Hei, minkälaisia 6S lipoja on autokäyttöön markkinoilla? Minulla on Tekin RX8 + T8 1900kv setti ja haluisin jostain 6S 5000mAh akun järkihintaan. Auto on Xray XB8EC. Löysin hobbyking:stä tollasen http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14473
Sais juuri ja juuri ehkä sopimaan :) Tosin on pehmeä akku ja tarvis hyvän kotelon. Koteloakin olen etsimässä. Tuolla RC-monsterissa on jotain lipo koteloja tai telineitä, mutta ne on varmaan koville lipo akuille. Yritin hakea täältä ja googlesta, mutta en ole vielä löytänyt hyviä vastauksia. Näitä 6S lipoja käytetään vähemmän auto käytössä ja tuppaa olemaan aika harvinaisia.
Projekti jatkuu taas pitkän tauon jälkeen. Sain juuri tehtyä itse aluminista akkukotelon ja nopeudensäätimen kiinnitysalustan. Tämä oli yks hankalimmista. Liitteenä kuva nykytilanteesta.
Nyt pitäisi löytää säädöt autoon asfaltille. Siinä on nyt vakiosäädöt mitä tuli rakennusohjeessa oli.
Nyt on etudiffi 6k keski 6k ja taka 3k. Etuiskarissa öljy 55 ja mäntä 1,4mm, taka öljy 45 mäntä 1,5mm. Eli jäykempää öljyä ja suuremmat iskarin männät. Kyselin jo EuroRC: stä vinkki asfaltille ja sieltä tuli seuraavaa
"30k eteen ja keskelle, 10k taakse. Iskareihin varmaankin jotain 50-60w". Menen hakemaan nämä jos ei muuta ideaa tule.
Slicksi renkaat laitoin tilaukseen. Valmiiksi löytyy hex-pyörännavat jotka levittää akseliväliä reilusti. Onkohan akselivälin levittämisestä apua asfaltilla? Alustaa pitää pudottaa varmaan niin alas kun menee.
Keskidiffiin voisi harkita jotain thorssen tai Xrayn active lukkoa, jos se kannattaa?
Vastaanottimen kotelo on liian suuri ja pitäs löytyä joku mahd. pieni markkinoilta mielellään vesitiivis, vaikka en nyt märällä suunnitellut ajaakkaan.
Kaikki vinkit tälläseen buggy:stä GT auto säätöön ovat tervetulleita. Pienenbudjetin GT autoa on teossa ja jos intoa riittää niin sitten vois käydä ostamassa jonkun teamC:n GT8Le auton. Tattarisuon radalla oon ajatellut käydä ajamas ja ite asun Kirkkonummella.