä ainakin näillä isommilla akuilla (6s tms) tulee esille eli aina kun pistää akun kiinni niin kunnon sinistä reilua kipinää lyö aina kun pistää johdot kiinni, kun konkat latautuu samaan jännitteeseen mitä akun jännite on. Tätähän muistaakseni MGM compro ohjeissaan jopa kehottaa estämään tekemällä erillisen hyppypiuhan missä on vastus sarjassa ja sillä voidaan ensiksi ladata konkat jännitteeseen ja sitten vasta yhdistetään "oikea" akun plus piuha ja irroitetaan tai ollaan irrottamatta tuo vastus hässäkkä. Luulen vaan että aika vähissä on ihmiset ketkä jaksaa noin menetellä :)

Tuota monet sanovat syyksi miksi varsinkin 6s ja isompia jännitetteitä käyttävistä säätimistä konkat meinaa lahota joskus nopeastikkin. RC akku kun tunnetusti tarjoo melkosesti virtaa tuohon konkkien lataukseen. Jos ei tuo konkan "kuivaminen" tms aiheuta tuota pitkään akut kiinni olevaa oikosulkua noparissa, mistä kuviakin MMM topicissa, niin vaikee kyll arvailla mikä muu säätimessä sais "standby" tilassa tuollaisen oikosulun aikaan että esim. akulta tuleva piuha sulaa irti piirilevyltä.

Tässä nyt tuskin on kyse mistään tollasesta lipo-cut, lämpöongelmat ja vastari tulee tosiaan ekoina mieleen, niinkun Hope mainitsikin. Lipo.cut on aika yleinen ongelma ollut mitä vastaavia ongelmia tullut vastaan, mutta tässä tuskin siitä kyse jos akkuna 2s ja vielä jos on heti koittanut uudella akulla kun laite on "himmentynyt". Kalibrointi toki kans kaasulle uusiks, niinkun juttua oli.

Sen jälkeen se melkein on nopari entinen, monestihan näissä on tärinän yms takia pettäneitä tinauksia tai peräti irti kokonaan jotain komponentteja. Ikävän monestihan tälläset ongelmat on lämpötilan vaihteluista johtuvia kylmäjuotosten pettämisiä yms. Eli laitteet pelaa hyvin yleensä kylmänä ja kuumana sitten alkaa jotkut ongelmat. Samat ongelmathan on ihan virivahvareissa yms. muissakin paikallaan olevissa sähkölaitteissa mitkä kuumenee vielä erikoisen paljon.

Ilman noita pääkonkkiakin nopari luultavasti toimii niinkun HOKE kertoili, konkathan on pääasiassa tehty auttamaan/suojelemaan akkua ja noparia ajossa. Konkilla saadaan tasattua jännitettä mitä akusta otetaan, tuo akku ei taida kuitenkaan yleensä pystyä antamaan niin nopeasti virtaa kun hakkuri sitä hakkaa. Näin ollen kun hakataan nopeasti virtaa moottorille niin saadaan tasaisempi jännite mistä sitä hakataan kun konkat pystyy antamaan virtaa, jos akku ei kerkeä sitä hakkurin tahdissa koko aika antamaan.

Vastaanottimessa on ainakin selvä ero itsellä Savoxin servon kanssa onko siellä vastarin käyttöjännitteen kanssa rinnan konkka vai ei. Oskilloskoopilla tilannetta kattelin konkkia tais olla 10kpl erilaisii ja beccejäkin testattiin muistaakseni 4kpl erilaista. Virta kaikissa riitti spectien mukaan hyvin. 6volttia syötettiin ja sitten paikallaan vaan rattia linkusta linkkuun. 3kpl beceistä tiputti ilman mitään konkkaa vastarin jännitettä 3.5-5volttiin. Vastari siis sammui jo huonoimman becin kanssa muutaman kerran. 10v 10000uF konkka rinnan käyttö jännitteen kanssa ja kaikki becit piti sen jälkeen vastarin jännitteen 5.8-6voltissa teki ohjauksella sitten mitä vaan. Melkonen ero siis jo nopeudessakin servon toiminnassa kun jännite ei 30-40% alemmaksi normaalista käännön jossain vaiheessa. Noparin konkat ei täysin samanlailla toimi, liittyvät enempi ison hakkurin "suodatukseen" ja toiminnan parantamiseen, tämä vastarin konkkahan pelaa pääasiassa isolla kapasitanssillaan. Tuota jännite vaihtelua ei ikävä kyllä yleensä yleismittarilla pysty katsomaan tietysti riippuu yleismittarin nopeudestä, oskilloskoopilla tilanne oli kuitenkin aivan selvä :S
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo: 09.29 kirjoittanut Lassi »

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #286 : 27.04.12 - klo: 19.55 »
Moi.. tässä juuri asentelin savöxin 20kg servot gt autoon. radioina 3pk:t spektrumin moduulilla vastarina spektrum SR3000. Vastarin akkuna LRP 1700 lipo kaupasta suoraan ilman latausta jännite 3.8v/kenno ja tietty regu(5A) välissä.  No radiot päälle ja kokeilemaan... kaasu ja ohjaus servon yhtäaikainen nopea liikuttelu ja ja pätkäisee hetkeksi yhteyden. No en siitä vielä lannistunut kun jotenkin osasin odottaa tuota. Lisäsin vastariin yhden 6.3v 4900 mikrofaradin kondensaattorin.. sama tulos, pätkii. en luovuttanut. Lisäsin toisen samanlaisen konkan ja yllättyneenä huomasin vian hävinneen, ei pätki vaikka kuinka renkuttaa ja rasittaa servoja. Tästä nyt sitten heräsi kysymys viisaammalle: Uskallanko luottaa em. laitokseen ja lähteä radalle tyytyväisin mielin ulkoiluttamaan uudenkarheaa kisa auotoani? Vai kannattaisiko laittaa vielä 3. konkka.. vai käydä suosiolla ostamassa Futaban 100e vastari? Kiitos vastausista etukäteen.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #287 : 27.04.12 - klo: 21.22 »
Jotenkin kuulostaa siltä kuin regu ei jaksaisi antaa oikeasti kunnolla virtaa vaan nopea piikki saa sen kyykkäämään juuri sen verran että spektrum puuttuu jo peliin.

Luulenpa että tilanne vain pahenee ajaessa, kun renkaille tulee kunnon pito ja ohjausservolle selvästi kovempi vastus, jolloin virrankulutus vain entisestään kasvaa.
Veikkaan ettei kolmaskaan konkka välttämättä vie ongelmaa kokonaan pois jos jo nyt tarvitsi kaksi.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #288 : 27.04.12 - klo: 21.39 »
Sama tulos 10A 1/5 autoon tarkoitetulla regulla. Eli vastari kotelo täyteen reikiä Futabaa paikalleen. Moduli mul jo on mut vastari pitää hankkii.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #289 : 27.04.12 - klo: 21.41 »
Miksi käytätte reguja? Hommatkaa 2S life. Paljon alle 100€.

esim:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14063__ZIPPY_Flightmax_2100mAh_2S1P_30C_LiFePo4_Pack.html

Ainakin noille luvataan ihan kovia purkuvirtoja. Itse olen käyttänyt vain lähettimessä, joten en tiedä todellisista purkuvirroista mitään.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #290 : 27.04.12 - klo: 21.44 »
ÖÖ poistaako se em. ongelman. sitäkö tarkoitit?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #291 : 27.04.12 - klo: 21.47 »
ÖÖ poistaako se em. ongelman. sitäkö tarkoitit?
Ymmärsin, että teillä on polttisautossa 2S lipo ja regulaattori, joka pudottaa jännitteen vastarille sopivaksi. Hoke tuossa epäili, että ongelmana olisi regulaattorin virransyöttökyky. 2S lifen jännite on 6.6V, jota vastari oletettavasti kestää ilman regulaattoria. Noille lifeakuille luvataan kymmenien ampeerien purkuvirtoja, mikä on paljon enemmän kuin 5 tai 10A.

Eli jos Hoke on oikeassa, kuten luulen, life akku voisi antaa servolle tarpeeksi virtaa.

Siksi ajattelin, että se voisi poistaa ongelman. Kuten sanoin, minulla on ollut LiFe vain lähettimessä.

edit: Näitä on Suomessakin, tosin tuossa ei sanota mitään purkuvirrasta:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Vapex-RX-Battery-LiFe-66v-1600mAh-Flat-109299
« Viimeksi muokattu: 27.04.12 - klo: 21.51 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #292 : 27.04.12 - klo: 21.48 »
Moi.. tässä juuri asentelin savöxin 20kg servot gt autoon. radioina 3pk:t spektrumin moduulilla vastarina spektrum SR3000. Vastarin akkuna LRP 1700 lipo kaupasta suoraan ilman latausta jännite 3.8v/kenno ja tietty regu(5A) välissä.  No radiot päälle ja kokeilemaan... kaasu ja ohjaus servon yhtäaikainen nopea liikuttelu ja ja pätkäisee hetkeksi yhteyden. No en siitä vielä lannistunut kun jotenkin osasin odottaa tuota. Lisäsin vastariin yhden 6.3v 4900 mikrofaradin kondensaattorin.. sama tulos, pätkii. en luovuttanut. Lisäsin toisen samanlaisen konkan ja yllättyneenä huomasin vian hävinneen, ei pätki vaikka kuinka renkuttaa ja rasittaa servoja. Tästä nyt sitten heräsi kysymys viisaammalle: Uskallanko luottaa em. laitokseen ja lähteä radalle tyytyväisin mielin ulkoiluttamaan uudenkarheaa kisa auotoani? Vai kannattaisiko laittaa vielä 3. konkka.. vai käydä suosiolla ostamassa Futaban 100e vastari? Kiitos vastausista etukäteen.

Kokeilitko ladatulla akulla? Käsittääkseni lipot pidetään sen vuoksi varastojännitteessä että niiden virranantokyky herätetään lataamalla. Toisin sanoen akku "rauhoittuu" käyttämättömänä ja kyykkää varsinki varastojännitteessä helpommin... Tämä tosin perustuu pelkästään foorumeilta lukemaani ja niiden perusteella muodostettuun johtopäätökseen...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #293 : 27.04.12 - klo: 21.52 »
Turhan herkässä on silti vaikka akku varastojännitteessä onkin.
Tulee heti mieleen että finaalissa viimeistään tulee ongelmat eteen kun akun jännite on laskenut jopa alle tuon varastointijännitteen.

LiFe tosiaan voisi auttaa asiaan.
Ja vaikka LiFen jälkeenkin tulisi vastarin hankinta eteen niin poistuupahan se regu pois joka on vain yksi ylimääräinen hilavitkutin mikä voi tiltata kesken ajon.

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #294 : 27.04.12 - klo: 23.51 »
Ainakin noille luvataan ihan kovia purkuvirtoja. Itse olen käyttänyt vain lähettimessä, joten en tiedä todellisista purkuvirroista mitään.

En tiedä millaisia virtoja tarvitaan, mutta itsellänihän on yksi tuollainen 3s2p 4200mAh 30c ajoakkuna slashissa, 10T 3500kv. Eikä oo kyykännyt ennenaikaisesti, tarjoaa sellaista räävintöntä pihasuttausta noin puolentunnin ajan. Eikä tosiaan ollu hinnalla pilattu, taisi olla 28 dollaria.


Ja lisäksi kysymys.
Minkä verran lankoja on sopiva hilelliselle moottorille sähköturistissa? Se kun tulee nyt olemaan alun combo.
Ja mitä muuta tollasesta hiili koneesta pitää tietää noiden lankojen lisäksi?
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #295 : 28.04.12 - klo: 00.14 »
Ainakin noille luvataan ihan kovia purkuvirtoja. Itse olen käyttänyt vain lähettimessä, joten en tiedä todellisista purkuvirroista mitään.

En tiedä millaisia virtoja tarvitaan, mutta itsellänihän on yksi tuollainen 3s2p 4200mAh 30c ajoakkuna slashissa, 10T 3500kv. Eikä oo kyykännyt ennenaikaisesti, tarjoaa sellaista räävintöntä pihasuttausta noin puolentunnin ajan. Eikä tosiaan ollu hinnalla pilattu, taisi olla 28 dollaria.

Nyt ei ole kyse sähköautosta vaan polttomoottoriauton vastaanotin akusta jotka ovat reilusti pienempiä ja virtaa syötetään vain vastaanottimelle sekä servoille.


Hiilikoneen lankamäärään en ota sen enempää kantaa kuin että esim vaikka 16-10 lankainen.
Muilla tekijöillä ei oikeastaan ole merkitystä ennenkuin ajotaidot ym ovat kehittyneet sille tasolle että kyseisillä asioilla olisi merkitystä.
Tosin väitän että siinä vaiheessa viimeistään on jo ajettu harjattomilla jokunen vuosi.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #296 : 28.04.12 - klo: 08.31 »
Ja lisäksi kysymys.
Minkä verran lankoja on sopiva hilelliselle moottorille sähköturistissa? Se kun tulee nyt olemaan alun combo.
Ja mitä muuta tollasesta hiili koneesta pitää tietää noiden lankojen lisäksi?

Näillä moottoreilla ajettiin kisaa ennen hiilikoneita (vauhdit hieman pienemmät mitä nykyään): TSM-10 7-8t, TSP-10 17t ja TSS-10 27t. Kuten Hoke suositteli niin kannattaa jättää nuo alle 10t koneet pois laskuista koska niitä pitää käytännössä huoltaa akun tai kahden välein että tehot säilyvät. Joku 13-17t miedolla ennakolla on paras kompromissi tehon ja huoltovapauden suhteen.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #297 : 11.05.12 - klo: 14.59 »
Arvon tohtori, löytyisikös tyhjentävä vastaus tähän.

Mitä vaikuttaa jos auton sisäpään pinnilinjat on eri levyiset, esim. perässä 10mm kapeempi pinnilinja kuin edessä. 

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #298 : 17.05.12 - klo: 10.38 »
Pakko kysäistä?
Kuinka usein nämä kannattaa vaihtaa? Esim. 8L ajon jälkeen...
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF104&BildLopNr=01
http://www.the-border.com/Kyosho-O-Ring-ID6mm-10pcs-org06.html (diffin sisällä oleva "akselintiiviste")

Meinasin et kuinka nopeasti nuo silikonirenkaat kuluu. Ainoahan mistä sen huomaa on et öljyt tulee pihalle.
Jos uusimis väli on lyhyt vois hommata noita "varastoon". Ja kuluuko tuo akseli??? Riittääkö yleensä pelkkä tiivisteen vaihto?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #299 : 17.05.12 - klo: 10.47 »
Pakko kysäistä?
Kuinka usein nämä kannattaa vaihtaa? Esim. 8L ajon jälkeen...
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF104&BildLopNr=01
http://www.the-border.com/Kyosho-O-Ring-ID6mm-10pcs-org06.html (diffin sisällä oleva "akselintiiviste")

Meinasin et kuinka nopeasti nuo silikonirenkaat kuluu. Ainoahan mistä sen huomaa on et öljyt tulee pihalle.
Jos uusimis väli on lyhyt vois hommata noita "varastoon". Ja kuluuko tuo akseli??? Riittääkö yleensä pelkkä tiivisteen vaihto?

Saanko vastata?
Kiinanraudasta tehdyt RTR osat kuluvat nopeasti, mutta kun ostat varaosat Made in Japan, niin kulutuskesto on vähintääkin tupla. Miksi näin on.. no siksi että RTR on halpa ja varaosat ovat sitten kisaversioon (kit), joka on kallis (tosin MP75 ei enää myydä, vaan MP9). Mutta varaosat siis edelleen ovat samat RTR ja kit mallin välillä vaikkei kit mallia siis enää saakaan.

Tiivisteitä en itse vaihda oikeestaan koskaan.

Hokelle kysymys omasta puolestani -
pitääkö lipot "purkuladata" jos radalle ei päässytkään ja arvelee menevänsä viikon sisään.
Onko haittaa jos lipo akun pitää täydessä latingissa siihen asti.
Kiitos 20 vuodesta!