Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3330 : 07.11.08 - klo: 19.42 »
Taipui sitten iskarista varsi Banditista.. :( Onko kannattavampaa ostaa uusi varsi vaiko vaihtaa iskarit kokonaan?

Tai sitten väännät sen suoraksi. Ei uudenveroinen, mutta toimiva jos saat suoraksi.

Poissa scylla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3331 : 08.11.08 - klo: 17.12 »

Sain jo vastauksen traxxasilta. Käskivät ottaa yhteyttä Ruotsin tukkumyyjään, jonka kautta traxxasin tuotteet tulevat kuulemma Suomen kauppiaille. He hoitaisivat takuu-asiat.



Laitoin Traxxasille viestiä takaisin ja kerroin, että olen hankkinut noparini Tower hobbiesista ja tuskin paikallinen tukkumyyjä ottaa asiaa hoitaakseen tästä johtuen. Traxxasilta tuli vastauksena ohjeet noparin lähettämisestä suoraan heille.

Monster.traxxasin foorumeilla on paljon juttua näistä hajonneista nopareista. Lähes poikkeuksetta ovat vaihtaneet uuteen versioon. Joillekin ovat vaihtaneet jopa ehjiä vanhan mallin nopareita uusiin, ikään kuin ennekoivana vaihtona.

Omaa vxl-3,sta en ole edes avannut takuun menettämisen pelossa. Irronneessa liittimessä on repeytynyt mukaan puolet siinä piirilevyssä olevasta "foliosta", siis sitä, missä tuo liitin on kiinni.  Viereinen liitin heiluu, mutta ei kuitenkaan ole vielä irti. Irronneessa liittimessä oli samat oireet ennen irtoamistaan, eli se heilui.

Voin hyvin kuvitellä, mikä tuossa on mennyt pieleen. Liitin on kolvattu siihen "folioon" kunnolla vain pieneltä alueelta pohjastaan. Liittimeen tuleva kuormitus on murtanut "folion" ja ensin se on päässyt heilumaan ja siten päässyt pikkuhiljaa irtoamaan kokonaan.

Poissa Mikko S

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3332 : 08.11.08 - klo: 18.15 »
Olisi tässä pari kysymystä "uuden" muutaman vuoden vanhan stampedeni suhteen.
Onnistuin tänään pudottamaan lattialle stampedeni slipperin osat, montako sellaista "punaista palikkaa" kuuluu spurrirattaan koloissa olla? Voinko käyttää alumiini-idleriä teräksisen diffirattaan kanssa, vai pitäisikö hankkia teräksinen idleri. Niitä ei näytä juuri nyt löytyvän liquidista, eikä toweristakaan.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3333 : 08.11.08 - klo: 19.36 »
No-niin Speden ja Rustyn (sekä Slashin) omistajat. Millasia kokemuksia on osien hajoamisesta - mistä kohti autonne on yleensä hajonnut? Vetoakselin hexit? Lyhyet/pitkät Vetoakselit? Etu- tai takapään vetoakseleiden ripustukset? Poikittaistuki tai sen päät?

Toisin sanoen; mihin kannattaa varautua että mikä menee rikki? Itselläni Slashissä Mamba Max + Ammo 3300 Kv + 3S 5000mah lipo. Nyt meni itseltä noi takapään hub carrierit ja tilasin alumiiniset tilalle liquidista molemmille akseleille.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3334 : 09.11.08 - klo: 15.02 »

Sain jo vastauksen traxxasilta. Käskivät ottaa yhteyttä Ruotsin tukkumyyjään, jonka kautta traxxasin tuotteet tulevat kuulemma Suomen kauppiaille. He hoitaisivat takuu-asiat.



Laitoin Traxxasille viestiä takaisin ja kerroin, että olen hankkinut noparini Tower hobbiesista ja tuskin paikallinen tukkumyyjä ottaa asiaa hoitaakseen tästä johtuen. Traxxasilta tuli vastauksena ohjeet noparin lähettämisestä suoraan heille.

Monster.traxxasin foorumeilla on paljon juttua näistä hajonneista nopareista. Lähes poikkeuksetta ovat vaihtaneet uuteen versioon. Joillekin ovat vaihtaneet jopa ehjiä vanhan mallin nopareita uusiin, ikään kuin ennekoivana vaihtona.

Omaa vxl-3,sta en ole edes avannut takuun menettämisen pelossa. Irronneessa liittimessä on repeytynyt mukaan puolet siinä piirilevyssä olevasta "foliosta", siis sitä, missä tuo liitin on kiinni.  Viereinen liitin heiluu, mutta ei kuitenkaan ole vielä irti. Irronneessa liittimessä oli samat oireet ennen irtoamistaan, eli se heilui.

Voin hyvin kuvitellä, mikä tuossa on mennyt pieleen. Liitin on kolvattu siihen "folioon" kunnolla vain pieneltä alueelta pohjastaan. Liittimeen tuleva kuormitus on murtanut "folion" ja ensin se on päässyt heilumaan ja siten päässyt pikkuhiljaa irtoamaan kokonaan.
'

Itselläni towerista tilattu VXL spede niin toimi samoin. Pistin kirjattuna kirjeenä sen Traxxasille. Pyysivät vakuutettua mutta suomen itella ei semmoista jenkkeihin lähetä. Se kesti sen noin 4 viikkoa ja tilalle oli laitettu uusi. Tämän siis olen tehnyt jo kaksi kertaa, keväällä ja syksyllä :) Keväällä oli vaihdettu nopari uuten mutta sama malli. Ja nyt syksyllä tuli uusi uuden mallin nopari.

Jännää että takuu toimi noinkin helposti kun ostanut ulkomailta. Jos kerran suomessa saa odotella maahantuojalta puolivuotta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3335 : 09.11.08 - klo: 22.15 »
En osaa verrata tuota Big Blockia tuohon GM:ään.

Rengasliima on ihan tavallista pikaliimaa, vaikka niissäkin on toki eroja. Joillekin vanteille Loctite Super Attak on turhan ripeästi tarttuvaa ja joku "halpakaupan" liima oli siinä mielessä parempaa. Tuo Loctite on kuitenkin pitänyt ihan ylivertaisesti, kun halvemmat liimat tuntuvat irtoilevan välillä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3336 : 10.11.08 - klo: 10.25 »
Olisi tässä pari kysymystä "uuden" muutaman vuoden vanhan stampedeni suhteen.
Onnistuin tänään pudottamaan lattialle stampedeni slipperin osat, montako sellaista "punaista palikkaa" kuuluu spurrirattaan koloissa olla? Voinko käyttää alumiini-idleriä teräksisen diffirattaan kanssa, vai pitäisikö hankkia teräksinen idleri. Niitä ei näytä juuri nyt löytyvän liquidista, eikä toweristakaan.

Auton mukana tuli varmaankin ohjekirja. Räjäytyskuvaa katsomalla selviää.

Poissa Mikko S

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3337 : 10.11.08 - klo: 10.54 »
Auton mukana tuli varmaankin ohjekirja. Räjäytyskuvaa katsomalla selviää.

Joo sieltähän se kuvasta löytyi ja tarpeellinen määrä palikoita konttaamalla pöydän alla fikkari kädessä. Liquidiin oli myös ilmestynyt tuota teräsidleriä, joten tilasin varmuuden vuoksi sellaisen. Jokohan se mamba kohta saapuisi towerista.... ;)

Poissa wopz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3338 : 10.11.08 - klo: 16.24 »
Nyt pitäs ottaa toi vanha katkennut takaiskaritorni pois.. Ne moottorin johdothan menee siitä keskeltä iskaritornia, joten ei kai tässä auta kun kaivaa varastosta puutarhasakset ja murjasta se muovi siitä ympäriltä poikki.  :lol:
Traxxas Rustler VXL   |   2,4Ghz Futaba 3PM

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3339 : 10.11.08 - klo: 17.07 »
Umm, eikö olisi helpompi irrottaa johdot noparin/moottorin päästä?
Jos VXL, niin noparilta piuhat irti. Ota jotkut pienet pihdit millä pidät siitä noparin puolen liittimen juuresta paikoillaan, ettei vaan irtoa väärästä kohdasta...  :lipsrsealed:

Poissa wopz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3340 : 10.11.08 - klo: 20.51 »
Mut sit pitäis varmaan kolvata takasin ne piuhat, ja minähän en kolvia omista sattumoisin  :cry:
Enkä muutenkaa uskalla ruveta riuhtomaa niitä johtoja irti..
Traxxas Rustler VXL   |   2,4Ghz Futaba 3PM

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3341 : 10.11.08 - klo: 21.25 »
Kolvata? Kyllähän ne johdot on ihan liittimellä siinä noparissa kiinni.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa wopz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3342 : 10.11.08 - klo: 22.00 »
Siis mitäh? Ai että senkun vaan vetää ne johdot irti siitä noparista, ja sitten voi vaan tökätä ne takas siihen, että ne kanssa pysyy sit siinä?
Traxxas Rustler VXL   |   2,4Ghz Futaba 3PM

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3343 : 10.11.08 - klo: 22.08 »
Näin mä olen tehnyt kahdessa autossa noiden kanssa. Kyllähän noi jotkut sanoo, että on jäänyt liittimet käteen, mutta jos näin on käydäkseen, niin se käy sitten ihan hetken kuluttua joka tapauksessa. Ei ne varmaan siitä pidä, jos niitä jatkuvasta remppaa, mutta kyllä ne irroitettavaksi on tarkoitettu.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa wopz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3344 : 10.11.08 - klo: 22.44 »
Oi. Sehän oli kuin pommii olis purkanut  :grin: Joo, kyllä ne oli liittimillä kiinni siinä noparis. Ei lähteny irti mitään ylimäärästä.
Traxxas Rustler VXL   |   2,4Ghz Futaba 3PM

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3345 : 12.11.08 - klo: 22.27 »
nyt olisi tarkoitus ostaa spedeen harjaton motti ja nopari, hobbycityssä oli erittäin halpoja..
en vain tiedä näistä sopivuuksista?

esim tämä nopari:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188&Product_Name=EZ-RUN_Brushless_ESC_60A_w/_Reverse_programm.

tämä motti:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4202&Product_Name=HXT_2040_(130L)_4850kv_Brushless_Inrunner

sopiiko noi toisiensa kanssa yhteen, minkä kokonen motti on "sopiva" spedee ja kestääkö noi 3s lipo 5000 - 8000mAh akkuja?
ei oikeen oo hanskassa nää hommat.
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3346 : 12.11.08 - klo: 23.32 »
sopiiko noi toisiensa kanssa yhteen, minkä kokonen motti on "sopiva" spedee ja kestääkö noi 3s lipo 5000 - 8000mAh akkuja?
ei oikeen oo hanskassa nää hommat.
Tässäpä vastaus "lyhyesti"...

Moottori on kooltaan paremminkin 1/18 -autoon sopiva moottori ja itse asiassa vieläpä lentokoneen moottori. Tuolta Hobbycitystä ei saa comboja, mutta rcmartista saa ez-runin osilla combona ohjelmointikortin kanssa. Hobbycityssä kaikki kolme tuotetta maksaa erikseen enemmän. Toki on mahdollista että tuote jää tulliin ja ALV:n kokonaistoimitushinnasta maksat sinä. Rcmartin kallein postitus on tosin kalliimpi kuin hobbycityssä. Moottoreissa ei yleensä ilmoiteta millä jännitteellä sitä voi käyttää, mutta nopeudensäätimissä ne ilmoitetaan.

Veljen Kyoshoon tilattiin tälläinen:
Hobbywing EZrun-60A-SL-H+8.5T Motor+Programcard Combo Set (vastaavaa ez-runin kamaa), jota saa vähän kireämpänäkin, mutta voi olla että isolla Kv-luvun moottorilla varustettu auto voi olla melko hallitsematon ja keulii koko ajan. Tarkoittaa myös sitä että kone voi kuumentua nopeammin ja palaa herkemmin jos ei valvo lämpötilaa. Stampeden saisi kyllä moisella kulkemaan tosi lujaa, mutta mihin sellaista nopeutta sitten lopulta tarvii. Tuossa combossa ei tullut mukana kuin muistaakseni moottorin päähän gold bullet plugit (esim. alk. 3.5mm), joten kannattaa varautua tilaamaan niitä samalla. Erilaisia kullattuja plugeja saa edullisesti hobbycitystä, kuten myös deans-liittimiä joita kannattaa käyttää.

Moottoria valitessa kannattaa koittaa onkia tuotteen sivulta tietoja, joissa selviää akselin paksuus (3.17mm~ on Stampedessa), onko tuote tarkoitettu autoon vai lentokoneeseen (hobbycityssä ainakin käyttäjät kertoo tuotearvosteluissa mihin ovat laittaneet), onko moottorissa lovea pinionille, moottorin halkaisija on sopiva, moottorin pituus/kokoluokka (pidempi on tehokas, vääntävämpi, painavampi = autosta voi tulla peräpainoinen), mahdollisesti ilmoitettu moottorin max amp tai noparisuositus selviää. 5mm akselille saa myös pinioneita ja on myös mahdollista vaihtaa karkeammalla hammastuksella olevat (48 pitch -> 32 pitch) pinionin ja spurrin, mutta pinionit on kalliimpia - mutta ehkä myös kestävämpiä. Myös pinionia joutuu todennäköisimmin pienentämään.

Jos Hobbycitystä välttämättä haluaa tilata niin joku EZ-runin tämän tyyppinen moottori voisi sopia hyvin. Yksi vaihtoehto olisi tilata vaikka Sidewinder Suomesta, joka on samaa kaliberia (ja parempi) tuon säätimen kanssa ja siihen moottori hobbycitystä. Silloin tilauksen arvokin jäisi pienemmäksi ja veroja pienistä tilauksista tarvitsee maksaa vähän tai ei ollenkaan. Se on oma tuurinsa meneekö lähetys tulliin vai ei.

P.S. Tämä voi olla toistamista ja hehkuttamista samoista aiemmin mainituista tuotteista, mutta olen itse aika vakuuttunut noista tuotteista :P
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa ToniA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3347 : 13.11.08 - klo: 12.04 »
Mulla on omassa Spedessä Hobbycityn EZ-Run 35A nopari ja EZ-Run 4300kV mosa. Hyvin pelittää, tosin akkuna on vähän eksoottisempi 3s A123 2300mAh. Pinjonina 13-hampainen (tuo akku on nimellisesti 9.9V), muuten välityksiltään ja renkaiden kooltaan vakio XL-1 Spede.

Tuo EZ-Run mosa menee ihan heittämällä paikalle. Ja paketissa tuli liittimet ym. sälä mukana.

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3348 : 13.11.08 - klo: 15.04 »
kiitos kaikille neuvoista, taas hieman viisaampi tästäkin mottorin tekniikasta.
nyt pitäisi vielä päättää minkä kokoinen motti valitaan? minkä kokoisia porukalla on spedessä?
auton pitäisi kulkea aika "reippaasti", mutta ohjattavuutta pitäisi olla jonkun verran että pysyy jotenkuten hanskassa..

vaihtoehtoina olisi;
3900 - 8100kv motteja.
4200, 4300 tai 6000kv ollut mielessä, 6000kv luultaavsti kyllä liian tiukka.
ehdotella saa!

sitten vielä miten olette toteuttanut moottorin jäähdyttimen kiinnityksen?
lähinnä joku tuuletin tai heat sink:in kiinnitys.  (kuvia saa laittaa, miten olette kiinnittänyt)
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3349 : 13.11.08 - klo: 15.31 »
vaihtoehtoina olisi;
3900 - 8100kv motteja.
4200, 4300 tai 6000kv ollut mielessä, 6000kv luultaavsti kyllä liian tiukka.
ehdotella saa!


Itselläni oli 5800kv ja 3s lipo eikä kyllä enää pysy mitenkään hanskassa. Kuitenkin kovistakin vauheista alkoi vielä kaasua antamalla lyömään tyhjää asfaltilla/ soralla ja nostamaan keulaa ilmaan. Joten jotain 5000kv-4000kv välitä voisin nyt harkita hommaavani ja lähempää 4000kv kuin 5000kv. Varsinkin jos 3s lipolla ajelee.
2s:llä tuo 5800kv oli ihan sopivan oloinen.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3350 : 13.11.08 - klo: 17.18 »
Kyykkääkö nuo nimh akut helposti harjattoman moottorin kanssa. Jos vaikka hommais päälle 4000mA nimh akun ja sitte jonku sidewinder 5800kv moottorin ja siihen nopari, niin mitä luulette oisko akun kesto paljon p****akaan?
Toki tuo mun harjallinen on kiva kyllä, mutta melkein ois hauskempi ajaa jollain tehokkaamalla. Tosin menee kyllä osia sitte herkemmin muusiksi :sad:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Toni.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3351 : 13.11.08 - klo: 17.47 »
Mulla on VXL pede ja siinä oli VXL sähköt ja ajoin aluksi tavallisella 6 kennosella NiHmillä ja hyvin potki, eikä nykynit. Myöhemmin hommasin 7 kennosen ja sillä potki paremmin, kunnes VXL sähköihin tuli vika ja nyt ne ovatkin olleet huollossa jo aikamoisen ajan :tongue:

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3352 : 13.11.08 - klo: 22.40 »
jos riksillä kokeilisi 6000kv mottia..voi olla että lähtee spede lentoon  :grin:
jos ei natsaa niin katellaan sitten jotain 4000kv srjalaista luultavasti.
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3353 : 13.11.08 - klo: 22.49 »
Niin että juu.. Pitäsköhän se sitte kattoa itellekki harjatonta, kun nuo harjattomat liikkuu kuitenki samoissa hinnoissa kuin hyvät harjalliset.. Kumpi on sitte parempi niin siitä voidaan sitte kiistellä tai ei.. :p

Vaikkakin tuo 17 lankanen motti on jo nyt aika mukava.. (muistaakseni 88 spurri ja 22 pinioni) Vähän imee virtaa enemmän tuolla välityksillä, mutta niin kauan on hyvin kunhan tamiyat ei sula. Tosin tilaan kyllä deanssit jossain vaiheessa :grin:

Siivet alle vaan spedeen RCI  :shocked:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3354 : 14.11.08 - klo: 14.33 »
nyt pidemmän pohdinan jälkeen päädyin suoraan 4300kv mottiin, koska traxxas vxl:ässä on 3500kv motti ja kulkee hyvin.
mitäs välejä ton motin kanssa olis hyvä käyttää 31/76 oli traxxasin sivuilla, olisko hyvä?

sit varmaan rc-monsterilta vois tilata pidennetyt alumiiniset alatukivarret eteen ja taakse, niin pitääkö mun jotain muuta tilata samalla että saa kiinni?

E:miten spedessä sais maavaraa hieman pienemmäksi?, jos saisi hieman paremman ohjattavuuden sen avulla.. :laugh:
(kotikonstein)
« Viimeksi muokattu: 14.11.08 - klo: 15.25 kirjoittanut RCl »
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3355 : 14.11.08 - klo: 17.05 »
Tänään oli mahtava aijaa ulkona, kun maassa olihpikkuisen lunta, eikä renkaatkaan holtittomasti sudinneet.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Mikko S

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3356 : 14.11.08 - klo: 17.35 »
Mahtaako tuo VXL mallin stampeden slipperikytkin olla helpommin säädettävä tai muuten parempi, kuin vanhanmallisen stampeden. Tänään meni taas 2 spurria, kun slipperi oli liian tiukalla. Löysemmälle jätettynä taas löystyi itsekseen ajokelvottomaksi hetkessä. Ja sopiiko nuo uudemmat hilut paikalleen vanhan stampeden top-gearin akselille? Uudella tarkoitan tätä "torque control" slipperiä, joka ilmeisesti VXL stampedestä löytyy ja vanhalla sitä mikä mun 2005 ostetussa stampedessa on.

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3357 : 14.11.08 - klo: 18.40 »
Mahtaako tuo VXL mallin stampeden slipperikytkin olla helpommin säädettävä tai muuten parempi, kuin vanhanmallisen stampeden. Tänään meni taas 2 spurria, kun slipperi oli liian tiukalla. Löysemmälle jätettynä taas löystyi itsekseen ajokelvottomaksi hetkessä. Ja sopiiko nuo uudemmat hilut paikalleen vanhan stampeden top-gearin akselille? Uudella tarkoitan tätä "torque control" slipperiä, joka ilmeisesti VXL stampedestä löytyy ja vanhalla sitä mikä mun 2005 ostetussa stampedessa on.

Itsellä XL-1 eikä sen spurrin akseliin käy XL-5 spurrit. Koita saada säädettyä ne rattaat sopivan tiukaks nii voit säästää pari spurria. jos tämä ei luonnistu niin osta 32p rattaat. Slipperi säätöön auttaa ruuvilukite pitämään sen.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3358 : 14.11.08 - klo: 19.24 »
nyt pidemmän pohdinan jälkeen päädyin suoraan 4300kv mottiin, koska traxxas vxl:ässä on 3500kv motti ja kulkee hyvin.
mitäs välejä ton motin kanssa olis hyvä käyttää 31/76 oli traxxasin sivuilla, olisko hyvä?
Tuollaiset välit kuulostaa aika pitkiltä ja voi olla että moottori kuumenee liikaa noin pitkillä välityksillä. Muutenkin jos on korkeampi kierroksinen kone niin pitää laittaa lyhyemmät välit yleensä.

Tuollaisilla välityksillä kyllä vaikuttaa aika hurjalta. Laskennallinen nopeus esimerkiksi tämän ohjelman avulla: http://www.rctek.com/info_rcgears.html on jotain uskomatonta - etenkin jos ajaisi 3S:llä. En nyt tiedä miten tarkka toi on mutta ei kait tuollaista ihan huvikseen ole tehty. :P Milläs akulla lopulta meinasit ajaa tuota autoa? 3S -lipollahan toi kone kiertää 47730 rpm / min, kun 2S lipolla 31820 rpm / min. 8.4 volttisella akulla sen sijaan maksimikierrokset olisi 36120 rpm/min. Moisia kierrosmääriä ei käsittääkseni tarvii monsteriautoissa, jos meinaa hallita autoa jotenkin. Itse en nyt osaa sanoa mikä pinioni/spurri -yhdistelmä olisi paras tai oikea mutta laittaisin ehkä tuollaisella koneella 11.1v akulla 15/86. Millon kulkua laskennallisesti olisi n. 38-43 mph. 7.2/7.4/8.4V akuilla pinioniksi sopisi vakio 23 milloin laskennallinen kulku olisi 38-45.6 mph. Speden ajo-ominaisuudet varmaan loppuu jo aika varhaisessa vaiheessa, mutta haluaako sitten että se hallitsematon monsteri kulkee 70 km/h kun autoa ei voi hallita enää 50 km/h jälkeen. :afro:

En toki ole Speden omistaja, mutta joku muu voisi vahvistaa. Ainakin oma Slash on aivan hurja peli 3300 kv -moottorilla ja 3S -akuilla. Asfaltilla ja liian kovalla alustalla auto on ihan hallitsematon peli. VXL muuten kiertäisi 3S:llä 38850 rpm/min, 2S 25900 rpm/min, 8.4V 28940 rpm/min. Alustaa voi yrittää parantaa laittamalla vaikka putkista tehtyjä jousen "esijännittäjiä" jousen päälle, alusta matalalle. Aika edullisesti jousia saa esim liquidista. Slashiin tilasin tälläiset: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=26601 - pitää huomioida vaan nykyjousien pituus ja sisämitta ainakin että sopii. Slashiin (sopii kai myös rustyyn ja spedeen) myydään tuolla myös jousisarjoja eteen ja taakse, mutta ne on kalliimpia. Tuollainen punainen taitaa ollakin jäykin ja reilun esijännityssatsin kanssa palauttaa aika hyvin painavan perän ylös. Youtubessa onkin videoita missä on Stampedessa slashin jouset ja ovat saaneet vakautettua vähän menoa.

--
Edit, edit ja vielä kerran edit.
« Viimeksi muokattu: 15.11.08 - klo: 19.10 kirjoittanut qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3359 : 15.11.08 - klo: 13.50 »
En toki ole Speden omistaja, mutta joku muu voisi vahvistaa. Ainakin oma Slash on aivan hurja peli 3300 kv -moottorilla ja 3S -akuilla. Asfaltilla ja liian kovalla alustalla auto on ihan hallitsematon peli. VXL muuten kiertäisi 3S:llä 38850 rpm/min, 2S 25900 rpm/min, 8.4V 289400 rpm/min.

Ainakin eLoggerin mukaan Velineon 3500kv kone kiertää liki 50000 rpm 3S akulla. En sitten tiedä kuinka tarkka tuo kv-arvo on, mutta epäilisin sen olevan jonkinlainen likiarvo.

Alustaa voi yrittää parantaa laittamalla vaikka putkista tehtyjä jousen "esijännittäjiä" jousen päälle, alusta matalalle. Aika edullisesti jousia saa esim liquidista. Slashiin tilasin tälläiset: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=26601 - pitää huomioida vaan nykyjousien pituus ja sisämitta ainakin että sopii. Slashiin (sopii kai myös rustyyn ja spedeen) myydään tuolla myös jousisarjoja eteen ja taakse, mutta ne on kalliimpia. Tuollainen punainen taitaa ollakin jäykin ja reilun esijännityssatsin kanssa palauttaa aika hyvin painavan perän ylös. Youtubessa onkin videoita missä on Stampedessa slashin jouset ja ovat saaneet vakautettua vähän menoa.

Kuparin väriset tuosta sarjasta on vielä jäykemmät. Etujousiksi nuo ovat mielestäni vähän jäykät ja pitkät ainakin Stampedeen.

Itselläni on ollut tarve vaihtaa löysemmät jouset eteen ja jäykemmät taakse noihin VXL:iin (Rustler ja Stampede). Kun Stampede XL-5 nostaa sisäkurvin takarengasta vakioalustalla ja yliohjaa, niin VXL:t nostavat eturengasta ja puskevat. Rustler ei meinaa kääntyä lainkaan. Tilasin tällaisen setin jousia eteen ja taakse. Tulihan siinä ehkä vähän turhia mutkalle väännettyjä rautalankoja, kun osa ihan sopimattomia, mutta hieman tuntuu tarvitsevan erilaista alustaa erilaisessa maastossa. Nyt Rustler taittuu nätisti mutkaan ja kaasun käytöllä saa kontrolloitua aliohjaako vai yliohjaako se mutkissa. Tietty edelleen ajomaasto ja rengastu vaikuttavat suuresti, mutta meillähän ee vakiorenkailla liiemmin ajella.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.