Jatketaan juttelua :)
Hyperi projekti lähti tosiaan etenemään, Sabelta saapui hyvin nopeasti kaikki tarvitsema, vielä hyvin sopusuhtaseen hintaan verrattuna maailman hintoihin. Paketissa saapui siis Mamba Monster Max v3 + Neu/Castle 2650kv XL moottori ja
Team Associatech DS1313 digiservo.Auton sain kasailtua tänään ja tehtyä jonkunlaisen 1ver. kiinnityksenkin kaikelle. Ainoa ongelma oli oikeastaan MMM, kun siihen ei ole tehty mitään kiinnityskorvia tai vastaavia, nykysessä telineessä se kyllä pysyy ja on vielä "pehmustettukkin" jos siitä minkäänlaista apua, kaunis se ei kyllä ole :D Mamba tuntui ohjelmoituvankin helponlaisesti, kiitokset foorumilaiselle neuvoista kun ihmetytti että pelaako ilman ulkopuolista virtaa tuo ohjelmointi, mutt osannee nykysin ryöstellä usb:sta tarvitsemansa virran. Katsotaan miten se tärkein eli luotettavuus toimii. MGM & Feigao kesti 1kk sitten paloi kerrasta kummatkin :) toivottavasti näillä mennään huomattavasti pitempään.
DS1313 asettui paikalleen ihan hienosti, varmaan puolisen milliä piti ottaa tuosta ohjauksen servopidikkeestä pois, että sai mahtumaan ilmeisesti tuo alumiinista tehty kotelo ja jäähdytysrivasto sen verran just leveempiä ettei ihan mahdu vakio servopaikalle ainakaan tuohon :) Voimaa tuntu kuitenkin olevan ja hyvin toimivan tietysti tulevaisuus näyttää miten kestää hyppyjä yms. Onhan noilla kisojakin kai ajettu jonkin verran, ainakin tuon isoveljellä ajettu jo vuosia.
Nyt mietin vielä pitäiskö tehdä jonkunlainen suojaus kiviroiskeilta noparille ja moottorille toisaalta lämmötkin siinä varmaan nousee, jos tekee tarpeeksi tiivistä. Akkujen korkeudesta johtuen perään pitää tehdä ainakin joku pikkusen korkeempi "helma" tuohon korin ja rungon väliin ettei kivi ruiskut lennä suoraan sinne sisälle, samoin tuli tukittua kaikki polttiksen isommat reiät tuolta pohjasta. Välityksinä hyvin lyhyet alkuunsa katotaan ottaako edes 30km/h noilla :D Vanha Feigao oli hieman pienempi kv:ltaan saa nähdä miten nykyset pinjonit osuu kohdalleen.
Sellaista tuossa tuumailin että riittääköhän
Verticalhobbyn myymässä 100A E-loggerissa potku lukemaan noita MMM virtoja s4 pakalla? Vai pitäskö sitten olla tuo 150A malli, sen luulis pystyvän lukemaan nuo virrat vaikka 6s paketilla, vaikka silloinhan virrat voi jopa tippua jännitteen noustessa. Onko kellään ollut vastaavanlaisessa autossa tota 100A mallia? Kuinkas kuumaksi tuollainen 2650kv neu/castle moottori saa tulla kannusta mitattuna? Säädinmenhän pitäis huolehtia itsestään lämpöjen osalta. Kaikki muutkin ehdotukset/kysymykset otetaan mielellään vastaan. Radallekkin tällä olis varmaan tarkoitus mennä tiedä sitten minkälaista säätöä sinne joutuu pistämään voi olla että joutuu tekeen jotain puncs controllille yms, muute suttaa aina turhapäiten tyhjää.
Tässä muutamia kuvia autosta tällä hetkellä.