Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 917240 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1320 : 31.08.09 - klo: 16.08 »
[OT]
Heh, tuo olisi muuten hyvä "tasoitus" tapa että edellisen vuoden sijoitus lasketaan sarjapisteiksi, ihan missä luokassa tahansa . . .
[/OT]

BTW: Ajetaanko GT-8 luokkaa kaudella 2010 ?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1321 : 31.08.09 - klo: 16.22 »
luulen että kysymys on osoitettu GT-luokan boordille, mutta miksipä ei - en ole nähnyt mikään olisi muuttamassa kuviota nykyisestä tänä vuonna ajetusta sarjasta

voisikin samalla kysyä ketkä meinaa olla mukana, siis nykyisistä kuskeista?

itse olen mukana jos auto pysyy minulla ja kisapäivät 2010 ei mene krossikisojen kanssa päällekkäin (asia jolle olen todellakin lämmennyt taas uudelleen, en olisi itsekään välttämättä uskonut että tässä näin käy)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1322 : 31.08.09 - klo: 16.31 »
Itse olen mukana jos voitan lotossa tai äkkirikastun.

Mahtava luokka, mutta perskules kun on jo niin paljon tuota muutakin kalustoa joka imasee harrastusbudjetin kuiviin.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1323 : 31.08.09 - klo: 16.36 »
onko tossa honkkarin renkaassa muuten isompi halkaisija kuin esim. GRP:ssä ? muistan näin kuulleeni & nähneeni .. mutta voi olla että muistan väärin.. nyt kun yksityyppirenkaasta puhutaan niin kandee huomioida tämä rengas koko, en ole varma mahtuuko Kyoshon koreihin kunnolla GRP:tä paljon isompi rengas vai onko jollain tietoa asiasta? itse olen kokeillut vain Kyoshon V-slicksiä, Ipanemaa ja GRP:tä
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo: 22.08 kirjoittanut Mika R »

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1324 : 31.08.09 - klo: 16.42 »
Kyllä ensi vuonna on tarkoitus olla mukana, jos vaikka sitten pystyisi osallistumaan kaikkiin kilpailuihin.

Ja Mikalle, tuossa Honkkarin sliksissä on halkaisija n. 7mm suurempi kuin GRP:ssä.

Juha

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1325 : 31.08.09 - klo: 16.51 »
Ok, 7mm ei luultavasti ole vielä ongelma, täytyy kokeilla jossain vaiheessa mahtuuko. Mulla on yhdet Ipaneman radialit jotka on slicksejä snadisti isommat ja kyllä nekin menee alle. Isompi pyörä voi tuoda vähän kulkupuoltakin lisää.

e: Ipanema radialit olikin slicksejä vaan 2mm isommat reunoiltaan (erilainen profiili), joten ei mainittavasti
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo: 17.15 kirjoittanut Mika R »

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1326 : 31.08.09 - klo: 16.58 »
Mitä nyt olen ajanut noilla Honkkarin slikseillä ja GRP:n xtra softeilla niin en kyllä enää Honkkareita laita alle. On noissa GRP:eissä niin paljon enemmän pitoa. Tuntuvat myös kestävän kohtuullisesti... noin 1 h 10 min (1 harjoitus, 2 alkuerää, b- ja a finaalit)kisavauhtia Kouvolassa ja vieläkin ihan käyttökelpoiset. Eikä tarvitse itse liimaille toisin kuin Honkkarit.

Juha

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1327 : 31.08.09 - klo: 18.02 »
Kyllä GT-8 on vakaa aikomus ajaa myös kesällä 2010. Toivon mukaan saamme edelleen olla LS-5:n kylkiäisinä, siinä oli mielestäni monia etuja, mm. se, että SM-sarjaluokkien osakilpailut pyritään aina järjestämään siten, ettei ne mene keskenään päällekkäin, joten myös M8 SM-sarjaan voi osallistua täysipainoisesti. Tänä vuonna alustavasti näytti siltä, että vain yksi GT-kisa olisi mennyt M8 FO:n kanssa päällekkäin, mutta viime hetken siirtelyn vuoksi toinenkin kisa meni ristiin, toivottavasti ensi kesänä käy tässä suhteessa parempi "tsägä".

Minulla on aikomus kyllä olla mukana ensi kesänäkin, jäi sen verran hampaankoloon sarjasta ja kahdesta viimeisestä kisasta, joissa molemmissa tuli finaalin keskeytys tekniseen vikaan.

Tuu vaan HOKEkin mukaan kisaamaan, ei tämä leikki niin hirvittävän kallista kuitenkaan ole.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1328 : 31.08.09 - klo: 18.30 »
Ei... mutta...
Auto, servot, vastari, renkaita jne.

Ei kovin halpaakaan, kun kuitenkin pitäis tuota polttiskrossia ajaa ihan tosissaan.

Toki lajina ei kallis, mutta kun menee tuota rahaa jo moneen muuhun luokkaan niin ei vaan pysty venymään tähän luokkaan lisäks.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1329 : 31.08.09 - klo: 18.42 »
Joo, on se myönnettävä että kulupuoli on vähän meikäläisenkin ajoaintoa tässä luokassa laskenut; neljän auton rinkuloihin saa menee kesän aikana uskomattoman paljon (TP10, krossi, GT8, Lazer 1/10) vaikka yksistään jos GT-luokkaa ajaa niin ei kauhean paha, tietty iso kone vie soppaakin kohtuullisesti.. vrt TP10

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1330 : 31.08.09 - klo: 18.53 »
Haluamatta sohaista ampiaispesään... Mutta tässä on nyt myös sitä mitä olen yrittänyt sääntöväännöissä toitottaa.
Nuo RTR 28 pannut kun ei oo mitään hirveän taloudellisia, eikä oikeasti edes mitenkään halpoja koneita varsinkaan pidemmänpäälle.

Joku 200e hintanen .21 kisapata kuluttaa reilusti vähemmän soppaa, on paljon luotettavampi jne... pidemmän päälle jopa halvempi ratkaisu.
Varsinkin kun sama moottori kävisi sekä GT8 että M8 kisoissa.

Vois vaan kuvitella miten mukava olis ajaa GT8 autoa OS V-Speckillä jollain 6 millin kurkulla...
Hintaa 199e, kulkupuolta korkeintaan karvan enemmän kuin rtr 28 koneessa vielä kun on pieni kurkku paikallaan.
Kone käy vaikka koko päivän, kunhan muistaa tankkailla välissä.
Yhdellä tulpalla vedät vaikka 2 kisaa + treenit... JNE.
Halpaa, taloudellista ja luotettavaa.
Ja nimenomaan... tämän koneen voi nykästä suoraan M8 autosta ja takaisin.
Ei tartte olla joka halvatun kikottimessa eri moottorit paikallaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1331 : 31.08.09 - klo: 20.12 »
Tuo on totta. Ja tämän lisäksi itse haluaisin ostaa moottorini yhdestä paikasta, sieltä kuin muutkin kamat. Okei, saanhan tuo RTR moottorin sieltä yhdestä paikasta, mutta kun sillä antaa liikaa tasoitusta muille. Kohtuullisesti hauskaa sillä kyllä pitää mutta ei tasaväkisesti kisaa. Se tuli todettua. No mulla on nyt tuo Force joten ongelma ei ole sillä tavalla ajankohtainen, mielummin kuitenkin ajaisin Orionilla, samalla moottorilla kuin krossiakin ajan. Toisaalta tiedän että jotkut eivät halua kasvattaa nopeuksia, tosiasia on että tuo Orion .21 kuljettaa autoa 6mm kuristimella nopeammin kuin yksikään nykyinen kisalaillinen GT moottori ja silloin tämä olisi väistämättä edessä. Niinkuin Ossikin. Mutta plussa puolia pienempi kulutus, moottorien laadukkuus ym
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo: 20.28 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1332 : 31.08.09 - klo: 20.56 »
GT heebelit jenkkilässä ovat muuten järkkäämässä Orlandoon, Floridaan maaliskuulle ensimmäisiä kansainvälisiä GT kisoja ja suomipojatkin ovat mukaan kutsutut jos vain matkalle kykenee. Itsellä ei lomaa irtoa, muuten olisi voinut harkitakin, siellähän on paljon muutakin nähtävää koko perheelle. Lisätietoja RC techissä ja homma taitaa kulkea GT "Worldsien" nimellä..

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1333 : 01.09.09 - klo: 08.02 »
Tämä laji ei tarvitse missään nimessä vauhtia lisää vaan luetettavuutta :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1334 : 01.09.09 - klo: 08.04 »
Tämä laji ei tarvitse missään nimessä vauhtia lisää vaan luetettavuutta :wink:

Niin sun kirjoituksetkin  :mrgreen:  :p

Sori ot mut oli ihan pakko...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1335 : 01.09.09 - klo: 08.57 »
Tämä laji ei tarvitse missään nimessä vauhtia lisää vaan luetettavuutta :wink:

Niin sun kirjoituksetkin  :mrgreen:  :p

Sori ot mut oli ihan pakko...

Jaahas, opettajat iskivät taas jälleen kerran Ruotsin puolelta :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1336 : 01.09.09 - klo: 09.22 »
Tämä laji ei tarvitse missään nimessä vauhtia lisää vaan luetettavuutta :wink:
Olisikos siinä tapauksessa ratkaisu GT-8e sarja? Pääsisi kokonaan nitro-ongelmista eroon...  :grin:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1337 : 01.09.09 - klo: 09.28 »
Kouvolassa mekattiin TP-10 kisassa sunnuntaina kaverien kanssa, jotka olivat lauantaina ajamassa GT-8 luokkaa. Myös GT-8 moottoreista tuli puhetta ja oli yllätys kuulla kuinka paljon niitä on mennyt rikki porukoilta kauden aikana.

Jos/kun kauden kokemukset ovat tuollaiset, niin tekee mieli verrata omiin tämän kesän kokemuksiin HOKEnkin mainitsemasta polttiskrossarin .21 perus V-SPEC'stä.

Keväällä hankitulla moottorillamme on ajettu kolme kisaa ja koko kesän treenit ILMAN MITÄÄN HUOLTOA TAI VIKAA. Ajoaikaa on tullut yhteensä noin 800 minuuttia eli runsaat 13 tuntia. Tämä mekkari alkoi jo huolestua ensimmäisen huollon venymisestä vaikka kone edelleen pelittää kuin paraskin sveitsiläinen käkikello. Etulaakeri varmaan pitäisi vaihtaa uuteen 6€ maksavaan vaikkei se vielä vuodakaan.
Lisäksi moottori on ollut polttisnoviiseillekin helppo säätää.

Jos siis haetaan lisää LUOTETTAVUUTTA moottoreihin, niin muutaman kympin lisähintaan sitä näyttäisi hyvinkin olevan saatavissa. Ja koko kauden (tai kahden) moottorikulut voisivat olla 200 euron luokkaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1338 : 01.09.09 - klo: 09.46 »
Itse olen samaa mieltä, että noi RTR mosat ei varmasti ole parhaita mahdollisia tuollaiseen ratatouhuun. Rasitus on hiukan eriluokkaa soramontulla / krossibaanalla päästellessä kuin radalla loikotettaessa. Toinen juttu sitten on, kuinka optimistisesti niitä vekottimia on ruuvailtu, eli voipi tosiaan olla, että sitä sopraanon äänialaa on turha kaivaa bassovoittoisemmasta äänilähteestä.  :grin:

Jos ajatellaan että RTR pannu maksaa sen 100€ ja kunnollinen kisakone ko. käyttöön 150-200€ on lopputulos sama tai jopa halvempi, jos se eka RTR pannu sattuu porsimaan.

Tietysti tässä tapauksessa noiden sallittujen vekottimien määrittely voi RC-piirien normi käytännön mukaan aiheuttaa isompaakin ähellystä, mutta toivotaan että jonkunmoiseen lopputulokseen päästäisiin, koska luokka ilmiselvästi on ihan kehityskelpoinen.

 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1339 : 01.09.09 - klo: 10.13 »
Tämä laji ei tarvitse missään nimessä vauhtia lisää vaan luetettavuutta :wink:
Olisikos siinä tapauksessa ratkaisu GT-8e sarja? Pääsisi kokonaan nitro-ongelmista eroon...  :grin:

Luotettavuus on nimenomaan se ykkösasia. Jo nyt GT-autot menee muihin ominaisuuksiinsa nähden ihan riittävän kovaa, vauhtia ei tarvita lisää, se ei lisää kilvanajon mielekkyyttä tässä tapauksessa.

Eilen juuri mietin GT-8e:tä. Ei sille nyt mitään sarjaa aleta puuhaamaan, mutta kokeilu voisi olla ihan mielenkiintoinen.

Jos ajatellaan että RTR pannu maksaa sen 100€ ja kunnollinen kisakone ko. käyttöön 150-200€ on lopputulos sama tai jopa halvempi, jos se eka RTR pannu sattuu porsimaan.

Tässä lienee asian ydin.
Flying Calacucco

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1340 : 01.09.09 - klo: 11.04 »
Edelleen tuossa moottoriasiassa yleisesti saatavilla oleva hankitahinta olisi se järkevin ohjaava arvo. Erillisen listan näistä voisi tietysti tehdä...  V-Spec on kyllä ehdottomasti yksi parhaista vaihtoehdoista, ainut että veivin soisi saada vaihdettavan SPEED malliin. Olisiko yksityyppi kone mahdoton ajatus? Tosin tähän pitää saada silloin maahantuoja sitkeästi sitoitumaan, niin osien kuin saatavuudenkin osalta.

~200e hintahaarukkaan sopisi mukavasti useampikin tunnettu konevalmistaja... Ei muutakuin kauppiaita kiusaamaan...   Nyt on ensimmäisen kauden aikana hankittu autot niin ei harmita se uuden koneen hankintakaan...

Omalta osaltani tämä GT sarja kiinnosti tällä avauskaudellakin mutta kisakalenteriin ei millään muotoa tämä mahtunut. Kaudelle 2010 harkitsen tätä vakavammin, tarkoitus on rakentaa kärry talven aikana.

Pari asiaa joihin voisi ajatella kehitystä on nuo finaalipituudet, lähinnä B ja sitä seuraavat, näillä kilpailijamäärillä B-finaali voisi hieman pitempikin kuten myös A-finaali. Lähinnä tuonne TP-10 luokan suuntaan...

Toinen asia on nämä moottorit...

Kiitos ja kumarrus, luokkaveivaajille ihan kelvosta aloituskaudesta...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1341 : 01.09.09 - klo: 12.49 »
Antin (siis Ollinmäen) kanssa on juteltu just tuosta kone asiasta niin Antti sanoi että ratakone olis oiva vaihtoehto tähän luokkaan ja niitäkin saa edullisesti ja ovat kuulema hyvän laatuisia myös.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1342 : 01.09.09 - klo: 14.14 »
E: jaa ei mitään  :grin:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1343 : 01.09.09 - klo: 14.18 »
Omalta osaltani tämä GT sarja kiinnosti tällä avauskaudellakin mutta kisakalenteriin ei millään muotoa tämä mahtunut. Kaudelle 2010 harkitsen tätä vakavammin, tarkoitus on rakentaa kärry talven aikana.

Pari asiaa joihin voisi ajatella kehitystä on nuo finaalipituudet, lähinnä B ja sitä seuraavat, näillä kilpailijamäärillä B-finaali voisi hieman pitempikin kuten myös A-finaali. Lähinnä tuonne TP-10 luokan suuntaan...

Toinen asia on nämä moottorit...

Kiitos ja kumarrus, luokkaveivaajille ihan kelvosta aloituskaudesta...

Kiitos Jeppe rakentavista kommenteista ja tervetuloa mukaan!

Mites ne finaalin pituudet menee TP-10:ssä? Nyt GT-8 luokan ajatus on ollut myötäillä mahdollisimman paljon LS-5 ajokaaviota, ihan käytännönkin syistä, samoissa kisoissa kun ajetaan.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1344 : 01.09.09 - klo: 14.19 »
Mitä ratakonetta jerry meinaat???

Siis 21 kokoista ratakonetta vai?

No ei kai siinäkään mitään, mutta.

Paljonkos ton kokosia ratakoneita on kauppiailla hyllyssä?
Entä palvelisko tuo moottori sitä mitä olen peräänkuuluttanut, eli edullisuutta koska sama moottori sopii vähintään kahteen eri luokkaan...
Joo... palvelee ehkä niitä muutamia harvoja jotka ajaa C8 luokkaa...
Polttiskrossi vaan tuppaa olemaan reilusti yleisempi, moottoreita huomattavasti yleisemmin saatavilla, ja kova kilpailu on myös tiputtanut hinnat alas.
Ja siis jos kerta nopeutta ei lisää kaivata, vaan luotettavuutta niin hetkinen...
.21 krossikone vs. .21 ratakone... Kummallako sitä kulkupuolta tuleekaan enemmän???

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1345 : 01.09.09 - klo: 14.25 »
Kaikkea mitä varikolla kuulee/puhutaan, ei kannata ottaa tosissaan. Ajatuksia aina lentää sinne ja tänne, mutta niistä ei kannata spekuleerata sen enempää.

Kuten aiemmin on puhuttu, GT-luokan henki ja idea halutaan edelleen säilyttää edullisena ja helppona luokkana ja moottorivaihtoehtoja tutkitaan tästä näkökulmasta, luokan luonnetta tai perusideaa ei ole tarpeellista lähteä muuttamaan. Vielä itse itseäni lainaten:

Huhuilta kannattaa katkoa siivet heti alkuun.

Moottoriasiaa pohditaan siitä näkökulmasta, että löytyisi luotettavat ja luokkaan/budjettiin sopivat koneet, mitään useiden satojen eurojen koneita ei tähän luokkaan tule.

Tällä kaudella tuli ehkä vähän liian monta keskeytystä moottoriongelmien takia, joten luotettavuusasia on olennainen juttu ja se on ratkaistava tavalla tai toisella todellisen kilvanajon edistämiseksi.

Kuten jo aiemmin totesin, mitään mullistavaa uutta ei ensi kaudelle tule, voi olla, että moottorivalikoimaa laajennetaan, perusajatuksen pysyessä kuitenkin samana.
Flying Calacucco

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1346 : 01.09.09 - klo: 14.29 »
Mä työnnän nyt sit kärsäni tähän keskusteluun.
Olen EHDOTTOMASTI sillä kannalla että, moottoriasiaan on saatava tulevalle(2010) kaudelle muutos. Ei ole järjen hiventäkään että, koneita menee 3-4 kpl kausi jos vähänkin treenaa. Tuntui koneet jokseenkin epävarmoilta kuluneella kuadella.
Jostainhan on aina aloitettava ja mielestäni tämän hetkinen säännöstö moottoreiden osalta olisi uudelleen mietinnän edessä.

Oma kauteni meni ***uiks juuri moottoreiden(4) takia eikä lopputulos mielestäni vastaa omaa vauhtiani. Kauden neljästä kilpailusta kolmessa oli ongelmia joista kahdessa moottori oli syynä lähes keskeytykseen. Yhdessä lähti pyörä kaksi kertaa irti ja meni takadiffi(diffin sisuskalut jos ois vaihtanut ajoissa niin ei ois ollut ongelmaa).

Toivon että tämä asia saadaan puitua nopeasti ja mahdolliset päätökset tehtyä pikaisesti.
Racers Group Finland Team

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1347 : 01.09.09 - klo: 17.02 »
Oma mielipide soppaan:
Kestävämpiä pannuja peliin, mutta nopeutta ei tarvitse kasvattaa sekä hinnan pitäisi painua alle 150€. Jos löytyy vaikka joku crossipannu, joka kestää, mutta vauhdiltaan on samaa luokkaa vakiopannujen kanssa. Näin saadaan yhä rtr-kuskit mukaan kilpaan ja voidaan ajaa alkuperäisillä pannuilla, jotka kestävät mitä kestävät. Ja kun laukeavat aikanaan niin voisi ostaa luotettavamman pannun tilalle kohtuuhintaan?

Miten helppo testata pannut on en osaa sanoa, Toivon että mahdollisimman ajoissa saadaan ennen kisakaudenalkua päätettyä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1348 : 01.09.09 - klo: 20.59 »
Ja sitten siihen vellovaan rengasasiaankin olisi apua rajoituksesta. Rengasmäärän jos rajoittaa kuivalla 4kappaleeseen ja sateella vapaa niin sais siihenkin tolkkua. Jos ei haluta tehdä yksityyppirengas sääntöä.
On jo selvilläkin rengas mikä kestää alkuerät, b-finaalin ja A-finaalin.

Edit: rikkoontuneen renkaan toki saisi vaihtaa.
Racers Group Finland Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1349 : 01.09.09 - klo: 21.38 »
Siinähän tuo pienoinen ongelma on, kun ei oikein ole tuossa 150e hintaluokassa mitään luotettavaksi ja hyväksi todettua konetta...
Esim nimenomaan OS V-Spec on jo pitkään todettu yhdeksi luotettavimmista koneista, ja kun hintakaan ei päätä huimaa, niin se olisi omasta mielestäni ylivoimaisesti paras kone näihin autoihin kaikin puolin.

Jokatapauksessa kun rengas hommat on kuten on, eli auton ja moottorin suorituskyky on melkein väkisin kovempi kuin renkaat antaa myöden, niin ei se todellakaan ole mikään päivänselvä etu ajaa suoralla kovempaa.
Se on toki SUURI etu että tankilla ei tarvitse käydä 5 minuutin välein, kone on helppo säätää, tulppia ei kulu, hermoja ei kulu JIIIÄNNNN EEEE.
Ja kuten jo toissavuonna sanoin... Samalla padalla ajat jopa polttiskrossia, joten kulut tippuvat todellakin selkeästi...
Ja kun kohtuu hinnasta oli puhe, niin mielestäni tuo 200e on edelleen kohtuullinen... nimenomaan kun tiedetään sen luotettavuus, käyttöikä jne... maksaa itsensä takaisin todella nopeasti.