Kirjoittaja Aihe: Moottorin lämpötila  (Luettu 3343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tabootwin

  • Tulokas
    • Profiili
Moottorin lämpötila
« : 28.03.12 - klo: 00.48 »
Tuli ostettua Orionin 2s 6500mah 90C lipo. Akun loppuun ajettua kiinanihme B3656-2600 oli aikamoisen lämmin eli pystyi sormilla pitää moottorista kiinni pidemmänkin aikaa. Eli kysymys kuuluu kuinka kuumaksi about moottorin ulkokuori voi ns. näppituntumalla tulla/celsiuksissa (ei ole kuoreen liitettyä lämpömittaria) että pitäisi huolestua ettei kärähdä. Onko suht. normaalia että moottorin ulkokuorikin lämpenee siinämäärin että sormin vielä pystyy juuri pitelemään. Noparina vortex R10pro 90A/420A. Jos moottori kosahtaa niin onko pelkoa että kallis nopari siinä samassa? Välityksinä muistaakseni 52 spurri, pinion 19. Minkälainen välitys suhde lämmittää moottoria vähemmän?

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Moottorin lämpötila
« Vastaus #1 : 28.03.12 - klo: 02.10 »
Lainaus
kysymys kuuluu kuinka kuumaksi about moottorin ulkokuori voi ns. näppituntumalla tulla/celsiuksissa (ei ole kuoreen liitettyä lämpömittaria) että pitäisi huolestua ettei kärähdä

Näppituntumasta en tiedä mutta Castlen moottoreilla max 80c

Lainaus
Jos moottori kosahtaa niin onko pelkoa että kallis nopari siinä samassa?

Voi olla joten en ottaisi sitä riskiä.

Lainaus
Välityksinä muistaakseni 52 spurri, pinion 19.

esim 18/53 pienentää välityssuhdetta ja lämmittää vähemmän, vastaavasti 20/51 enemmän, huomaat logiikan kyllä.

Lainaus
Onko suht. normaalia että moottorin ulkokuorikin lämpenee siinämäärin että sormin vielä pystyy juuri pitelemään.

Ihan varmasti on normaalia
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Moottorin lämpötila
« Vastaus #2 : 28.03.12 - klo: 12.23 »
Normaali lämpötila on jos pystyy useamman sekunnin pitään sormia kiinni motissa. Omat sormet sen verran lämmönarat ettei vielä normaalilämpöistä n. 60 asteista konetta pystynyt paria sekunttia pidempään pitämään sormilla kiinni. Harjaton moottori lämpenee ulkokuoresta kuin taas harjallisessa ankkuri lämpenee enempi.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Moottorin lämpötila
« Vastaus #3 : 28.03.12 - klo: 14.27 »
Olikos näissä vielä sitä että näitä pysty välittään liian lyhyiksikin? Joskus oli juttua että jos harjaton moottori pääsee aivan liian helpolla niin alkaa myös kuumenemaan, sama tilanne siis liian pitkät välitykset? Muistelen vaan että tälläistä joskus puhuttiin en tiedä pitääkö enään paikkansa ja koskeeko rc moottoreita ollenkaan.

Ite oon kans Leopardin lämmöt max 60-70asteen päästäny. Siihen on tullu sitten pysäyteltyä kesällä. Näin talvella moottoria saanu ees 50asteen yli lämpenevään. Juuh kiinakone tai ylipäätään mikä vaan huono kuntonen/huono laatunen voi viedä noparin mennessään. Tähänkin muistuttelen että muistetaan mitata oikein näillä "laserpistooli" mittareilla ettei saada mitä sattuu lämpötiloja :)
« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo: 09.28 kirjoittanut Lassi »

Poissa genlee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Moottorin lämpötila
« Vastaus #4 : 28.03.12 - klo: 21.23 »
Kyllä liian lyhyt ja liian pitkä kuumentaa moottoria. Itsellä Lrp:n motti touring autossa huitelee siinä 80-85 asteen välillä, eikä se siitä mitään tuumaa. Nopari joka vetelee viimesiä käy siinä 70 asteen paikkeilla.. ajetaan niin kauan kun kestää...