olen lukenut useaan kertaan nuo ari pekan rc sivut ja vieläkin vähän hämärän peitossa tuo keskustelu diffeistä..haluaako joku valaista miten homma toimii kyoshossa?
en ajele kisoja mutta olisi toki kiva säätää yms testailla kaikkea eri ominaisuuksia.
luistamista/jäykkyyttä voidaan säätää lisäämällä tai vähentämällä kuulien painetta..heh miten kyoshossa?
Takaa katsottaessa vasemmalta puolen rengas, iskari ja vantti irti. Sen jälkeen mahtuu vetari tulemaan pois ulostulosta.
Ulostulosta löytyy kuusiokoloruuvi joka pitää diffin kasassa, samalla ruuvilla säädetään diffin kireys, eli kuulien paine levyihin.
Yleisesti ottaen sitä ei kasauksen jälkeen juurikaan kannata ruuvailla poislukien pakolliset kiristykset diffin luistaessa. Jos haluat/joudut enempi ruuvailemaan, tai esim rattaiden vaihdon yhteydessä kannattaa toisenpuolen ulostulossa oleva nylokki uusia.
Nylokki ei toimi kovinkaan useiden säätöjen jälkeen, ja huonolla nylokilla diffi ei pysy kiinni.
Karkeasti mitä herkempi diffi sitä paremmin auto kääntyy tiukoissa mutkissa, diffi ei kuitankaan saa olla niin löysällä että se luistaa..
EDIT: Tämä siis takadiffiä säädettäessä, edessä toiselta puolelta.