Kirjoittaja Aihe: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta  (Luettu 4688 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 18.46 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #1 : 18.04.08 - klo: 12.39 »
Toisaalta fiksu juttu, toisaalta ei. Foorumilla on varmasti monen monta hiljaista tietäjää. Ja moni luulee tietävänsä vaikka ei tiedä, kuten minä  :tongue:
Näillä eteenpäin!

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #2 : 18.04.08 - klo: 13.48 »
Loistojuttu, mutta epäilen että näistä tähdistä tulisi kilpailua, mainitakseni hieman *(nick)* ja vasta banjonsoittokurssilla vierailleella jer...  :wink: esimerkkinä. Tai sitten pitäisi lyödä myös kuvaus perään, millainen on luonteeltaan  :p

Myös RC-Wiki olisi kiva, palkkioksi voisi saada vaikkapa erityismerkinnän.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #3 : 18.04.08 - klo: 14.25 »
ja sitten kun lisätään soppaan että joka automallilla on oma asiantuntijansa. Automalleja, radiolaitteita, moottoreita, servoja ym ym ym on tuhansia. Ei vaan tuu onnistumaan.

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #4 : 18.04.08 - klo: 14.32 »
Jep, Janezkille 5 tähteä. En muista mikä topicci se oli, mutta kysyin jotain ja vastattiin: et vaan osaa. Ja sen jälkeen  sitten sain Janezkilta yksityiskohtaisen vastauksen. Kiitos siitä.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #5 : 18.04.08 - klo: 17.10 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 18.46 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #6 : 18.04.08 - klo: 17.45 »
Päällimmäinen kysymys.

Kuka niitä tähtiä antais, jotta se olisi koko harrastuksen kattavana ajateltu.

Ei mun mielestä ole "huippu" asiantuntija, vaikka yhden auton tuntiskin. Ja foorumilla on paljon porukkaa, jotka tietää muttei sitä sano.
Loppu peleissä aika pieni porukka täällä kirjoittelee jatkuvasti ja kertoo kokemuksiaan/tietojaan ja suurin osa lueskelee tai vastaa tyyliin, noinhan se onkin tai just samaa oisin sanonut.

Eihän niitä voisi jakaa henkilö, joka ei tiedä muusta kuin juuri siitä omasta asiasta.

Esim. Kaikki Revon omistajat antais toisilleen, Speden omistajat toisilleen jne. Niinkuin yllä :wink:

Eli käytännössä tähtien jakaja voisi olla vain koko harrastuksen tekniikan tunteva (en tarkoita modeja välttämättä :wink:)

5 tähteä kuuluisi siis henkilölle, joka osaisi polttomoottorin oheis tarvikkeineen (startit jne.), kaikki sähköt (laturit jne.) ja muun autoluokkien yleisen tekniikan noin suurin piirtein.
4 tähteä = Joko polttis tai sähköauto puolen täydellisesti tai suurin piirtein molemmista.
3 tähteä = Tietystä autoluokasta (esim. monsterit, rata-autot jne.) ja normaali sähköjen modaus/erikois tunteminen
2 tähteä = Tietystä autosta tai normaali sähköt (nopari, servo, akku jne.)
1 tähti = Joka ei nyt oikeestaan varmaksi tiedä, mutta jotain kummiskin.

Mutta käytännössä mahdoton systeemi toteuttaa.

 
Axial SCX 10 TR

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #7 : 18.04.08 - klo: 19.20 »
Niinhän se olisi, että jokaiselle autolle/laitteelle pitäisi tehdä oma viesti.
Mun mielestä tähdet saisi unohtaa ihan kättelyssä, voi sitten vaikka laittaa jonkun syyn, miksi juuri tämä papa/mama loistaa kaikista parhaiten milläkin osa-alueella.
Mun mielestä kaikki ketkä alkaisi nyt vaikka vastaamaan tähän kertomalla kuka on ollu mainio apu kirjoittaisi missä justiinsa tää henkilö on osannut auttaa.
Periaatteessahan sen voisi tehdä esim. näin:
Traxxas, sähköautot, Janezki, erittäin mainio tiedon lähde blaa blaa blaa...

Mitäs niillä tähdillä tekee jos kaikki laittaa sen josta on ollut itselle apua sinne 5 tähden puolelle, sittenhän pitäisi käydä läpi kaikki aktiiviset käyttäjät, koska voihan periaatteessa kenelle vaan yhden tähden...
Joten, unohtakaa tähdet niin tämä saattaa jopa toimia.

PS. Koittakaa saada selvää  :laugh:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #8 : 18.04.08 - klo: 20.52 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 18.45 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #9 : 18.04.08 - klo: 20.58 »
Loistojuttu, mutta epäilen että näistä tähdistä tulisi kilpailua, mainitakseni hieman *(nick)* ja vasta banjonsoittokurssilla vierailleella jer...  :wink: esimerkkinä. Tai sitten pitäisi lyödä myös kuvaus perään, millainen on luonteeltaan  :p

Mikäli viittaat suoraan johonkin henkilöön niin sano suoraan.

Heti kun näin tämän topikin niin mieleeni tuli vain ja ainoastaan kuinka pöyristyttävä ajatus (perusteluita nähdään ylempänä)
Ja nimenomaan tuli mileen tuo kisaaminen kyseisistä tähdistä... ei sillä että minä niistä alkaisin kisailemaan toisin kuin luulet, vaan juuri sen takia että moni näitä yrittäisi hankkia keinolla millä hyvänsä.

Älä oleta minkälainen esim minä olen... varsinkin jos veikkauksesi menee täysin päälaelleen.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #10 : 18.04.08 - klo: 21.02 »
Loistojuttu, mutta epäilen että näistä tähdistä tulisi kilpailua, mainitakseni hieman *(nick)* ja vasta banjonsoittokurssilla vierailleella jer...  :wink: esimerkkinä. Tai sitten pitäisi lyödä myös kuvaus perään, millainen on luonteeltaan  :p

Mikäli viittaat suoraan johonkin henkilöön niin sano suoraan.

Heti kun näin tämän topikin niin mieleeni tuli vain ja ainoastaan kuinka pöyristyttävä ajatus (perusteluita nähdään ylempänä)
Ja nimenomaan tuli mileen tuo kisaaminen kyseisistä tähdistä... ei sillä että minä niistä alkaisin kisailemaan toisin kuin luulet, vaan juuri sen takia että moni näitä yrittäisi hankkia keinolla millä hyvänsä.

Älä oleta minkälainen esim minä olen... varsinkin jos veikkauksesi menee täysin päälaelleen.

Tähän täytyy kyllä sanoa.

Jos mielipiteen hokesta perustaa foorumi kirjoitteluun , niin on kyllä todellakin väärässä :) . Monestikin hokella vähä kärkäs tyyli kirjotella (tainnut joku muukin tämän todeta) , suosittelen tutustumista henk.koht. ennenkun alkaa täällä foorumilla osailemaan.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #11 : 18.04.08 - klo: 21.34 »
No tähän pakko vastata :wink:

Mulla ei tapana tervettä nuolla niinkuin edellä, mutta asiaa silti sanotaan koska tämähän on maailman laajuinen foorumi :wink:

Täällä jotkut osaa ja uskaltaa sanoa asiat suoraan (mukaan lukien minä itse) niin sen olen huomannut, jos jotain totuutta suoraan sanot niin heti on "mortit" haukkumassa, vaikka loppupeleissä itse neuvoa kysyvätkin.

Ps: Aikoinaan Hoken kanssa oli kovatkin väännöt, mutta tietäähän sen kun ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Hoke on takuulla polttis asiantuntija, mutta yhtä kärkäs sanomaan kuin minä.
http://www.youtube.com/watch?v=WKYD-cDd_Gs  :lol: :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #12 : 18.04.08 - klo: 21.37 »
No tähän pakko vastata :wink:

Mulla ei tapana tervettä nuolla niinkuin edellä, mutta asiaa silti sanotaan koska tämähän on maailman laajuinen foorumi :wink:

Täällä jotkut osaa ja uskaltaa sanoa asiat suoraan (mukaan lukien minä itse) niin sen olen huomannut, jos jotain totuutta suoraan sanot niin heti on "mortit" haukkumassa, vaikka loppupeleissä itse neuvoa kysyvätkin.

Ps: Aikoinaan Hoken kanssa oli kovatkin väännöt, mutta tietäähän sen kun ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Hoke on takuulla polttis asiantuntija, mutta yhtä kärkäs sanomaan kuin minä.
http://www.youtube.com/watch?v=WKYD-cDd_Gs  :lol: :wink:

Ei ole tarvetta kenenkään terveitä lipoa.

Sinustakaan en duster1 tykkää sun kommentoinnin perusteella , mutta en silti muodosta mielipidettäni susta sen perusteella.
"Täällä jotkut osaa ja uskaltaa sanoa asiat suoraan (mukaan lukien minä itse)" tuo juuri on valitettavaa , päin naamaa ei monikaan saa sanotuksi mitään, foorumilla kyllä haukutaan.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #13 : 18.04.08 - klo: 21.44 »
Itse olen huomannut että kaikki ongelmat mitä itse kohtaan eidät ole ongelmia livenä.

Jos sanon jotain foorumilla niin jo alkaa katkera itku ja hampaiden kiristys... Mutta kun sanon saman asian livenä niin "ai joo kappas... kiitti" ovat yleisiä vastauksia mitä kuulen.
Livenä uskotaan kun sanotaan ja foorumilla ei uskota sanoit sitten miten tahansa.

Tai no joo... heti uskotaan jos kysytään esim... "mitä mun pitäis tehdä kun mun renkaanmutteri irtos"... ja vastaus kuuluu "mä en tiedä, mutta luulen että sun pitää hankkia uus kiertokanki että saat sen mukana mutterin... kai tai jotain"

Mutta annappas olla kun vastaus kuuluu "etkö itse osaa päätellä mitä pitäis tehdä??... Hommaa uus mutteri ja ruuvaa se kiinni"
Heti kiukutellaan ja ollaan nimittelemässä kaikkitietäväksi.

... Miksiköhän täällä niin harva asioista oikeasti tietävä kirjoitteleekaan hmmmm... voiskohan johtua puhtaasta kyllästymisestä porukan kitinään...

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #14 : 18.04.08 - klo: 21.44 »
Ne ketkä käy myös rc-harrastus foorumilla tietää kuinka huonosti tämä toimii, siellä oli ns. karma ominaisuus käytössä jonkun aikaa, eli pysty antamaan +/- pisteitä käyttäjille, ja ne näky sitten nickin alla. Lopputuloksena esim hokella oli runsaasti - pisteitä, kun jotkut anto niitä niin usein kuin pysty, koska heillä oli jotain häntä vastaan jo ennen kuin ominaisuus tuli foorumille. Kun taas monella aloittelijalla oli reippaasti + pisteitä, vaikka olivat juuri ostaneet ensimmäisen rtr:n ja kyseli jatkuvasti säädöistä jne, tämä taas johtu siitä että kaverit anto kavereille pisteitä jne.

Sama rumba tulis varmaan tosta "tähti- ominaisuudesta", ellei vain tietyt henkilöt anna niitä. Sitten taas tulee ongelmaksi se että kuka niitä jakaa, ja millä perusteella. Ei, nämä ei vaan toimi käytännössä, eiköhän jokainen itse huomaa kenen viesteihin kannattaa luottaa ja kenen ei..

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #15 : 18.04.08 - klo: 21.49 »
Oottakaa hetki,haen vaan äkkiä pop cornia ja mallasjuomaa!  :lol:

... no niin, jatkakaa.

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #16 : 18.04.08 - klo: 22.47 »
Juu, Hoke, ei mulla tarkotus sua ole haukkua, vaan vähän kärvistelen kun välissä näyttää että kirjoitustyylisi on vähän kärkäs  :wink: Olet kyllä tietävä kaveri!

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #17 : 18.04.08 - klo: 22.49 »
Paras olis jos olis osio minkä auton ostan? Kriteereitä olis aloitus viestissä:

Polttis vai sähkö?

Mihin ajamaan? (eli missä ajat esim soralla)

Budjetti

Käyttötarkoitus: (esim kisa, pihärälläys..)

Noihin vastattais viestissä ja osattaisiin suositella sitä parasta.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #18 : 19.04.08 - klo: 01.16 »
Oho, täällähän kehutaan kovasti joitakin...  :shock: (semmonen nolo punastuva hymiö muuten puuttuu täältä)

Tuollainen "arvostelusysteemi" ei ehkä välttämättä tule toimimaan halutulla tavalla, ja taitaa muutenkin olla melko hankala toteuttaa.

Tuo muiden auttamishalukkuus on paljon ihmisestä ja käytettävissä olevasta ajasta kiinni. Itse koetan kuitenkin suht paljon kertoilla asiaa ja antaa neuvoja jos siihen juuri sillä hetkellä on mahdollisuus. Kokemukseni rajoittuu kuitenkin vain sähköautoihin ja niissäkin oikeastaan vain Traxxasin vehkeisiin. En kuitenkaan pidä itseäni minkäänlaisena asiantuntijana ja tältä foorumilta löytyy vaikka kuinka monta rc-asioista minua paremmin tietävää.

Jonkun verran on tässä jo tullut tuota elämänkokemusta kuitenkin kerättyä, joten olen älynnyt ettei oppi ojaan kaada ja kannattaa avittaa miestä mäessä eikä mäen alla. Joskus tietysti tympii kun näkee samoja asioita kyseltävän uudelleen ja uudelleen, varsinkin kun vastauksen olisi pienellä omalla vaivannäöllä ja järjen käytöllä pystynyt löytämään.
Aloittelevia harrastajia kannattaa neuvoa ja toivoisin että nämä aloittelijat myös sitten joskus tulevaisuudessa kantaisivat kortensa kekoon, niin saadaan pidettyä hieno harrastustoiminta elossa.  :wink:

Nämä keskustelufoorumit ovat siitä jänniä paikkoja, että näiden perusteella ei ihmistä pysty tuntemaan.
Ihmisillä on erilaisia tyylejä kirjoittaa ja ilmaista itseään joiden perusteella muut ihmiset rakentavat mielikuvan kirjoittajasta. Yleensä siinä käy niin, että kun olet lueskellut jonkun tietyn ihmisen kirjoituksia ja luonut oman mielikuvasi tästä ihmisestä, niin tavatessasi hänet elävänä yllätys onkin melkoinen kun mielikuva ei vastaakkaan todellisuutta.
Itse koetan kirjoittaa kohtuullisen selvää tekstiä (vaikka puhekieleni onkin "meleko puhasta savvoo"), niin eipähän ainakaan tarvitse miettiä että mitähän tuokin nyt tuolla oikein tarkoittaa.

Mutta taidan nyt jäävätä itseni ulos tästä keskustelusta ettei joillekkin tulisi sellainen tunne että tuolla se jätkä itseään kehuskelee ja pisteitä kerää.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #19 : 19.04.08 - klo: 01.18 »
Ne ketkä käy myös rc-harrastus foorumilla tietää kuinka huonosti tämä toimii, siellä oli ns. karma ominaisuus käytössä jonkun aikaa, eli pysty antamaan +/- pisteitä käyttäjille, ja ne näky sitten nickin alla. Lopputuloksena esim hokella oli runsaasti - pisteitä, kun jotkut anto niitä niin usein kuin pysty, koska heillä oli jotain häntä vastaan jo ennen kuin ominaisuus tuli foorumille. Kun taas monella aloittelijalla oli reippaasti + pisteitä, vaikka olivat juuri ostaneet ensimmäisen rtr:n ja kyseli jatkuvasti säädöistä jne, tämä taas johtu siitä että kaverit anto kavereille pisteitä jne.

Sama rumba tulis varmaan tosta "tähti- ominaisuudesta", ellei vain tietyt henkilöt anna niitä. Sitten taas tulee ongelmaksi se että kuka niitä jakaa, ja millä perusteella. Ei, nämä ei vaan toimi käytännössä, eiköhän jokainen itse huomaa kenen viesteihin kannattaa luottaa ja kenen ei..

Niinpä.

Ja kukaanhan ei pakota näitä juttuja lukemaan, jos rupeaa sappi kiehumaan.
Samaa mieltä kuin Hoke (voiskohan johtua puhtaasta kyllästymisestä porukan kitinään), että eipä tässä juuri kohta kiinnosta mitään sanoa tai tietoa jakaa, koska aina löytyy niitä vasta rinnan kiiskejä kelle ei vastaukset kelpaa, vaikka tiedät kokeneempana oikeassa olevasi.

Niinkuin sanoin: Jotkut uskaltaa puhua, kun muut mutisee takana :wink: Ja ne jotka puhuu, joutuu heti silmätikuiks :undecided:
Joten olisko parempi, että kokeneempi ja asian tunteva porukka jättäisi asiat omaan tietoonsa ja antaisi aloittelijoiden keskenään pähkäillä???


Axial SCX 10 TR

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #20 : 19.04.08 - klo: 06.34 »
Oottakaa hetki,haen vaan äkkiä pop cornia ja mallasjuomaa!  :lol:

... no niin, jatkakaa.

 :mrgreen:

Yhdyn!
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #21 : 19.04.08 - klo: 12.24 »
Paras olis jos olis osio minkä auton ostan? Kriteereitä olis aloitus viestissä:

Polttis vai sähkö?

Mihin ajamaan? (eli missä ajat esim soralla)

Budjetti

Käyttötarkoitus: (esim kisa, pihärälläys..)

Noihin vastattais viestissä ja osattaisiin suositella sitä parasta.
Minä tuonlaisen aiheen olen tehnytkin ei ole vaan ollut innostusta kenenkään sinne kirjoittaa. http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0
« Viimeksi muokattu: 19.04.08 - klo: 12.38 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #22 : 19.04.08 - klo: 14.36 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 18.44 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ehdotus: Top ten-asiantuntijat aloittain -tietokanta
« Vastaus #23 : 20.04.08 - klo: 12.52 »
  Korteni tähän kekoon: http://www.wikipedia.org/.
  Jokainen voi (vielä) kirjoittaa, se sitten hyväksytään yleisesti tai sitten ei. Jos kirjoituksesi on wikissä, linkitä siihen niin ei tarvi selittää kahta kertaa mitään.

  Kyllä ne asiantuntijat tässäkin harrastuksessa on jo selvillä, mielestäni se onkin yksi tän homman idea ja suola, että saa tutustua ihmisiin ja saa kavereita ja on tuttuja saman henkisiä tyyppejä ympärillä. Ei siihen tarvita mitään luokitussysteemiä tai tietokantaa, wiki toimii sellaisena nykyisellään loistavasti. Tarvii myöskin uskaltautua ulkoilmaan ja tutustumaan ihmisiin. Vastauksia ihan satelee kun ajopaikoilla pyörii.