Kirjoittaja Aihe: Ultima SC (Short Course) 2WD  (Luettu 182639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #240 : 30.11.11 - klo: 14.30 »
Ärrää löytyy rapakon takaa 235 taalalla posteineen. Mutta silti sen kanssa on niin ja näin, kun koppa ja nakit puuttuu ja alvit pitää maksaa. Toi 149 on vissiin päivän sana ja ajellaan sitten muovikepit loppuun sisällä kaikessa rauhassa. Vetarit näyttää olevan reilut 50 taalaa posteineen.
Löysin rantein...

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #242 : 30.11.11 - klo: 14.35 »
kyllä niillä rtr iskareillakin ajaa, ei ne heti rikki mene. jousitus ei tietenkään ole samaa tasoa kuin velvet coat iskareilla ja kuten todettu huoltoväli on lyhyempi + ettei niitä voi oikein korjata kun hajoo
vetareissa ei ole vikaa käsittääkseni mutta takapään renkaan akselit napsuivat rtr paketeista kättelyssä. tilalle saa kyllä aika pienellä rahalla varaosan made in japan joka kesti sitten hyvin ongelmitta, ei tarvinnut laittaa R mallin nivellettyjä
mutta onhan tuo SP malli kuitenkin vähän eri tasoa kuin RTR malli, jo muovinkin puolesta
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #243 : 30.11.11 - klo: 14.58 »
"liika" kovuus ei aina vaan ole hyvästä, esimerkkinä Blitz ESE:n lapsentaudit jotka paranivat RTR osilla

Eikä ne VelvetCoat iskarit nyt "sika" hintaisia ole. Jenkkien kehumat ProLinen PowerStroket on saman hintaiset kierrokselta ja väitän että VC:t on paremmat.
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #244 : 30.11.11 - klo: 15.14 »
Mä edelleen väitän että rtr-muovit on samat kuin ärrässä, elleivät ole laittaneet carbon composite-osia, jota suuresti epäilen koska ei niitä ole muissakaan malleissa tullut. Ko. osat ovat juurikin ese-tyyliin tosi kovia. Blitzin vakio tukivarret ym. taasen ovat huomattavasti kyoshon normaaleja pehmeämmät.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #245 : 30.11.11 - klo: 16.04 »
Eli eroa ärrän ja RTR:n välillä on

- diffi
- iskarit
- vetarit

Muovit on samat, tukivarsien kiinnikkeen muovia (??) jne. Jos näin niin ärrän hinnalle on vaikea löytää katetta, varsinkin kun vakiokumitkin ovat kivilattioilla toimiviksi havaittu ja maksavat kuitenkin 40€ kierros ja korikin tulee kaupan päälle.
Löysin rantein...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #246 : 30.11.11 - klo: 16.12 »
totta.

uudessa SP mallissa sitten vielä uusittu slipperi ja moottorin kiinnityslevy; onko noilla merkitystä en tiedä.. (iskarit lisäksi isommat)

kyllähän kaiken kaikkiaan tuo RTR malli on järkevä (järkevin) vaihtoehto.
tietty jos price-vs-value on vähäpätöinen tekijä niin sitten SP.. onhan se kuitenkin "race"  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #247 : 30.11.11 - klo: 16.46 »
Onko Kit:ssä koppa vai ei? Jos lukee manuaalia, siitä saa käsityksen että vain kumit puuttuu??

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/buggy/pdf/30850_ULTIMA_SC_R_m.pdf
Löysin rantein...

Poissa TAlho

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #248 : 30.11.11 - klo: 21.53 »
Onko Kit:ssä koppa vai ei? Jos lukee manuaalia, siitä saa käsityksen että vain kumit puuttuu??

Linkittämässäsi SC-R:n ohjekirjassa on sekä kori ja renkaat merkitty optio osiksi. Eli ei ole kumpiakaan mukana.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #249 : 01.12.11 - klo: 00.03 »
No niin. Kössö tilattu, nivelvetarit tilattu, x-tiivisteet muovikeppeihin tilattu, 8.5T kone tilattu. 11.12. on kisat, tiukoille menee.

Kuva esittää ilmeisesti muovikepin tiivistystä?
« Viimeksi muokattu: 01.12.11 - klo: 12.29 kirjoittanut Kaasukake »
Löysin rantein...

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #250 : 04.12.11 - klo: 23.13 »
Kuinkas paljon Slash rear vanteet levittää Ultimaa, jääkö leveys alle 300 mm ?
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #251 : 04.12.11 - klo: 23.18 »
No niin. Kössö tilattu, nivelvetarit tilattu, x-tiivisteet muovikeppeihin tilattu, 8.5T kone tilattu. 11.12. on kisat, tiukoille menee.

Kuva esittää ilmeisesti muovikepin tiivistystä?


Tuo kuva esittää Asson iskarin kasausta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #252 : 05.12.11 - klo: 08.35 »
No niin. Kössö tilattu, nivelvetarit tilattu, x-tiivisteet muovikeppeihin tilattu, 8.5T kone tilattu. 11.12. on kisat, tiukoille menee.

Kuva esittää ilmeisesti muovikepin tiivistystä?


Tuo kuva esittää Asson iskarin kasausta.

Niin tekee, ei ole mitään tekemistä kössin vakio iskarin kanssa ja vielä vähemmän velvetin kanssa.

Vakio iskaria ei ole tarkotettu korjattavaksi, tiivisteet ym. rojut on peltisellä sokalla kiinni, joka irrottaminen on vähän niin ja näin. Jotkut on tiivisteita vaihtanu alakautta, mutta ei varmaan helppoa sekään.
« Viimeksi muokattu: 05.12.11 - klo: 08.38 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #253 : 05.12.11 - klo: 09.44 »
Mutta jotkut ovat ilmeisesti tätä Asson ohjetta soveltaen vaihtaneet myös Ultiman iskarin tiivisteet: http://www.rctech.net/forum/7154339-post1090.html

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #254 : 05.12.11 - klo: 10.56 »
Tässä on vielä työseloste Lontooksi

Sup party people!
I rebuilt my USC shocks successfully last week replacing the stock O-rings with Kyosho's grooved O-rings.
-Used the AE shock tool, customized! (Using a dremel, I tapered the AE shock tool at the pointy end so that the Kyosho metal shock washer is slightly larger than the AE shock tool.)
-Carefully, remove the old O-rings using a 2mm "L" allen wrench popping out the metal washer.
-Using flat pliers, flatten out the metal washer, not fully flat.
-Clean the oil out of the shock body.
-Using the "customized" AE Shock tool as intended, place the new O-rings and existing spacers on the AE shock tool as follow.
~Metal washer
~black thin plastic spacer and add AE Green slime
~add a 0.2mm plastic shim(be creative), add AE Green slime
~Grooved O-ring, add AE Green slime
~black thick plastic spacer, add AE Green slime
~Grooved O-ring, and yup, you guessed it....add AE Green slime.

Then, for good measure, douse the outer assembly with AE Green slime

Finally, press the assembly back into the shock body the same process as re-building the AE shocks. Slide out the AE shock tool and use a small flashlight to check if the metal washer snapped in. (Might take a few trys but once you get the hang of it, the other 3 shocks will be a snap.)

If you succeed, make sure you clean the excess AE Green slime inside the shock body before adding the shaft/piston, oil, etc.
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #255 : 08.12.11 - klo: 22.20 »
olisi kiinnostanut tietää minkälainen offset noissa kyöstin orkkis vanteissa on.
viitsisikö joku mitata ja valaista minua.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #256 : 24.12.11 - klo: 00.13 »
Voittoa pukkaa  :wink:




Auto on RTR malli mistä on ainoastaan sähköt vaihdettu.
Oulussa vaihdoin ainoastaan vakiojouset jäykemmiksi.
Vakio renkaat ym.
Iskariöljytkin tehtaan jäljiltä.
Iskareiden asentoja ja camber kulmia hieman säädelty.

Kisojen jälkeen autoon on asenneltu muutama viritysosa ja säätöjä haettu vielä paremmiksi ja vauhti on kotiradalla parantunut selkeästi.
Vaikuttaa lupaavalta härveliltä.
« Viimeksi muokattu: 24.12.11 - klo: 00.47 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #257 : 24.12.11 - klo: 21.19 »
Mites tuo vakionopan (KA15L) lipo moodi, kuuluuko sen pudottaa tehoa kun tietty jännite alitetaan vai katkaista meno kokonaan.

Tuntu tossa kun uutta lipoa testailin niin tehot putos silleen ykskaks kun suditin kaasupohjassa menemään, jonka jälkeen tietysti lopetin ajon.
pöö

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #258 : 24.12.11 - klo: 21.27 »
Niin monissa nopareissa on cutoff hoidettu.
Eli tiputtaa tehot hyvin reilusti pois, mutta ei katkaise koko touhua seinään.
Tarkoitus on että auto ei pysähdy radalla esim keskelle pääsuoraa, vaan on mahdollisus ajaa auto varikolle.

Ohjeista varmaan käy tuo LiPo moodille asettaminen ilmi.
Vakiona oletettavasti on NiMh ohjelma päällä.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #259 : 24.12.11 - klo: 21.38 »
kyl mulla lipo moodi päällä on, eli löysin sen päälle asettamisen ohjeista.

Kyllä nimhi asetus on vakiona päällä.
pöö

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #260 : 29.12.11 - klo: 23.09 »
Pitipä sitten kössi tilata... 149€ posteineen ei ollu paha. Kundi saa eka tuota ajella ja saas nähdä vaihtuuko TeamC:n TS02 kössiin myös itsellä :wink:
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #261 : 29.12.11 - klo: 23.27 »
Hyvä Mike! Nyt on mahis verrata vauhtia C:n ja Kössön välillä valita niistä se paremmin käteen sopiva :afro:

Ja samaan malliin tiukkaa kisaa jatkossakin!


Tuukka
Löysin rantein...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #262 : 30.12.11 - klo: 00.28 »
Mahdollista kyllä, mutta kuinka moni oikeasti hakee autoon ne parhaat setupit ja jopa muokkaa omaa ajotyyliään sen verran että saadaan autosta kaikki irti... tämän jälkeen vaihtaa autoa ja hakee siihenkin parhaat setupit ym jne yms...
Ja sen jälkeen sitten toteaa kumpiko oikeasti oli parempi.

Tokihan autoja voi pikaisesti verrata keskenään ja todeta tosiaan kumpiko sopii paremmin omalle ajotyylille...
Mutta... Harvemminpa se lopulta oikeastaan mitään kertookaan.

Kössöllä on nyt ainakin tullut todistettua että nopeahan se on... Tosin on siihen muutamat viripalikat jo vaihdettu ja setuppiakin tietysti hierottu.

Irto osat karisteltu pitkin rataa jne, eli alkaa olemaan tiedossa mistä hajoaa jne.
Runkoa tosta ei kyllä näytä saavan rikki sitten niin millään... Senverran on kyllä tullut itsekin rysäyteltyä ympäriinsä että jos ei niistä hajoa niin sitten ei hajoa ikinä missään normaalitilanteessa mitä radalla voi tapahtua.
Itseasiassa tuli ajettua torstaikisassa yksi hiitti niin että oli keula lähes kokonaisuudessaan irti.
Otin kontaktia vähän reunavalliin ja hajoitin pari osaa... Ne kun vaihdoin niin unohdinpa sitten keulan kiinnitysruuvit puolittain kiinni... Eli oli ylä ja ala bulkit rungossa vain ruuvit hieman hajulla kiinni.

Kattelin hiitin jälkeen että mitenkäs tämä nyt näin sojottaa kummallisesti kun näyttäis olevan koko keula kierossa.
OHO...Pitäsköhän nää pohjan ruuvit olla kiinni... niinjoo ja nää yläpuolen ruuvit...

Kovaa pääs vaikka diffi rutis, kori hajos peräosasta niin ettei enää sokat pysyneet paikoillaan ja keulakin vain pyhällä hengellä kiinni  :laugh:

-Mike-  tulee sitten kyselemään setuppeja autoon niin saa heti muutamat kohteet tehtyä millä auton ajettavuus paranee huomattavasti.

Poissa maza77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #263 : 05.01.12 - klo: 13.58 »
Miten ultima sc:n vakio noparissa laitetaan lipo cut offi päälle, vai onko automaattinen?
Kyosho Ultima SC , Stampede VXL

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #264 : 05.01.12 - klo: 14.13 »
Painat virtojen ollessa pois päältä asetusnappulaa ja sitten virrat päälle ja päästät napin.

Lipo moodi----> valo vilkkuu punaisena

Nimh moodi----> valo vilkkuu vihreänä.
pöö

Poissa maza77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #265 : 05.01.12 - klo: 15.22 »
Kiitos!
Kyosho Ultima SC , Stampede VXL

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #266 : 07.01.12 - klo: 23.53 »
Auton pitäis tulla viikolla. Mitä osia suosittelette varaosapakkiin? Mitä irtoaa kun lipsahtaa tolppaan tai tulee täysosuma toiseen autoon? Onko suosituksia mitä kannattaa päivittää samantien?

Tämä on ensimmäinen ratasdiffillä oleva autoni. Suurin osa ajoista on tiksissä ja mitäs öljyä suosittelette diffiin? 5K?
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #267 : 08.01.12 - klo: 04.43 »
Niin paljon helpompaa kertoa kasvotuste.

Tule siis kyselemään tiksissä kun auto saapuu.

Oikeastaan mitään muuta ei autosta hajoa kuin idler ratas.
Se kannattaa hommata mallia SP.
Motorpleitti myös kaipaa pienen virityksen.... Ohjeet siinen saa tiksissä.
Takatukivarren kiinnikkeet kannattaa hommata varaosiksi.
Tai sitten suoraan alumiinisiksi.
Takapyörän akselit napsahtavat pahassa osumassa poikki... niihinkin vinkit tiksissä.


Muutoin autosta on kyllä vaikea sanoa mitään kohdetta mikä siitä oikeasti rikki menisi.
Jos tolppaan osuu niin auto jatkaa menoaan ehjänä... tai jos se hajoaa niin melkein pitää ihmeissään katsella että mitäs ihmettä sieltä nyt hajos.

Poissa Petteri P

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #268 : 08.01.12 - klo: 07.11 »
Kumpi näistä combo vaihtoehdoista toimis kyseisessä kärryssä vain toimiiko kumpikaan? Ezrun 60A, 8.5T koneella vai castle sidewinder SCT sillä uudella 3800kV koneella?

Vai oisko jotain suositusta,minkä tehosella setillä ton sais liikahtamaan riittävästi?

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #269 : 08.01.12 - klo: 09.49 »
8.5t eli n.4000kv taitaa olla suosituin kone tuppi sc:ssä.
Kyosho, elämäni auto.