Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jkort

Sivuja: [1] 2
1
Hei,

Onko minkälainen aikataulu kisalla ? Varmaan kattomaan vois tulla.


2
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 29.07.09 - klo: 14.43 »
tälläinen http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8467&Product_Name=HK-450_CCPM_3D_Electric_Helicopter_Kit sitä tuli hommattua ja ihan tyytyväinen olen ollut tosin nupin vaihdoin toisenlaiseen http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=173_175&products_id=6308.

just just, tuosta olenkin kuullut. Ja eikös tuohon käy sitten esikuvan päivitysosat, kuten juuri sinulla nuppi siinä. Mitä materiaalia tuossa on vakiona runko ym, jonkin sortin komposiitti? tuliko sinulla mitään tullimaksuja vai menikö summat alle tullirajojen?

3
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 29.07.09 - klo: 13.04 »
Minäkin aikani harjoittelin tuolla hbk:lla ja on kyllä vähän liian kiikkerä ja sää altis mutta rakenne on kyl tosiaan aika kestävä. nyt kun olen vaihtanut 450 luokan kopukkaan niin kyl tuo leijunta alkaa aika kivasti sujua :azn:

mikäs kopteri sulla olikaan nyt ?

4
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 29.07.09 - klo: 12.25 »
Itsellän on nyt pari viikkoa ollut esky honey bee king 3 ja on sopivan haastavaa oppia lentämään. Nyt alkaa leijunta olla hanskassa eikä tule paniikkitilanteita joiden seurauksena olisi rysähdys maahan. Pari settiä lapoja on mennyt, pari servoa ja yks perärungon putki hätiköityjen liikkeiden seurauksena. Harjoitusjalakset on ollut suureksi avuksi. todella herkkä on ohjausliikkeisiin ja pitää nopsaa nostaa reilusti ilmaan jotta käyttäytyy hyvin. Ja kohtuullisesti tuntuu kestävän tämän kopterin rakenne, lavatkin on menneet vaan sen takia että hakkautuneet hiilikuituisiin harjoitusjalaksiin.

ei enää nykyään maksa maltaita nämä pienet peruskopterit muutes. sitten jos haluaa parempaam, myöhemmin voi investoida lisää esim t rex malleihin.

5
Polttisautot / Vs: polttiksen sähköt sekoilee
« : 01.06.09 - klo: 08.39 »
Minulla oli omassa polttiksessani kesän alussa pientä häikkää radiolaitteissa ja korjaantui sillä että varmistin jotta antennijohto menee vastarista suoraan antenniputkeen eikä ole kiepissä muiden piuhojen kanssa, eli yksinkertainen korjaus oli.

6
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU FINNISH OPEN 2 VANTAA LAVANKO
« : 28.05.09 - klo: 10.08 »
Joo, jos suunnilleen kauhavan aikataulun mukaan menee myös sunnuntai, niin näyttäs että kahden jälkeen alkaa toimintaa olla kun nuo nousufinaalit alkaa. 

7
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU FINNISH OPEN 2 VANTAA LAVANKO
« : 27.05.09 - klo: 13.44 »
Minkäslainen aikataulu kisassa on päivän mittaan ? näin katsomaan tulevan yleisön kannalta että mihin aikaa päivästä kantsii olla kattomassa jos ei koko päivää ehdi olla

8
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 27.05.09 - klo: 10.55 »
Sintec/Ipanema antaa periksi ajaessa joten auto ei ole kulmikas ajaa. Pystyn vertaamaan vain GRP:hen joka on hyvä rengas mutta tosiaan kestää lämmetä 1-2 kierrosta ensin, ainakin se seos milä olen ajanut.

Janne, eli se suunta johon säädettiin sun pannua on ilmeisesti ollut oikea?

kyllä siltä tuntuu, aavistuksen vielä avasin pääneulaa

9
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 27.05.09 - klo: 10.20 »
Eilissä päivin kävin ajamassa vitosautojen seassa. Go tech kulkee lujaa. kokeilin molempia 17/21 ja 18/21 välityksiä ja jälkimmäinen antaa tasaisemmin voimaa mutkaisilla alueilla ja huippubopeutta kerää hyvin pitkällä suoralla.

nyt olen myös kokeillut eri renkaita:
6MIk 40 shore, mielestäni pitävämmät kuin GRP, parempi kääntyvyys ja ärhäkämmin haukkaa mutkaan. hauskat ajaa jos alustan takapää on jäykempi jolloin hallitusti heittää mutkaan jarrutuksen yhteydessä. renkaassa ei ole inserttejä vaan radial/vyö rakenne ( mikä se nyt onkaan ) pitäisi taata tasainen kuluminen ja siltä näyttää.  hyvä rengas. hetken kestää lämmetä

Hong Nor slicksit, erittäin hyvä ja tasainen pito, tiukasti kääntyy mutkaan ja pitää tasaisesti. Tarkkaan ajoon. suht edulliset. enemmän kääntyvyyttä kuin 6Mik. lämpeää iskukuntoon nopeammin.

Sintec slicksit mustilla vanteilla. Hyvä pito. minun autossa ei niin ärhäkkä kääntymään kuin HN slicks.


10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 17.05.09 - klo: 15.38 »
gt kuskit kuitenkin ajamaan muinakin päivinä kuin sovittuna kerhopäivänä samoin kuin kaikki muutkin luokat. ei rajata liikaa harrastustoimintaa. eikä jämähdetä ajattelemaan että tähdätään harrastmaan vain tiettynä päivänä.

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 16.05.09 - klo: 19.31 »
Joo tosiaan sinne pykättiin verkkoaitaa varikon läpiajon estämiseksi. Hieno päivä muuten oli radalla , aurinkoinen ja kyllä mahduttiin ajamaan kukin.
yks c8 ( mrOllinmäki ), 3 gt autoa ja yks tp10.
Jo kolmas päivä putkeen ja nyt moottoriin rupee löytyy säätöjä, työtä vielä vaatii mutta kiitokset mrOllinmäelle neuvoista moottorin kanssa.


12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 16.05.09 - klo: 13.40 »
ja sitä vielä tosian että jos on muutama auto vain radalla niin onhan se luonnollista ja inhimillistä että siinä katotaan sopivat hetket tilanteen mukaan mennä radalle. kunnioittaen muiden antaumusta harrastukselleen.

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 16.05.09 - klo: 13.39 »
Alkuviikosta tuli uusi moottori ja tähän väliin täytyy todeta että torstaina ja perjantaina sain tattarisuolla ihan rauhassa sisäänajella, molempina iltoina oli lisäkseni yksi kuski paikalla joten aikaa riitti ( hassua sinällään kun netissä väännetään tiukasti ajovuoroista :) ). väliin sitten voi mahtua ahtaampia päiviä kun on paljon porukkaa ja ajovuorot ihan paikallaan, se on reilua. kunhan vuorot on tosiaan järkeviä eli mielestäni 20min ihan ok. taidan tänääkin käydä katsomassa jos jatkaisi moottorin säätämistä radalle.

Eli, välillä on ahtaampia päiviä mutta välissä on sitten todella tyhjiä päiviä radalla joten tasapainosta on kyse. Kaikille ei titen satu kohdalleen tyhjät päivät muiden menojen takia ja voi käydä että on aina radalla silloin kun kaikki muutkin. Itse kuitenkin hieman ihmettelin kun ei kumpanakaan päivänä ollut porukkaa radalla iltasella siinä viiden jälkeen. Eilen ilmeisesti kaksi kuskia oli ollut ajamassa ennen paikalle saapumistani. mutta onhan sitä muutakin tekemistä perjantaina aurinkoisena iltapäivänä. Tosin torstai oli "hieman" tuulinen radalla ja c8 kuski sanoi että liian tuulista autolle koska niissä nopeuksissa jos siiven mallinen auto ottaa ilmaa alleen, voi se heittää kivasti volttia.

tämmönen toteamus tähän väliin

 


14
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.05.09 - klo: 10.47 »
Sain juuri eilen autoon istutettua GO-techin moottorin ja femca pillisetin, hienolta näyttää. Nyt sitten sisäänajoon heti kun kerkee, varmaan torstaina. keskiviikoksikin on jo varattu muuta aktiviteettiä niin ei voi sillon ja menee nuo kerhokisatkin siten ohi :(   

15
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.05.09 - klo: 10.43 »
Ajaakohan kuinka moni vielä näistä GT-autoilijoista kiteellisillä radioilla ? itse niin teen ja tässä kun suunnittelen mihin kisoihin osallistuu niin lieköhän tässä GT-sarjassa oltava mukana tietty määrä kidepareja.

16
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.05.09 - klo: 15.26 »
MIkäs on tilanne, onko porukkaa tulossa tänään radalle ?

17
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 05.05.09 - klo: 13.59 »
sitäpä juuri :) paljon parempi oli ajaa kuin viimevuotinen malli. Eli ei se huono ollut... ja jarruttessa ei ollut levoton.
Joku kumma oli kans kun ilmeisesti kytkin rupesi hieman luistamaan, mietin että olisiko aika myös vähän pärempaa kytkintä laittaa vai mikä lie

18
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 05.05.09 - klo: 13.29 »
joo, tässä on näitä säätöjä mitä voi kokeilla, juurikin vois kokeilla ohuempaa öljyä iskareihinkin, saa enemmän painon siirtymistä aikaan. Tulipahan koettua tuo jäykkäkin öljy :)

19
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 05.05.09 - klo: 10.34 »
en kokeillut vielä ilman vakaimia mutta ajattelin kokeilla jotta edestä ottaa vakaajan pois. vähän aliohjautuva oli veto päällä, onko vinkkejä ?

20
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 05.05.09 - klo: 10.09 »
Moi,

olinkin lauantaina ja sunnuntaina jo päristelemässä vanhalla moottorilla ( välitykset 17/21 , 43/46 ) ja paljon vakaampi kyllä on tämä gt2 alusta. Ja mielestäni kyllä huomaan eron kun on vakaimetkin laitettu. Iskareissa oli mulla 80 paksuiset öljyt. huomenna keskiviikkona tulen töiden jälkeen mukaan, tänään pitää käydä polttoainetta ja ehkä renkaat uudet. Myös hong norin renkaita sain testiin veljeksiltä hetkeksi ja nehän oli tosi hyvät, pitää semmoisia varmaan hommata.

21
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 21.04.09 - klo: 10.31 »
moi,

itellä on tilanne jotta GO moottori on vielä matkalla, ilmeisesti aika paljon kysyntää ollut näillä uusilla moottoreilla varsinkin niin tehdas ei ole ihan nopeasti saanut toimitettua. Mutta kohta sekin tulee kyllä :) . Ja laitan vaan uuden etulaakerin tuohon viimevuotiseen gxr28 moottoriin niin eiköhän tässä sillä pääse jo ajelemaan piankin. Auto on oikeastaan muuten kasassa, laitan vaan iskareihin öljyt ja sähköt säätöihin ja pitää tarkastaa vieläkö viime kesältä jääneet polttoaineet on kelvollisia, onko kokemusta onko polttoaine mennyt miksikään talven yli viileässä seisoneena?

janne

22
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 26.03.09 - klo: 12.32 »
ok, saako sääntöjen puitteissa nyt myös hankkia tuosta GO moottorista pelkällä päätylevyllä varustetun version ? tuo HSG - pääte tarkoitti siis vetostarttia

23
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.03.09 - klo: 21.23 »
hieman vielä moottoriasiaa, koska olen vielä kasaamassa autoa ja uutta moottoria hankkimassa, tarkoitukseni ei ole nostattaa kohua :)  tarkistin laadituista säännöistä moottorilistan, siinä oli .28 GO R2800-M/PxxxHSG,
olenko tulkinnut oikein että x-merkit mallitunnuksessa nyt viittaavat siihen että tähän moottorisarjaan kuuluvat mallivariaatiot tulevat käymään . Kuulin juuri että on tulossa mallit R2800 P20HSG ja P200HSG, Tällä hetkellä listoilla on myös P12HSG, onko nämä kaikki siis sallittuja malleja ?  kysyn siksi koska haluan nyt varmistua asiasta.

t. janne

24
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.02.09 - klo: 17.58 »

Minä taidan ottaa numeron 83 , ei tainnut olla vielä varattuna. Ja hienoa että draft-versio säännöistä on jo dokumenttina


25
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.02.09 - klo: 11.29 »
Tässä jälleen seurailen miten nämä asiat muokkautuu kesäksi ja rupesin mielessäni summammaan tulevaa luokkien kannalta, eli näin olen ymmärtänyt koskien tulevaa:

1. kyoshon oma igt luokka jossa sallittu vain kyoshon igt-autot niitä muuttamatta. Tämähän oli Kyosho Pro shopin ilmoittama
2. foorumilla käsitelty GT-8 luokka,johon saatetaan vaatia lisenssi. sallittan vain rtr-autot ja moottorit. Viriosia saa laittaa mitä valmistajalla on, kumirenkaat, keppiveto, gt-kori. Saako pakoputkea vaihtaa ???
3. kerhoilloissa/ kerhokisoissa sitten ajetaan esim kyosho igt-porukoilla ja rennolla meiningillä

Onko tämä suunnilleen oikein ?
Itsellä kyosho igt ja tämä pakoputkikysymys vielä avoin, rtr moottori ok mutta saako siis pakoputken vaihtaa ?

Janne

26
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 30.11.08 - klo: 13.14 »
Taas pitkästä aikaa selailen täällä naitä gt keskusteluja,
aika paljon näyttää olevan juttua riittäneen, uus gt2 ja säännöt tulossa luokkaan jne.  Ite punnitsen edelleen josko ensi kesää varten vain muokkais GT1-versioon GT2:n välitykset, isomman tankin ja jotain muuta sen sijaan että hankkisi GT2 kokonaan uutena. Tokihan siinä on uusi moottori kyllä... Ja pitäisi varmaan käydä kyselemässä Kyoshon liikkeestä mitä osat maksaa ja mitä tuo uusi gt2 maksaa. Jos vanha moottori menee rikki niin näyttäisi noita ulkomailta tilaamalla saavan kohtuuhintaan pakoputkineen esimerkiki ebaysta.

mitä mieltä muut ajajat ovat, kannattaako lähteä uusimaan koko kalustoa vai muokata vanhaa ja optimoida sitä omaan ajamiseen, nyt kun ekana kesäsnä vauhtiin pääsi ja kisaamaan :)

27
Ilmoittaudun kisaan mukaan.
toivotaan että tällä viikolla tulee vielä joku päivä ilman sadetta niin pääsee vähän testaamaan tankkauspysähdyksiä kisaa varten.
 :cool:


hieno homma Jouni!

Pieni korjaus Mika,

Janne on nimeni  :smiley:

28
Ilmoittaudun kisaan mukaan.
toivotaan että tällä viikolla tulee vielä joku päivä ilman sadetta niin pääsee vähän testaamaan tankkauspysähdyksiä kisaa varten.
 :cool:

29
Mika, tarkoitatko siis eturenkaiden toe out-asetusta. Eli renkaiden etureunat osoittavat enemmän ulospäin ? Ohjausservoni on vakioservoa tehokkaampi ja servosaveriin en ole koskenut, sitähän voi myös tiukentaa kun on vahvempi servo.



30
Joo todellakin samoin Pieto ja Janne!

Oli kyllä hauskaa! Kun krossia ajettiin ympäri maata vähän kosteissa oloissa niin me pojat suunnistettiin iltapäivällä asfalttiradalle säätä uhmaten. Tuli tosiaan testattua IGT:n toimivuus sadesäässä ja alkutotuttelun jälkeen alkoihan se totella kuljettajaa ja ratakin siinä samalla kuivui. Erinomaisen hauskaa, ei kannata karttaa rataa vaikka vähän sadetta ilmassa oliskin. TV:stä tuttua formula-ajoista hehe :) Molemmilla ajettiin, kuviorenkailla ja slickseillä. Edelliset olivat nopeammat koko iltapäivän (yllätys :))

Sain myös tuon lapcounterin toimimaan erinomaisesti. Laitoin ponderin infrapunalampun tuohon IGT:n kantokahvaan kiinni, jolloin säteet kulkivat sivuikkunan läpi mainiosti mittauslaitteeseen. Kierrosajat pyörivät aluksi 27 sec:ssa mutta putosivat päivän loppua kohti 23-24sec.Taisi muutama läppi tulla alle 23 pintaan, paras oli 22,8 tänään. Kisoista jäätiin siis noin 0,3sec - ei paha tuossa säässä. Vähän kovempaa pitäisi kyllä vielä päästä, ensi viikolla testataan pidempiä välityksiä josko niillä. Koneet ei ollu piikillä, about 115 astetta molemminpuolin.

e:typoja korjatttu


Joo hauskaa oli, kiitos   :cool: Ja ei tosiaan haitannut tuo sää, aluksihan auto vähän "driftaili" radalla mutta pito parani huomattavasti ajamisen edetessä. Näin aloittelijan näkökulmasta tämä luokka vaikuttaa lupaavalta. Auto kestää kolhuja, moottori on hyvin pysynyt minulla käynnissä ja nyt siinä on vauhtiakin. Näyttävää menoa, sopivan kokoisia on nuo autot  :azn:  Eikä ole tarvinnut paljon virityksiä autoon laittaa kun on reippaasti ajamisen iloa.

Enköhän huomennakin mene ajamaan jos nyt ei kaatamalla sada vettä. Koetan hieman hakea lisää kääntyvyyttä alustan säädöillä ja ehkä voi tasauspyörästöihinkin katsoa öljyjä. Pikkuhiljaa kokeilla. ensin perusasiat kuntoon.

Sivuja: [1] 2