Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 917235 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2130 : 30.08.10 - klo: 16.09 »
no sehän on sitten +4 yhteensä joten todella hieno homma. hyvä RoddeR
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2131 : 30.08.10 - klo: 22.06 »
Olisikohan ennen kasvua tulossa ensin porukan pienemistä, kun 5-6 GT-8 kärkikuskia on hankkinut LS-5 auton viimeisen kuukauden aikana.

Tai voihan olla, että ajavat molempia luokkia. Siinä olisi hyvä syy GT-8 luokalla pyrkiä TP-10 kisapäiviin mukaan. Se ei kylläkään toisi muutosta lisenssipakkoon.

Joo, vierestä seuranneena kun Vesku ajoi kahta luokkaa niin oikein meinaa onnistuu... liikaa duunii ja kahden luokan nostovuorot, eikä se Veskun päänuppikaan oikeen kasassa pysynyt.

Ite en tajuu tuosta lisenssistä höyryymistä koska se sisältää edelleenkin sen tapaturmavakuutuksen! Edes kaikki vapaaehtoiset tapaturmavakuutukset ei kata kisapaikalla tapahtunutta kilpailijan tapaturmaa. Ennemminkin täytyisi jollain keinolla saada AKK:ta järkkäämään "kertalisenssi" joka löytyy esim: isoauto puolelta, off road trial:ista, mielestäni se auttaisi tätä luokkaa eniten.

On ihan ihan totta että, saattaisi olla että olisi enemmän kuskeja jos kisat olisi TP-10 kisojen kanssa.

Kiitos kaikille Kouvolassa olleille GT8 kuskeille meikäläisen kannustuksesta!!! Kiitos!
Racers Group Finland Team

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2132 : 06.09.10 - klo: 22.21 »
Jenkkilän GT Open ja Spec kisoista viikonloppuna



R/C techissä tarinaa ja lisää kuvia
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2133 : 06.09.10 - klo: 23.52 »
Ei näytä kovin skaalamaisilta saatika realistisilta kilpureilta. Hieno toi varikkosuoran nousu tosin...
---

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2134 : 07.09.10 - klo: 21.38 »
Joo onneks kaikki ei aja ipaneman C-8 korilla tms. ni näyttää vielä autoilta.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2135 : 07.09.10 - klo: 21.56 »
Niin, luulisin että se on nopeus jota ihmiset haluaa nähdä. Tämä tietysti heijastuu osittain koreihin. Ipaneman korissa on 2 juttua, josta ulkonäkö aerodynamiikan lisäksi:
- ei irtoavaa siipeä, joka näissä isoissa GT autoissa on katolleen lennettäessä kovilla. Siiven irtoaminen useimmiten tietää keskeytystä
- vapaasti säädettävä takaosa auton akselivälille, joten kori sopii niin DM-1 specille kuin GT2:lle, erinomainen fiitseri minusta
Poikkeuksena Protoform on luultavasti vaikea tuottaa kohtuu hyvännäköinen auto, joka ei muistuta mitään esikuvaa. Esikuvissa kun on se ongelma, että niistä pitää maksaa lisenssit ja se taas nostaa kuluttajahintaa, vrt. kyoshon korit. Piraattikorit eivät kauaa viihdy markkinoilla jostain kumman syystä :) Ihmiset tuntuvat pääosin haluavan esikuvannäköisiä autoja kun puhutaan "pihasuttaajista", hard core raaserit taas hakevat vain ominaisuuksia ja suhteessa halpaa hintaa, joten kilparadoilla ovat sitten edustettuna nämä jälkimmäiset. Protoformia kun ei saa valtamerkin uusimpaan versioon (GT2).
Ehkä tulevaisuus lupaa jotain muuta, kuka tietää.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2136 : 07.09.10 - klo: 22.21 »

- ei irtoavaa siipeä, joka näissä isoissa GT autoissa on katolleen lennettäessä kovilla. Siiven irtoaminen useimmiten tietää keskeytystä

Miksihän tuo tarkottais keskeytystä???

Kouvolassa tuli tupeksittua oikaisumolan yli kunnon ilmalennot ja autosta irtos siipi...
Ei merkittävää haittaa.

Krossarista jos siiven irrotat niin hypyt menee käytännössä mahdottomiks.

GT autossa lähinnä kovassa vauhdissa peräpito on vain hieman heikompi, mutta auto edelleen ihan täysin ajokelpoinen.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2137 : 07.09.10 - klo: 22.35 »
no jos ei keskeytystä kaikissa tapauksissa, niin ainakin menee vaikeaksi. perustuu omaan kokemukseen. sä olet vaan niin hyvä ettet tarvii siipeä niinkuin useimmat muut  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2138 : 08.09.10 - klo: 11.21 »
Mitäs pidätte tästä jenkkien ajatuksesta tasoittaa kulkupuolta:

Lainaus
Come race your GT cars at the newly paved Homestead Super RC track this weekend. The track is fast, fun and huge!

http://www.homesteadrcraceway.com/

We will try something new to allow everyone and anyone to race together. You can use any .21 or .28 engine. If your engine is more than 5 ports or cost more than $250 you will need to put a 6mm restrictor in the carb.

Ex.

Force 28 (no restrictor)
Nova Flash (6mm restrictor)
Nova S21-3T (no restrictor)
OS 21 VG (no restrictor)
OS 21 VZ (6mm restrictor)

If 6mm is too big or too small to make the engines about the same, we will adjust it up or down for the next race.

Minusta mainio ajatus, jos se toimii, ja miksipäs ei toimisi. Lopuksi mainittu seuranta vaatii organisaattorilta hieman töitä tosin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2139 : 08.09.10 - klo: 13.27 »
En näe tarpeelliseksi muuttaa toimivaa systeemiä kovin perusteellisesti.

Sarjan kannalta ei myöskään ole järkevää tehdä kovin radikaaleja muutoksia sääntöihin, jotta ajatustapa vakiintuisi.

Lähtisin mielummin liikenteeseen esim. siitä, että kuljettajat, jotka eivät ole koskaan ajaneet A-finaalissa, voivat osallistua kisaan millä koneella ja millä (kumi)renkaalla tahansa.
Flying Calacucco

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2140 : 08.09.10 - klo: 15.26 »
No ei toi mikään huono idea ole, ainut vaan että kuka testaa ja toteaa, että meno on tarpeeksi tasaväkistä?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2141 : 08.09.10 - klo: 15.47 »
Muutokset tehdäänkin aina seuraavaan kisaan. Kyllähän sen näkee radalla. Esim. B5 on teholtaan ihan kuin Nova 3P B5:n hyväksi, ainakin alaväännössä joka tässä merkkaa paljon. Se oli todella helppo huomata. Ja tuossa 5-porttisena se ei periaatteessa edes kuulu rajoitettavien listaan, kun nuo vielä B5:ttä rajummat koneet.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2142 : 08.09.10 - klo: 23.33 »
Mika kyllä ne kaikki sallitut koneet kulkee ihan kanssa, ainoa oikeesti tuhnu oli se Novarossi muut oli kummiski tehoiltaa samalla viivalla, enemmän se on sitten sitä miten tuntee koneensa ja saa sen säätöihin kuinka piikille uskaltaa vääntää esim. mun koneesta ei paljon ylimääräsiä savuja tullu... jne jne.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2143 : 08.09.10 - klo: 23.44 »
Kaikki ylimääräset pelleilyt pois.

Samat koneet kuin tänäkesänä... Ainoa poikkeus että moottorisääntö pätee vain A finaalissa olleita.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2144 : 09.09.10 - klo: 08.49 »
Jep, KISS on joku todella tärkeä henkilö joskus todennut myös. Miksi tehdä asiasta tarpeettoman hankalaa esim. valvoa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2145 : 10.09.10 - klo: 23.04 »
Tommonen GT/RG tulossa testiin.. tosin ei taida ehtiä radalle enää tämän vuoden puolella, joten eipä kiire laittaa nippuun. Italiasta irtoaa aika edullisesti, manufactured by Sirio.



1-vaihteisuus tulla korvaamaan Kyosho Evolvan vaihteistolla.
Moottoriksi "factory" Sirio S21 RR STi "rally", koriksi Ipanema Warrior ja alle Track Star kumirenkaat. Ulkopuolelta säädettävät kuuladiffit.

Katsotaan mikä on kulkupuoli. Eräällä toisella forumilla on hyviä kokemuksia autosta ja ajettavuus lupaa parempaa kuin keppivetoisella. No sen sitten näkee, mutta siihen on vielä matkaa.

En panis pahakseni vaikka joku muukin hankkis kaveriksi.

« Viimeksi muokattu: 10.09.10 - klo: 23.10 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2146 : 10.09.10 - klo: 23.40 »
Mistäs moisia saa?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2147 : 10.09.10 - klo: 23.42 »
Siis enää ei tarvikkaan olla keppivetonen ? Vai oonko mä ny missannu jo jotain ?  :grin:
Mielenkiintosen näkönen joka tapauksessa
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2148 : 10.09.10 - klo: 23.48 »
mm. rcmodelstore.com mutta taisinkin ostaa sieltä viimeisen  :shocked:

Schepis model on vissiin Italian distribuuttori, kun kyselin jälleenmyyjistä niin mm tuon vakuuttivat hyväksi ja on tähän asti ollut oikein asiallinen
tuonne voi ottaa yhteyttä info@schepismodel.it

Poinas2, sääntökirjan mukaan vaaditaan keppiveto edelleen kyllä. Mutta ehkä voi ajaa mukana kokeeksi jos tuomaristo antaa luvan vaikka ei sarjapisteitä tmv saisikaan, saataisiin vertailevaa kokemusta (ajatus vaan). Jos ei sovi, niin on mulla tuo Inferno edelleen. Ehkä kokeeksi open kisoissa, katsotaan nyt.

Tykkään todella siitä miten TP10 kurvaa/kulkee joten kokeillaan nyt etelän malliin vähän isompaa. Siellä ei vaihteita sallita joten modifioin itse. Niitä on tehty tähän autoon.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ossi K

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2149 : 11.09.10 - klo: 00.05 »
Tossa alkaa olemaan C8 luukkia... voisko samantein vaihtaa luokkaa ;)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2150 : 11.09.10 - klo: 00.10 »
totta, tuo onkin hyvä kysymys miksi sitten ei C8 samantien :) -

kuten sanottu, tykkään GT8/TP10 :stä jossa on diffit. tässä on diffit ja kumipyörät, toinen asia joka miellyttää. C8 kumirenkailla ei toimi, koska edessä oneway ja taka spooli ja optimoitu foameille. Ollinmäki & kumpp. vetää kovaa ceekaseilla, mutta itse en ole valmis niin nopeaan ja tekniseen luokkaan. Eikä niille(kään) ole suomessa kisoja.

GT on mukava harrastus - autot vähän TP10 isompia - ja pieni nopeuden lisäys & ajo-ominaisuuksien parantuminen ei ole itselle pahitteeksi noin ajokokemuksena. Onhan se ehkä ihan kiva samalla tsekata millä vehkeillä Italian pojat ajaa, GT autoista/luokasta kun muuten on kerrtynyt kokemusta kohta jo 3 vuotta.

tai ehkä Ossi tarkoitti että tuo menisi melkeinpä C-ryhmään, onhan siinä samaa lookia mutta ei nyt ehkä ihan kuitenkaan :wink:
« Viimeksi muokattu: 11.09.10 - klo: 00.17 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2151 : 11.09.10 - klo: 10.09 »
vaikee sanoa alla olevan radan koosta (lyhyempi pääsuora ku Tattiksella?) mutta tuossa ne vetelee 1-vaihteisella. Isommilla C8 radoilla näkee italian videoissa pääsuoralla shikaanit RallyGame luokassa. kunnon moottori luultavasti jaksaa hyvin 1-vaihteisenakin, kuten on nähtykin mm. Tattiksella. aika näyttää..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xIYkpjJLIwk[/youtube]
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/hobbyman
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2152 : 11.09.10 - klo: 12.23 »
Italian RallyGame säännöt on hyvin vapaat: mitat M8 autosta, vaihde ja solukumirenkaat kielletty, "GT" kori, paino 3kg. Olisiko tässä syy luokan suosioon Italiassa?
Autoja löytyy monilta paikallisilta pikkufirmoilta ja myös isommilta. Eniten voittoja viime vuosina on kerännyt hihnavetoinen Crono. Cronon hinta on Italiassa n. 600 ilman mottia, pakettina motin kanssa n. 800. Suomesta (RC-Miniracing) saa samaan hintaan heti jos kysyntää löytyy.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2153 : 11.09.10 - klo: 12.46 »
Kreikassa on vaihdekin sallittu...
Autoja on ainakin:
Crono sp9 gt
Crono RS03
Xray XB8 rally
Schepis model mz2
Technokit TKR
Technokit SPRY
FastRace GT-R10
ja Mantua Modelillakin pari mallia..

Mutkanopeudet kohdillaan:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CAW4-wmH7l0&feature=related[/youtube]
Liikaa Kyoshoja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2154 : 11.09.10 - klo: 12.55 »
Voi kone parkaa kuinka se tossa videolla huutaa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2155 : 11.09.10 - klo: 23.23 »
Jenkkilän GT Open ja Spec kisoista viikonloppuna



R/C techissä tarinaa ja lisää kuvia

Videota jenkkilän GT "nuorisosta"  :wink:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VssWQbNy3t4[/youtube]
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2156 : 11.09.10 - klo: 23.43 »
Italian RallyGame säännöt on hyvin vapaat: mitat M8 autosta, vaihde ja solukumirenkaat kielletty, "GT" kori, paino 3kg. Olisiko tässä syy luokan suosioon Italiassa?
Autoja löytyy monilta paikallisilta pikkufirmoilta ja myös isommilta. Eniten voittoja viime vuosina on kerännyt hihnavetoinen Crono. Cronon hinta on Italiassa n. 600 ilman mottia, pakettina motin kanssa n. 800. Suomesta (RC-Miniracing) saa samaan hintaan heti jos kysyntää löytyy.

kuulostaa siltä että Tappi on "in" 2011  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2157 : 14.09.10 - klo: 10.53 »
BMT saapui yhdessä moottirin kanssa. Vaikuttaa todella jämäkältä osista päätelleen.
1/10 auton vastaaviin osiin verrattuna todella iso. Runkolevy paksua alumiinia ja nätisti työstetty.

Houkuttaisi alkuun pitää 1-vaihteisena niin nähdään sekin puoli autosta. Mukana näytti tulevan Sirion Centax kytkin 1-vaihteisella kytkinkellolla. Vetohihnat paksut ja leveät.

Muutama kuva, ok







edit: Jos kiirettä pitää niin ehtii testata helposti ennen lumia, onhan tässä pari kk vielä hyvinkin aikaa. Tosin en tiedä onko niin kiire, katsotaan.
« Viimeksi muokattu: 14.09.10 - klo: 11.08 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2158 : 15.09.10 - klo: 17.36 »
vähän on kasaus edennyt, takapää alkaa olee nipussa.
paljon hyvää, osat ronskin kokoisia ja paljon metallia/alumiinia/hiilikuitua. periaatteessa helppo laittaa nippuu.

ongelmia lähinnä ohjeiden osalta, ne on aika puolinaiset, jotkut kuvien osat jopa näyttävät erilaisilta kuin mitä paketista löytyy, joten en tiedä soveltuisiko auto nuorelle harrastajalle/noviisille, kokeneemmalta kyllä sujuu kun vähän tsiigailee ja tekee uudestaan jos eka yritys ei onnistu. ohjeet ovat siis valokuvia, ei mitään kuvasarjoja tai räjäytyskuvia, ja tekstit italiaksi, Si prego.

sitten on jotain pientä, esim. iskareiden teräs akselit olivat päässeet paketissa hieman hapettumaan (eli suomeksi ruostumaan) mutta kyllä niistä kalu tuli kun vähän päältä pahimmat puhdisteli. toisaalta osat aika universaaleja, joten esim. Kyoshon iskarin akselit voisivat sopia (Joissakin pallopäissä lukeekin muuten kyosho hehe..)

Suurin osa osista on kyllä ihan laadukkaita ja materiaali tuntuu oikeanlaiselta. Muovi on joissain kohdissa ämpärimuovia mutta ehkä öljyisyys on hyväksi, joustaa eikä halkea rikki (esim. pyörien hubit, jotka ovat muuten isot). toisaalta taas esim bulkheadit ovat kovempaa muovisekoitetta, jossa tuntuu olevan hiiltä/kuitua tmv, ja jämäkkää tekoa. Niissä on merkki "BMT".

Hihnat ovat saksalaista tekoa Made in Germany. Pyörien vetoakselit (koiranluut) alumiinia eli kevyet.

Eiköhän tuo vielä nippuun saada ja testiin.

Jos olet tottunut Japanilaisiin tai Reiskaan eikä muu kelpaa, niin tämä ei välttämättä ole "sun juttu". Mutta toisaalta tämä huokuu tietynlaista "yksinkertainen on kaunista" ajattelua ja nopeus ratkaisee.
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo: 17.45 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2159 : 15.09.10 - klo: 21.09 »
Itse asiassa etummainen bulkhead on "rautaa" tms valettua metallia (ei CNC). Aika järeetä palikkaa.

Kuuladiffit ovat fiksut kunhan tajuaa miten ne pitää kasata ja "asettaa" ettei vetopyörä pyöri itsekseen ja diffit toimivat. Kasaaminen ei ollut ihan iisiä varsinakaan kun jälleen pussin sisältö ei vastannut ohjeita - alla esimerkki, osa osista on erivärisiä ja eikä siinä mitään, mutta punaisella merkittyä palikkaa ei ollut vaan yksi extra "thrust plate" sen sijaan, ehkä tarkoituksella mutta outoa.



Sitten näitä takadiffin kuulia ihmettelin ettei "ketjussa" olevat kuulat mitenkään sovi tohon rattaaseen, ennenkuin tajusin kylmästi kaivaa kuulat irti ketjusta ja sitten homma alkoi pelittää.



Eli kuten sanottua ei ihan aloittelija kamaa. No luultavasti vaikein on jo nyt tehty.
Siffit ovat tosiaan sivusta (päältä) säädettävät ja se on aika mainiota kyllä. En tiedä tulisko noihin laittaa rasvaa vai ei, mutta vanhasta muistista heitin molybdeeni rasvat sisään. Edessä on keraamiset kuulat muuten.
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo: 21.12 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!