Kirjoittaja Aihe: Rinnekone ...  (Luettu 85056 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #120 : 22.04.09 - klo: 22.26 »
Pitäisi vielä löytää jostakin sopivaa ja tarpeeksi pehmeää listaa teloihin. Paketissa tuli vain 60cm mukana sitä listaa.

Ostin Blizzardiini paketissa olevaa listaa vastaavaa tavaraa Teollisuus-Etolasta. Meillä ovat palat tupanneet irtoamaan, vaikka on kokeiltu eri liimoja. No kesäksi otan sähköt pois Blizzardista ja siirrän ne veneeseen.

http://flimmr.passagen.se/movie/harbor_star_kyosho_cruising.action

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #121 : 27.04.09 - klo: 02.14 »
Oliko riittävän pehmeetä se Etolan lista? Ootko kokeillu liimata Aralditella?
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #122 : 27.04.09 - klo: 11.11 »
Etolasta löytämäni lista oli lähes identtistä pakkauksessa tulleen kanssa. Ostopaikka oli siis teollisuus-Etola Kotkan Karhulassa. Liimauksessa saattaa olla vikana väärä työtapa. Lienee sittenkin olisi pitänyt karhentaa telan pintaa; ainakin omassa Blizzardissani se on melko kiiltävää laatua. Ehkä ensi kerralla näytän ketjulle vähän Dremeliä ennen liimausta.

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #123 : 05.05.09 - klo: 04.10 »
Nyt on sitten ajeltu blizzardilla pari akullista. Vauhtiahan se kaipais lisää. Mikä olisi järkevä harjaton systeemi tuohon? Onko kellään kokemuksia? Lumi tosiaan pakkantuu veto rattaisiin ja alkaa rutina kuulumaan. Onko Kukaan löytänyt tähän ratkaisua?
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

megapaula

  • Vieras
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #124 : 05.05.09 - klo: 06.51 »
Viilaa sitä ensimmäistä pyörää sillain,että siihen tulee loiva kulma. Tällöin tela painaa automaattisesti lumen vekeen. :)

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #125 : 07.05.09 - klo: 23.54 »
Pitääpä alkaa miettii, että miten se viilaus täytyy tehdä. Tänään kävin lumessa ajeleen vielä. Tela hyppäsi aika pian pois paikaltaan. Pitää vissiin kokeilla laittaa kylmäsprayta, ettei lumi takerru :grin: . Todella hauska kampe tälläselle Offroad hullulle. Ajattelin pohjalevyn tehdä rst pellistä+ säädettävät painot takaosaan. Heittää kyl melko helpolla ympäri kun kaikki paino on edessä. Toki tuonne takaosaan mahtus kyl parikin pientä lipoa jolloin painoa saisi tasapainoisemmaksi. Jos jollaki on kuvia tuon telaston viilauksesta niin olisin kiitollinen kuvista.
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

megapaula

  • Vieras
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #126 : 22.05.09 - klo: 08.20 »
Jees,nyt lähti blitzardi telakalle. Edessä täydellinen laakerointi ja moottorinkorjausta/päivitystä. 1suunta laakeri sanoi sopimuksen irti ja on todella vaikea saada käyntiin,kun se nykii ns.tyhjää. Myös valot olisivat tulossa,eteen 5kirkasta ja taakse 4punaista. Lumiaura projektikin etenee,pitää vielä keksiä järkevät kiinnitykset servoille. Ainakaan polttismallissa tilaa on aika niukasti edessä. Jos tekisi 1mm alumiinista telojen päälle senlaiset suojalevyt ja kiinnittäisi niihin servot. Tiedä sitten miten ulkonäkö kärsii. Painoa pitää myös lisätä taakse varsinkin,kun lumiaura tuo keulaan vielä lisäpainoa. Heh,joku 500g lyijyakku taakse! :lol: Myös QRC pitää shimmata ja laakeroida. Muutenhan tuo on sitten soiva kampe. Onko kellään tietoa mikä moottori vastaisi kyoshon gx11r mottia? Taitaa tuohonkin mennä kampuran lakrut uusiksi. Ihme kyllä,kytkin on kuin uusi vaikka takana on jo melkeen 9litraa löböa.. Niin ja jos joku tietää telastojen laagereitten koon,niin saapi vinkata. Tällaista tällä kertaa.

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #127 : 27.05.09 - klo: 00.35 »
4x8 x3mm on se telaston laakeri. Ebay tarjoaa todella halvalla. Itse ajattelin piakoin rueta väsämään jotain suojaa tuohon korin ja rungon väliin. Hiekassa pikkusen erehtyin ajamaan niin jarrut menivät hiekkaan ja meno loppui siihen. Luntahan telat myös syytää sieltä rungon päälle. Mielessä on muovi tai ohut rst kulmaruta+ kumia. Onko kellään mitään valmista/ toimivaa ideaa tähän?
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #128 : 27.05.09 - klo: 09.19 »
Kannattaa laittaa stefallinen jos vaan löytyy.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #129 : 03.06.09 - klo: 20.55 »
Tulipa kaverin varastoista bongattua itellekki tällanen  :mrgreen: Orggis ehjä Blizzard jostain vuosien takaa!

Jos jollain on tarvetta niin mulla ois myytävänä Blizun vakiokone(tai siis kaks). Vehkeillä on ajeltu joskus aikoja sitten, mutta ruttuja tuntu olevan ja mäntäkin oli ainakin toisessa koneessa ihan ehjä. Toinen kone on ite asiassa tossa laitteessa kiinni, toinen on irtonaisena. Jos on tarvetta varaosiksi niin YV:tä tulemaan. Toisessa kytkin kaksvaihteinen, toisessa yks. Jossain vaiheessa tulee myös kaksvaihteista pakillista QRC lootaa yms kaupan, kun keksin miten muuttelen ton harjattomaksi.




Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #130 : 04.06.09 - klo: 00.42 »
Voitas yhdessä miettii tuota tekniikan vaihdosta tuolla Oulunsalossa ens vkoloppuna jos taas kerkeen sinne. Mulla on kans meinaa moinen kampe tuossa kans. Kävin tänää leikaa paremman pohjalevyn, jotta sais alkaa siittä sit parantelemaan suojausta. Seuraavana on sit mietittävä miten modaa muilta osin tuon suojauksen.
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #131 : 04.06.09 - klo: 10.02 »

joo pitää joku kerta kärrätä tuoki mukaan radalle ja alkaa ihmettelemään rakennetta. Viikonloppuna en pääse radalle, mutta joku kaunis päivä.

Onko tietoa mistä kamppeeseen löytyy osia? Ebayssa näky olevan hyvin jotain rompetta tarjolla, lähinnä kuitenkin telaa/korisarjoja.. No periaatteessahan tuo ei iso ongelma ole, osiahan voi soveltaa muistaki vehkeistä. Onko jollain tietoa, käykö ton perään osat Mad Forcen peristä?


Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #132 : 04.06.09 - klo: 23.26 »
kyosho inferno tr 15 perän osat käyvät ainakin. Ja saa sinne sit parempaa ratastakin. Osia ainakin http://www.kyosho.de/?page=shop/product&product_id=13833&category_id=cd621e85f9121a4d0c91581f1c11c8aa&xref_cat=1ed8ff5153c6f93e6a37f7cd4cce242c&mod_title=product&ps_session=dgdqc6q5f2ktssdbo5e56foeg5&setlang=deu Ja Uk:ssa on kuulemma joku hyvä pulju. Kysäsen tutulta, että mikä se oli. Ja jos innostut tilamaan niin kysäse multakin, että tarvinko jotain.
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

megapaula

  • Vieras
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #133 : 24.06.09 - klo: 22.19 »
Tuli laakeroitua "QRC" tuosta omasta litzardista.. Sinne meni 8kipaletta laakereita kokoa 5x10x4. Olihan ne jopa yhden viitsineet sinne laittaa,mutta vaihdoin samalla sen. Näitä saa garagesta 10kappaleen putkiloissa 7euroa kpl. :lol: Vielä tuo telaston laakerointi ja sit nippuun ja tiukkaa mönkimistä.

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #134 : 14.07.09 - klo: 23.10 »
Itse kävin suolla ajelemassa Blizzardilla. Hyvin se menee suonsilmässäkin :afro:. Sain sähköt hyvin suojattua niin ei ollut ropleemia. Seuraavaksi pitäisi alkaa suunnittelemaan auraa keulille. Käytössä Traxxas tq3 ohjain, joten ylös ja alas saa auran vaan ilmeisesti. En ole tietoinen, että saisiko potentiometrillä portaattomaksi 3 kanavan?
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #135 : 14.08.09 - klo: 00.26 »
Onko kukaan tietoinen näistä venesäätimistä. http://www.swanghobby.com/flyermate-atlantis-60a-with-bec-3a-waterproofing-electric-speed-c-282-p-1-pr-1880.html Entä miten tuon moottorin jäähdytyksen kans http://www.swanghobby.com/swanghobby-marine-3300kv-brushless-motor-c-281-p-1-pr-1680.html Aika edullinen tuo säädin kun on noin 16€ posteineen.
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #136 : 23.10.09 - klo: 12.14 »
Noni, oma prushlessi anto ekat henkäsyt eilen illasta. Sain MELKEIN kaikki osat mitä tilasinki tuolta tiny rc:stä nitro-sähkökonversiota varten, eli ei jäänykkään saamatta mitään muuta ku KAIKKI mitä tarttee. Niin, paitsi toi moottorilevy.. no ei se auttanu ku alkaa soveltaan osia pakin pohjalta. Asson alumiiniset servokiinnikkeet, B4 takaiskarituki, Axialin spurri+akseli, HPI Sprint 2 takahubi + laakerit.. + sopiva määrä työkaluja.

Näin syntyi nitrokoneisen konversio hiilettömälle ezrunille. Lattialla nopeasti kokeiltuna tuntu olevan vetoja ihan hyvin. Jännä nähä miten sit hangen päällä sykkii, uskosin että menee 3s lipolla ihan hyvin  :mrgreen: Täytyy tänään lähteä ajaleen ja etsimään lunta jostain perämetästä.

Huomaa tyylikäs sähköjen asettelu ja laadukas tuotekuva!




Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #137 : 23.10.09 - klo: 12.58 »
Oletko tehnyt voimansiirrolle mitään päivitystä? Millaista tekniikkaa pistit?

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #138 : 23.10.09 - klo: 13.02 »
En yhtään mitään, jännä nähä mimmone tosta tuli. Toi ezruni on 9t (kylessä lukee että 4300kv) motti ja välitys on muistaaksein 28/87. 2s lipolla on tarkotus ajella, sattu vaan toi 3s ekana kouraan ja liittimiin. Veikkaan että ihan nokko menee jo 2kennosellaki.

Toi meikän kampe on sieltä jostain 90 luvun puolelta, alunperin siis oli toi nitroversio. Hankala arvailla kestääkö toi voimansiirto mitään kun ei tiiä miten se on saanut kenkää ennen meikän lapasia.

Poissa Luttura

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • OSPA
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #139 : 23.10.09 - klo: 13.16 »
Datis vissiin sitte hoitelee Ousan baanan lumityöt ens talavena  :grin:

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #140 : 23.10.09 - klo: 14.23 »
Mun on orkkis sähkövehje ja vissiinkin pari vuotta vanha mutta sama tavaraa taitaa olla kuin sunkin. Itseä kanssa houkutteli harjaton nopea Blizzard mutta en raaskinut alkaa tota ostamaani muuttelemaan kun siihen oli huolella muutoksia tehty ja hyvä etulevykin.

Voimansiirto ei vaan kauheen kestävä kohta ole. Sitä jos lähtee parantelemaan niin joutuu tekemään muutoksia jonkun verrankin. Kiva kuulla sitten kuinka paikat sun Blizzardissa kestää jos itekkin alkais taas jotain nopeampaa suunnitelemaan.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #141 : 25.10.09 - klo: 02.29 »
Ekat testit tuli ajettua ja samantien lähti 2s akut tilaukseen. 3s on aivan överit tohon tötteröön, ei pahemmin tartte sellasia tehoja että lumella sutii.

Pohitaampa Tomppa tota lumisuojausta josaki välissä tarkemmin. Siihen runkolevyn ja systeemien väliin pitää kyl saada tehtyä jotain matskua, puuterikelillä syytää sekunnissa kopan täyteen lunta.

Tosa pari fotoa. Toinen vetopyörä sylki ne vetopuolen pinnit kartanolle, mut onneksi noita rataksia oli pari jemmassa ja vehe on iskussa. Oli näköjään joku vanha patentti joka petti nyt.



Akun paikalle ei mee kovakuorinen 4000 2s, joten ainoa vaihtis oli sit ajaa tolla 3s lipolla. Honkkarista on ny tulossa vähän loivempia 2s akkuja, jotenka eikhän tässä kohta pääse jo oikiasti ajeleen eikä tartte laskea sekunteja vetopuolen räjähtämiseen.


Poissa rcta1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • HRRC
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #142 : 04.11.09 - klo: 20.58 »
Ootekko tilannu Modelsport uk:sta kuinka kauan toimitus kestää?
Hong Nor X1X-CRT

Poissa Fabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #143 : 04.11.09 - klo: 22.01 »
Kerran tilannut. Tiistaina tilasin ja torstaina oli työpaikan tavaran vastaanottopaikassa!

Poissa Zippo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #144 : 04.11.09 - klo: 22.03 »
Näitähän riittää...

Tuli hommattua pari kuukautta takaperin kans tämmöinen tamppaaja. Tovin sai kysellä kaupoista ympäri eurooppaa että löyty ehkä se viimeinen sähköversio.

Tässä viellä alkuperäisenä


Ja tässä hieman varusteltuna



Moottorina tällä hetkellä 45 lathe ja akun virkaa toimittaa Turnigy 2200mah 2s lipo.
Valoja ohjaa 4-kanavainen Cti PS4a.

Moottorin meinasin vielä vaihtaa hieman hitaampaan ja majakat pitäisi hommata katolle.
Polttomoottori: Keksintö joka muuttaa polttoaineen pakokaasuksi.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #145 : 04.11.09 - klo: 22.34 »
O saakeli ko siisti! Kehtaakko ottaa vähän detailikuvia miten teit lumikolan ohjauksen keulaan. Entä onko sulla 1½ leveät telat tossa? Mimmosilla systeemeillä noi on tehty?

Poissa Zippo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #146 : 05.11.09 - klo: 00.07 »
O saakeli ko siisti! Kehtaakko ottaa vähän detailikuvia miten teit lumikolan ohjauksen keulaan. Entä onko sulla 1½ leveät telat tossa? Mimmosilla systeemeillä noi on tehty?

Kiitoksia kiitoksia... Ihan onnistunut kampe jopa omasta mielestä.

Telat on tosiaan 1,5 kertaset. Uloimmasta telasta leikoin 3 pitkittäistä riviä pois telalappujen välistä ja telalaput ohensin telan rungon vahvuuden verran. Sisempi tela on koskematon. Lopuksi molemmat kolvilla sulattelemalla yhteen.
Olipahan järkyttävä työmaa, mutta bonuksena sai aika hauskan olon käryjä haistellessa.

Niin ja pysyvät ihan hyvin paikoillaan vaikka roikkuvatkin ulkoreunasta aika löysällä.

Napsin huomenna muutaman lähikuvan teloista ja puskulevystä.
Polttomoottori: Keksintö joka muuttaa polttoaineen pakokaasuksi.

Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #147 : 05.11.09 - klo: 11.13 »
Zippo,mistä kaupasta sen tilasit,kauanko toimitus kesti,tuleeko se RTR-versiona tai onko edes mahdollista ostaa ilman sähköjä?
Tälläiseen rinnekoneeseen olisi hieman poltteita ja ajatuksena olisi se varustaa Mambamaxin 5700
compolla+7,4v 40c lipolla, onkohan käypänen tekniikka?

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #148 : 05.11.09 - klo: 11.42 »
Ei kannate ton tötterön kans himoilla mitään huipputehokasta tekniikkaa. Esim itellä toi 3s lipolla oleva setuppi on ihan liikaa ominaisuuksiin ja osiin nähden. Mielummin lähtökohdaksi ottaisin jonkun crawler tyylisen tekniikan, ehkä hieman enempi kiertävänä jolloin pehmeämmälle lumelle sais vähän pyörimisnopeutta teloille (35t lathe + 3s lipo ehkä vois olla kova). 5700 motti on kyllä överi, harjattomana miettisin mielummin jotain 3000 ja alle mottia (mulla on 4300kv kone + 3s). Uudet akut tulee oleen 2s lipoja, veikkaan että niilläkin on vähän turhan säpäkkä kampe. Blitzun voimansiirto on niin hengetön, että pitävällä alustalla luultavasti ketjuveto sanoo pox meleko nopsaan.

Täälä odotellaan reilumpaa puuterilumikeliä, niin pääsis kokeileen kunnon lumelle miten tuo jauhaa.

Poissa Zippo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rinnekone ...
« Vastaus #149 : 05.11.09 - klo: 14.14 »
Voi olla aika kiven alla sähköversiot nykyään. Varmaan 10 kauppiasta kysyin ja kaikki myivät eioota. No lopulta löytyi yks vapaa http://www.modellbau-ostheimer.de/index.php mutta sekin oli viimeinen.
Kyosholta näitä ei enää saa, eli jos joltaki löytyy varastosta niin kannattaa ostaa talteen.

Voimansiirto on tosiaan jotaki naurettavan ja itkettävän välimaastosta. Ketjut katkeaa taatusti ylitehokkaalla koneella.
Ja vetopyöriä ei ole laakeroitu akselille ollenkaan joten kuluvat nopealla koneella varmaan aika nopeasti.

Paketissa tuli mukana moottori ja mekaaninen nopari. Kone oli kasattu valmiiksi, mutta koppa piti maalata.

Lisää kuvia omasta tampakkeesta löytyy http://smg.photobucket.com/albums/v315/parforce/RC/Blizzard/
Polttomoottori: Keksintö joka muuttaa polttoaineen pakokaasuksi.